X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עיוורון מדיני וקוצר ראות הובילו את תנועת ההתנחלות והימין הקשה הישראלי, להריע לתוכנית המאה, פרי הגותם של טראמפ ונתניהו, מבלי לשים לב שמאחוריה הסכמה ישראלית לריבונות פלשתינית על 70% מהשטח
▪  ▪  ▪
נתניהו. מרמה את ציבור בוחריו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הבחירות השלישיות כבר מאחורינו, והבחירות הבאות לפנינו, כך שזה בדיוק הזמן לבחון בעין פקוחה ומושכלת, כיצד שיווק הליכוד למצביעי הימין את אסון תוכנית המאה, כהישג מדיני יוצא דופן, שעיקרו החלת הריבונות בהסכמת האמריקנים, על ההתיישבות ביו"ש ועל בקעת הירדן.
נתניהו הוא כידוע איש שיווק מעולה. עד כדי כך שאפילו במהלך קמפיין הליכוד, כשהימין נזקק נואשות לכל קול ימני, מכר הליכוד את התוכנית האסונית, כפי שיובהר להלן, כהישג מדיני חסר תקדים. רק נתניהו מסוגל. אחת הסיסמאות שליוו את קמפיין הליכוד, היתה: "תוכנית המאה או החמצת המאה". ומצביעי הימין קו את הנכלוליות הזו.
להמחשת היתרונות העצומים של תוכנית המאה, פרי הגותם של טראמפ בהשראת נתניהו, הודפסו כרזות עם תמונת נתניהו לצד המלים 'תוכנית המאה', ותמונתו של גנץ לצד 'החמצת המאה'. להזהירך, שרק נתניהו מסוגל ליישם את תוכנית הפלאים הזו. היה זה מסע מתוחכם של שטיפת מוח, להסתרת חצי הכוס הריקה מעיני הבוחר בימין.
וכשנשאלו אשפי הלוחמה הפסיכולוגית מבית נתניהו, איך הם מסתדרים עם חצי הכוס הריקה: העובדה שהתוכנית מעניקה 70% מהשטח (!) לפלשתינים ומכניסה למצור פלשתיני עד כדי הפעלת גזר דין של כלייה על חמישה עשר(!) ישובים: תלם, אדורה, נגוהות, בית חגי, עתניאל, כרמי צור, מעלה עמוס, מיצד, חרמש, מבוא דותן, אלון מורה, איתמר, הר ברכה, יצהר, עטרת - השיבו אשפי הפסיכולוגיה בקריצת עין: 'הרי הפלשתינים מעולם לא קיבלו ולא יקבלו ויתור על זכות השיבה. נקבל בשתי ידיים את התוכנית שמכוחה נכריז ריבונות על שליש מן השטח, ואחר כך על השאר שממילא הערבים לא יקחו". גאוני.
המפלגה היחידה, אגב, שזיהתה את חצי הכוס הריקה והזהירה מפני השלכותיה הנוראות של תרמית המאה, תוך התחייבות לטרפד אותה, הייתה ימינה בראשות בנט ושקד. סליחה, גם עוצמה יהודית. אבל ימינה קיבלה רק 6 מנדטים, ועוצמה אפס. במלים אחרות: תש כוחם של מתנגדי תרמית המאה.
למה תרמית? האם נתניהו מרמה את ציבור בוחריו? בואו נראה את העובדות. בפורומים שונים חושפים האמריקנים בשקט, עד כמה נועדה התוכנית להיטיב דווקא עם הפלשתינים. הפובליציסט הוותיק אליקים העצני, יהודי נאמן לארצו בכל נימי נפשו, תושב חברון, קרא את הבהרותיו של השגריר פרידמן כלפי התופינים שיינתנו לישראל ולפלשתינים, ונחרד. העצני: "אודה ולא אבוש: לא ירדתי לסוף מהותה המתוחכמת של התוכנית הנושאת את טביעת אצבעותיו של נתניהו בכל אות בתוכה, עד שקראתי את נאומו של השגריר פרידמן מ-11.2.20 ('ג'רוזלם סנטר פור פבליק אפרס', מכונו של דורי גולד). לאחר עיון מדוקדק בנאום גלוי הלב, נפקחו עיניי לראות שאנחנו עומדים בתוך פח יקוש".
