X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הליכוד מול משולש הכוחות: כחל"ב +מערכת המשפט+התקשורת מי ינצח? שליטה בשטח C, מבטיחה את התפתחותה התקינה של מעלה אדומים (שטח E הידוע) נגיסה רעבתנית כאן, של הפלשתינים, המבוצעת בריש גלי, בתמיכתן הנלהבת של מדינות אירופה המערבית, ובמימונן, תהווה ראשית כינונה של מדינה פלשתינית
▪  ▪  ▪
מעלה אדומים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

רבים מאתנו תוהים לתוצאות המאבק ההיסטרי בין כחל"ב לבין הימין ונספחיו. הליכוד השיג בבחירות 36 מנדטים, עלייה של כ-10% בהשוואה לבחירות הקודמות, אך כשל בהשגת מנדטים במספר סביר, בהתמודדות הבין-גושית, והגיע רק ל-58 מקומות בכנסת. לעומתו, כחל"ב, שהשיגה 61 מנדטים, הודות לשיתוף פעולה עם הערבית - המשותפת, זכתה בניצחון זמני. השאלה היא לכמה זמן? ושאלת השאלות: הליכוד מול משולש הכוחות: כחל"ב + מערכת המשפט + התקשורת מי ינצח?
בינתיים התברר כי מצוי קוץ גדול באלָיה, המדושנת מרוב נחת, של חונטת הקצינים+ (כלומר השלישיה + המתזז), שיצאה מן המאבק, לפחות זמנית, כמנצחת: בעת כתיבת שורות אלו, לא ידוע מה נתנה כחל"ב למשותפת, כתמורה על תמיכתה. הם גם לא יאמרו. ואם יאמרו? התאמינו?
לדעתי, בשלב זה לפחות, אל לנו לשגות באשליות, לנוכח "הצטיינותה", בעבר הקרוב של הרביעייה באמירת האמת. המשותפת לא סיפקה חינם את הנצחון לכחל"ב, לא בשלב זה לפחות. השערה שלי: קורבן ראשון שהעלתה כחל"ב על מזבח שיתוף הפעולה "הציוני" הזה, הוא ויתור על תוכנית המאה של טראמפ, דהיינו ויתור על תיקון גבולות במשולש הקטן (סעיף בתוכנית הנ"ל), תוכנית שהפכה לסיוט של תושביו. הידיעה כי הוא צופן בחובו הפסקת מענקי הביטוח הלאומי, כמו גם ביטול יתר של הטבות הנובעות מהקשר האדיפאלי למדינת ישראל... הפכה ויתור כזה להיות בבחינת יהרג ובל יעבור בעבור המשותפת. ב"חבילת" הדרישות של המשותפת נכלל קרוב לוודאי וויתור על סיפוח שטחים כולל בקעת הירדן ושטח C, שהובע על-ידי המשותפת בעבר.
הפריט האחרון שהזכרתי איננו עניין שולי. בפעם הראשונה בהיסטוריה המשותפת שלנו ושל ארה"ב, היסטוריה רבת עליות ומורדות של יחסים מורכבים, מוכן נשיא אמריקני לאפשר לישראל לשלוט באזור אסטרטגי ממדרגה ראשונה, שלטון מלא ולא על-ידי שליח. כלומר שימוש במילה הגסה "סיפוח", ללא כחל וסרק, ובמובלע, הכרה אמריקנית בגבולותיה המשופרים מאוד של ישראל. לא גבולות אושוויץ, כמאמרו המיתולוגי של אבא אבן המנוח. גם לנוכחותנו בשטח C ניתן הכשר מלא (בתנאי שישראל תודיע על קבלת התוכנית ככתבה וכלשונה).
מזבח האינטרסים
אבל בגלל התהפוכה הפוליטית האחרונה, וגמגומו המתמשך של גנץ באשר לתוכנית ("כן ולא, כן ולא", זוכרים?), נוכל, בימים הקרובים, לראות בעיניים כלות, כיצד ממשיכים הערבים, קרי הרשות הפלשתינית, בתמיכתה הנלהבת של המשותפת, לנגוס שעל אחר שעל, באזור החיוני הזה, בין אם על-ידי בנית מוסדות שונים לרשות הפלשתינית ובין אם על-ידי בניית שכונות מגורים.
שליטה בשטח C, מבטיחה את התפתחותה התקינה של מעלה אדומים (שטח E הידוע). נגיסה רעבתנית כאן, של הפלשתינים, המבוצעת בריש גלי, בתמיכתן הנלהבת של מדינות אירופה המערבית, ובמימונן, תהווה ראשית כינונה של מדינה פלשתינית. ישראל תוכל אז לעשות שמיניות באוויר נוכח השכונות הפלשתיניות החדשות שיצוצו כדרדרים בשדה...
קורבן עולָה שני, על מזבח האינטרסים של המדינה, ובמסגרת ההסכם החשאי בין המשותפת לכחל"ב, הינו בתחום החקיקה. אותו כבר ציין ח"כ אמטאנס שחאדה, ראש רשימת בל"ד (הקיצונית מבין 4 המפלגות המרכיבות את המשותפת). הוא הודיע ביום ראשון על רשימת תנאים לכחול לבן, כתמורה ראשונית להמלצה על יו"ר המפלגה בני גנץ, שניתנה כזכור לנשיא המדינה (בראיון לגלי צה"ל): "ביטול חוק קמיניץ (הריסת בתים בלתי חוקיים במגזר הערבי כפי שקיים במגזר היהודי), וביטול חוק הלאום, הם בגדר תנאי סף בלבד" אמר. והוסיף "ראוי לציין כי מדובר רק בשני תנאים מתוך דרישות רבות אותה עשויה להציג הרשימה המשותפת בפני מפלגת הרמטכ"לים".
