X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בזכות ישראל וחמאס הפכה קטר לגורם אזורי חשוב המסייע לשמירה על הרגיעה ברצועה, אולם קטר היא מדינה תומכת טרור שמסכסכת בין המדינות במזה"ת ותומכת בטרור של אירן. קטר משתמשת בישראל בעורמה כדי להתקרב אל ממשל טראמפ בתקוה שילחץ על מדינות ערב שיסירו את החרם מעליה
▪  ▪  ▪
קטאר

לפני יותר משבועיים יצאו ראש המוסד יוסי כהן ואלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי לפגישה בדוחא עם מוחמד בן אחמד אלמוסנד, ראש שירותי המודיעין והיועץ לביטחון לאומי של אמיר קטר השיח' תמים בן חמד, בפגישה השתתף גם השליח הקטרי מוחמד בן חמד ומטרת הפגישה הייתה לבקש מהשליט הקטרי שימשיך להעביר את הסיוע הכספי החודשי לתנועת חמאס עד לסוף שנת 2020.
ואכן, בשבוע שעבר הגיע השגריר הקטרי מוחמד אלעמאדי לרצועת עזה ובפגישתו עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר הודיע לו על החלטת שליט קטר להמשיך את הסיוע הכספי החודשי לחמאס עד לסוף השנה, אולם, בחמאס טוענים כי שליט קטר נענה לבקשתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה ולא לבקשתה של ישראל. פרסום דבר הפגישה גרם נזק לתדמית של ישראל בעולם הערבי כאילו היא משחרת לפתחה של קטר בגלל אי-יכולתה להתמודד עם הכוח הצבאי של ארגוני הטרור ברצועת עזה.
אתר החדשות "אינדיפנדט אלערביה", המזוהה עם סעודיה, דיווח ב-24 בפברואר מפי גורם ישראלי בכיר כי ראש המוסד יוסי כהן ביקש בזמן ביקורו בדוחא להיפגש עם מנהיג חמאס אסמעיל הניה שעבר באחרונה להתגורר בקטר, אולם הדבר לא צלח, חמאס אמר בתגובה כי לא ידוע לו על כך דבר. מה עושים נציגי ישראל בקטר ומדוע הם משקיעים בקשרים עמה?הרי מדובר במדינה תומכת טרור.
קטר מארחת בעיר הבירה דוחא את מפקדת ארגון חמאס בחו"ל ואת מנהיגי הטרור של "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים. היא גם תומכת בארגוני אל-קאעידה ודאעש בכמה מדינות ערביות במזה"ת כולל בשלוחת דאעש בצפון סיני. למרות זאת, איפשרה ממשלת ישראל להעניק לקטר דריסת דגל בתוך רצועת עזה, למורת רוחה של מצרים, וגם מדי פעם היא מאפשרת לה לתווך בינה לבין חמאס והג'יהאד האיסלאמי. המהלך הזה משרת את קטר, שמדיניותה הקבועה היא להתערב בכל נושא במזה"ת שממנו היא יכולה להפיק רווחים מדיניים ולנקוט את שיטת "הפרד ומשול" באמצעות יצירת בעיות כדי שהיא תוכל לפתור אותן בהמשך.
כל ההתנהלות הקטרית ברצועת עזה בשנתיים האחרונות נועדה להתחנף לישראל ולממשל טראמפ, כדי שיגבירו את הלחץ על מדינות ערב המתונות, ובראשן מצרים וסעודיה, לבטל את החרם שהטילה ה"רביעייה הערבית" עליה ולהתפייס עמה. כל מאמצי ממשל טראמפ בנושא הזה עלו בתוהו. מצרים וסעודיה שמכירות היטב את האופי החתרני של שליט קטר ותמיכתו בטרור של חמאס ושל "האחים המוסלמים" מסרבות לבטל את החרם. המודיעין הקטרי בחש ובוחש רבות בעניינים הפנימיים שלהן כדי לזעזע את יציבות משטרן.
ליברמן הידק הקשרים עם קטר
שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן נפגש בחשאי ביוני 2018 בקפריסין עם שר החוץ הקטרי מוחמד בן עבד אלרחמן א-ת'אני כדי שתסייע בנושא ההסדרה ברצועה ובכך סייע להגביר את השפעתה ברצועת עזה. קטר נחשבת למדינה העויינת ביותר כלפי ישראל מבין מדינות המפרץ וכמי שתומכת בטרור של אירן, בחמאס וב"אחים המוסלמים".
בשנים האחרונים השקיעה קטר קרוב לחצי מיליארד דולר בפרויקטים שונים לשיקום רצועת עזה והשליח הקטרי מגיע לישראל מדי כמה שבועות, נפגש עם בכירים במערכת הביטחונית והעסקית ועם חברי כנסת ושרים. הנציג של קטר לשיקום רצועת עזה ולתיווך בין ישראל לחמאס הוא מוחמד אלעמאדי, שנושא בתואר הרשמי של ראש הוועדה לשיקום רצועת עזה. גורמים ביטחוניים בכירים שמכירים מקרוב את אלעמאדי מתארים אותו כ"ערמומי וחנפן". לדבריהם, הוא יודע היטב היכן מרוחה החמאה המדינית והוא עסוק בהתחנפות בו-זמנית לישראל ולחמאס, תוך שהוא מנסה לתקוע מקלות בגלגלים של מצרים.
