X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המועמד הדמוקרטי שהוא יהודי מתעלם מציג עמדה חד-צדדית של תמיכה בדרישות הפלשתיניות. רק מי שאינו מכיר את העובדות מסוגל לגבש עמדה חד-צדדית. אני מקווה שהדמוקרטים יבחרו מועמד בעל השקפת עולם יותר מאוזנת
▪  ▪  ▪
סנדרס. מתעלם מהעובדות [צילום: ג'קלין מרטין/AP]

אני קוראת בעקביות את ההתבטאויות של סנדרס בנושא הפלשתיני ואני נדהמת בכל פעם מחדש מהבורות ומהעדר הבנה של הסכסוך הישראלי- פלשתיני. ולידיעתו של סנדרס הרואה בנתניהו גזען - הבעיה לא התחילה בתקופה שנתניהו היה ראש ממשלה.
העובדות שסנדרס אינו מכיר או מתעלם:
  • האג'נדה הפלשתינית בנויה על סילוף העובדות ההיסטוריות: האג'נדה הפלשתינית מבוססת על הטיעון שהפלשתינים הם תושבים ותיקים של מה שהם מכנים "פלשתין" והיהודים הם קולוניאליסטים אירופים שגזלו את אדמתם. אבל, העובדה היא שעם הכיבוש הערבי של הארץ שנמשך 400 שנים בלבד (640 - 1099) התיישבו בה רק כ-30,000 ערבים מאנשי שלומו של השליט והעילית שהוטל עליה לנהל את הפרובינציה. רוב הערבים לא התיישבו בארץ. במשך השנים היה טפטוף מצומצם של ערבים- המונח הוחלף במוסלמים ע"י שושלת בית עבאס - ובמאה ה-12 היו בארץ כ-150,000 בלבד ומספרם ירד לכ-80,000 בלבד ב-1525/6 בארץ שוממה ודלת אוכלוסין. בחלק המערבי חיו אז כ-123,000 נפש בלבד. ב-1914 היה מספרם 525,000 אבל 50% מתוכם היו מהגרים חדשים. בתקופת המנדט הבריטי גדל מספרם מ-519,000 ל-1,200,000 וחלק לא מבוטל מהם היו מסתננים שניצלו את העלמת העין של ממשלת המנדט ונכנסו מהגבול היבשתי. הגידול במספר המוסלמים לא נבע רק מילודה אלא מהגירה בלתי חוקית. ההגירה נבעה מהאפשרויות לתעסוקה בארץ שנוצרו ע"י ארגונים נוצריים, משקיעים יהודים, התנועה הציונית וממשלת המנדט.
  • האם הרשות הפלשתינית תומכת בפתרון של שתי מדינות: הרשות הפלשתינית מצהירה שהיא תומכת בפתרון של 2 מדינות אבל בעוד שהיא מכירה בקיומה של ישראל דה-פקטו היא מסרבת לראות מה מדינת לאום של העם היהודי. נציגי הרשות טוענים שיהדות היא דת ולדת לא מגיעה מדינה. במלים אחרות - ליהודים, עם עתיק בן 3,000 שנים אין זכות הגדרה עצמית אבל לפלשתינים שרובם היגרו לארץ בין שלהי המאה ה-19 ל-1947 יש זכות להגדרה עצמית. יתר על כן, הרשות הפלשתינית עושה מאמצים למחוק כל זכר לקיומה של מדינה יהודית בעבר ואף לאתרים מקודשים ליהדות. באונסקו הועברה החלטה באמצעות מדינות ערב והאיסלאם ושונאי ישראל שקבר רחל אינו קבר רחל, שהר-הבית הוא מקום קדוש למוסלמים בלבד ומעולם לא היה שם בית מקדש יהודי ואפילו הכותל המערבי אינו שייך ליהודים. גישה זו סותרת את הטיעון שהרשות מכירה בפתרון שתי מדינות.
  • הפלשתינים דחו עד עתה כל הצעה לפתרון של שתי מדינות. 1936/7 - הצעת ועדת פיל להקמת שתי מדינות, יהודית וערבית. 1947- החלטת האו"ם על הקמת 2 מדינות, יהודית וערבית. 1967 - ועידת חרטום הכל ערבית דחתה כל הכרה ומומ" עם ישראל. 2000 - ועידת קמפ דויד, הצעת קלינטון - ברק. 2008 - הצעת אולמרט. 2014 - הצעת ג'ון קרי מזכיר המדינה של אובמה. 2020 - הצעת טראמפ.
  • הפלשתינים דחו את ידה המושטת של ממשלה סוציאל-דמוקרטית (מפלגת העבודה).
סנדרס מכוון את חיציו נגד נתניהו שהוא ראש ממשלה בשנים האחרונות אבל מתעלם מהעובדה שגם כאשר היה בארץ שלטון סוציאל-דמוקרטי אשר הושיט יד לשלום לפלשתינים הוא לא נענה בהושטת יד פלשתינית. הסכם אוסלו אותו יזמה ישראל ב-2003 נוצל בציניות ע"י ערפאת שהקים בזכותה את הרשות הפלשתינית והשיב בטרור על מאמצי השלום הישראלים. הפלשתינים אחראים במידה לא מעטה לירידת קרנה של מפלגת העבודה ששלטה בארץ שנים רבות והשקפותיה שיקפו את דעת הציבור בישראל מפני שהם הוכיחו שאינם מקבלים את הושטת היד.
לסיום, המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס שהוא יהודי מתעלם מכל זה ומציג עמדה חד- צדדית של תמיכה בדרישות הפלשתיניות. רק מי שאינו מכיר את העובדות מסוגל לגבש עמדה חד-צדדית. אני מקווה שהדמוקרטים יבחרו מועמד בעל השקפת עולם יותר מאוזנת.

