X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
זיכויו הצפוי של טראמפ ימשיך להדהד במערכת הבחירות לנשיאות, ההופכת כעת להיות בעלת חשיבות עקרונית רבה לעתידה של ארה"ב - טוען דן בלץ בוושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
הסנאט לא עורר אמון [צילום: חוליו קורטז, AP]

פתיחת השנה הפוליטית בארה"ב – עם הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית – מגיעה ביחד עם סיום משפט ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ. צירוף המקרים הזה מלמד על הצפוי לקראת הבחירות בנובמבר – כותב דן בלץ, פרשן בכיר בוושינגטון פוסט – ועל כך שאיחוי הקרעים אינו עומד על סדר היום.
טראמפ לעולם לא יוכל לברוח מן העובדה שהועמד לדין – רק הנשיא השלישי בהיסטוריה – אך הוא כמובן יראה את זיכויו כניצחון. במקביל, חצי מהאמריקנים – אלו שבסקרים אמרו שיש להדיח את טראמפ – יהיו מאוכזבים ואף נזעמים. זוהי השורה התחתונה של שנה הבחירות. שני הצדדים יוכלו להכריע רק בנובמבר בשאלה האם טראמפ ימשיך בתפקידו ואלו גבולות יש להציב בפני הנשיא. זוהי השאלה החשובה ביותר הניצבת בפני הבוחרים, והם חלוקים עליה בצורה חדה.
טראמפ ישא מחרתיים (יום ד', 5.2.20) את הנאום על מצב האומה, פחות מיממה לפני זיכויו הצפוי. לא משנה מה הוא יאמר, טוען בלץ; המצב עגמומי: חששות למרות הצמיחה הכלכלית המתמשכת, חששות לעתיד הדמוקרטיה; חילוקי דעות הנראים כבלתי ניתנים לגישור. הליך ההדחה רק העצים תחושות אלו.
המשפט בסנאט לא תרם במאומה להשבת אמון הציבור. ההחלטה שלא לזמן עדים מנעה את הופעתם של ג'ון בולטון ואישים אחרים שיכולים היו למסור מידע על מעשיו של טראמפ בפרשת אוקראינה. כל הסנאטורים נשבעו עם תחילת המשפט לפעול ללא משוא פנים, אך הרפובליקנים הראו מה המשמעות של להיות חבר במפלגת טראמפ, הנראית כאילו היא חלק מטראמפ בע"מ.
ההסברים שנתנו הסנאטורים לאמאר אלכסנדר וליסה מורקובסקי להחלטתם להתנגד לזימון העדים, מעידים היטב עד כמה התהליך הפך לפגום. מורקובסקי אמרה, שהליך ההדחה הוא כישלון שאין טעם להמשיך בו, בשל אופיו המפלגתי מהרגע בו החל, ושאין סיכוי למשפט הוגן. אלכסנדר הסביר, כי אומנם התובעים הדמוקרטיים הוכיחו את טענותיהם, אך מעשיו של טראמפ אינם מצדיקים את הדחתו, בלתי ראויים ככל שהיו. לדבריו, אזרחי ארה"ב – ולא הסנאטורים – הם שצריכים להחליט מי יהיה נשיאם.
רוב הרפובליקנים אפילו לא היו מוכנים לומר שמעשיו של טראמפ היו בלתי ראויים. במקום זאת, הם תקפו את הדמוקרטים בבית הנבחרים וטענו שפעלו משיקולים מפלגתיים. אבל כאשר החליטו למנוע את זימון העדים, טוען בלץ, אותם סנאטורים עצמם מנעו מן הבוחרים את האפשרות לקבל מידע נוסף כאשר ילכו לקלפיות.
יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, התנגדה במשך חודשים ארוכים לפתיחת הליכי הדחה, למרות לחצים גוברים מהאגף הליברלי של המפלגה הדמוקרטית. היא שינתה את עמדתה כאשר נחשפה פרשת אוקראינה, וגייסותיה מיהרו לקרב בניסיון לסיים את הפרשה עד סוף השנה – כדי שלא תאפיל על הבחירות המקדימות במפלגה. בסופו של דבר, ההצבעה בבית הנבחרים הייתה מוקדמת מכדי שההליך יהיה דו-מפלגתי – תנאי חיוני להצלחתו.
הסנאטורים הרפובליקנים החליטו שהליך מזורז יהיה לטובתם ובוודאי לטובת טראמפ, למרות שרוב ניכר של הציבור תמך בזימון עדים. הדבר הוביל לכך שהם לא הציבו שום גבולות להתנהגות הנשיא – כל נשיא. טראמפ, הטוען שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו, יפרש זאת כראות עיניו. וכך שאלת עתידו של טראמפ חוזרת למקום בו הייתה לפני חצי שנה: לידי הבוחרים.
בלץ מציין, כי הליך ההדחה הותיר דמוקרטים רבים מתוסכלים ואף גרוע מכך. הקולות בסנאט היו נגדם. אבל אין זה אומר בהכרח שכך ייראו התוצאות בנובמבר. טראמפ נכנס אליהן עם היתרונות הרגילים של כל נשיא מכהן – אך גם עם קרוב למחצית האמריקנים האומרים שללא ספק יצביעו נגדו. מאחר שטראמפ איננו נשיא רגיל, הבחירות הקרובות ממילא לא עמדו להיות רגילות, ורבים ראו אותן כחשובות במיוחד. אחרי הליך ההדחה, ההכרעות שבפני הבוחרים הן יסודיות עוד יותר ולתוצאות יהיו השלכות מרחיקות לכת על ארה"ב.

תאריך:  03/02/20   |   עודכן:  03/02/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
פרופ' זוהר בן-אשר
אז פתאום ההבטחה של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים נתניהו שמיד נקום ונספח נדחית עד להודעה חדשה או לנצח ועכשיו דווקא הסיכוי שגנץ וכחול-לבן יבקשו לאשר בכנסת את כל תוכניתו של טראמפ, על כל מרכיביה, הופכת לסיוט התורן
איתן קלינסקי
לבנימין נתניהו אצה הדרך    הוא מודע לכך, שאפילו טירוף של סיפוח השטחים מהיום למחר ובוודאי לפני הבחירות אינו נראה אפילו לאמריקנים    כל השותפים האמריקנים הפעילים במסע הטירוף מביעים את החשש רגע לפני הצלילה בתהום המדמם
קובי אפללו
זה הפך בלתי נסבל שקוף ובוטה, הם כבר לא מנסים אפילו להסתיר מהציבור את עמדתם, זו לא עיתונות מעורבת זוהי עיתונות אלימה שקובעת את סדר היום הציבורי על דעת עצמה למען עמדותיה
מירב ארד
הוסיף" נאמנים לדרכנו - ש"ס תלך רק עם נתניהו"    על היריבות עם ליברמן אמר: "זוכר שדרעי וליברמן היו חברים. שיתוף הפעולה איתו היה מהטובים בכנסת"
עידן יוסף
איילת שקד נשארת האהודה היותר במגזר הדתי-לאומי    רוב הציונות הדתית תצביע לימינה, ורק 4.6% לכחול לבן    רק כחמישית לא מחבבים את בנט וסמוטריץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il