X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אקונומיסט על המנכ"ל הפורש של דיסני:

שלושה שיעורים שלימד אייגר

בוב אייגר הזניק את הרווחים ושווי השוק של דיסני, בזכות הכרתו בחשיבות האיכות, נטייתו לסמוך על האנשים שרכש ונכונותו לבחון מחדש את מדיניותו
▪  ▪  ▪
אייגר. הפך ליו"ר [צילום: AP]

"אני לא יודע אם המילה 'משבש' היא הנכונה, אבל תמיד היה מוכן לקחת כמה סיכונים". כך הגדיר לאחרונה בוב אייגר את 15 שנותיו כמנכ"ל קבוצת דיסני, אותן סיים במפתיע בשבוע שעבר (25.2.20). הוא הפך את דיסני מחברה עם רווחים סבירים למעצמת התוכן הרווחית ביותר בעולם: 10.4 מיליארד דולר בשנה שעברה לעומת 2.5 מיליארד בשנתו הראשונה בתפקיד; שווי השוק זינק פי 4.8 ל-230 מיליארד דולר.
אייגר השתעשע כמה פעמים ברעיון הפרישה, אך תמיד חזר בו. כעת הוא הופך ליו"ר, תפקיד אותו ימלא עד סוף 2021; הניהול היום-יומי הועבר לידי בוב צ'ייפק, שניהל עד כה את הפארקים של דיסני. לדעת אקונומיסט, צ'ייפק – וגם מנהלים בכירים אחרים – ייטיבו לעשות אם ילמדו שלושה לקחים מכהונתו של אייגר.
הלקח הראשון: יש חשיבות לאיכות המוצר, או בלשון הוליווד – התוכן הוא המלך. התפיסה הזאת הובילה את אייגר לרכוש עוד ועוד יצרני תוכן מעולים. סמוך לכניסתו לתפקיד שילמה דיסני 7.4 מיליארד דולר בעד פיקסאר, יצרנית סדרת "צעצוע של סיפור". שלוש שנים לאחר מכן היא רכשה את אולפני מארוול ב-4 מיליארד דולר. ב-2012 שילמה דיסני את אותו סכום תמורת לוקאס פילם, בית "מלחמת הכוכבים". שלוש הרכישות הללו הכניסו לה עד כה 36 מיליארד דולר. אשתקד רכשה דיסני ב-71 מיליארד דולר את פוקס המאה ה-20 – הרכישה השאפתנית ואולי אך הבעייתית ביותר של אייגר.
הלקח השני: לסמוך על הכשרונות שאתה רוכש. רוב חברות הסרטים נוטות להחליף את ההנהלות של חברות קטנות יותר שהן רוכשות. אייגר התעקש להותיר את חטיבת האנימציה של פיקסאר כיחידה עצמאית, והתוצאות היו מעולות.
הלקח השלישי והחשוב ביותר: מידה מסוימת של פרנויה יכולה להועיל. שום בוס אינו מצליח בלא ביטחון עצמי מרקיע שחקים, ואייגר אינו יוצא דופן. עם זאת, הוא הוכיח שוב ושוב את יכולתו לבחון את שיקול דעתו ולשנות את האסטרטגיה כאשר השתנו הנסיבות. כאשר ביקר בדיסנילנד הונג-קונג סמוך לכניסתו לתפקידו וגילה שהמבקרים מעדיפים את הדמויות של פיקסאר על פני מיקי מאוס, הוא הורה לשנות בהתאם.
לקח זה ברור ביותר בתחום השידורים הדיגיטליים, אומר אקונומיסט. אייגר השתכנע, כי השידורים אינם מכשול אלא איום אסטרטגי, ושינה את כל המודל העסקי של דיסני: לא עוד הפצה רק למפיצים מסחריים, אלא גם ישירות לצופה כפי שעושה נטפליקס. זה היה הימור ענק, תוך סיכון מקורות הרווח הקיימים וצורך לשכנע הן את מועצת המנהלים והן את המשקיעים. בנובמבר שעבר השיקה החברה את דיסני+, שירות ה"סטרימינג" שלה, בארה"ב ובכמה מדינות נוספות. בתוך יממה היו לה 10 מיליון מנויים, וכיום – 30 מיליון.
אייגר מוריש לצ'ייפק חברה במצב טוב, אך כזו המצויה בשני תהליכים רחבי היקף: הדיגיטל ובליעת פוקס המאה ה-20. שני אלו יבחנו האם צ'ייפק למד מקודמו. אין ספק שהוא חולק איתו את האמונה בחשיבות התוכן; יהיה צורך לראות האם יצליח לשכנע את קווין מאייר, שרבים ראו כיורשו של אייגר, להישאר בתפקידו כאחראי על השיווק הישיר ללקוח. האתגר הגדול ביותר יהיה הטמעת המיזוג עם פוקס המאה ה-20; אייגר עזב את הבמה לפני סיומו של המחזה האפי ביותר שלו.

תאריך:  03/03/20   |   עודכן:  03/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
סליבאן יוצאת נגד הודעותיהם של הנשיא וממשלו הממעיטות בסכנת הקורונה, וטוענת שהן נותנות עדיפות לצרכים הפוליטיים של טראמפ על פני טובת הציבור
איתמר לוין
רוברט פורד קורא לפעול מיד להקמת אזור בטוח בגבול סוריה-טורקיה, בו יוכלו למצוא מקלט מיליוני הפליטים הצפויים לברוח מכוחותיו של אסד במחוז אידליב
איתמר לוין
שני מומחים אומרים לניוזוויק, כי הדרך לשלום במדינה היא ארוכה ומסובכת, וכי המערב יצטרך לסייע שנים רבות כדי למנוע את התחזקות דאעש וקיצונים אחרים
איתמר לוין
ראש העירייה לשעבר של סאות'-בנד - עיר בת 110,000 תושבים במדינת אינדיאנה - לא הצליח למנף את הצלחתו בבחירות המקדימות באייווה ובניו-המפשייר לקראת ההצבעה ב"סופר טיוזדיי"
איתמר לוין
מה יעשה מייקל בלומברג בהתמודדות הראשונה שלו? האם ג'ו ביידן ואליזבת וורן ישרדו? האם התנופה של ברני סנדרס תיבלם? אלו השאלות המרכזיות לקראת "סופר טיוזדיי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il