X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הצגה מרגשת מאד [צילום: יוסי צבקר]
החברות חוזרות לרגש
"חברות הכי טובות" מאת ענת גוב -תיאטרון הספרייה- מרגש ומוצלח מדובר בשלוש חברות נפש וסיפור חייהן המשתרע על פני 30 שנה, מחוויות בית הספר והנעורים ועד היותן נשים בשלות ומנוסות
משחק נפלא [צילום: יוסי צבקר]

"חברות הכי טובות" המחזה המוצלח של המחזאית המנוחה ענת גוב, שוב עולה על הבמה והפעם בתיאטרון הספרייה מיסודו של בית צבי ברמת גן, והוא מרגש, מבדח ומעניק לצופים חוויה תיאטרלית מענגת. זוהי הפקה קטנה ומוצלחת שבה מגלמות 6 שחקניות מוכשרות את מהלך חייהן כאשר ההצגה במקביל מוצגת בשני מישורים, ההווה והעבר של דמויות המחזה.
המחזה של גוב הועלה לראשונה בקאמרי ב-1999 בבית צבי ופעמיים בתיאטרון הספרייה ברמת גן ולפני 5 שנים בבית ליסין בשיתוף הקאמרי.
מדובר בשלוש חברות נפש וסיפור חייהן המשתרע על פני 30 שנה, מחוויות בית הספר והנעורים ועד היותן נשים בשלות ומנוסות. שלוש הנשים שהיו החברות הטובות ביותר, או בלשון המחזה "חברות הכי טובות", נועדות שוב מספר שנים לאחר שכל אחת מהן הלכה לדרכה ולקריירה או לחוסר הקריירה שלה.
כאשר הן נפגשות שוב, נחשף הקשר הייחודי שלהן ומתגלים כל אותם סיפורים קטנים שהיוו כל העת את מרקם היחסים המיוחד שלהן, לטוב ולרע. עילת הפגישה המחודשת היא גילוי שחפצה לספר אחת החברות ומהותו המפתיעה. עד לחשיפת הסוד, הן שבות ונזכרות בכל האירועים שעיצבו את חייהן כשהעלילה מוצגת בשילוב של עבר והווה. שלוש שחקניות מגלמות את החברות בנעוריהן ושלוש אחרות - בבגרותן.
על הבמה הן מציגות את הסיפורים הקטנים, המרגשים, החוויות המשותפות מן העבר ומן ההווה, הכל בתמהיל אחד זורם, שנון ומעניין. נוי קלימן מגלמת את סופי הבוגרת. נוי היא שחקנית רבת כישרון ומוצלחת. היא שנונה ומקצועית. סתיו בן יוסף היא סופי הצעירה ומשחקה הוא מעולה. היא מרשימה במיוחד בסצנת ההריון ובדיאלוגים השנונים. משחקה נהדר ומבדר.
הגר אנגל מגלמת את ללי הבוגרת. משחקה מהוקצע ומגולם בטוב טעם. נופר אליהו מגלמת את ללי הצעירה. משחקה נפלא ומלא חן. נופר מצוינת ובעלת יכולת מקצועית משובחת. מיכל לוינטון היא תרצה הבוגרת. מיכל מגלמת את החברה המוצלחת כביכול והעשירה מבין השלוש. הסצנה שלה בו היא מתוודה כי מזלה צלל, הוא טוב מאוד. סופי נוז'יקוב היא תרצה הצעירה. סופי היא שחקנית מעולה ומוכשרת מאוד.
גולת הכותרת של ההצגה נעוצה בסוד של ללי וחשיפתו היא מרגשת מאוד. ההצגה שזורה בהברקות לשון וגם בטקסטים שיגרמו למספר צופים לסומק עז בלחיים. סצנת החליל למשל שהיא אומנם נועזת וישירה אך גורפת פרצי צחוק, גם ואולי במיוחד בקרב כמה גמלאיות שישבו לצידי.
גמא פריד הבמאי ועורך המוזיקה הצליח להפיק הצגה תוססת ומענגת שאין ספק שמעניקה לצופים קורת רוח וחוויה תיאטרלית משובחת. עיצוב התלבושות של זוהר אלמליח הוא מעולה. החברות הבוגרות לבושות בשחור ואילו הצעירות מרצדות על הבמה בבגדים צבעוניים ומלאי חן. שמעון קסטיאל עיצב תפאורה יפה ופונקציונאלית, רובה ככולה סביב שולחן וכסאות ומספר אלמנטים מתחלפים. עיצוב התאורה של רותם אלרואי הוא ראוי ויפה.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  11/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
עימותים קשים בצמרת חמאס בין הזרוע הצבאית ברצועת עזה לבין הנהגת התנועה בחו"ל. גורמים בחמאס אומרים כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר שוקל ברצינות להתמודד בבחירות על ראשות התנועה כדי לשמור על מעמדה של הזרוע הצבאית ולמנוע את ניתוקה מהקשר עם אירן
ארי בוסל
הנדל והאוזר הם הדבר הטוב ביותר שקרה למפלגתו של יעלון, שהשכיל לגייסם, כמו גם לסיעת כחול לבן    הם המצפן המזכיר לכולנו שגם אם חברי כחול לבן נבחרו על בסיס "רק לא ביבי", השנאה לא העבירה אותם על דעתם
בעז שפירא
כיצד אנו מגיבים למצב והיאך עלינו לתפקד. האם לשנות משגרת חיינו? האם להחמיר בהגבלות ובמילוי אחר הנחיות הרשויות? האם להתעלם או להקל ראש מתוך "תובנה" שיש משום הגזמה והיסטריה שאינם מוצדקים בתיאור המגפה והשלכותיה על חיינו ממש?
רות רזניק
כי במקסיקו, נרצחות עשר נשים מדי יום    כ-3,600 נשים נרצחות במקסיקו מדי שנה    גם בצ'ילי ובאקוודור ובבוליביה הפגינו נשי אמריקה הדרומית    לקח להן שנים רבות עד שהאש הבוערת התפרצה כמו לבה רותחת מהר הגעש, נגד השובניזם המאצ'ואיסטי
איתן לסרי
לצערנו, אנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, משקרים לציבור במצח נחושה, עוסקים בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט עם הערבים גם אם זו תוקם על "משענת קנה רצוץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il