זה מתחיל ביבואני החשמל, כמו המילטון,
אלקטרה מוצרי צריכה וטורנדו וממשיך ביבואני מוצרים חד-פעמיים ורשתות השיווק, אשר חלקן כבר ביטל את המבצעים על קבוצות מוצרים מסוימות, דבר אשר מייקר את עלות המוצרים, לצרכן הסופי.
צריך לזכור שייקור המוצרים הנוכחי, חל בעיקר על המוצרים אשר נמצאים כעת במלאי הספק וכל מטרתם היא לרפד את כיסי היבואנים/רשתות בשומן נוסף שכן סחורה חדשה עדיין לא יצאה מסין. גם במגזר רשתות השיווק נראה שמשהו תפס טרמפ גדול על הקורונה וביטל מבצעים על מוצרים אשר מקורם מסין והגיעו לארץ מספר חודשים לפני פרוץ הקורונה.
ביטול מבצעים ברשתות המזון והעלאת מחירי פירות וירקות, נועדו על-מנת "לצבור טיפה שומן" על-מנת "לצאת במבצעים מושכים בפסח" הקרוב ולשפר את הרווחיות העולה מדי רבעון.
מי שמסתובב ברשתות החשמל ושואל את המוכרים למחירי המוצרים, מקבל היום תשובה, המזכירה את ימי האינפלציה העליזים, "זה המחיר לעכשיו - אני לא יכול להתחייב למחיר אפילו בעוד דקה".
רבותיי... זה בדיוק הזמן להמתין ולדחות קניות - שום אסון לא יקרה אם הקנייה תהיה בעוד חודשיים, אז סביר להניח שהכל יירגע. כנראה, אין סתם בחיים והקורונה יצאה בעיתוי הכי מושלם המתאים כמו כפפה לידי התנועה הצרכנית החדשה, הדוגלת במיעוט קניות, הסתפקות במועט, פחות בגדים בארון ושמירה על כדור-הארץ ועל משאביו המוגבלים.