תאריך:  27/02/2020   |   עודכן:  27/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לברני סנדרס
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אפילו בדל מחלוקת עם סנדרס.
יגעתי ולא מצאתי,  |  27/02/20 15:56
 
- לא התייחסת לנאמר במאמר
רבקה שפק ליסק  |  27/02/20 20:19
 
- גם בטענותיו כלפי ישראל
סנדרס צודק בהחלט  |  29/02/20 00:20
 
- ה-PA מו"מ לסחיטת ויתורים
רבקה שפק ליסק  |  3/03/20 17:13
2
ממי את מתרגשת רבקה ? !
יהודה דרורי  |  27/02/20 22:38
3
לא ניתן להתלונן כלפי הרשות הפל
בן נאמן  |  28/02/20 05:52
4
סנדרס מחרים את ועידת איפאק
רבקה שפק ליסק  |  29/02/20 11:02
 
- הארגון הזה עקבי רק בדבר אחד
והוא צודק גם בזה  |  29/02/20 14:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור ברצועה אינם מתרגשים עוד מהאיומים של בכירים בישראל, סבב הלחימה האחרון ברצועה לא תרם מאומה לשיקום ההרתעה הישראלית. הגיע העת למעשים, ההתקפה בסוריה על מפקדת הג'יהאד האיסלאמי היא צעד בכיוון הנכון, אין מנוס מכיבוש הרצועה ופירוק תשתיות הטרור,עד אז יש לחדש את החיסולים
דן מרגלית
עד כה הרווחנו כלום מתוכנית טראמפ וכבר שילמנו עליה    רק שהציבור הרוקד סביב פולחנו של ביבי מסרב לראות
חגית כהן
היֹה היה שועל זהב שנפל עליי מהשמיים, וניסה לעשות ממני בן אדם    סוף העולם ניצל את רטיית-התקווה הדקה שכיסיתי בה את עיניי, וארב לי לעת ערב
ניר אשכנזי
שירותים משותפים מעניקים סטנדרטיזציה של ניהול מידע, שהופכת את הטמעת היישומים למהירה וקלה יותר ומאפשרת לחלוק משאבי IT בין רשויות ופלטפורמות מקוונות רבות
אלי אלון
בלובי של הבניין הראשי של עיריית עפולה הוצבה ופועלת מזה כמה שבועות עמדת תפילין של חסידות חב"ד    "תנועת חדו"ש: "הפיכת עירית עפולה לסניף להפצת המשיחיות של חב"ד והטפה להנחת תפילין מקוממת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il