X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לזיוף נתוני גיוס החרדים לצבא הישראלי שותפים במיוחד גורמי שמאל אנטי חרדים שמסרבים להודות בחוסר הצלחתם לשלב חרדים בצבא, גם לאחר שקיבלו "אור ירוק" לכך מהמפלגות החרדיות מה מסתתר באמת מאחורי האמת הזו?
▪  ▪  ▪
נחשול חרדי [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

זיוף נתוני גיוס החרדים איננו עניין פוליטי, ובוודאי שהמפלגות והציבור החרדי לא היו מעורבים בכך, במסגרת "לחץ סחטני". הללו מזמן כבר נתנו לתהליך הזה את ה"אור הירוק" שלהן, כביצי הצאר אלכסנדר ברוסיה הצארית. זיוף הנתונים הללו הוא גם לא עניין של "מקריות" או "טעויות אנוש". הזיוף הזה הגיע מכוח אי-הרצון הממלכתי והצבאי להודות כי המדינה איננה ערוכה, במתכונתה הנוכחית, ובוודאי העתידית, לקלוט לצבאה את צעירי היהדות החרדים, ואפילו את הפחות חרדיים שבהם. המדינה והצבא ניסו להסתיר גם כי "הנח"ל החרדי" וגדוד "נצח יהודה" לא היו מעולם "סל קליטה" של צעירי החרדים שלא התגייסו לשם מעולם.
השתיקה של ברביבאי, שטרן ודומיהם
אורנה ברביבאי, היום ח"כית של "כחול-לבן" (וחברת מפלגת "יש עתיד") שימשה בין השנים 2014-2011 כראש אכ"א בצבא הישראלי, ולפני כן כראש מטה משאבי אנוש בצבא. הגב' הזו ידעה בבירור על האמת - באי גיוס החרדים ובזיוף הנתונים, בימי כהונתה ממש. היא גם הכירה קודם לכן, ואף ואח"כ, את המרמה הזו, אבל העדיפה לשתוק ולהעלים את המידע. הגב' הזו איננה שייכת לימין הקואליציוני ובוודאי שלא למפלגות החרדיות. אז מדוע גב' כזו העדיפה לתת יד למרמה (או סתם להתעלם ממנה...) כאשר עמדותיה הן בברור בעד גיוס החרדים, והיא עצמה שייכת ל"יש עתיד, המפלגה הקיצונית בעניין זה?
אלעזר שטרן, עוד אחד שנלחם לגיוס החרדים והיו מראשי אכ"א, נשא ונושא בגאון את עניין "גיוס החרדים", ואשר מעורבותו בעובדות הצבאיות היא מוחלטת, הרי שגם הוא שתק בעניין הידע הצבאי הברור על הזיוף שבגיוס. ומדוע עשה זאת? את השאלות הללו אפשר להפנות גם לשלושת הרמט"כלים ב"כחול-לבן" כיעלון, גנץ ואשכנזי. וכך אפשר להמשיך ברשימת נותני ההשתקה הזו, שמחד-גיסא עומדים בצמתות עם שלטי גיוס לחרדים ומנגד הם אלה שהשתיקו ו/או שותקים על פרשת זיוף הנתונים, ועל העובדה שבאמת ובתמים גיוס החרדים לא הצליח מעולם.
האמת האמיתית
מי שבאמת חפץ לגייס חרדים, ואפילו בכמויות קטנות, לצבא הישראלי, צריך להבין כי לשם כך עליו לבנות להם יחידות נפרדות באמת של כשרות מהודרת ואלטרנטיבית, שבה יכהנו משגיחי כשרות דתיים באמת ולא כל מיני ליצנים חילוניים הכפופים ל"רס"רי המטבח" האיומים, וכמו-כן לנהל מערכת נפרדת לגמרי שהתקלות בנשים באשר הן נשים לא תהיה בהן. מנגד, בשנים האחרונות קשה למערכת הצבאית להתמודד עם חיילי ה"כיפות הסרוגות", המאיימים שוב ושוב במרד של אי-גיוס. הכנסת נשים למערך הלוחם והתרת גיוסם של ה"להט"בים" והלהט"ביות" השונים והמשונים רק מערערים את האיזון בין דתיים לחילוניים, שהיה קיים בעבר בצבא הישראלי.
כניסתו של נחשול חרדי לצבא הישראלי עלולה לערער את השליטה החילונית הרדיקלית שם, ומנגד לחבר בין דתיים לחרדים, כאשר כבר כיום מתלוננים בצבא הישראלי על עליית הדתיים בדרגות הקצונה הזוטרות והבכירות. לפיכך מסרב הצבא להודות כי הטענה החרדית (שעל כותב שורות אלה איננה מקובלת כטיעון דתי וכללי כאחד...) ש"לא צריכים אותנו בצבא", היא הנכונה.
מנגד החילוניים, מימין ומשמאל יחדיו, לא ויתרו עדיין על חלומם "לשלב את החרדים בצבא" כתחילתו של תהליך להפוך את החברה החרדית יותר ויותר ללא דתית עד כדי הקטנתה למינימום שבמינימום. לפיכך זיוף הנתונים היה נוח לראשי הצבא והמדינה כדי להעלים בנתיים את האמת ותוך כדי כך לחפש דרכים שונות ומשונות לתעל בעתיד את גיוס החרדים על-פי כוונתם האמיתית ולא להורידו מהפרק.

תאריך:  23/02/2020   |   עודכן:  23/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיבה האמיתית לזיוף נתוני גיוס החרדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האמת
ארי כספי  |  23/02/20 16:07
2
שימוש פסול בצה"ל למטרות אנטישמ
בן נאמן  |  25/02/20 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
ועדת נומה הגישה את ממצאיה לרמטכ"ל    ראש אכ"א מוטי אלמוז יינזף וקידומו יעוכב בשנה נוספת    פער של יותר מ-100% בין הדיווחים למציאות בשטח, כשלים חמורים גם בדרגים הגבוהים ביותר, וחריגה מודעת ושיטתית מהחוק
עידן יוסף
אלוף (מיל') יצחק בריק מגלה כי הזיוף והמרמה במספרי גיוס החרדים שמסר צה"ל לדרג המדיני נמשכו לאורך שנים, וכי מסר מידע בנושא לאלוף (מיל') רוני נומה    טוען: אלוף מוטי אלמוז הטעה את חברי ועדת חוץ וביטחון כאשר לא הציג בפניהם חומר חמור שהגיע לידיו
עידן יוסף
הרמטכ"ל מתייחס לפרשה שנחשפה: "במקום בו יתגלה זדון או כוונת מכוון, ננקוט יד קשה. בתחום זה אין ולא יהיה מקום לפשרות"    "הצגת דברים שלא כהווייתם - הפרת האמון הקיים בין צה"ל לבין החברה הישראלית, אם נגלה זדון, לא יהיה מקום להעלמת עין"
מירב ארד, עידן יוסף
ראש אכ"א אלוף אלמוז: "ספירת החרדים נעשתה בחוסר מקצועיות    ראש חטיבת תכנון ומחקר: "ספרנו גם חרדים בעינינו"    ח"כ שלח: מי הסמיך אתכם לקבוע מי חרדי?    מיכאלי תהתה האם יש להטיל ספק ביתר דיווחי הצבא לוועדה
עידן יוסף
בחודש יוני אשתקד פורסם תזכיר חוק גיוס החרדים, שהתבסס על תקציר המלצות ועדה מיוחדת שהקים שר הביטחון ליברמן    דוח הוועדה המלא מעולם לא הוכן בטענה כי מדובר ב"התייעצויות פנימיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il