על התהליך הפוליטי שהביא את מדינת ישראל ל"הישג הדמוקרטי" הזה עוד יכתבו ספרים... אבל בלהט הוויכוח נשכחו עובדות יסוד, שעתידות לדעתי להפוך את הקערה על פיה. הנשיא, שהטיל אך לפני מספר ימים את משימת הרכבת הממשלה על בני גנץ, עשה זאת לאחר מסע בחירות הזוי של כחל"ב. מסע שהיה מבוסס ביודעין על אמירת לא אמת של ראשיה ועל הטעיה מכוונת של בוחריה. לוז הקמפיין היה מבוסס על הרדמה קפדנית של ציבור התומכים.
מראית עין
במסע שקרי זה הבטיחו חברי החונטה ואמרו שוב ושוב: "לא נזדקק לשילוב המשותפת ולא לתמיכתה".... נדרשה שעה מעת היוודע תוצאות הבחירות, וכבר פצחה החונטה בפזמון חדש: "הלכנו עם המשותפת, כדי לסלק את נתניהו". קרי: "העדפנו את טיבי על ביבי..."
עם מסע התעתועים הזה, שיתפה התקשורת פעולה ביד פתוחה ובנפש חפצה. נשכחה העובדה שבכל שלב ציינו הסקרים כי נתניהו הוא המוביל ברמה האישית, ביתרון של 20% על פני גנץ, בתשובה על השאלה מי מהשניים מתאים יותר לראשות הממשלה. גם נשכחה העובדה כי הליכוד (קרי נתניהו) עלה ב-3 מנדטים בבחירות הללו. התקשורת כאמור צמצמה מאוד את ההתייחסות שלה לעובדות הללו.
בינתיים כבר ניכרות נגיסות במראית העיין ובשלמות הטיח של אחדות כחל"ב. בקיעים ראשונים נתגלעו במוצ"ש האחרון עת חזרו יועז הנדל וצבי האוזר והודיעו כי הם מתנגדים להקמת ממשלה בתמיכת המשותפת. ח"כים נוספים וביניהם גם אורית פרקש הכהן, חילי טרופר ואחרים הביעו אי-שביעות רצון מהוויתורים של גנץ למשותפת. כל הנזכרים דרשו מגנץ כי יילך לאחדות יחד עם נתניהו.
ביום שני האחרון הודיע חבר נוסף בתל"ם (של יעלון), אורן אור ביטון, על עזיבת המפלגה. מאחר שביטון עשה זאת אחרי השבעת החכי"ם החדשים, אי-אפשר לפטרו מן הכנסת. יש להניח כי הוא, כמו אחרים בכחול לבן, יעצרו את מרוץ העיוועים של גנץ אל ראשות הממשלה בכל מחיר. יש להזכיר כאן גם את פרישתה של אורלי לוי אביקסיס מרשימת מרץ - העבודה. קיימת הנחה סבירה שהיא תחבור לליכוד, ותמונה לתפקיד שרה בתחום החברתי. מובן שכל החכים שנזכרו לעיל ייגרעו מרשימת התומכים בגנץ לראשות הממשלה.
הנה כי כן הולכת ומתפיידת רשימת הכלום האידיאולוגי, רשימת הצ'ילבה, 'רק לא ביבי', אף שכנראה תותיר אחריה אודים עשנים, רמץ, בדמותם של מספר שרים מכהנים בממשלתו של נתניהו.

תאריך:  19/03/2020   |   עודכן:  22/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק על ההגמוניה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
}}}לא למאבק כן לפרוק ישראל....
לשתי מדינות.  |  19/03/20 09:35
2
אור ביטון בכלל לא חבר כנסת ל"ת
סתם אחד  |  19/03/20 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת הנחה את יו"ר הכנסת לאפשר לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא לבחור את הוועדה המסדרת    "ככל שלא תהיינה הסכמות עד לתחילת שבוע הבא, תקום חובה לשים על סדר יומה של הכנסת ללא דיחוי נוסף את בחירתה של הוועדה המסדרת"
איציק וולף
ראש הממשלה מאשים את מפלגת כחול לבן באחריות לכך שלא הוקמו ועדות בכנסת ה-23    "גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור. העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות"
יוסי דר
גם אם בוגי הוא בוק מופלג - אין ספק שהוא מבחין באצבעות המאשימות שמופנות כלפיו. כי לא רק שמי ששווה חצי מנדט ניכס לעצמו כמה מנדטים מן ההפקר - הנה עתה שני המנדטים האלה של בוגי, בכבודם ובעצמם, הם אלה שמונעים עכשיו הקמת ממשלה בראשות גנץ. וכשזו תמונת המצב, נקל להבין עד כמה התסכול האכזר הזה ממש מטריף את דעתם של אנשי הקוקפיט.
ד"ר גד פניני, רו"ח
למרות ההישג המרשים של כחול לבן, שהפכה מיד מאז הקמתה לאלטרנטיבה למפלגת השלטון, עדיין נדרשת קצת צניעות והצטרפות לממשלת אחדות במתווה משורג שוויוני - כשכל אחד בוחר תפקיד בתורו: ראש הממשלה - נתניהו; מ"מ ראש הממשלה - גנץ; יו"ר הכנסת - נציג כחול לבן
זוהר בן-אשר
אל-לו לגנץ לוותר מראש על הניסיון הזה משום שכפי שכולנו יודעים, לפחות 62 חברי כנסת, וכנראה עוד כמה, לא רוצים לראות את הנאשם בשוחד נתניהו ממשיך לעמוד בראש הממשלה הבאה והרבה יותר מ-62 חברי כנסת לא רוצים לראות את המשך כהונתה של ממשלת מעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il