X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין ספק שמדובר בשלב ראשוני של תוכנית גדולה אשר תהיה חייבת לכלול בשלב מסוים גם את נהגי הרכב הפרטי וכן הקמת נתיבי תחבורה ציבורית והכשרת נהגי אוטובוס ורכבת כדי שמרבית אזרחי ישראל יתרגלו לנסוע בתחבורה ציבורית
▪  ▪  ▪
ראשונות המשאיות [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

נכון לעכשיו עושה רושם שגם בעשור תהיינה צפיפות רבה הן באזורי המגורים, והן על בכבישים השונים. בימים אלו יוזמת מדינת-ישראל תוכנית אשר תקטין מעט את העומס הקיימים בכבישים המהירים.
פרטי התוכנית של מדינת-ישראל
לפי התוכנית תעניק מדינת-ישראל בין 12-8 אלף שקל לנהגי משאיות שלא ייסעו במרכזי הערים בשעת העומס (הדבר דומה לאגרות גודש אשר מונהגות במרבית מדינות העולם). מדובר בתוכנית המהווה מעין המשך למיזם "דרך ערך" שבמסגרתו המדינה תשלם לנהגי מכוניות פרטיות אשר לא ייסעו בשעות העומס בערים הגדולות.
התוכנית המקורית כללה הקמת "בנק כספי" שיכיל עד 4,500 שקל לשנה ממנו ניתן יהיה לקזז כסף כאשר הנהג נכנס למרכז העיר בשעת העומס.
התוכנית החדשה של חברת "נתיבי איילון"
חברת "נתיבי איילון" טענה שמודל זה לא מתאים לנהגי משאיות, ולכן היא החליטה לבנות מודל חדש שיכלול, בין השאר, את הפרמטרים הבאים: שעות פעילות המשאית, סוג המשאית, וסוג צי הרכב שהמשאית מובילה.
בנוסף, החליטה חברת "נתיבי איילון" להתחיל את הקופה (כמו במספר שעשועוני טלוויזיה) באפס שקלים, כך שהנהג יוכל לצבור כסף במהלך כל השנה האזרחית.
רעיון זה נלקח מהמודל שהונהג בזמנו בנמלי ישראל לפיו תגמלו נהגי משאיות שנכנסו ויצאו משטח הנמל בשעות הלילה המאוחרות כאשר הכבישים יחסית ריקים מאדם. נשאלת השאלה: איך תתבצע התוכנית?
ביצוע התוכנית
במהלך השנה הקרובה תאגד החברה כ1,000 משאיות שבהן יותקנו אמצעי מעקב כאשר התגמול הכספי ישולם בסוף השנה האזרחית, כאשר שיטת החישוב היא זמן הנסיעה שהנהג חסך באותו פרק-זמן.
בנוסף, תפנה חברת "נתיבי איילון" לזכיינים הקשורים לרכב הפרטי, כמו "פוינטר"",פנגו" ומוטורולה אשר יפנו לבעלי משאיות הקשורות לחברות תובלה שמחזיקות 50 משאיות, או לחלופין משתייכות לצי משפחתי הכולל בין 3-1 כלי-רכב.
יבדקו בין-השאר את רמת הזיהום של המשאית (תוך שימוש בהנחה הרווחת שככול שהמשאית סוחבת הרבה דברים, כך היא עשויה לזהם יותר את הסביבה).
הסכום הכספי שנקבע לשנת 2020 הוא 8,000 שקל למשאיות המכילו בין 16-12 טונה, עד 10,000 שקלים למשאיות השוקלות בין 34-16 טונה, ועד 12,000 שקל למשאית שמשקלה מעל 34 טונה.
אין ספק שמדובר בשלב ראשוני של תוכנית גדולה אשר תהיה חייבת לכלול בשלב מסוים גם את נהגי הרכב הפרטי וכן הקמת נתיבי תחבורה ציבורית והכשרת נהגי אוטובוס ורכבת כדי שמרבית אזרחי ישראל יתרגלו לנסוע בתחבורה ציבורית.

הכותב הוא בלוגר ופעיל למען תחבורה ציבורית.
תאריך:  30/01/2020   |   עודכן:  30/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית החדשה למניעת הגודש בכבישים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עומר מואב
אומנם אני מסכים שצריך להגדיל השקעה בתחבורה ציבורית, אבל הטענה של פרץ שצריך להחזיר את מיסוי הרכב לציבור דרך השקעה בתחבורה ציבורית, היא טענה מופרכת
עומר מואב
לפני שאתם ממהרים לתמוך בפרויקט שיעלה לכם בממוצע משהו כמו 20,000 שקל לנפש, אני מציע לכם לעשות את הניסוי המחשבתי הבא: דמיינו את העיר תל אביב עם כבישים ריקים מכלי רכב פרטי, ואוטובוסים גדולים וקטנים נוסעים במהירות די גבוהה (ללא פקקים) ובתדירות גבוהה
עידן יוסף
נתיב התחבורה הציבורית החדש בת"א הביא לקיצור משך נסיעת האוטובוסים בציר מ-25 ל-5 דקות    מחודש מרס: שני קווים חדשים לאורך ציר קפלן
עידן יוסף
כיצד סרטון על דוח תנועה שניתן לנהג אוטובוס של חברת קווים שאכל והתעסק בכסף תוך כדי נהיגה הפך את השוטרים לצד האשם ואת הנוסעים לקורבנות?
עומר מואב
גם אם הממשלה תגדיל מאוד את ההשקעה בתחבורה ציבורית, ותסלול שבילי אופניים, ותאפשר תחבורה שיתופית, ותעניק תמריצים כספיים נדיבים למעסיקים שיאפשרו עבודה מהבית/יפעילו שאטלים, יתאמו קארפולים, וכל רעיון נוסף לגזרים, ללא מקלות הפקקים לא יצומצמו כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il