X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנהיג המורדים החות'ים בתימן מציע לסעודיה עסקת חילופי שבויים שבמסגרתה ישוחררו עשרות פעילי טרור של חמאס העומדים לדין בסעודיה מאחורי המהלך עומדת אירן שמנסה לסייע לחמאס לאחר שכשלו כל המאמצים לשחררם מן הכלא
▪  ▪  ▪
ארגון טרור [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

הנהגת חמאס הציבה לה כמטרה לשחרר את פעילי התנועה שנעצרו בסעודיה עד לצום רמאדאן שחל במחצית השנייה של החודש הבא. מדובר ב-68 פעילי חמאס שהתגוררו בסעודיה ונעצרו במהלך החודשים האחרונים על-פי בקשת ארה"ב וישראל ועומדים כעת לדין באשמת הברחת והלבנת כספים עבור הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. הבכיר ביותר מבין העצורים הינו מוחמד אלח'ודארי שהיה ראש נציגות חמאס בסעודיה מאז 1988.
ארגון חמאס מוגדר כיום בסעודיה כארגון טרור, העובדה שצמרת הארגון הסוני מקורבת לאירן השיעית איננה מסייעת לו להפשיר את היחסים עם סעודיה. הרשת של פעילי חמאס שנעצרה בסעודיה הייתה במעקב מודיעיני ארוך של גורמי המודיעין של ארה"ב וישראל, מדובר בתמנון רב זרועות שגייס כספים בסעודיה ובמדינות המפרץ עבור הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה, הכספים הועברו לטורקיה ומשם לזרוע הצבאית של חמאס לצורך פיתוח אמצעי לחימה וביצוע פיגועים נגד ישראל, בעקבות המעצרים בסעודיה הטילה ארה"ב סנקציות על 2 חלפני כספים גדולים בטורקיה שסייעו בהעברת הכסף לרצועת עזה.
על-פי גורמים בחמאס, בית המלוכה הסעודי דחה על הסף את כל הבקשות של תנועת חמאס, שהסתייעה גם באישים ערבים ואיסלאמים בכירים, לשחרר את העצורים מבית הכלא. בחמאס מצביעים על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שאיננו מוכן לעשות שום מחווה בנושא בלחצן של ארה"ב וישראל. לכן, נוכח המצוקה הגדולה של הנהגת חמאס היא פנתה בבקשה לאירן שתסייע לה בנושא והיא הפעילה את המורדים החות'ים בתימן הנאמנים לה שמנהלים כבר 5 שנים מלחמה עקובה מדם עם סעודיה.
מנהיג המורדים החות'ים,עבד אלמאלק אלחות'י הפתיע ב-27 במרץ בנאום שנשא לציון 5 שנים למלחמה עם סעודיה, הוא הציע לסעודיה עסקת חילופין שמסגרתה הוא ישחרר טייס סעודי ו-4 קצינים וחיילים סעודיים שנמצאים בשבי המורדים החות'ים בתמורה לשחרורם מהכלא של אסירי חמאס בסעודיה. הוא התייחס למשפטם ואמר: "המשטר הסעודי מעמיד לדין את החטופים הפלשתינים באשמת תמיכה בגוף טרור כשהוא מתייחס למוג'והאידין (לוחמים)".
תנועת חמאס מיהרה לברך על יוזמתו של מנהיג המורדים החות'ים והצטרפו אליה גם ארגוני הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית, אולם, עד לשעה זו המשטר הסעודי שומר על שתיקה ולא הגיב על ההצעה שהגיעה מתימן. בכיר חמאס מחמוד א-זהאר המקורב לאירן אמר ב-27 במרץ לערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין" כי היוזמה של המורדים החות'ים " שימחה את ליבותיהם של כל הלוחמים הפלשתינים" אך הביע פסימיות נוכח האפשרות שסעודיה תסכים לה. הוא גילה שתנועת חמאס מקיימת מגעים עם סעודיה בנושא באמצעות מתווך.
העובדה שאירן הפעילה את המורדים החותי'ם בניסיון לסייע לתנועת חמאס מעידה על המצוקה הגדולה שבה נתונה חמאס, ברשתות החברתיות הופצו שמועות כי חלק מפעילי חמאס העצורים בכלא הסעודי נדבקו בנגיף הקורונה ובצמרת חמאס יש חשש לחייהם, במיוחד חשש לחייו של בכיר התנועה מוחמד אלח'ודארי בן ה-81 שמצב בריאותו התדרדר עוד לפני פרוץ מגיפת הקורונה.
