X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ספרו של עו"ד שמחה רוטמן 'מפלגת הבג"ץ' מתאר בפירוט כיצד כבשו המשפטנים את השלטון בישראל, וכיצד נכנעה הדמוקרטיה הישראלית תחת עריצותה עם מפלגת בג"ץ מי צריך בחירות? מי זקוק לכנסת וממשלה?
▪  ▪  ▪
ברק. סיפור שקרי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

מכירים את משל הצפרדע המתבשלת? הנה תזכורת למי ששכח: צפרדע תמימה קפצה לתוך סיר מים שהתבשל על האש, ונהנתה מחמימותם של המים הנעימים. אלא שככל שחלף הזמן, עלתה טמפרטורת המים. בשלב זה כבר הבינה הצפרדע את מצבה וניסתה להימלט, אבל אז כבר היה מאוחר. היא התבשלה למוות במים הרותחים.
משל הצפרדע משמש את עו"ד שמחה רוטמן, ממייסדי התנועה למשילות ולדמוקרטיה, להבהיר לציבור, בספרו החדש 'מפלגת הבג"ץ' (הוצ' סלע מאיר) את מצבו של הציבור הישראלי, שבאופן שיטתי נשדד בידי הבג"ץ שנטל מידיו את זכות ההכרעה בקלפי של אופיה והליכותיה של המדינה, לטובת שלטון האוליגרכיה העריץ של 15 שופטי הבג"ץ, שניכסו לעצמם את הזכות לנהל את המדינה מבלי לשאת בחובה כלשהי. רוטמן: "כמו במשל הצפרדע המתבשלת, הציבור הישראלי כלל לא הבחין שהמים הולכים ומתחממים ושהסמכות לקבל הכרעות עקרוניות עוברות מידיו ועוברות לבניין הגבוה ברחוב שערי משפט 1 בירושלים" (ע' 228).
האם יש סיכוי לעצור את ההידרדרות במידרון החלקלק שהמציא הבג"ץ לטובת עצמו, כפי שרוטמן מוכיח בספרו? תשובתו היא שלא הכל אבוד: "מערכת המשפט הישראלית ניתנת לריפוי, אך הדבר תלוי בנחישותם של נבחרי הציבור ובנכונותם להתעמת איתה. רק הצבת גבולות ברורים, ללא מורא מהתנגשות חזיתית וללא משוא פנים, תוביל לשינוי. כאשר נבחרי ציבור נקטו קו תקיף כנגד בג"ץ, הם ניצחו. אם ינהגו כך בעתיד, ננצח כולנו".
מדוע אם כן לא קמים נבחרי הציבור, שהם היחידים שהוסמכו בקלפי לנהל את המדינה והציבור, לעמוד על זכותם וחובתם מול העריצות שהשתלטה עלינו ללא משפט, ובניגוד לחוק? שתי תשובות בדבר. האחת מכונה בפי רוטמן "מתפרת תיקים", שתפרה תיקים חסרי בשר ותוכן, לכל מי שנתפס בעיניה כמאיים על שגיונותיה, ע"ע רפאל איתן, אביגדור קהלני, ראובן ריבלין ורבים אחרים שהקריירות שלהם נעצרו עקב תיקי שווא.
למשל עו"ד יעקב נאמן, מועמד לשר המשפטים, שעצם מועמדותו חילצה מפי היועהמ"ש דאז מיכאל בן יאיר את האמירה המרושעת: "אני הולך לתקוע את הפשיסט", והובילה את פרקליטת המחוז רות דוד (המושחתת להחריד), להאשים את נאמן בעדות שקר בגין טעות טכנית בתצהיר שהגיש לביהמ"ש. נאמן לבסוף זוכה מכל וכל, אבל איבד סיכוייו לקבל את תיק המשפטים. התשובה השנייה נגזרת מן הראשונה: בשל החשש ממתפרת התיקים של המערכת, מגיבים נבחרי הציבור, ובראשם בנימין נתניהו, ברפיסות ובהתבטלות מול מעלליה.
כבשו את השלטון
רוטמן לא נגע בנקודת זו בספרו, אך הרחיב הדיבור עליה בראיון ל'גלובס' לרגל הוצאת ספרו: "נתניהו הוא אחד הבודדים שזה מגיע לו. לא פלילית. זה מגיע לו, כי הוא לא עשה דבר כשזה קרה במשמרת שלו. כשהם עזרו לו להיפטר מיריבים פוליטיים, אז הוא זרם עם זה. כשיש כתבי אישום תלויים ועומדים מעל שותפים בכירים בקואליציה שלו ש'מוחזקים קצר', זה התאים לו. הוא לא התערב ונתן למערכת המשפט מקום שלא מגיע לה. הוא חיזק אותה, נתן לה עוד ועוד מקום לאורך כל השנים".
וכאן מתבקשת הערה שלנו: בטור זה הבאנו לא פעם ציטוטים ישירים מפי נתניהו, בעיקר בימי מערכות בחירות, שבאמצעותם התפאר נתניהו בטלוויזיה: "כשכולם היו נגד מערכת המשפט, אני חיזקתי אותה". אכן, זו התרפסות וזה שכרה. ומי שיש לו טענות, יכול להאשים רק את עצמו על עשר שנות רפיסותו.
רוטמן, יליד בני ברק ובוגר 'כרם ביבנה', מתווך בספרו, הכתוב בלשון קולחת ולא משפטנית-עבשה, חומר משפטי סבוך ומורכב, לטובת ציבור רחב של ישראלים פעורי פה נוכח השתלטות הבג"ץ על חיינו, שמבקשים להבין איך כל זה קרה. למענו של ציבור זה כתב רוטמן את 'מפלגת הבג"ץ', שבו הוא מנסה להוכיח, באמצעות עובדות ופסקי דין בלבד, כיצד הפך הבג"ץ עצמו למפלגה המשחקת במגרש הפוליטי מבלי שאיש בחר בה, כלשון כותרת המשנה של ספרו: "כיצד כבשו המשפטנים את השלטון בישראל".
ספרו של רוטמן, שהוא ספר חובה למי שמנסה להבין את תעלוליה והתחכמויותיה של מערכת המשפט בדרך לכיבוש השלטון (מה שבעצם מייתר את הבחירות הדמוקרטיות על ביזבוז הזמן והכסף הכרוך בכך), מבצע מיקוד פנימי וחיצוני, 'זום אין' ו'זום אאוט', של כמה פרשיות שדרכן ניכסו הבג"ץ בראשות אהרן ברק ("מלוא כל הארץ משפט") והמערכת המשפטית בראשות היועהמ"שים שכיהנו בה, לשדוד את השלטון מן הציבור ולכפות עליו את דעתם 'הנאורה'.
כך למשל בג"ץ הקרקעות שהוכיח כי הבג"ץ נטל לעצמו "סמכות ללא אחריות", והירשה לעצמו "להשתולל ולקבוע למערכת הפוליטיות נורמות ערכיות... ממילא חרב הפיטורין אינה מאיימת על שופטיו אם יתברר שהחלטותיהם היו הרסניות"; ואחריו פס"ד מזרחי התקדימי שבו מכר ברק לאזרחי ישראל סיפור שקרי ושמו יש חוקה במדינת ישראל; וכך לאורך שורה של פסקי דין שערורייתיים נוספים, שהניעו את השופט העליון האמריקני ריצ'ארד פוזנר לכלול את כולם תחת אמירתו ש"פסיקתו של ברק היא תפיסת השלטון בכוח".
יש לברך את עו"ד רוטמן על שעמל להאיר עינינו במשנתו הסדורה והקריאה, המשתרעת על פני 240 עמודי 'מפלגת בג"ץ' - ספר חובה לכל שוחר משפט וצדק במדינת ישראל.

