X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אין טעם להזמין סיעות בגוש הימין להתדיין עם גנץ הדרך היחידה היא להידבר עם יחידים הרי ביבי כבר עשה לגנץ בית ספר עם אורלי לוי-אבקסיס
▪  ▪  ▪
גנץ. איבד זמן יקר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

עוד לא נרגעה מההתפטרות המחפירה של יולי אדלשטיין, ועוד נמשכת ההמתנה להכרעת בג"ץ אם לכפות בחירה מיד של יושב-ראש חדש לכנסת (לדעתי בכחול-לבן יצאו גדולים אם יציעו זאת דווקא לעמיר פרץ) ובני גנץ הזדרז לשוחח עם בנימין נתניהו. זה נבון רק אם גנץ החליט לוותר, אם לא להיכנע. בכחול-לבן לא יודעים לנהל פוליטיקה ואין אחריות כוללת. להלן שלוש הערות באשר לניהול המשא-ומתן בלי קשר למהות הממשלה:
אילו גנץ רצה באמת הוא היה מנסה לממש את המנדט שקיבל מהנשיא ראובן ריבלין. אבל מיד בקבלו את המנדט הלך למסור אותו לביבי. ככה לא בונים קואליציה. הדבר הראשון הנחוץ הוא להתחיל למצוא סדקים בגוש הימין. משה גפני מיהדות התורה איבד את ועדת הכספים, ומה עשה עם זה גנץ? איני רוצה לפרט מה ניתן לעשות ומה פעלו בעבר מי שידעו לגלגל מהלך פוליטי.
אומר רק את התמצית: אין טעם להזמין סיעות בגוש הימין להתדיין עם גנץ. הדרך היחידה היא להידבר עם יחידים. הרי ביבי כבר עשה לגנץ בית ספר עם אורלי לוי-אבקסיס. יש ללמוד ממנו. ומכל מקום אין מה לדבר על ממשלת חירום לששה חודשים.
גנץ איבד זמן יקר. הוא איבד את הסיכוי לשאוב ח"כים מימין כאשר כל הארץ יודעת שהוא מחזר אחרי ביבי, ורעייתו של גבי אשכנזי מבטיחה כי בעלה לא ייתן יד לממשלת מיעוט.
דווקא כאשר ביבי מזיע לאחר התפטרות אדלשטיין והחוק של אביגדור ליברמן אורב לו בפינת אולם המליאה צריך היה גנץ להמתין ולא לחדש את הקשר עם הליכוד. או נכון יותר, להודיע לליכוד כי הוא יכול להוביל ראשון ברוטציה אם ישתחרר מלפיתת ביבי ויציג מועמד אחר.
התרחישים הפחות ראויים: העניין השני: גנץ חידש את המגעים עם ביבי. לרוע המזל הוא הסכים שביבי יהיה ראשון ברוטציה (הוא גם יהיה האחרון כי לא ימסור את ראשות הממשלה לגנץ). אוקיי, במקרה זה ברור ומבורר ללא צל של ספק כי התנאי להקמת הממשלה הוא ששר המשפטים יהיה אחד, ומכחול-לבן. אפשר לעשות הסכמים על זכות וטו לליכוד בקשר למינוי שופטים. אפשר להפקיד זכות זו בידי ביבי או מי מטעמו. אבל שר משפטים?
אחרי מה שגנץ דיבר בעניין הדמוקרטיה ומה שעשו אוחנה ולוין ומיקי זוהר? כפי שביבי שם אולטימטום שהוא יהיה ראש הממשלה הראשון כך תיק המשפטים הוא "יהרג ואל יעבור" בפי כחול-לבן.
והעניין השלישי: מאמץ עליון לשמור על שלמות כחול-לבן. גנץ צריך ממש להפציר בתחנונים בפני יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון להיכנס לממשלה (אתייחס לכך בקרוב). אבל נניח שהם מסרבים, כי אז עליו לבקש מהם להישאר עם כחול-לבן שישה חודשים לפחות. עד אז ביבי כבר ייזום פיצוץ. וכחול-לבן חייבת להשתקם לאחר מה שגרמה לעצמה בחולשתה מאז הבחירות. הישארות לפיד ויעלון בכחול לבן, הן כשרים והן כח"כים בהמתנה, תועיל לכולם. גם להם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  27/03/2020   |   עודכן:  27/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחזרה לשדה המוקשים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
דן, גנץ הבין שמוטב שיבגוד במפל
בן נאמן  |  28/03/20 20:42
2
אתה מתפוצץ, רק בשביל זה
אדון דן  |  28/03/20 21:52
 
- אין אופוריה של נצחון. הנזק שנג
בן נאמן  |  29/03/20 09:24
3
גנץBB[נגד]ציר הרשע לפיד^ליברמן
ע_הראל  |  30/03/20 01:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מרדכי ליפמן
...במקביל להפגנה האמורה באו למקום הורים שכולים    הם הפגינו בדרישה שלא להקים ממשלה הנשענת על תמיכת המשותפת    מספר מפגיני שמאל לא יכלו שלא לחרף ולגדף את ההורים השכולים    לדברי כתבים, שנכחו במקום, היו מהם שהשתמשו בביטויים: "תחזרו לעבוד בשוק"... אחת המפגינות ממחנה השמאל אף נשמעה אומרת לאחד ההורים השכולים, כי הוא משתמש בבת שלו הי"ד, לצורך פוליטי
דן מרגלית
אי-אפשר לצפות שאמסלם ידבק בדבריו הנאצלים של הפילוסוף וולטיר כי הוא מתעב את דברי יריבו אבל ייהרג על זכותו להשמיעם, לא עד כדי כך, אבל משהו מזה
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    שינויים בממשלה? לא לדאוג ליצמן ימשיך להילחם בקורונה    תנו לשב"כ לנצח את הקורונה-חפשו עץ אחר    אלדד קובלנץ מאבד גובה ובתקשורת לא עושים לו הנחות   למה כדאי שאיוב קרא לא יציץ בטוויטר?   על האיש שחלם להפוך את בניין הוועד הפועל לבית חולים גדול    ועל מגפת הטיפוס שהבהילה את תושבי חיפה
אפרים הלפרין
בני גנץ הוא לוחם, אך משם מה תמיד נלחם את המלחמה הקודמת    יעלון וגנץ, בואו אשיא לכם עצה חינם - תמיד תילחמו את המלחמה הבאה, ואף פעם, אף פעם אל תביעו עמדות קונספירטיביות כאשר אתם באופוזיציה
ח"כ יאיר לפיד
"עדיין אין לי תשובה לשאלה שמעסיקה את כולם. אני לא יודע למה גנץ ואשכנזי החליטו לפרק את כחול לבן"    "אני לא מתכונן להתעסק בזה יותר מדי. יש לנו יותר מדי עבודה לעשות"    "בניגוד למחמאות שהוא מרעיף על עצמו. נתניהו מנהל את המשבר רע מאוד. הכל בשליפה"
רשימות נוספות
הסקר חזה: כחול לבן תתרסק  /  עידן יוסף
ימים לא רגילים מחייבים החלטות לא רגילות  /  עידן יוסף
נתניהו יתמוך במועמדות גנץ ליו"ר הכנסת  /  מירב ארד
חבריי סירבו לפתרון  /  ח"כ בני גנץ
הפגנה  /  דן מרגלית
כמה איפיונים למצב משתנה  /  עמוס גלבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il