X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יהודי אתיופיה אינם זקוקים לראיה מי ששמרו על יהדותם בימי החושך והסער, מי שדבקו באמונתם כנגד כל הסיכויים אינם זקוקים לחותמת כשרות של איש
▪  ▪  ▪
שפר עליהם גורלם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
פיונים במשחק
נדמה כי היהודים אשר עלו לציון בשנות התשעים, עומדים נבוכים, משתאים ולא מאמינים איך ממשלת ישראל באופן ציני מעלה ארצה מאדיס אבבה וגונדר, מי שאינם יהודים על-פי ההלכה ועל-פי כוח חוק השבות. העולים מאתיופיה הם בסך-הכל פיונים במשחק הפוליטי, בכייה לדורות או עליה לגיטימית? תלוי את מי שואלים.

הכל פוליטיקה בבחירות השניות השנה. בני הקהילה האתיופית, שעלו לארץ בהוראת רה"מ של הליכוד דאז יצחק שמיר, עשו היסטוריה, מסיבות שונות, החל מתחושת ניכור, ומיחס המשטרה וכלה בח"כים דומיננטיים בני העדה, מכחול לבן, מול ח"כ הליכוד שנדחק למקום לא ריאלי. הדור השני של בני הקהילה האתיופית חצו את הקווים ובמספרים משמעותיים בחרו במפלגות שאינן הליכוד. כך אגב נראה תהליך טבעי של השתלבות ויציאה מהשבטיות.
האמת חייבת להיאמר, קהילת יהודי אתיופיה קיבלו תקציבי עתק, מעבר למה שניתן לתאר, כדי להיטיב עם קליטתם, השתלבותם והתערותם בחברה. הממשלה השקיעה בקהילה סכומים משמעותיים ולמרות זאת התנועה מהליכוד למפלגות אחרות התגברה.
האסטרטג של הליכוד ראה בעיניים כלות את התהליכים והיה כמו תמיד הראשון לזהות. האסטרטג רה"מ בנימין נתניהו, הנאבק על חייו הפוליטיים, האוסף מן הגורן ומן היקב קולות של כל מה שיכול לקבע את המשך שלטונו ושלטון הליכוד, הצליח להחזיר אליו את ח"כ גדי יברקן, חנך בתי כנסת, הבטיח עלייה המונית, בקיצור מה שלא הצליח לעשות בארבע שנות כהונה ח"כ אברהם נגוסה, עשה הלחץ.
43 משפחות יעלו לארץ המובטחת, יצטלמו עם מיטיבם, ראש הממשלה, יתקבלו בזרי פרחים ובמגדנות ולא יבינו מדוע שפר עליהם כל כך גורלם. עוד היו כבר ציניקנים שהמליצו לרה"מ לטוס לאתיופיה ולהחזירם במטוסו, הבאנו שלום עליכם.
אלא, שעם כל ההבנה למאמצי רה"מ להכריע בבחירות אלה ולא להגיע לבחירות רביעיות, האמת חייבת להיאמר. העלייה הנוכחית מאתיופיה גורמת לנזק בלתי הפיך בקרב יהודי 'ביתא ישראל', אשר קובעים בוודאות, כמו שר הפנים אריה דרעי, כי העולים הממתינים במחנות המעבר באתיופיה, לא רק שאינם יהודים מכוח חוק השבות וההלכה, הם אף אינם נופלים בהגדרת זרע ישראל. ברם בשל תהליכי איחוד המשפחות, מתרחש נס אמיתי במחנות בגונדר ובאדיס אבבה, ממש כמו השמן המתמלא מאליו, כך המחנות מתרוקנים ושוב מתמלאים מאליהם ואין מי שיבטיח שנס פך השמן הזה יסתיים באיזשהו שלב.
מדינת ישראל הכריזה אין ספור פעמים על סיום מבצעי ההצלה של העולים מאתיופיה, אך המחנות לא נסגרו ובכל פעם שעלו אלף, התמלא המחנה מחדש באלף חדשים, ונדמה כי אין לדבר סוף. כיום שוהים במחנות 8,000 אתיופים המבקשים לעלות לישראל, אין ערבות כי העולים הללו הם האחרונים משום שטרם הוכרז על סיומו של נס פך השמן והכלי מתמלא מאליו כמו בנס התנ"כי. הנהגה אחראית חייבת לקבל החלטה ולהעלות רק את מי שעונה על הגדרת יהודי על-פי חוק השבות וההלכה או זרע ישראל.
דברים אלה מוסבים על העלייה מאתיופיה, ברם כוחם יפה שבעתיים על העלייה מחבר העמים, אשר בחלקה מייבאת נוצרים ממש לצד זרע ישראל. הנהגה אחראית חייבת לדאוג לעתידו של העם היושב בציון, לקבל החלטה: עד כאן. יש כאן קהילות מפוארות של עם ישראל השב לארצו מגלויות מגוונות ובהן אתיופיה וחבר העמים, אחריות המדינה לשילובם, להשקעה בקליטתם, הנהגה אחראית צופה למרחוק, צופה לעתיד העם היהודי, יש לה אחריות ואין שום תמונה בעולם עם עולים מנופפים בדגלים, שיכולה להאפיל על האמת הפשוטה הזו.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  23/02/2020   |   עודכן:  23/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נשנה, הפרדה, אכיפה בררנית, נפתח, רוח רעה והבנת הנקרא    שבוע טוב וחודש טוב    "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
איתן קלינסקי
מצער, שאיילת שקד נעדרה משיעור תנ"ך, בו נלמדה ספרות פרשנית לפסוק המחייבת אותנו לראות בגר העובד בשדה שלנו כאזרח, שיש להעניק לו את כל הזכויות שיש לאזרח
עמנואל בן-סבו
כשהבורות מרימה ראשה, החפיפות מקבלת פרסים והשטחיות הופכת ללחם חוקם של מובילי ומעצבי הדעה    הרהורים על המחבר בין הבייגלה עם השומשום נטול המלח, לאנשי התקשורת עם האג'נדה נטולי העקבות
חיים נוי
המחזה נכתב בידי גלעד עברון המנוח והעלילה מתרחשת בימי המלכים, ממלכת יהודה וממלכת ישראל    עולה בבית צבי ברמת גן והיא נוקבת, מושחזת ומהווה פנינה תיאטרלית
צילה שיר-אל
בסיום הנסיגה בחודש הבא תהיו הרבה יותר ברורים והחלטיים ביחס לעתיד שלכם    הדגים צריכים לשלוט על הרגש בעזרת ההגיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il