הסכם עתידי
העצני, בניגוד לרבים אחרים, אינו מתבלבל מחרוזי פלסטיק צבעוניים, שנתניהו ניפנף בהם בקמפיין. היהודי מחברון, הלא כל כך צעיר, אבל עם הגיון ברזל וראיה היסטורית ומדינית, מתחלחל מדבריו של פרידמן, כהאי לישנא: "הפלשתינים קיבלו מתנה... יש להם הזדמנות יותר מאשר להכפיל את טביעת הרגל שיש להם באזורי A ו-B. יש להם יכולת להרחיב את עזה מעבר לגבולותיה הקיימים, לחבר את עזה ליהודה ושומרון... להכפיל את עזה... ישראל הלכה כברת דרך ארוכה בהסכמתה להקפאת בנייה בשטחים שתוכנית זו מקצה למדינה פלשתינית באזור C. זו התחייבות בעלת משמעות. ...ישראל הסכימה ליותר מאשר הכפלה של הטריטוריה הפלשתינית, ולהקמת מדינה פלשתינית בתנאים נתונים ובממדים טריטוריאליים נתונים. דבר זה, ידידיי, הוא פריצת דרך כבירה שאיש לא חזה אותה ב-52 השנים האחרונות... אני מברך את ממשלת ישראל על אומץ הלב שגילתה להתקדם בעניין הזה".
ועוד אומר פרידמן: "....אומרים לפלשתינים: הביטו, אינכם צריכים לומר כן או לא היום... קחו את הזמן שלכם. תעכלו את זה. לא יענישו אתכם בגלל חלוף הזמן. אם זה ייקח לכם 3 או 4 שנים להגיע לשם, הטריטוריה שהופרשה למענכם תישמר. ישראל מעולם לא הסכימה לפני כן להקפאה של 4 שנים".
העצני מנתח את שאר דבריו של פרידמן, כמו למשל התחייבותו ש"ישראל אומנם תחיל ריבונות על הטריטוריה שסומנה בשבילה בתוך יו"ש... אבל מחויבת לאמריקנים (ולא לפלשתינים!) להשאיר את הטריטוריה האחרת (הפלשתינית) לצורך הסכם עתידי".
הנה דבריו של 'הנציב העליון' פרידמן: "במשך שנים הבעיה הקריטית הייתה התלונה הפלשתינית שישראל יוצרת עובדות בשטח שבמשך הזמן, מפחיתות את הסיכוי לפתרון-שתי-מדינות. לנו היה חשוב להקפיא את התהליך הזה, כדי שאם הפלשתינים יבואו לשולחן... הטריטוריה תהיה שם בשבילם... כדי להשאיר בחיים את האופציה למדינה פלשתינית, זה נראה מחיר קטן להכיר בריבונות ישראל על השטחים האלה בתמורה על ההקפאה הזאת. זה אינו משהו שתיווכנו אותו, זה משהו שקבלנו כהתחייבות מישראל".
במלים אחרות: ישראל מוותרת ביודעין לאמריקנים ולפלשתינים על כשני שלישים משטחי יו"ש, שישוריינו לפלשתינים. עד שיתרצו הפלשתינים, יעמדו שטחים אלה בשיממונם. ישראל לא נוגעת בהם, מכוח התחייבות לאמריקנים, שבתמורה לה קיימת גם חצי כוס מלאה - ריבונות על הישובים.
ללא דיון ציבורי
מפרש העצני: "דברי פרידמן מציגים את תוכנית נתניהו-טראמפ בכל מערומיה, ומפזרים את האשליה, שתחילה ניקח את חלקנו (שליש מיו"ש), ואח"כ, באין פרטנר ערבי, ולא יהיה, ירשו לנו האמריקנים לקחת גם את היתר. ההפך הוא הנכון: פרידמן מדבר בפירוש על הסכמה מחייבת של נתניהו כלפי האמריקנים למדינה פלשתינית ולהקפאת בנייה במחצית שטח C המיועדת לפלשתינים".
