X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השופט דוד רוזן: "פרשת רות דוד תלויה עד עתה מעל לראשה של המערכת כולה, כחרפה גדולה רובה ככולה לא ידועה לציבור. שחלקו משוכנע שהיא כלל לא הועמדה לדין... פנו גם אלי שמשפטה נמשך יותר מדי זמן פניתי לבדוק, לא נתנו לי..."
▪  ▪  ▪
רוזן. לא נתנו לי לבדוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מערכת עשיית הצדק נמצאת מזה שנים במדרון חלקלק, הקרוי אמון הציבור. לא נעסוק כאן בניתוח התהליך המורכב, גם לא בסקרים שבוצעו לאימות מסקנה זו. לעובדת קיומו יש שני גורמים אחראיים. הראשון קוראים לו ביהמ"ש העליון, הנוהג לפי כלל ברזל שאין עליו ערעור: אחרַי המבול. ולמי שמפקפק אציע: אנא עברו על רשימות פלשתינים שזכו באזרחות ישראלית ונעצרו אח"כ בשל עיסוק בטרור1. כן. חלק משמעותי מהם זכו באזרחות זו באישור הבג"ץ, שניתן להם, כתוצאה מערעור על סירוב מוקדם יותר של הרשויות.
באשר למגורים בישראל "סתם" הרי שחלקם אינם ניתנים לספירה מדויקת (הפזורות הבדואיות) אבל קיימות הערכות סבירות באשר למספרם. מדובר ב-200,000 איש שנספחו לישראל בשל מצוות "איחוד משפחות". נאמר בעדינות: זכות השיבה וכל ההטבות הכרוכות בעקבותיה (ביטוח לאומי והטבות סוציאליות אחרות), מתממשת, יומיום ושעה שעה, אומנם באיטיות אבל בשיטתיות, עקב בצד אגודל ממש לנגד עיננו, כאן בישראל, ולא בפלשתין. ואחת הסיבות, כבר אמרנו: הביטוח הלאומי. למה לא?
מי האחראי: הבג"ץ - הוא ואין-בלתו
הגורם השני בירידת קרנה של מערכת זו, הוא מי שהייתה ראשת פמת"א, מהבכירות שבמערכת המשפטית. שמה רות דוד. השופט דוד רוזן, כן, אותו שופט ששלח את ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט לכלא, והיום מכהן כנציב התלונות על הפרקליטות, שוטח, בעזרת שני מראייניו, יהודה נוריאל וטובה צימוקי, (ידיעות אחרונות, מוסף 7 ימים, 24.1.2020), מסכת מעשים של שחיתות שריחה נישא למרחוק:
"פרשת רות דוד תלויה עד עתה מעל לראשה של המערכת כולה, כחרפה גדולה. רובה ככולה לא ידועה לציבור. שחלקו משוכנע שהיא כלל לא הועמדה לדין... פנו גם אלי שמשפטה נמשך יותר מדי זמן. פניתי לבדוק. לא נתנו לי... ומוסיף רוזן: "פרשת רות דוד היא אחת הפרשות הכי מחפירות שפגעו בפרקליטות בצורה הקשה ביותר. נפגע אמון הציבור בקודש הקדשים של מערכת המשפט".
מערכת המשפט הייתה בבת עינינו שנים רבות. לא עוד. עתה היא עושה הכל כדי לערער את המוסכמה הזו מן היסוד.
24.1.65 - פטירתו של וינסטון צ'רצ'יל
בימים אלה מלאו 65 שנה לפטירתו של אחד המדינאים (24.1.2020), החשובים ביותר במאה ה-20: וינסטון צ'רצ'יל, פוליטיקאי, שמרן, לכאורה מן השורה, אלא שהתפקיד אותו מילא, במהלך שנות מלחמת העולם השנייה ואחריה, הפך אותו לאדריכל הניצחון על גרמניה ולאחד מגדולי המדינאים במאה ה-20. גם כשרונו הרטורי היה יוצא דופן ונשק עיקרי במאבקים שניהל על דעת הקהל.
צ'רצ'יל, כמדינאי, התעלה על רבים אחרים בתקופתוֹ. אבל בכל הקשור להחלטותיו הצבאיות היה פחות מזהיר. הוא הושפע מתורתו של הפרשן הידוע לידל הארט, בדבר עקרון הגישה העקיפה כמהלך מכריע במלחמה, אבל נכשל ביישומה הנכון של תיאוריה חשובה זו, מספר פעמים. הראשון שבהם, כמעט קטע את הקריירה הציבורית שלו, כאשר יזם, כשר הימיה, על-פי מיטב כללי הגישה העקיפה, את מערכת גליפולי (אפריל 1915 - ינואר 1916). הקרב שניטש בין כוחות האימפריה הבריטית (בסיוע צרפתי) לבין הצבא העות'מני, על חופי טורקיה האירופית, הסתיים במפלה בריטית מהגדולות שנחלה הממלכה המאוחדת.
במערכה זו השתתף, כחלק מהצבא הבריטי, גם גדוד נהגי הפרדות העברי. שמונה מאנשיו נהרגו ו-55 נוספים נפצעו. הגדוד מנה כ-650 איש. כשלונו זה של צ'רצ'יל גרם שיאבד את מושבו בפרלמנט. בשנת 1917 שב לשרת כשר המושבות בממשלה הבריטית.
בשנת 1921, ביקר צ'רצ'יל במושבות היהודיות בארץ ישראל. במהלך ביקורו הדגיש את מחויבותה של בריטניה לעם היהודי כפי שהיא מעוגנת בהצהרת בלפור. צר'צ'יל הבהיר כי זכותו של העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל, מקורה בזכותו ההיסטורית על חבל ארץ זה. בשנת 1924 הוא שב לשורות המפלגה השמרנית ומונה לשר האוצר בממשלתו של סטנלי בולדווין. בתפקיד זה כיהן עד שנת 1929.
בפעם השנייה נכשל ביישום התיאוריה האמורה, כאשר עמל (והצליח), לשכנע את הנשיא האמריקני תיאודור רוזוולט לפלוש לאיטליה דרך סיציליה הכבושה. הוא סבר, שוב, שניתן יהיה בכך לקצר את המלחמה בזכות גישה מקדימה אל גרמניה מדרום-מזרח. בכך, סבר, ניתן יהיה גם לחסום את ההתקדמות הרוסית הצפויה ממזרח, גם לקצר את משך הלחימה במערב, משום שגרמניה תיאלץ להפנות כוחות ניכרים על-מנת לבלום את הפריצה של בעלות הברית מאיטליה. שני המנהיגים הופתעו מעוצמת הלחימה וההתנגדות הגרמנית באיטליה. הלחימה התארכה מעל לצפוי (כשנה ומחצה), ריתקה כוחות גדולים ולא הסתיימה אלא במועד הכניעה הכללית הגרמנית בחודש מאי 1945.
אבל כישלונו העיקרי של צ'רצ'יל, לפחות מנקודת הראות של העם היהודי, היה בכך שלא הצליח להביא למימוש פקודתו להפציץ את מחנה אושוויץ ואת מסילות הברזל שהובילו אליו. בנושא ההפצצות גם היו מדי פעם חילוקי דעות בין צ'רצ'יל לבין מפקד כוח המפציצים, גנרל ארתור האריס ("The bomber").
צ'רצ'יל נבחר בשנית בשנת 1951 לראשות הממשלה הבריטית. אולם לקה בשבץ מוחי ב-1953. מאז בריאותו הלכה והידרדרה. בשנת 1955 נאלץ להתפטר מראשות הממשלה. הוא הלך לעולמו כאמור, בשנת 1965, בהיותו בן 90.

