X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אהבה את עם ישראל, את ארץ ישראל ואת תורת ישראל בשיחה האחרונה ביקשה: "הצביעו רק ביבי" לו רק ידע כמה אהבה את הנהגתו, לו רק ידע איך גייסה את כל הרטוריקה והחכמה שהייתה לחם חוקה כדי לשנע את חברותיה בבית הדירות, במכולת, במרפאה, במשפחה
▪  ▪  ▪
סבתא מרים אדרי ע"ה , אהבה את העם , הארץ והתורה עד כלות [צילום: אלבום פרטי]

סבתא מרים חייתה חיים מלאים, קצרים אך מלאים, אישה של חסד, תורה, מתן בסתר, תומכת בתלמידי חכמים, חכמה, חדה, שנונה ובעיקר דואגת, כאילו כל משא העולם מונח על כתפיה הצרות ומרים הצדקת נושאת בעוז את המשא, כתפיה לא שחות וצווארה לא כורע, מאבני הריחיים שמדעת הניחה עליהם.
אהבה את עם ישראל, את ארץ ישראל ואת תורת ישראל. בשיחה האחרונה ביקשה: "הצביעו רק ביבי". לו רק ידע כמה אהבה את הנהגתו, לו רק ידע איך גייסה את כל הרטוריקה והחכמה שהייתה לחם חוקה כדי לשנע את חברותיה בבית הדירות, במכולת, במרפאה, במשפחה. ביום חמישי מרים נפטרה, מיתת נשיקה במיטתה, בביתה, מותירה אלם והלם רב, והשבוע תוך ימי שבעת האבל, הרהרתי ביני לביני, מרים צוואתך כמעט ומולאה, לא רק צוואת המעשים הטובים, המידות הטובות, הערכים, הנתינה והחסד, גם צוואתך הפוליטית, נוחי בשלום על משכבך.
"סבתא מרים", כך קראו לה נכדיה באהבה עצומה. אישה צעירה ברוחה, מלאת אנרגיות, מפיצת טוב, חסד, אהבה ונתינה.
סבתא מרים הייתה מודל ומופת לטוב במובן המצוין של המילה המעולה הזו. אשרי אדם דואג תמיד, זה היה המוטו של סבתא, דואגת לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל מה יהא עליה, דואגת לילדיה, לכלותיה, לחתניה, דואגת לנכדיה, לניניה, דואגת לחברותיה, לשכניה, דואגת, תמיד דואגת, זקופה, תמירה, יפה, מטופחת ודואגת.
סבתא מרים הייתה שיעור המוסר המשמעותי ביותר, שיעור ביסודות האמונה היהודית, ביסודות האהבה, ביסודות הטוב. ידה רב לה, בכל מכל, חכמת החיים, חכמת נשים בנתה ביתה, ולצד כל מעלותיה הייתה מעורה מאוד בחיי המעשה במדינת ישראל, תחושת השנאה, האיבה לא נתנה לה מנוח, תחושת הסיאוב והשחיתות גרמה לה לקבס, מדינת ישראל הייתה בבת עיניה, החיילים אהבתה, אנשי הדרום והצפון, כל אחד לפי מדד ירי הטילים עוררו בה רצון לפעול, להשפיע, להוביל.
בשנה האחרונה נפל דבר גם בקרב סבתא מרים. בשנה האחרונה לאחר שתי מערכות בחירות רוויות ארס וכזב, שנאה והשמצות, החליטה סבתא מרים כי הגיעו מים עד נפש ואינה יכולה עוד רק להביע דעתה, אלא חייבת לפעול. וסבתא מרים פעלה במלא עוזה למען בחירתו של רה"מ בנימין נתניהו, או כמו שקראה לו בפשטות, ביבי.
סבתא מרים עברה מדלת לדלת בבתי שכניה לבית הדירות והסבירה לכל אחת כמה חשוב להכריע, כמה חשוב לבחור בביבי. מכריה ב'מכולת של דהן' נהנו מהשילוב החכם של שמעון שיפר וחנן קריסטל בניתוח המציאות הפוליטית המתהווה, בני המשפחה שמעו שוב ושוב 'רק ביבי', אין זמן לבזבז, והפעילה האקטיביסטית האלמונית הזו, שכל כך אהבה את רה"מ, האמינה במנהיגותו, ראתה בו אך ורק את הטוב למען פיתוחה של המדינה, הלכה שלושה ימים טרם הבחירות לשנת הלילה השגרתית ובבוקר לא התעוררה, מות נשיקה, קבע הפרמדיק שהוזעק לביתה, ועל השידה נמצאה מוכנה תעודת הזהות של סבתא מרים ובתוכה פתק הבחירות, המיקום ומספר הקלפי.
סבתא מרים נטמנה לצד בעלה הרב מימון בהר המנוחות בירושלים. ביום שני יצאו לדקות אחדות ילדיה מאבלם לממש את זכות ההצבעה וחזרו לשבת שבעה, ביום שני בלילה כשנודע שבנימין נתניהו, או כפי שאהבה לקרא לו סבתא מרים - ביבי, מוביל, שמעתי קריאת שמחה עוצמתית, הבטתי בחדר, רק אני והטלוויזיה, ומהתקרה שמעתי קולה של סבתא מרים: עכשיו אפשר לנוח. אלא שהניצחון לא הושלם וסבתא מרים מבקשת רק לנוח מעמלה בתחנות חיי המלאות.ימתקו לך סבתא מרים אדרי ע"ה הרגבים ואוליי צואתך תמומש זו הפעם.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  09/03/2020   |   עודכן:  09/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
רינה אזולאי
השאלה הגדולה: מה באמת גורם לשני הצדדים לחשוב שזה ה"משחק" שלנו, ולגרור אותנו שוב ושוב לבחירות חוזרות? האם הוויתור הוא באמת כל כך גרוע לעומת מצב שבו נגררים ללולאה אינסופית של בזבוזי מיליארדים?
איציק וולף
היועמ"ש וממלא-מקום מפכ"ל המשטרה נפגשו ודנו בפרסומים שכללו איומים באלימות    "לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית. עם זאת, ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית"
איציק וולף
מפלגת הליכוד פרסמה עצומה שבה מתחייבים כל בכירי המפלגה שלא לשבת ב"ממשלת מיעוט מסוכנת" בראשות בני גנץ    "נפעל בכל כוחנו להביא להפלת ממשלה כזו ולהקמת ממשלה בראשותו של בנימין נתניהו"
דן מרגלית
אם הבחירות הרביעיות - החמורות והמאוסות - חייבות להתנהל, אז שפעם אחת אצבעו של ביבי לא תהיה על ההדק וידו לא על התקציבים
זאב בן יוסף
הליכוד הפך שוב למפלגה הגדולה ביותר אחרי שהיה במשך שתי מערכות בחירות מפלגה שנייה בגודלה    גוש הימין כולו קיבל יותר מנדטים מאשר בבחירות הקודמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il