X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם בנט צריך קצת פעילות אלימה משני הצדדים עד הבחירות כי אז הוא פעל בשכל זה יפגע בפלשתינים, זה יפגע גם בביבי, ולמי איכפת שזה יפגע גם בעם היושב בציון?
▪  ▪  ▪
בנט. צריך פעילות אלימה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ביבי ובנט מתחרים ביניהם כיאות לעונת בחירות מי יפורר ביתר הצלחה את השקט הרופף הניצב על כרעי תרנגולת. ביבי מספח בהבל פיו עכשיו וכמעט מאלץ את העזתים להפר את הפסקת האש השברירית, שהושגה במאמץ כה רב; ונפתלי בנט גונב ממנו את ההצגה ואוסר במחי יד ובהבל פה לייבא תוצרת חקלאית פלשתינית לישראל.
הכל בצדק. אבו מאזן אינו רוצה שלום ומסכל אותו ומסקל אותו כפי שהוכח הן בקמפ דייויד עם אהוד ברק (2000) והן עם אהוד אולמרט (ירושלים, 2008). אבל האם גם חכם? תלוי מה רוצים להשיג. אם מעוניינים שלמרות "בגדי המלך החדשים" של הנס כריסטיאן אנדרסן-טראמפ יישמר השקט צריך להימנע מצעדי תגובה לזעם הפלשתיני על ההצעה האמריקנית.
אבל אם בנט צריך קצת פעילות אלימה משני הצדדים עד הבחירות כי אז הוא פעל בשכל. זה יפגע בפלשתינים. זה יפגע גם בביבי. ולמי איכפת שזה יפגע גם בעם היושב בציון?
לא אירע שום מקרה חרום. לא הייתה חלילה (והלוואי שלא תהיה ולא תצלח) כל פעילות טרור פלשתינית חריפה. היה מהלך אווילי של הפלשתינים נגד מגדלי בקר ישראלים. זה מצריך מחשבה קולקטיבית של שרי הממשלה. דבר אינו בוער על הרגע. זה לא מצב חרום.
אז כיצד ייתכן שאיש אחד עם אינטרס פוליטי קטנוני יוכל לאסור על עם שלם למכור תוצרת חקלאית לעם שלם אחר? מי הוא בכלל שנוטל סמכות כזאת על עצמו בממשלה שבורחת מלהתכנס כדי שלא יתגלה קלונה בפרשת הסיפוח הכוזב של ביבי? כן, ממשלה בורחת מבשורע (מגיבים עויינים אל תקפצו, אין זו שגיאת כתיב).
תוספות:
אנגליה נגד הסיפוח החד-צדדי. זו אנגליה של בוריס ג'ונסון לא חלילה הנבל ג'ימי קורבין;
וחמאס חידש את ירי הרקטות מעזה ומצרים אינה יכולה לרסן אותו מפני שאינה יכולה להתייצב מאחרי סיפוח חד-צדדי;
עכשיו ביבי רוצה "לגנוב" מיני-סיפוח שמשמעותו אפסית אבל נועדה להציל אותו בבחירות ולטעון כי הנה הוא מתחיל; ובכלל מה זאת אומרת שאמריקה מאשררת סיפוח? אתם זוכרים את הלחן ההומוריסטי על הגנב שמכר בית שאינו שלו לתייר תמים? -
"אז מכרתי לו בית שלא היה שלי/
כי לא רציתי שייסע מפה עם יחס שלילי".
הכל שקרים. אחיזת עיניים. היות שברור שהליכוד אינו מוכן להעניק לפלשתינים מדינה ריבונית אפילו ב-40% משטחי יהודה ושומרון, מובן שלא התכוון לתת דבר אלא רק למחטף של עוד סיפוח.
כן, ישראל צריכה ריבונות בגבולה הביטחוני ובגושי ההתיישבות. אבל זה מחייב משא-ומתן ולא מדיניות בועטת של "כל דאלים גבר". המולדת ההיסטורית ששייכת לנו, אבל לא רק לנו, אינה מין ארנון מילצ'ן. אי-אפשר לשאוב ממנה טובות הנאה בכיוון אחד בלבד.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  02/02/2020   |   עודכן:  02/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השריף בנט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וכי ל א' הז' שיפגע בביבי?
ב.  |  2/02/20 12:27
2
לדן מרגלית
עובד 1  |  2/02/20 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
קובי אפללו
נתניהו במפגן וירטואוזי יוצא דופן וחוצה גבולות, עם כרטיס צהוב בזמן פציעות והוא עדיין מבקיע    רק הזיזו לכחול לבן את החמאה והם מיד קפצו לקחת קרדיט על תוכנית המאה
עידן יוסף
יושב-ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לתוכנית השלום של טראמפ - וטען כי נתניהו משתמש בה כ"כלי ניגוח במאבק פוליטי"    משווה בין אבו מאזן לרב הראשי יצחק יוסף, וטוען כאילו מתנהל מו"מ מול כחול לבן
איתמר לוין
כמו גיבור "כן, אדוני השר" משתמש נתניהו במשאבים ציבוריים כדי להשיג נקודות פוליטיות    כמו בפרשת אוקראינה של טראמפ, נתניהו הקריב בפרשת יששכר את יחסי החוץ מול רוסיה
איציק וולף
ישיבת ההנהגה של מפלגת כחול לבן שהתקיימה ביום רביעי עסקה בשאלת התמיכה של המפלגה בהצעת סיפוח יישובים ביהודה ובשומרון, אם זו תגיע לפתחה של הכנסת    גנץ, יעלון ואשכנזי תמכו, ולפיד התנגד    ח"כ מרב מיכאלי: אין סיכוי שנאפשר שום דיבור גזעני על טרנספר, בטח שלא בתחפושת של תוכנית שלום
עידן יוסף
יו"ר מרצ אומר כי מהתוכנית האמריקנית לצערי לא ייצא הסכם ולא שלום    "אנחנו בממשלה הבאה, נתנגד בכל הכוח לסיפוח ונחדש את תהליך השלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il