הערות

איחוד משפחות בישראל, גל הפיגועים בעליה - במהלך השנים האחרונות חלה עליה במספר הפיגועים להם גרמו ערבים/פלשתינים שקבלו היתר לאיחוד משפחות בתוך הקו הירוק. מנתוני השב"כ עולה עוד כי מאז גל הטרור שהחל בשנת 2015, חלה עלייה במעורבות בטרור ובהפרות סדר של פלשתינים. על-פי השב"כ נמנו 93 מעורבים בטרור ובהפרות סדר. בתקופה זו הם היו מעורבים ב-26 פיגועים משמעותיים, לעומת 13 פיגועים בשנים 2014-2001 בהם הייתה מעורבת אוכלוסייה כזו. כתוצאה מפעילות זו בשנים אלה נרצחו 21 ישראלים ונפצעו 76. מספר הפיגועים עומד על-פי שניים לעומת העשור וחצי שלפני כן כך עלה במהלך דיון משותף לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הפנים והגנת הסביבה (אריק בנדר - מעריב 28.05.2018).
נציג השב"כ מסר עוד כי מאז 2001 נמנו 155 מעורבים בפעילות טרור מקרב פלשתינים שקבלו מעמד בישראל באמצעות איחוד משפחות. נציג השב"כ מסר כי 47 קיבלו את מעמדם מכוח נישואין לבני זוג ישראלים, ו-108 בני משפחה קיבלו מעמד מכוח איחוד משפחות.

תאריך:  02/02/2020   |   עודכן:  02/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת עשיית הצדק במדרון חלקלק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פרשת המימד החמישי.
7_7_7.  |  2/02/20 11:27
2
השופט רוזן ידוע כאמיץ ..אבל
פיקציה  |  2/02/20 12:49
 
- מה אתה מתפלא
ארי כספי  |  3/02/20 12:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
בואו נהפוך את הסדר, ימין לשמאל ושמאל לימין    זה מקובל באלגברה    מה זאת אומרת? קודם פלשתין, אחר כך סיפוח    ביבי מסכים? בנט מסכים? ברור שלא
עידן יוסף
בעקבות המשך טרור הבלונים והרקטות, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי מהבוקר תיעצר הכנסת מלט ומספר ההיתרים לפועלים יקוצץ ב-500
יוני בן-מנחם
גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים כי פרסום "עסקת המאה" האמריקנית ידחה את ישום ההסדרה עם חמאס ברצועת עזה, מכיוון שחמאס רוצה כעת להצטייר כמי שמוביל את המאבק נגד תוכנית השלום האמריקנית    חמאס יוזם הסלמה מתוך הערכה שידיה של ישראל כבולות בגלל מערכת הבחירות
מרדכי ליפמן
"מערכת המשפט פעלה בקצב איטי להכאיב וגייסה את רוב עובדיה מבתי הספר למשפטים... בלי קשר לשיעורם באוכלוסייה"
איתמר לוין
אין סיכוי להגיע לשלום עם הפלשתינים בעתיד הנראה לעין, וישראל תתקשה מאוד ליישם רק את הסוכריות של תוכנית טראמפ. אז מה עושים? מנסים להניח יסודות תודעתיים ומעשיים, שאולי יאפשרו לילדינו להגשים את החלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il