X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השולחן - מזמן המלחמה זהו השולחן שישב עליו כל הזמן בזמן שקיבל החסידים, בזמן שהתפלל, וגם בזמן שישב ולמד
▪  ▪  ▪
למכירה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

השולחן של האדמו"ר הרה"ק רבי אהרן מבעלזא שקיבל עליו קוויטלעך וערך עליו טיש, ולמד והתפלל במשך כמה חודשים בזמן ההפצצות על תל אביב במלחמת השחרור עומד כעת למכירה בבית המכירות "פאר" ביום רביעי, 25.3.20, בשעה 18:00 ברמות דוד, קריית קרעטשניף, קריית גת.
בעת ההפצצות על תל אביב במלחמת השחרור שהייתה בשנת תש"ח, העתיק הרב הקדוש רבי אהרן מבעלזא את מגוריו בחדשי הקיץ של שנת תש"ח לדירת הרב החסיד רבי ישראל מאנדל [מזקני וחשובי בית גור ומחותנו של הרב הקדוש בעל הלב שמחה מגור] ברחוב קאלישר שהייתה סמוכה ליפו, ומרוחקת קצת מאזור ההפצצות. את יפו לא רצו הערבים להפציץ, כדי שלא לפגוע באוכלוסייה הערבית שהתגוררה שם ובנוסף לכך הייתה דירתו ממוקמת בקומת הקרקע של הבניין, והייתה נחשבת לבטוחה יותר מפני פגיעה.
רבי ישראל מאנדל פינה אז שני חדרים מדירתו עבור הרב הקדוש רבי אהרן מבעלזא, והסתופף יחד עם משפחתו בחדר אחד. בכל אותה תקופה של חודשי הקיץ של שנת תש"ח היה הרב הקדוש רבי אהרן מבעלזא יושב ליד השולחן הקדוש שלפנינו בו היה לומד ומתפלל ועליו היה עורך את הטיש ומקבל אנשים לעצה ולברכה ועליו היה קורא את הקוויטלעך.
דבר זה שהרב הקדוש רבי אהרן מבעלזא היה בביתו של הרב החסיד רבי ישראל מאנדל באותה תקופה הוא ידוע ומפורסם לכל ומופיע גם בספר "בקודש פנימה" שהוציא לאור המשמש בקודש רבי יצחק לנדאו בזה"ל: "בחדשי הקיץ שנת תש"ח בעת המלחמה כשהפגיזו האויבים את העיר תל אביב עבר מרן להתגורר בבית הרה"ח ר' ישראל מאנדל ז"ל [מחותנו של בעל הלב שמחה מגור] שהיה סמוך ליפו ברחוב קאלישר שם הייתה הסכנה פחותה".
וכמו"כ מביא בספר הנ"ל מספר סיפורים שהתרחשו עם רבי ישראל מאנדל, ועם הרה"ק רבי אהרן מבעלזא, וביניהם שהרה"ק רבי אהרן מבעלזא קרא לרבי ישראל מאנדל "בעל האכסנייא". מצורף אישור מבן המשפחה על נכונות הדברים בו הוא כותב: "להווי ידוע שהשולחן הזה היה בביתו של זקיני הרב החסיד ר' ישראל מאנדל ז"ל ברחוב קאלישר 9 בתל אביב. הרב הקדוש רבי אהרן מבעלז היה אצלו בביתו כמה חדשים כידוע. וזהו השולחן שישב עליו כל הזמן בזמן שקיבל החסידים, בזמן שהתפלל, וגם בזמן שישב ולמד, כל הזמן על-ידי השולחן הזה".
[עיון בפריט]

תאריך:  24/03/2020   |   עודכן:  24/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השולחן של האדמו"ר מבעלזא מוצע למכירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ה"פלונטר" הפוליטי בישראל על-רקע משבר הקורונה, נובע מכך שבחירות 2019-20 אינן "עוד מערכת בחירות", אלא מאבק כוחות והשקפות-עולם כולל, בין ה"ימין" בישראל לכל מה שאיננו ימין, על סוגיות-יסוד שטרם הוכרעו. ככל שאנו דוחים הכרעות אלה, אנו מסבכים את הפלונטר ומזיקים לעצמנו
יורם דורי
דפי משימות ושעשועים נמצאים באתר המועצה תחת הכותרת ילדים יוצרים שימור והם מזמינים ילדים להדפיס בביתם מבוכים, משחקי התאמות, תשבצים, תפזורות ועוד, הכל ברוח ערכי השימור והמורשת
מנחם רהט
עצם נכונותם של שלושת הרמטכ"לים בדימוס לשבת בקואליציית מיעוט עם המשותפת, שחרתה על דגלה עיקור יהדותה של המדינה, חוללה מהפכה שהפכה את מדינת ישראל, לפחות מבחינתם, למדינת כל אזרחיה הפתרון למשבר הפוליטי: פיצול כחול לבן כבמשפט המלך שלמה: אלה לימין-מרכז ואלה לשמאל-מרכז
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    מה יקרה כשהמגיפה תחריף ויהיה צורך באלפי מכונות הנשמה    למה לוסי אהריש נזרקה מהתאגיד?    ברוך שי מפגין בתאגיד ניהול מקצועי    מי היה האיש שהיה, שבזכותו זכה הליכוד לניצחון גדול
ד"ר רון בריימן
מוצא אפשרי מן המשבר הפוליטי: פילוג אפשרי של כחול-לבן: גנץ ואשכנזי לממשלת חירום לאומית, לפיד (ויעלון) לאופוזיציה    שפת הגוף של בני גנץ, מי שהוצב בראשות הרשימה, משדרת תמיהה: לשם מה הייתי צריך את כל כאב הראש הזה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il