תאריך:  04/02/2020   |   עודכן:  04/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה השיפוטית: חיסול ממוקד של הדמוקרטי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הנושאים את שם הדמוקרטיה לשוא2
שפרירית  |  4/02/20 13:22
 
- זו טעות לחשוב שניתן לפתור בעיו
בן נאמן  |  4/02/20 16:51
 
- בין האמצעים שיש לנקוט
שפרירית  |  5/02/20 16:04
2
הם רוצים לחסל את הדמקרטיה
ישע .  |  4/02/20 18:25
3
הנושאים את שם הדמוקרטיה לשוא1
שפרירית  |  5/02/20 15:51
4
אחרי הבחירות חיסול המהפכה
אקטואלי  |  6/02/20 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הצליח להדוף את תוכנית "עסקת המאה" ולקבל גיבוי ערבי ואיסלאמי נרחב לעמדתו הסרבנית. כישלון הממשל לשכנע את הפלשתינים לדון בתוכניתו פותח בפני ישראל את הדלת להחלה מיידית של החוק הישראלי על חלקים נרחבים בגדה, הממשל יצטרך להמתין ליורשו של מחמוד עבאס
עמנואל בן-סבו
כשהשנאה למועמד זה או אחר תפנה מקומה, נתחיל לערוך את טבלת הבעד והנגד החברתי, הביטחוני, המדיני, הכלכלי, הערכי, כשהשנאה תפנה מקומה פתאום נבין, אנו הבוחרים, שלמכנה המשותף יש כוח עוצמתי משלו
רפי לאופרט
האם פילוח דעותיהם, עמדותיהם ומעשיהם הפוליטיים של בני משפחתו של פוליטיקאי בכיר הם מדד להערכת עמדותיו הסמויות?! - אני סבור שבמידה רבה כן. אם כך, "חכמי ישראל", שיקלו היטב את הצבעותיכם בבחירות הקרובות
עומר מואב
הגזבר שלנו אינו איש של הגיגים, הוא איש של מעשים! הוא מיהר וקבע הנחה בתשלום לוועד הבית בהתאם להיקף החיסכון של המתגוררים בכל דירה
עומר מואב
כמו שברור שטראמפ יצא זכאי כי יש בסנאט רוב לרפובליקאים, וברור שנתניהו משך את בקשת החסינות שלו כי אין לו רוב בכנסת, כך חיים כץ דווקא צפוי לקבל חסינות מחברי הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il