X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנחיות למתן מידע מדויק ועדכני על אודות השלכות התפשטות הנגיף על תאגידים מדווחים
▪  ▪  ▪
[צילום: רועי אלימה/פלאש 90]

ביום 8 במרס פרסמה רשות ניירות ערך (להלן "סגל הרשות") הודעת סגל לעניין גילוי בדבר השלכות נגיף הקורונה על הפעילות העסקית של תאגידים מדווחים. כידוע, בימים אלה פוקד את העולם אירוע בעל השלכות כלכליות ענפות, שמקורובהתפשטות נגיף הקורונה (להלן "הנגיף"). כנגזרת מכך, נוקטות מדינות רבות, ביניהן ישראל, צעדים משמעותיים שתכליתם מניעת התפשטות הנגיף, דוגמת הגבלה על תנועת אזרחים וסחורות, סגירת גבולות וכיו"ב, ולאלו השלכות משמעותיות על כלכלות רבות וכן על שוקי הון בעולם. לאור כל האמור, השבועות האחרונים התאפיינו בירידות חדות במחירי ניירות ערך בשלל בורסות מרכזיות ברחבי העולם, תוך עלייה בתנודתיות במחירי סחורות ונכסי סיכון שונים.
סגל הרשות עוקב אחר השפעת האמור על שוק ההון בישראל, ועד כה, עשרות תאגידים מדווחים הפועלים בענפים שונים פרסמו דיווחים מיידים בעניין השלכות התפשטות הנגיף, כאשר חלק מהדיווחים כללו גם אומדנים כמותיים על-אודות ההשפעה הצפויה על פעילותם העסקית בתקופה הקרובה.
על-מנת להבטיח כי ציבור המשקיעים בישראל יקבל מידע מפורט, מדויק ועדכני אודות השלכות התפשטות הנגיף על תאגידים מדווחים, סגל הרשות מבקש להבהיר כי תאגידים המושפעים (או שעלולים להיות מושפעים) מהתפשטות הנגיף באופן מהותי יוודאו כי ניתן גילוי נאות כדלקמן:
  • פרסום דיווחים מיידים בהתאם לתקנות ניירות ערך, לרבות עידכונים שוטפים ורציפים בנוגע להתפתחויות מהותיות בקשר להשלכות.
  • מתן גילוי בדבר הסברי דירקטוריון בדוחות העתיים בעניין התפשטות הנגיף והשפעתה על מצבו הכספי של התאגיד, תוצאותיו הכספיות, איתנותו הפיננסית, נזילות, מקורות מימון, יכולת עמידה בהתחייבויותיו, מצב העסקים והפעולות שישלנקוט בכדי לצמצם את הסיכונים הטמונים בהשלכות התפשטות הנגיף כאמור. על מידע זה להינתן בקשר לאירועים שהתרחשו בתקופת הדוח ולאחר תאריך המאזן, כנדרש בהתאם לתקנה 10 לתקנות הדוחות.
  • אמידת השפעת האירועים בהיבטים כמותיים ואיכותיים ככל שניתן לאמוד השפעה זו על פעילותו של התאגיד. כאשר מדובר במידע צופה פני עתיד, תאגידים יכולים לעשות שימוש בהגנה שנקבעה לעניין זה בסעיף 32א לחוק ניירות ערך, התשכ"ח - 1968.
  • סגל הרשות מדגיש כי יש להציג את המידע בדבר השלכות התפשטות הנגיף באופן ברור, מפורט ולא סלקטיבי, כך שציבור המשקיעים יוכל להעריך את ההשפעה באופן מיטבי ומאוזן.
  • ברקע הוראות משרד הבריאות לעניין השהייה בבידוד והיעדרותם האפשרית של עובדים ממקומות העבודה כתוצאה מכך, על התאגידים לבחון את יכולותיהם להמשיך ולפרסם דיווחים במגנ"א במועדים הנדרשים על-פי דין.
  • לקראת פרסום הדוח התקופתי לשנת 2019, על התאגידים להיערך מבעוד מועד, ולבחון האם, לאור כל האמור לעיל, ייתכן קושי לעניין עמידה בזמני הגשת הדוח כאמור. במידת הצורך, יש לפנות לסגל הרשות לשם קבלת סיוע ומענה הולם.
-להודעת סגל הרשות, ראו להלן - קישור1.
- לחוזר KPMG בעניין ההשפעות הפוטנציאליות של נגיף הקורונה על ישויות הכפופות ל - SEC, ראו להלן קישור2.

תאריך:  11/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גילוי השלכות הקורונה על הפעילות העסקית של תאגידים מדווחים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורו"ח רמי אריה
לשכת רואי חשבון ממליצה למבקרים החיצוניים כיצד להתמודד עם השלכות הקורונה על הדוחות הכספיים, ובמקביל יש לבדוק האם ההפרשות יוכרו למס כבר ב-2019
יובל לובנשטיין
דווקא היום בו נערכות סופר-פארם ובי לתחרות על כל מיקום ועל כל שקל פנוי של הצרכן, מהווה קטגוריית הנייר לשחקן משמעותי בכל הקשור למשיכת הלקוח אליהן
יובל לובנשטיין
נשאלת השאלה, מדוע מוצעות נעליים אלה לצרכן בישראל, לפי מקדם של 10? או במילים אחרות, מדוע למכור נעליים שעולות ליבואן 30 שקלים במחיר של 300 שקלים?
חיים משגב
כאן שולט משטר האימים בהנהגת הבג"ץ - ואין דרך להכריעו. בעלי עניין רבים רואים במוסד הזה את מפלטם האחרון של כל אלה שרוצים לקעקע את מה שנבנה כאן בעמל כה רב ובדמים מרובים מאז 1948
נסים ישעיהו
קליפת עמלק להבדיל זו גאווה בלי גבולות, זה לדרוך על הזולת כדי להעלות את עצמי, ולמרבה הצער זה מה שראינו במערכת הבחירות האחרונה וממשיכים לראות גם אחריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il