X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כמה גדול כוחה של הסתה, כמה גדול כוחה של השנאה היא מפוררת, מפלגת ומעוורת עד כי אין מרגישים כמה היא הורסת
▪  ▪  ▪
ליברמן. הכי הרבה שנאה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

השנה של הבחירות האחרונות שברה את כל השיאים. כמה בדיחות וכמה אמירות על הנושא. וזה הרי כל כך לא מצחיק. אנחנו מדינה שחיה ביסים. בשלושת מערכות הבחירות האחרונות נדמה היה שהבחינה הייתה מי הכי שונא? מי משמיץ יותר וחושף חולשות. וכאן מתגלה חולשתו של האדם וקלונו. במקום לחשוב על תועלת, במקום לחשוב על המטרה חושבים כעל תחרות הורדות.
חוסר היכולת לבחון בכובד ראש את הנושא החשוב הזה ולהחליט מה הכי נכון לנו. נדמה שהבחירה העיקרית היתה: את מי נעניש? והנה נענשנו כולנו. פעם שלישית בחירות ולא למדנו כלום ולא השגנו כלום, וכבר מכינים עצמנו לסיבוב רביעי. אנחנו הרי כבר מיומנים כל כך.
אנחנו יכולים להמשיך ולצעוד במסלול שהתוו לנו ולחשוב שככה אנחנו בחרנו, ככה רצינו, או לבדוק את עצמנו, את הנתונים בשטח ולנסות להבין באמת מה שגוי פה. דרושים אנשים עם חשיבה עצמאית. עם כושר שיפוט בהיר ולא משוחד. הנמצא כאלה?
הסתות בוחרי כחול לבן נגד נתניהו, הסתות נגד שרה נתניהו, סרטונים מביכים על גנץ. בגידתו של השר פרץ בבן גביר, ליברמן המסית נגד חרדים. נתניהו המזהיר ללא הרף מטיבי. אלה הקולות המהדהדים בי.
ובעוד אנחנו שומעים וכועסים ואולי מושפעים, עבדו הערבים ביסודיות להתאחד ולבנות לעצמם מפלגה גדולה ומשפיעה. ואנחנו לא לומדים וכנראה שגם לא נלמד. הלבנת פנים, זילזול, השפלות במודעות ובסירטונים - כל הדברים הרעים האלה לא הביאו לנו טוב. הייתי מצפה שכעם רדוף אנטישמיות, עם שהיה באלפיים שנות גלות, נדע להתחבר וליצור לפחות מפלגה אחת גדולה ומאוחדת. אבל העקשנות והיהירות הביאה אותנו למין תוצאת תיקו שמי שיוכל להכריע בה הא מי שהפיץ הכי הרבה שנאה. אביגדור ליברמן.
ולאן פנינו עתה? האם כל צד יאסוף את שללו, שלל המנדטים ויחזור אל חבריו ליהנות משללו, או אולי יבינו שכל זה חסר ערך כי זה לא מוביל לדבר האמתי? לדבר עבורו יצאנו בפעם השלישית להצביע?
אנחנו חיים פה מגזרים רבים ושונים. אנחנו חייבים למצוא את המאחד בין כולנו - שזה הרצון לחיות בביטחון ובשלום, בשגשוג ובבניית הארץ היפה הזאת, הדמוקרטיה הכי מפותחת במזרח התיכון ואולי בעולם כולו. ואם תבדקו טוב טוב, תגלו שככה זה גם בין משפחות. יש משפחות מאוחדות המפרגנות בתוכן זה לזה למרות הבדלים וחילוקי דעות. הן אינן מניחות לאחרים לפלג בהן ולסכסך. את המריבות הן שומרות בתוכן, העיקר להיות בחזית אחת ומשותפת.
ויש משפחות המפוררות עצמן לדעת. על-ידי הפצת לשון הרע והוצאת שם רע. כל אחד רוצה לנצח. כולם מפסידים.

תאריך:  11/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
יאיר דקל
באחת הווילות מתגורר בוודאי עורך דין, שיוכל להכין חוזה סטנדרטי לבעלי מגרשים סמוכים, שיוכלו לנצל טוב יותר את מגרשיהם    חשבתי שאיש לא הגה את הפתרון הפשוט הזה ואז, ברחוב הנגב, גיליתי שדווקא כן
מירב ארד
הוסיף: "אני קשוב בהחלט לביקורת הרבה שספג המתווה, אותו אני הצעתי בזמנו, לרובה אני מסכים, ועם זאת חשבתי שלא הייתה דרך אחרת ונראה שגם היום לא השתנה המצב בהרבה"
מנחם רהט
הבחירות השבוע הוכיחו עד כמה רחוק המצביע הציוני דתי ממפלגת האם שלו    האם הציונות הדתית הפוליטית, האידיאולוגית, הגיעה לסוף דרכה?
עמנואל בן-סבו
ראוי בשיח הפוליטי לשמור על שפה נקייה מכל צד, מגזר, לא להכפיש, לא להשמיץ, לא להסית, ברם נדמה כי התזמורת מתחילה את המנגינה ומהדהדת אותה בתודעה הציבורית כדי לערוך דה-לגיטימציה לביקורת ולמחאה
ארי בוסל
הנדל והאוזר הם הדבר הטוב ביותר שקרה למפלגתו של יעלון, שהשכיל לגייסם, כמו גם לסיעת כחול לבן    הם המצפן המזכיר לכולנו שגם אם חברי כחול לבן נבחרו על בסיס "רק לא ביבי", השנאה לא העבירה אותם על דעתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il