X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ. רצה משפט טלוויזיוני [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מקונל. השיג משפט רציני[צילום: מנואל סנטה, AP]
משפט ההדחה הוא שיא שיתוף הפעולה בין הנשיא לבין יו"ר הרוב הרפובליקני בסנאט וושינגטון פוסט מתאר את הדרך שעברו השניים, בעלי הרקע והאישיות המנוגדים בצורה קוטבית, מאז החשדנות בתחילת ממשל טראמפ ועד לשיחות תיאום מספר פעמים ביום
▪  ▪  ▪

ב-8 בינואר השנה נפגשו הנשיא דונלד טראמפ ויו"ר הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, בחדר הסגלגל כדי לדון במינוי של שופט. טראמפ ניצל את ההזדמנות וביקש מאורחו לפעול לכך שמשפט ההדחה שלו ייגמר עוד לפני שיתחיל, בהצבעה לביטול כתב האישום. מקונל השיב, שהצעה כזאת תיפול, תפלג את הסיעה ותביך את הנשיא.
אזהרתו זו של מקונל מדגימה את האופן בו עליו לתמרן בין שמירת הרוב השביר של הרפובליקנים (53 מול 47) לבין העובדה שהוא עצמו מתמודד השנה שוב על מקומו, תוך הבטחת זיכוי חלק של טראמפ – מנתח וושינגטון פוסט. למרות הניגודים המוחלטים ביניהם ויחסיהם הרעועים בתחילת ממשל טראמפ, הנשיא למד להעריך את מקונל כיועץ אמין ורב-ערך, במיוחד בהליך ההדחה [רעייתו של מקונל, איליין צ'ו, היא שרת התחבורה של טראמפ].
כאשר טראמפ מתח ביקורת על הסנאטורים הרפובליקנים שגינו את התנהגותו כלפי אוקראינה, היה זה מקונל ששכנע אותו לשוחח איתם במקום להסלים את העימות. כאשר טראמפ רצה לנצל את המשפט כדי להביך את ג'ו ביידן, היה זה מקונל ששכנע אותו לדבוק באסטרטגיה של משפט ללא עדים. מקונל ועמיתיו לסיעה הניצבים בפני מאבקי בחירות קשים, רוצים משפט רציני – בניגוד לטראמפ, כוכב הריאליטי לשעבר; כאמור, מקונל השיג את מבוקשו.
הזוג המוזר טראמפ-מקונל עברו דרך ארוכה מאז זכה טראמפ במועמדות הרפובליקנית לנשיאות. טראמפ הוא דמוקרט לשעבר, היורה מן המותן ומשתמש ללא הרף במדיה החברתית. מקונל הוא שמרן כל ימי חייו, מדוד, אומר מעט, מחשב כל צעד ושומר את קלפיו קרוב לחזה. טראמפ פופולרי מאוד בבסיס הבוחרים הרפובליקני ומשתמש בטוויטר כרמקול המצית את השטח. מקונל ספג קריאות בוז בוועידה הרפובליקנית ב-2016 בשל עמדותיו, אם כי זה היה הרבה לפני שסייע לטראמפ להגשים חלק מהבטחותיו ובכך הצטרף לבני בריתו.
אנשים המקורבים לשניים אמרו לפוסט, כי קשריהם התהדקו בעקבות שלוש שנים של הצלחה בשינוי פניה של מערכת המשפט הפדרלית והעברת רפורמת המס הגדולה בדצמבר 2017 – וזאת לאחר שטראמפ האשים את מקונל בכשלון הניסיון לבטל את אובמהקר. מקונל, אשר מנע מהנשיא ברק אובמה למנות שופט עליון ב-2016, שינה את הכללים בסנאט כדי להאיץ את מינוי השופטים והעביר 187 ממועמדיו של טראמפ לערכאות השונות, כולל שניים לבית המשפט העליון. "דורות רבים יידעו שמיץ' מקונל סייע להציל את שלטון החוק החוקתי בארה"ב", שיבח אותו טראמפ לפני חודשיים.
הערכתו של טראמפ כלפי מקונל גברה כאשר יו"ר הרוב סירב לסגת ממינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון, למרות טענותיה של כריסטין בלייזי-פורד על הטרדה מינית לפני עשרות שנים. כאשר פורד העידה בפני ועדת המשפטים של הסנאט, התקשר טראמפ למקונל ושאל אותו האם להסיר את מועמדותו של קוואנו. מקונל השיב בשלילה והמינוי אושר.