המורדים החות'ים בתימן הם חלק בלתי נפרד מ"ציר הרשע" בראשותה של אירן שבו יש תיאום מלא בין כל חברות הציר. אירן משתמשת במורדים החותים כדי לנגח ולפגוע בסעודיה. הפגיעה הגדולה במתקני הנפט בסעודיה ב-14 בנובמבר שעבר באמצעות טילים מדויקים ומל"טים מיוחסת למורדים החות'ים בשליחותה של אירן.
ככל שתנועת חמאס מגבירה את הקמפיין התקשורתי כדי להביא לשחרורם מן הכלא של פעיליה, כך ארמון המלוכה הסעודי מתבצר עוד יותר בעמדתו שלא לשחררם. הוא לא מוכן להצטייר בעולם הערבי כמי שהתקפל נוכח לחצי חמאס ואירן. צריך לזכור כי תנועת חמאס עומדת לקיים בחירות פנימיות בקרוב ועל תפקיד יו"ר הלשכה המדינית מתחרים אסמעיל הניה וח'אלד משעל. ייתכן שגם יחיא סינוואר יצטרף בקרוב למרוץ, לכן, בכירי חמאס המתחרים ביניהם על תפקידים בהנהגה החדשה הגבירו את השמעת ההצהרות ואת הפעילות בעניין העצורים בסעודיה כדי להראות לציבור הבוחרים את נאמנותם לתנועה ואת דאגתם לשלום פעיליה.
ההערכה בצמרת חמאס היא כי ייתכן שסעודיה תעשה מחווה כלשהי בעניין העצורים אבל רק ב"עיד אלפיטר" המסיים את צום הרמאדאן ותשחרר כמה מן העצורים, אולם רובם ישפטו ויוטלו עליהם עונשים כדי לרצות את ארה"ב וישראל ולהרתיע את חמאס מביצוע פעולות דומות בעתיד בשטח סעודיה.

תאריך:  29/03/2020   |   עודכן:  29/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מסייעת לחמאס לשחרר פעילי טרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוסי ברנע
במאמרו "אנחנו" וה"הם" הוא מבחין בין ה"אנחנו", כלומר האומה "העברית", לבין ה"הם", כלומר "אלה הם היהודים, הפזורה היהודית העולמית, היהדות", או "הגולה", תוך שהוא מסביר ש"היהדות היא חטיבה חברתית היסטורית שיש בה כוח חיות מרובה ועל-פי דרכה הגיעה להישגים נכבדים בתחומי המוסר, הרוח והמחשבה"
יוני בן-מנחם
קטר היא המדינה הערבית היחידה שהודיעה עד כה על סיוע כספי לפלשתינים במשבר הקורונה. הדבר מסייע לה לחזק את מעמדה באזור אך אסור לשכוח כי מדובר במדינה התומכת באיסלאם הסוני הקיצוני ובאירן השיעית
יוני בן-מנחם
הרש"פ ותנועת חמאס מנסות לנצל את משבר הקורונה כדי להביא לשחרורם של אלפי פעילי טרור מבתי הכלא בישראל ובסעודיה. גורמי ביטחון בכירים מעריכים כי המאמץ הפלשתיני יכשל ואומרים כי מדובר בספין תקשורתי ציני של מחמוד עבאס כדי לחזק את מעמדו הפוליטי
יוני בן-מנחם
בלבנון חוסל קצין צד"ל שלעבר שהיה בקשרים עם בכיר צד"ל עאמר אלפאח'ורי שחולץ ע"י מסוק אמריקני מלבנון בשבוע שעבר. הערכה בלבנון היא שחיזבאללה אחראי לחיסול וכי מדובר בתחילתו של גל חיסולים כנקמה על בריחתו של עאמר אלפ'אחורי בהסכמת צבא לבנון
יוני בן-מנחם
בית דין צבאי בלבנון הורה לשחרר ממעצר את עאמר אלפאח'ורי, בכיר לשעבר בצד"ל ומפקד כלא אלח'יאם שנושא אזרחות אמריקנית וישראלית. ארגון חיזבאללה פועל למנוע את יציאתו מלבנון והעמדתו לדין, אך ארה"ב מאיימת בסנקציות קשות נגד בכירים בצמרת הלבנונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il