X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אסופת אמירות אודות יחסי הערבים כלפי ישראל - רוב האמירות בוטאו על-ידי סופרים, עיתונאים ומעצבי דעת-קהל בעולם הערבי
▪  ▪  ▪
העולם אחרי הקורונה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

פלשתין אינה יקרה יותר מכויית [עיתון אלסיאסה, 10.2.2020].
בזו הכותרת יוצא הסופר הכוויתי, חסן עלי כרם נגד האחים המוסלמים והפלשתינים. "כויית מתנגדת לנירמול היחסים עם ישראל. בכך אנו מתעלמים מן העובדה שישראל תמכה בשחרורה של כוויית מהכיבוש של סדאם חוסיין בשנת 1990. בכך האינטרסים של כוויית וישראל נפגשו, כי לשתי המדינות יש אויב משותף. חייבים לזכור שבשני באוגוסט 1990 כשסאדם חוסיין כבש את כויית, הפלשתינים יצאו בהמוניהם לרחובות ורקדו על גופותינו והם עדיין מפארים את סדאם, מכנים אותו חלל וגיבור ומקימים לו אנדרטות ופסלים בכיכרותיהם ורחובותיהם.
ולגבי עסקת המאה, יש לשאול את אלה שקוראים להשליך אותה לפח האשפה של ההיסטוריה, מה הקריאות שלהם שוות. כשלושת רבעי הערבים תומכים בגלוי ובסתר בעסקה ועומדים לצידו של טראמפ וחתנו קושניר. עד מתי נתעסק בדיבורי סרק?
"מי שהביא את העם הפלשתיני הלום, למצב של יאוש ואומללות, הם המנהיגים הפלשתינים השולטים בגדה המערבית וברצועת עזה. יש להכיר בכך, שמצבם של הפלשתינים תחת הכיבוש, הוא הרבה טוב יותר ממצבם בשליטת הרשויות הפלשתיניות חסרות המצפן וחסרות היכולת לראות את יסודות השלטון ולממש אותם" [עדלי צאדק - סופר פלשתיני, עיתון אלערב, 5.2.2020].
"מספיק ודי. העם העירקי סבל במרוצת עשרות שנים ממלחמות, משברים וקשיים בצל המשטרים שחלפו וגם בצל המשטר הנוכחי. עירק חייבת להיות האדון לעצמה. אנשיה צריכים לשלוט בה ללא מעורבות של גורמים זרים" [המנהיג הדתי השיעי בעירק עלי חסיסתני, עיתון אלערב, 5.2.2020].
"נירמול היחסים עם ישראל יעזור לסודן להימחק מרשימת המדינות התומכות בטרור. הפלשתינים הקדימו את סודן בנירמול היחסים לפי הסכמי אוסלו. ישראל מדינה חשובה כדי להתנתק מרשימת המדינות הטרוריסטיות" [מובארק אלמהדי, מנהיג מפלגת האומה והריפורמה הסודאנית, עיתון אלשרק אלאוסט, 9.2.2020].
"בשנת 1970, נפתחה מלחמה פנימית בירדן ובשנת 1975 החלה מלחמה פנימית בלבנון. שתי המלחמות חתרו לשחרור פלשתין, אבל פלשתין לא שוחררה והארגונים הפלשתינים גורשו משתי המדינות" [חאזם סאג'יה, הוגה דעות לבנוני עיתון אלשרק אלאוסט 9.2.2020].
"בביקורי בארצות הברית, נדהמתי לראות שהאמריקנים סובלים מבדידות. לא כל כך מעניין אותם מה שקורה מחוץ לארצם. הם לא יודעים משהו מחוץ לעצמם ושפתם, ואין להם צורך להתמזג עם תרבויות אחרות, כשהם חשים עצמם די חזקים ומסופקים, לא חשים צורך להביט דרך החלון... פשוט אין להם עניין בזולת הזר. כך הבנתי" [המשוררת רניה ח'אלף].
"על הפלשתינים לשים קץ למחלוקת בינם לבין עצמם. עליהם ללמוד מהמנהיג הדגול סאדאת, שפתח עם ישראל אפיק של מו"מ ישיר. הזמן אינו פועל לטובת הפלשתינים, אלא לטובת ישראל. העולם תומך בישראל בגלל מה שהאיסלאמיסטים הקיצוניים מעוללים" [מוסטפא אלטויל, יועץ אסטרטגי מצרי, עיתון אלופד].
"הכעס נגד ארה"ב וישראל אינו מועיל. כיצד יועיל כשאנו מקבלים את שכרנו מארה"ב ומקבלים מהם את פת הלחם כתרומה? כיצד יועיל כשאנו מקבלים מישראל את הגז והמים? חייבים להבין שכל עוד איננו מספקים את צרכינו בעצמנו, לא יועילו ההפגנות. במרוצת המאה שחלפה העולם הערבי עסק בהפגנות ובמחאות, אבל ללא תוצאות" [מאהר אבו טיר, עיתונאי ירדני, עיתון אלע'ד, 8.2.2020].
