X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החברה להכנת הטבע טוענת מנגד שאין מניעה להקמת טורבינות רוח כל עוד שומרים על קווים מנחים שגובשו על-ידי מומחים המשרד לאיכות הסביבה: "יש תוכניות שנפסלו עקב החשש החמור מפגיעה חמורה במערכות אקולוגיות זאת לנוכח העובדה שישראל משמשת כציר נדידה"
▪  ▪  ▪
טורבינות רוח [צילום: טובי טלבוט, AP]

בעוד התפוקה העולמית של אנרגיית רוח בעולם הולכת ומתרחבת, מדינות כמו דנמרק וספרד בהן חלק משמעותי מהפקת החשמל נעשה באמצעות טורבינות רוח, בישראל מספר קטן של תחנות רוח בהספקים קטנים. הסיבה לפי משרד איכות הסביבה: פגיעה בציפורים ועטלפים. החברה להכנת הטבע טוענת מנגד שאין מניעה להקמת טורבינות רוח כל עוד שומרים על קווים מנחים שגובשו על-ידי מומחים.
המשרד לאיכות הסביבה מסביר: "בישראל מספר קטן של חוות רוח בהספקים קטנים אשר הוקמו ומייצרות חשמל בצפון הארץ. במקביל, יש מספר תוכניות גדולות של מאות מגוואטים אנרגיה ירוקה, אשר קיבלו לאחרונה אישורים ומתקדמות בדרך להקמתן ברמת הגולן."
משרד איכות הסביבה מדגיש: "יש תוכניות שונות אשר נפסלו עקב החשש החמור מאוד מפגיעה חמורה במערכות אקולוגיות ובפרט בבעלי כנף" זאת לנוכח העובדה שישראל משמשת כציר נדידה של עופות נודדים השני בחשיבותו בעולם", עמדת החברה להגנת הטבע מנוגדת לעמדת המשרד לאיכות הסביבה. דובר החברה מסביר כי ציפורים אינן מהוות מכשול לקידום חוות רוח אשר אינן ממוקמות באזורים רגישים במיוחד. "לאנרגיית רוח, השפעות שליליות רבות, שאחת מהן, היא פגיעה בבעלי כנף: ציפורים ועטלפים.
לאחר שנים של דיונים, מטעם צוותים מקצועיים וצוות בין משרדי, שעסק בנושא הרוח, גובשה מדיניות שלפיה פועלים היום גופי התכנון בישראל: "צוות מומחים גיבש מפת רגישות, שבה מסומנים האתרים הרגישים לעופות ועטלפים. נקבעו ערכים מנחים של פגיעה בבעלי כנף, כך שיזם שמציג תוכנית, נדרש להראות שהתוכנית עומדת בערכים המנחים וזהו אחד מהמדדים לאישור תוכניות".
"באירופה, בארה"ב ובאזורים אחרים בעולם, במקומות שבהם יש סיכון, לא מקימים חוות, או שמפעילים שיטות לצימצום הפגיעה, בדיוק כמו שקורה בישראל. חשוב לציין כי לא רק ציפורים נפגעים מטורבינות, אלא גם עטלפים, ובמקרים רבים בעיקר עטלפים. בארץ שוכנים 33 מיני עטלפים, המייצגים מערכות אקולוגיות שונות בעולם. לעטלפים חשיבות רבה בוויסות אוכלוסיות מזיקים. בעת תכנון טורבינות חדשות, נעשים תסקירים, הבוחנים את פוטנציאל הסיכון בהן לעטלפים וניתנות הוראות לערכי סף מותרים לפגיעה והנחיות לניטור בעת הפעלת הטורבינות".

תאריך:  19/02/2020   |   עודכן:  19/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בישראל לא מנצלים את אנרגיית הרוח בגלל ציפורים ועטלפים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מחקר שבוצע עבור הליכוד מגלה: לישראל ביתנו ובראשה ליברמן 4-3 מנדטים ראשונים בטוחים; מקורם - מצד מאות אלפי ישראלים בעלי זכות בחירה שאינם יהודים    מפלגת כחולבן משקיעה מיליונים כדי לנגוס במצביעיו של ליברמן    הבדיקה אצל נציב תלונות דוד רוזן בעניין ליברמן הולכת ומסתעפת בשאלה: מדוע לא זומן לחקירה באזהרה בפרשת ישראל ביתנו
איתמר לוין
פרשת ברלנד התפוצצה בשבוע בו קוראים בתורה את תיאור מתן תורה. זו הזדמנות טובה לחזור לעקרונות יסוד של היהדות ולדרך בה צריך ליישם אותם
איתמר לוין
תובע שלא ממש יודע כיצד להתנהג, מעמיד במבחן את סבלנותו של השופט שלמה בנג'ו ואת חובתו לשמור על כבודו של בית המשפט. כיצד הוא מגיב?
איתמר לוין
תעודת טרווניקי הייתה אותנטית והמצולם בה היה רוצח ההמונים איוון דמיאניוק. לא משנה כמה יורם שפטל ינסה לסובב את העובדות, להוציא דברים מהקשרם ולמחזר טענות שדחו שתי הערכאות
יואב יצחק
ראיון עם ד"ר צבי מרום, מנכ"ל קבוצת באטמ    על הטיפול המערכתי הנדרש כדי לזהות ולטפל בעולם ובישראל בנגיפים מסוכנים ובהם הנגיף קורונה    ועל מהלכיה העסקיים של באטם בתחום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il