X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בראיון לאנשים ומחשבים סיפר אלי בין על ההיערכות של ארגון ההצלה לטיפול במשבר הקורונה וההשקעות במערכות הטכנולוגיות של המוקד, שבוצעו בשנתיים האחרונות לדבריו, "נוכל לעמוד בכל מלחמה, אסון או אירוע גדול אחר"
▪  ▪  ▪
מבצע צבאי [צילום: פלאש 90]

"ללא ההשקעות והפיתוחים שבוצעו במערכות מידע ותשתיות תקשורת, למדינת ישראל לא היה כיום מענה לטיפול במגפת הקורונה", כך אמר אלי בין, מנכ"ל מגן דוד אדום, בשיחה עם אנשים ומחשבים, שנערכה במסגרת סיור שערך החתום מטה במוקד החירום של הארגון בקריית אונו.
כארגון העזרה הראשונה המוביל בישראל, מגן דוד אדום עומד בימים אלה בחזית המאבק של המדינה בנגיף הקורונה, בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות והגורמים הרלוונטיים הנוספים. המוקד של הארגון, שאליו מתקבץ בימים אלה מספר שיא של יותר מ-25 אלף שיחות ביום, מבוסס על מערכות שהוטמעו בשנתיים האחרונות, בהן CRM ומערכות טלפוניה. "בזכות המערכות האלה, הארגון מסוגל להתמודד כיום עם מספרי השיא של הפניות", ציין בין.
לדבריו, "הקורונה הוכיחה שמגן דוד אדום הוא ארגון טכנולוגי מתקדם, שידע כבר לפני כמה שנים להסתכל קדימה. אמנם, איש לא צפה אירוע בממדים כאלה, שאינם דומים לתקופות הכי קשות שידענו, אבל הודות לאנשי מערכות המידע והטכנולוגיה וכל צוות העובדים שלנו, אנחנו מסוגלים לעמוד במשימה הלאומית שהוטלה עלינו. אם עד לפני כמה שבועות סברנו ש-200 עמדות טלפון במוקד מספיקות לענות על הצרכים, אנחנו מגדילים את המספר בימים אלה ל-500 ומוסיפים מוקדים ברחבי הארץ, שיוכלו לעמוד בכל מלחמה, אסון או אירוע גדול אחר".
השבוע הוקם במתחם בקריית אונו אוהל ובו עוד כמה עמדות של מוקדנים, עם מערכות תקשורת של סיסקו. ההקמה ארכה מספר ימים והשתתפו בה חברות כגון סלקום, סימפלי סמארט קום וארגוקום.
תשתית ייעודית לניתוב שיחות ועומסים
עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום, פירט לגבי ההיערכות הטכנולוגית של הארגון. "יש לנו את מערכת הליבה, שמנהלת את כל התרחישים. היא בעלת יכולות גבוהות ומכילה את העומסים הרבים על המוקד, וגם מנהלת את הצוותים", אמר. "בנוסף לכך, בנינו תשתית ייעודית, כדי שתהיה אפשרות לנתב שיחות ועומסים לטובת הקורונה. המערכת יודעת לזהות סימני תשאול של המוקדן וטופס תשאול שפיתחנו, ועל-פי זה להמשיך בתהליך, עד לקבלת החלטה לגבי המשך הטיפול".
בנוסף, מגן דוד אדום פיתח אזור מיוחד באפליקציית מד"א שלי לצוותים ייעודיים, שבהם יש פרטים מלאים על כל מטופל, לרבות כלל המידע הרפואי שנחוץ להם - והכל מאובטח. המידע מסונכרן עם משרד הבריאות, שאצלו נאגרים כל פרטי המבודדים וחולי הקורונה.
רוזנבלט ציין שהמערכות המשמשות להתמודדות עם משבר הקורונה פותחו כלקח ממלחמת לבנון השנייה ואמר כי "אם חס וחלילה תתרחש פה מלחמה או עוד מבצע צבאי, אנחנו נעבור את זה בקלות, כי אין דבר שיכול להידמות לעומסים שיש כיום".
הוא לא הסתיר בשיחה את גאוותו על כך שזמן ההמתנה הממוצע בכל פנייה למוקד מד"א עומד כיום על שמונה שניות.
עומרי לוי, שמשמש כסגנו של רוזנבלט, אחראי על המערכות שמפעילות את כל המוקדים, שצוות של אגף מערכות המידע במגן דוד אדום פיתח אותן עוד לפני משבר הקורונה. "גם מערכות אלה מוכיחות את עצמן", אמר. "הן סופגות את כל העומסים וגורמות לכך שכלל המוקדים עובדים על אותה מערכת".
הוא פירט על ההיערכות של מגן דוד אדום להמשך ההתמודדות עם המשבר: "כעת אנחנו נערכים לקראת השלב של ביצוע בדיקות מעבדה בבתי האנשים, ובכך להקטין את העומסים על בתי החולים. ברמה הפנים ארגונית, נערכים במד"א לתגבור צוותי מוקדנים שיעבדו מהבית, באמצעות מחשבים אישיים ייעודיים, עם יישום שפותח על-ידי צוות מערכות המידע בראשותו של אופיר אזולאי, בתוך פחות מיממה. זהו העתק של המערכות שקיימות במוקד. המוקדן בבית מקבל שיחת 101 מאזרח, ומסוגל לתת מענה ולתפעל כאילו שהוא נכח במוקד". הראשון בארגון שיישם את העבודה מרחוק הוא עובד מגן דוד אדום שנדבק בקורונה, וכעת מסייע לפונים למוקד מבית החולים.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ללא ההשקעות ב-IT, לישראל לא היה מענה לקורונה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שמים מקלות בגלגלים, מחבלים בחליפות, גזענות וסוף המרוץ    "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
איתמר לוין
אקונומיסט מסביר מדוע המדינה לא הייתה מוכנה, למרות שהייתה לה התרעה של מספר שבועות ולמרות אנשי המקצוע המעולים בה: זלזול של טראמפ באיום, קיצוץ בתקציב של המרכז לבקרת מחלות, ביזור רוב הסמכויות למדינות ולערים, מערכת בריאות יקרה המרתיעה חולים
מירב ארד
התיירים נדרשים להישאר במלונות ולפעול לעזיבתם המהירה מישראל    התאחדות המלונות התריעה: קיימת ירידה של כ-60%-70% בתיירות הפנים ואובדן הכנסות של כ-350 מיליון שקלים בממוצע לחודש    הפגיעה מתיירות נכנסת ומתיירות פנים נאמדת בכ-850 מיליון שקלים בממוצע לחודש
עידן יוסף
משרד התחבורה: הימנעו מנסיעות לא חיוניות בתחבורה הציבורית    שירות קווי לילה הופסק, והופסקה פעילות קווי תחבורה ציבורית אל מקומות הבילוי    קשישים ללא רב-קו עלולים להיתקע וכך גם נוסעים שיאבדו את כרטיסיהם מיום שלישי הקרוב
איתמר לוין
פגיעה קשה מדי במשק היא לא פחות חמורה מאשר התפשטות של הקורונה, ולכן הצעדים הנוכחיים הם אולי המירב שניתן לעשות    גנץ מועל באמון הציבור כאשר אינו מצטרף מיד לממשלת חרום    ומה יקרה למשפט נתניהו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il