"דוברי יותר משפה אחת עלולים לחלות באלצהיימר כמו אחרים, אבל מחלתם נדחית ב-4 עד 5
שנים. כנראה, המוח מתפקד טוב יותר כשהוא מעכל יותר מלים. כאילו המוח אומר: "אני חי יותר אם אתפקד ביותר משפה אחת" [היית'ם אלזוביידי, חוקר בתיפקוד המוח, עיתון אלערב, 9.2.2020].
"הסופר המצרי עלי סאלים שאחיו נפל במלחמת 1948, ביקר בישראל ותיעד את הביקור בספר. הוא הפתיע אותנו אחרי הביקור כשאמר לנו כי ישנה דרך אחרת להתמודד עם ישראל. דרך שונה מזו שהתרגלנו אליה. עוד לא היה סופר כמו עלי סאלים שסבל מרדיפות בגלל עמדותיו האמיצות. אפילו לא נג'יב מחפוד', שהסתפק בכך שתמך בשלום. רק עלי סאלים שהקדים את כולם כדי להראות לנו את דרך האמת" [חאליד אלברי, סופר מצרי].
"הערבים באזור כמוהם כמו ים סוער באוכלוסייתם המונה כ-500 מיליון, ואילו ישראל כמוה כמו נקודה בים של ערבים ופלשתינים. לכן, יש לשאוף לקירבה בין שלוש הדתות המונותיאיסטיות: היהדות, הנצרות והאיסלאם וכינון שלום" [מאריק האלתיר, הסופר היהודי צרפתי ממוצא פולני בספרו "הייתי חולם בשינוי העולם"].
עושים צחוק מהקורונה
הופצה שמועה שנסראללה נדבק בקורונה. זה Fake Mews. הלא מי שנכנס לבידוד לא נדבק. נסראללה בבידוד תחת האדמה מאז 2006.
מישהו חשש שנדבק בקורונה. הוא ביקש בדיקה. הרופא בדק והודיע לו שאין לו קורונה. יש לו סרטן המוח. החולה השיב: נרגעתי.
מדוע הקורונה לא התפשטה ברצועת עזה? רק שניים שהגיעו מפקיסטן, זה הודות לעוצר המוטל על הרצועה.
לולא המצור, מי יודע כמה נדבקים היו מגיעים מאירן. העזתים חייבים תודה לישראל.
שני רעולי פנים נכנסו לרכבת הקלה. הנוסעים הובהלו והתרחקו מהם. אחד מרעולי הפנים צעק: "אין לכם מה לחשוש, אנחנו בסך-הכל שודדים".
פסוקו של יום
העולם אחרי הקורונה לא יהיה כפי שהיה. מה שחוותה האנושות, כגון: איומי הנשק הגרעיני, המלחמות בין הצבאות האדירים ומשקעי המלחמה הקרה, הם כאין וכאפס, לעומת החרדה והפחד מאויב בלתי נראה שמאיים על כלל האנושות כמו הקורונה.

תאריך:  31/03/2020   |   עודכן:  31/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס פירסם סרטון המתאר את "הצלחתו" בחשיפת משתפי פעולה עם ישראל שעקבו אחר פרויקט "צעדות השיבה" בגבול הרצועה. מדובר בסרטון לוחמה פסיכולוגית במלאת שנתיים לכישלון הפרויקט בניסיון לעודד את תושבי הרצועה בעיצומו של משבר הקורונה וליצור דמורליזציה במערך המודיעין הישראלי
יוני בן-מנחם
בעוד ישראל מסייעת לרש"פ להילחם במגיפת הקורונה, יוצא ראש הממשלה הפלשתינית בהאשמות כי חיילי צה"ל מדביקים את הפלשתינים בנגיף הקורונה. ישראל חייבת להוקיע את דברי ההסתה והשקר של מוחמד א-שתייה שמהווים כפיות טובה וניסיון לצבור נקודות פוליטיות על חשבונה של ישראל
יוני בן-מנחם
ברצועת עזה ובישראל גובר החשש להתפרצות גדולה של מגיפת הקורונה, דבר שעלול להביא לחידוש פעולות הטרור נגד ישראל. בחמאס מאשימים את ישראל בעיכוב הכנסת הציוד הרפואי לרצועת עזה ובסיכון חייהם של האסירים הביטחוניים
מרדכי ליפמן
...במקביל להפגנה האמורה באו למקום הורים שכולים    הם הפגינו בדרישה שלא להקים ממשלה הנשענת על תמיכת המשותפת    מספר מפגיני שמאל לא יכלו שלא לחרף ולגדף את ההורים השכולים    לדברי כתבים, שנכחו במקום, היו מהם שהשתמשו בביטויים: "תחזרו לעבוד בשוק"... אחת המפגינות ממחנה השמאל אף נשמעה אומרת לאחד ההורים השכולים, כי הוא משתמש בבת שלו הי"ד, לצורך פוליטי
עו"ד יוסי דר
האם בני גנץ מסוגל לטפל בחורבן הזה? האם הוא עשוי מהחומרים המתאימים לכך? האם הוא מוכשר לכך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il