ועוד: "פרידמן אינו מתבייש לומר, שמטרת התוכנית היא למנוע מהמתנחלים להמשיך לכרסם בשטח C, באופן שלא יישאר עוד מקום למדינה הפלשתינית. הוא אפילו מתפאר שקנה את ההקפאה הישראלית ל-4 שנים בזול מאוד - תמורת 'החלת חוק' שאינה נותנת לנו יותר ממה שהיה לנו. ההצגה כאלו עיקר התוכנית הוא החלת החוק, היא תרמית. פרידמן חושף שהשגת הסכמת ישראל למדינה פלשתינית ולהקפאת היישובים, זה העיקר"!
כך שמבחינת אנשי הימין האמיתי, באמת לא משנה כלל איזו ממשלה תקום כאן בסופו של דבר. ממשלה בראשות נתניהו או גנץ לא תהיה ממשלת ימין, מפני שהיא תשריין 70% מיו"ש לפלשתינים.
מי שסינדל את ישראל בהתחייבויות טריטוריאליות ומדיניות מרחיקות לכת אלה, הוא כמובן שותפו של טראמפ לתרמית המאה, ראש הממשלה נתניהו, שביצע מהלך מדיני ששום ממשלה לא העזה לגעת בהן. וכל זאת על דעת עצמו בלבד, ללא שום דיון ציבורי, ללא הסכמת וללא ידיעת שום מוסד מפלגתי או ממלכתי. הכל ביוזמת מי ששיווק עצמו למצביעי הימין שדוחים עקרונית כל ויתור טריטוריאלי ביו"ש - כ'ימין חזק'.

תאריך:  19/03/2020   |   עודכן:  19/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרמית המאה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה מתפלא
ארי כספי  |  19/03/20 11:36
 
- לא יכולתי לבטא זאת יותר טוב ל"ת
עודד הנודד  |  19/03/20 13:16
2
השופר של בנט/שקד תוקע שוב
כחול בהיר  |  19/03/20 12:14
3
אל תדאג, מר רהט
ימעד  |  19/03/20 14:36
 
- העצני רק מתחפש לימין
עמלץ  |  21/03/20 00:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מרדכי ליפמן
הליכוד מול משולש הכוחות: כחל"ב +מערכת המשפט+התקשורת מי ינצח?    שליטה בשטח C, מבטיחה את התפתחותה התקינה של מעלה אדומים (שטח E הידוע)    נגיסה רעבתנית כאן, של הפלשתינים, המבוצעת בריש גלי, בתמיכתן הנלהבת של מדינות אירופה המערבית, ובמימונן, תהווה ראשית כינונה של מדינה פלשתינית
איציק וולף
היועץ המשפטי של הכנסת הנחה את יו"ר הכנסת לאפשר לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא לבחור את הוועדה המסדרת    "ככל שלא תהיינה הסכמות עד לתחילת שבוע הבא, תקום חובה לשים על סדר יומה של הכנסת ללא דיחוי נוסף את בחירתה של הוועדה המסדרת"
איציק וולף
ראש הממשלה מאשים את מפלגת כחול לבן באחריות לכך שלא הוקמו ועדות בכנסת ה-23    "גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור. העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות"
יוסי דר
גם אם בוגי הוא בוק מופלג - אין ספק שהוא מבחין באצבעות המאשימות שמופנות כלפיו. כי לא רק שמי ששווה חצי מנדט ניכס לעצמו כמה מנדטים מן ההפקר - הנה עתה שני המנדטים האלה של בוגי, בכבודם ובעצמם, הם אלה שמונעים עכשיו הקמת ממשלה בראשות גנץ. וכשזו תמונת המצב, נקל להבין עד כמה התסכול האכזר הזה ממש מטריף את דעתם של אנשי הקוקפיט.
ד"ר גד פניני, רו"ח
למרות ההישג המרשים של כחול לבן, שהפכה מיד מאז הקמתה לאלטרנטיבה למפלגת השלטון, עדיין נדרשת קצת צניעות והצטרפות לממשלת אחדות במתווה משורג שוויוני - כשכל אחד בוחר תפקיד בתורו: ראש הממשלה - נתניהו; מ"מ ראש הממשלה - גנץ; יו"ר הכנסת - נציג כחול לבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il