בשנה שעברה הסתבך מוחמד אלעמאדי עם ארגון הג'יהאד האיסלאמי,במהלך מסיבת עיתונאים ב-14 במאי האחרון בעיר עזה האשים השגריר אלעמאדי את ארגון הג'יהאד האיסלאמי בגרירת הרצועה לסבב הלחימה האחרון עם ישראל ובעצם אימץ את הנרטיב הישראלי. דבריו פורסמו באתרי חדשות מקומיים ברצועה ועוררו את זעמו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נח'אלה אשר דרש ממנו להתנצל לאלתר בפני "ההתנגדות הפלשתינית".
"הודינו לקטר על הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, אך אין פירוש הדבר שנסכים לקבל את ההצהרות הבלתי האחראיות של מוחמד אלעמאדי שחרג ממשימתו ההומניטרית", הדגיש נח'אלה. אלעמאדי פרסם הודעה שקרית שהכחישה את הדברים שאמר, ומיהר לברוח מהרצועה לפני שיתחילו אירועי "יום הנכבה". מאז החל קמפיין צעדות השיבה לפני שנתיים, הותקפה שיירתו של השגריר הקטרי באבנים כמה פעמים בעת שביקר באזור ההפגנות בגבול עם ישראל, והושמעו לעברו קריאות כי הוא "סוכן של ישראל". אלעמאדי התפאר כמה פעמים בראיונות לאמצעי התקשורת כי יחסי קטר עם ישראל הם "מצוינים", וגורמים בתנועת פתח אומרים כי הוא מקיים מדי פעם פגישות חשאיות עם גורמי ביטחון ישראלים בכירים בתל אביב ובדוחא.
גורמים ביטחוניים אומרים כי ישראל משתמשת באמצעות קטר בכסף ערבי כדי לסייע בשיקום הרצועה וכי קטר משתפת פעולה עם ישראל בתחום הביטחוני ובריסון החמאס,אולם, בניגוד למדינות ערב אחרות כמו סעודיה, בחריין, עומאן ואיחוד האמירויות, קטר איננה מוכנה לשתף פעולה עם ארה"ב וישראל בעניין תוכנית "עסקת המאה" והיא איננה מוכנה אפילו לנהל מגעים עם ישראל על חתימה על הסכם אי-לוחמה בדרך לנורמליזציה.
שום תועלת לא תצמח לישראל מהמעורבות הקטרית ברצועת עזה, כל הפעילות הזו משרתת את האינטרסים של קטר שבעצם קנתה את כרטיס הכניסה שלה לרצועה בכך שהיא בונה פרויקטים ברצועה ומעבירה כסף לחמאס באישור ישראל, מצרים מתנגדת בתוקף לפעילות הזו וכן גם סעודיה ואיחוד האמירויות. קטר תקעה יתד ברצועת עזה, מסייעת לחמאס ומנסה לשקם את תדמיתה במערב על חשבון ישראל, טוב תעשה ישראל אם תעמיד אותה במבחן כבר עתה ותדרוש ממנה לחתום על הסכם אי-לוחמה או נורמליזציה, סביר להניח שהיא תסרב וזה יתן לישראל את הצידוק לתפוס ממנה מרחק.

תאריך:  25/02/2020   |   עודכן:  25/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
מטרידה אותי מציאות של חברה המסמאת את עיניה לראות כיצד עולם מיסטי עושה שמות בקיומה של החברה הישראלית
עידן יוסף
אחרי עשרות שיגורים לדרום: ישראל מצמצמת את ההקלות לעזה    בתום הערכת מצב: לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה    שש רקטות נורו אחרי השעה 22:00
עידן יוסף
השר בנט לראשי המועצות והערים בעוטף: ״פגענו במחבלים לא רק בעזה, אלא גם בעומק סוריה. אם לא תהיה ברירה - נפעיל מערכה קשה״    הירי לדרום נמשך וכך גם תקיפות הצבא    המתפ"ש הטיל הגבלות על עזה
איציק וולף
דובר צה"ל הודיע על התקיפה אשר בוצעה זמן קצר לאחר שמחבלים ירו רקטות לעבר שדרות    נזק נגרם לגן משחקים ולמספר כלי רכב, אין נפגעי גוף
איציק וולף
שר הביטחון הודיע כי מערכת הביטחון מכינה תוכנית לשינוי יסודי של המצב ברצועת עזה    "לתושבי הדרום מגיע שקט וביטחון, ביממה האחרונה חיסלנו לפחות 6 מחבלים - לא רק בעזה"
רשימות נוספות
הופסקה תנועת רכבות, נחסמו כבישים לתנועה  /  איציק וולף
צה"ל תקף בפאתי דמשק; בכיר בג'יהאד חוסל  /  עידן יוסף
בוטלו הלימודים בשדרות, בנתיבות ובאשקלון  /  איציק וולף
איש לא קם  /  דן מרגלית
מי חשוב יותר  /  אביתר בן-צדף
אסכולות השלום  /  טל בן-יעקב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il