X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עדינה בכר דיאטנית קלינית יו"ר עמותת עתי"ד עמותת עתי"ד
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לאחר תקנות סימון המזון, נושא התזונה הנכונה נכנס יותר ויותר לשיח הציבורי המגמה ההולכת ועולה בקרב הצרכנים היא שעל יצרניות המזון להיות שקופות יותר במוצרים שמייצרים ולייצר אותם מרכיבים מוכרים וידועים החלטנו לצאת לסיבוב בסיפור ומצאנו כמה רכיבים חדשים שנכנסו למוצרים שאנחנו עדיין לא הכרנו
▪  ▪  ▪
נשארו אותו דבר או עברו שינוי? [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90]

בשבועות האחרונים, חברות המזון הקפידו לעדכן אותנו על המוצרים החדשים שיצאו בעקבות תקנות סימון המזון. חלקם נשארו כפי שהיו וחלקם עברו שינוי פורמולה על-מנת שיתאמו עצמם לתקנות החדשות. הינה הרכיבים שתוכלו למצוא במוצרים החדשים.
במקום מלח - תמצית שמרים:
בשביל להעשיר את טעמם של התבשילים, מצאו חברות המזון את תמצית השמרים. המרכיב הבסיסי לתמצית שמרים, הוא שמרים, עמו אנו משתמשים כבר למעלה מאלפי שנים להכנת לחם ובירה. עם זאת, תמצית שמרים הוא רכיב טבעי בו משתמשות יצרניות המזון על-מנת להוסיף טעם ייחודי למנות. תהליך הכנתו נעשה על-ידי כך שאנזימים מפרקים את החלבונים הקיימים בתאי השמרים למולקולות קטנות יותר וממיסים את דופן התא שמסביב, כך שהתוכן עוזב את התא. שרידי דופן התא מוסרים על-ידי הפרדה. לפיכך, תמצית שמרים מורכבת מחלבונים, חומצות אמינו, פחמימות, ויטמינים ומינרלים מתאי השמרים.
טעמן של תמצית השמרים מזכיר קצת בשר. עם זאת, מדובר במוצר צמחוני שלא מכיל מרכיבי בשר. כתוצאה מכך, תמצית השמרים משמשת לרוב כמרכיב לעידון מאכלים ומחליפה תבלין ולכן, גם גורמת להשתמש בפחות מלח ובכך לשמור על תזונה מאוזנת. למעשה, תפקידה של תמצית שמרים הוא לאזן את הטעמים בדומה לעשבי תיבול ותבלינים וזו הסיבה שהפכה למרכיב פופולרי ושימושי מאוד בייצור מזון.
במקום סוכר - פרי המונק:
על-מנת לגרום למוצרים להישאר מתוקים, משתמשות חברות המזון בפרי המונק. פרי המונק (הנזיר) גדל ברובו בסין, וידוע גם בשם "לו האן גואו". טעם הפרי מתוק מאוד למרות שכמות הסוכר בו אינה גבוהה ובכך אינה מעלה את רמות הסוכר בדם. השימוש בפרי כתחליף לסוכר נוצר על-ידי הסרת הזרעים ועור הפרי, מחיצתו ואיסוף המיץ המיובש ולאחר-מכן, הפיכה לאבקה מרוכזת בה ניתן להשתמש במגוון של מוצרים. יש הטוענים, כי תמצית פרי המונק יכול לספק רמה של מתיקות כפולה מאשר סוכר רגיל.
במקום פחמימה - פקעת האגוז הנמרי:
בכדי להשאיר את השוקולד עדיין מתוק, השתמשו בפקעת האגוז הנמרי. פקעת האגוז הנמרי היא אינה סוג של אגוז, אלא פקעות של צמח "הגומא נאכל". הן גדלות מתחת לאדמה בדומה לשאר הפקעות, כמו תפוחי-אדמה ובטטות. הפקעות עשירות בפחמימות, בשומנים רוויים וחד בלתי רוויים, בחלבון איכותי, בויטמיני C ו-E ובמינרלים כמו: אשלגן, גופרית, מגנזיום, ברזל וסידן; במיוחד בהשוואה לפקעות אחרות כמו תפוח-אדמה, בטטה, קסבה, יוקה וארטישוק ירושלמי.