טראמפ מקשיב למקונל גם משום שלמד לפחות פעמיים מה המחיר של התעלמות מעצתו. בסתיו 2017 אמר מקונל לטראמפ, כי עליו לסייע לנצחונו של הסנאטור לותר סטריינג' על רוי מור בבחירות המקדימות באלבמה. טראמפ תמך רשמית בסטריינג', אך אפשר ליועצו דאז, סטיב בנון, לפעול מאחורי הקלעים לטובת מור. הלה ניצח בבחירות המקדימות, אך הובס בידי הדמוקרט דאג ג'ונס לאחר שצצו האשמות נגדו בדבר הטרדות מיניות בשנות ה-70.
בתחילת 2018 השבית טראמפ חלקים מן הממשל הפדרלי למשך 35 יום, כדי ללחוץ על הקונגרס לאשר מימון לחומה בגבול מקסיקו. מקונל הזהיר את טראמפ שהצעד ייכשל ושהוא ישלם מחיר בפופולריות שלו, אך טראמפ לא הקשיב לו. ההשבתה הסתיימה בכך שהקונגרס לא הקציב את הכסף, וטראמפ נאלץ לגייס אותו על-ידי הכרזה על מצב חרום – אחרי שהבטיח שוב ושוב שמקסיקו תממן את הבנייה.
ככל שהתקרב משפט ההדחה, טראמפ ומקונל עמדו בקשר רצוף יותר ולעיתים דיברו מספר פעמים ביום, מדווח הפוסט. לרוב טראמפ שמע לעצתו של מקונל – למשל כאשר הוא הציע לו לפרסם את תמליל השיחה עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, העומדת במרכז הפרשה. מקונל מצידו נאם שוב ושוב בסנאט נגד הליך ההדחה, לא נרתע מן הביקורת שספג על התנהלותו ועל התיאום עם הבית הלבן, והוא מוביל משפט שיזיק כמה שפחות לנשיא ולרפובליקנים.
מסכם הסנאטור הרפובליקני רוי בלנט: "אני חושב שהנשיא טראמפ, שהגיע עם ספקנות רבה כלפי כל מי שכבר היה כאן [בממסד בוושינגטון], פיתח הערכה אמיתית לכישורים הפוליטיים של מקונל ולכישורים שלו כשחקן מבפנים, במובן של מה שנחוץ כדי להניע את גלגלי החקיקה. זו הפכה להיות שותפות די טובה".

תאריך:  24/01/20   |   עודכן:  24/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזוג המוזר של צמרת הפוליטיקה האמריקנית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
}}}טראמפ מנהל אמריקה כאילו...
מדובר בחנות מכולת  |  24/01/20 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
עורכי "The World in 2020" ביקשו לשמוע את תחזיותיו של מודל הבינה המלאכותית GPT-2 על הצפוי בטכנולוגיה, בסחר העולמי וגם בבחירות בארה"ב. הנה התשובות
איתמר לוין
ג'ון ברקואו קיווה לקבל תואר אצולה - אך סיכוייו פחתו משמעותית בעקבות תלונה של מי שהיה מנכ"ל הפרלמנט, מדווח טיימס    ברקואו מכחיש את הדברים
איתמר לוין
התובע המחוזי של וושינגטון טוען, כי הוועדה שילמה מחיר מופקע תמורת אולם הנשפים של המלון שבבעלות הנשיא    קבוצת טראמפ: תעלול יחצ"ני של התביעה
איתמר לוין
תחרות מצד פורומים דומים, המתקפה על הקפיטליזם הגלובלי ושאלת ההמשכיות אחרי קלאוס שוואב. אלו האתגרים שבפני הגוף המארגן את הכנס השנתי היוקרתי, כותב אקונומיסט
איתמר לוין
מטבע הליברה של פייסבוק נתקל במכשולים משמעותיים וגם מתחריו מתקשים לצאת לדרך, אך מתישהו עשוי מטבע וירטואלי להפוך לאמצעי תשלום בינלאומי מרכזי - צופה "The World in 2020"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il