יש בהן תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, בעיקר מהסוג הבלתי מסיס במים וכן תכולה גבוהה של עמילן עמיד (resistant starch = RS). זהו עמילן פרה ביוטי המשמש כמזון וכמצע לבקטריות הידידותיות במעיים שלנו. העמילן העמיד מסייע לעיכול תקין, משפר עמידות לאינסולין ותורם להפחתת רמות סוכר בדם. בנוסף, פקעות האגוז הנמרי אינן מכילות גלוטן. טעמן של הפקעות הוא מתוק ולכן, מתאים לשימוש במיוחד בתעשיית האפייה היות שמאפשר להפחית בממתיקים המתווספים לתערובות השונות.
תהליכי העיבוד שלהן כוללים, בין היתר, ייבוש, קילוף, השרייה וטחינה. מלבד זאת, האגוז הנמרי אינו מאבד מערכיו התזונתיים במהלך תהליכים אלה. נהפוך הוא, ההשריה והייבוש חיוניים להגברת התאמתו לעיכול ולספיגה על-ידי נטרול הרכיבים מעכבי הספיגה המצויים בו.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פגיעה קשה מדי במשק היא לא פחות חמורה מאשר התפשטות של הקורונה, ולכן הצעדים הנוכחיים הם אולי המירב שניתן לעשות    גנץ מועל באמון הציבור כאשר אינו מצטרף מיד לממשלת חרום    ומה יקרה למשפט נתניהו?
יואב יצחק
הסכנה לתחלואה מנגיף הקורונה גדולה מאוד    דא-עקא, הסכנה הגדולה יותר היא מהנגיף הביורוקרטי שהשתלט על ישראל    היועמ"ש מנדלבליט מקשה על הממשלה להטיל תקנות שעת חירום נוכח היותה ממשלת מעבר    הטיפול הרפואי בחולים ובנדבקים ובמבודדים מתעכב, שכן: א) משרד הבריאות מחייב אישור מוקדם לכל בדיקת קורונה; ב) המשרד מונע שימוש בתוצרי בדיקות דם מחולים ו/או מאזרחים בהסגר עקב החשש לאי-חוקיות משפטית    התוצאה: מסוכל ומראש פיתוח מהיר של תרופות או חיסונים במעבדות
איתמר לוין
כאשר הציבור אינו מאמין למנהיגיו, זו בעיה - וכאשר מתחולל משבר כמו הקורונה, זו בעיה שעלולה לעלות בחיי אדם    חוסר האמינות של דונלד טראמפ ו"הצלחתו" לריב עם בכירי ממשלו, עם הדמוקרטים ועם מנהיגי העולם - כל אלו גורמים להעדר מנהיגות שתנהל את המשבר בארה"ב ומחוצה לה    ואילו אצלנו, בנימין נתניהו עלול להיראות כמי שמנצל את המשבר לצרכים פוליטיים, ובני גנץ משקר לנו במצח נחושה
שרון מגנזי
הוא נחשב לכוכב עולה בתחום הלמידה העמוקה בבינה מלאכותית. ההתמחות שעשה בחברת גוגל בניו-יורק, בתקופת לימודי הדוקטורט, הייתה חוויה מאירת עיניים מבחינתו. עם התובנות שצבר שם, שב להמשך לימודי הדוקטורט באוניברסיטה העברית כדי לכונן את המהפכה הבאה. הד"ר ידיד חשן, מספר על הישגיו המרתקים בתחום, על חזונו לפתור את הבעיות של האנלוגיות ועל המיזם הבא - להבין באופן אוטומטי את התקשורת של החיות
איתמר לוין
מה שנראה כתיק במבוי סתום, מתקדם משמעותית לעבר הסדר פשרה אחרי ניהול מוצלח של קדם משפט בידי השופט משה בר-עם. הוא בקיא בפרטים, מתמקד בעיקר וגם יודע "לאיים" בהליכה להוכחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il