X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נכון לשעת כתיבתן של שורות אלה, הרוטציה כבר כאן, והשלטון כבר עובר בפועל לידי השמאל, היום ולא בעוד שנה וחצי הסחטנות של השמאל הרקיעה שחקים כן, סחטנות! כאשר החרדים סוחטים, הכל נזעקים, כאשר השמאלנים סוחטים, זה למען הדמוקרטיה!
▪  ▪  ▪
העתיד לא נראה מבטיח [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
נדיבות מופרזת
הממשלה המסתמנת איננה ממשלת חירום אלא ממשלה פריטטית (?) כביכול, בין 58 ח"כים מהימין לבין כ-15 עד 17 מן השמאל. קשה להבין את נדיבותו המופרזת של נתניהו כלפי מי שגם היום ממשיך להשמיצו.

מפלגת השמאל/תקשורת אינה מפסיקה לשדר ספקות לגבי היושרה של ראש הממשלה, עד כדי פקפוק לגבי השאלה אם יקיים את חלקו ברוטציה בעוד שנה וחצי ויעביר את ראשות הממשלה לבני גנץ. במפלגת השמאל/תקשורת מעלימים עין מכך שעקב התנהגות תמוהה של ראש הממשלה, נכון לשעת כתיבתן של שורות אלה, הרוטציה כבר כאן, והשלטון כבר עובר בפועל לידי השמאל, היום ולא בעוד שנה וחצי.
מפלגת השמאל/תקשורת גם מעלימה עין מבעיית (חוסר) היושרה של בני גנץ. האיש השליך לפח האשפה את כל הבטחותיו לבוחרי "כחול-לבן": הוא הבטיח שלא יישב תחת ראש הממשלה נתניהו, והנה הוא מצטרף לממשלת נתניהו; הוא הבטיח שלא יסתמך על חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, וחיזר אחריהם במרצ; הוא ייעד את מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת, ונכנס לתפקיד במקומו. אבל, כל הזיגזגים הללו מקובלים על אנשי "רק לא נתניהו", כי המטרה מקדשת את האמצעים.
לפני ימים אחדים העתיד, למעט הקורונה והכלכלה, נראה מבטיח. מפלגת הפלגנות התפלגה והתפרקה לגורמים, יו"ר הכנסת מטעם "יש לפיד" לא נבחר, "חוסן לישראל" נאלצה להיכנס לממשלה, והפלגים האחרים של "כחול-לבן" נותרו בחוץ. מחנה "האבודה" בראשות מרצ מתפורר אף הוא. לא חלפו אלא ימים אחדים והסחטנות של השמאל הרקיעה שחקים. כן, סחטנות! כאשר החרדים סוחטים, הכל נזעקים. כאשר השמאלנים סוחטים, זה למען הדמוקרטיה! במה דברים אמורים:
בתחום המדיני: גנץ ואנשיו, שלפני הבחירות נראו כמי שעשויים לתמוך בסיפוח של לפחות בקעת הירדן וצפון ים המלח, נראים כמתכחשים לחבלי מולדת אלה. כלומר, לפני הבחירות הם קרצו לימין ואחרי הבחירות שוב נחשפת עובדת היותם שמאל. כמובן שאין להסכים לדרישה לתיאום עם "הקהילה הבינלאומית", שכמוה כביטול מראש של הסיפוח.
בתחום הפוליטי: גנץ ואנשיו דורשים - ונתניהו ואנשיו נותנים! - שר לכל ח"כ, על משקל מכונית לכל פועל. גנץ מביא איתו מחלקת טירונים, וכל טירון יקבל משרד ממשלתי כדי להתגלח בו על זקנינו. זה לא רק עלות לשכותיהם הרבות של הטירונים אלא גם ובעיקר עלות שגיאותיהם הצפויות. אם ל-15 ח"כים של "כחול-לבן" מגיעים 15 תפקידי שר, ואם ל-2 ח"כים של המפלגה האבודה מגיעים 2 תפקידי שר, קל וחומר של-6 ח"כים נאמנים של "ימינה" מגיעים 6 תפקידי שר. ולהפך, אם ל"ימינה" מגיעים רק 2 תפקידי שר (שר מול כל 3 ח"כים) אז למפלגה האבודה לא מגיע יותר מ-1, ול"כחול-לבן" מגיעים 5, ולא 15!
נדיבותו של ראש הממשלה תמוהה ומוגזמת: הוא נותן ל"כחול-לבן" המצומקת (15 ח"כים) תפקידי שר כאילו היו "כחול-לבן" שקיבלה בבחירות 33 ח"כים, פחות ממה שקיבל הליכוד. הנדיבות מול "כחול-לבן" והקמצנות כלפי "ימינה" צורמות ומקוממות. האם ייתכן שהנדיבות המופרזת כלפי "כחול-לבן" נועדה לפתות את יאיר לפיד ואנשיו לזחול אף הם פנימה ולקבל חלק מתוך 15 התיקים? ממשלה פריטטית (שוויון חצי-חצי) מוקמת כאשר המצב הוא תיק"ו פוליטי, אבל לא כאשר כוחו של הימין בכנסת גדול פי שלושה ויותר מגודלו של פלג השמאל שמצטרף לקואליציה.
בתחום המשפטי: גנץ ואנשיו, שעשו תרגיל מסריח לחברם מאיר כהן ומנעו את בחירתו לתפקיד יו"ר הכנסת, מנסים להכתיב את גחמותיהם לגבי התפקידים של יו"ר הכנסת ושל שר המשפטים, עד כדי פסילתם של יולי אדלשטיין ויריב לוין, ונתניהו נראה כמי שמקבל את התכתיב, מוותר על משרד המשפטים (למועמד הפחות רצוי מתוך "כחול-לבן") ונדרש לוותר גם על המשרד לביטחון פנים. סחטנות ותכתיבים של מי שלמעשה אין לו קלפי מיקוח!
בתחום הכלכלי: ראה לעיל, ממשלה מנופחת עם שר לכל ח"כ של השמאל.
בתחום הבריאותי: מי שמצטרף למאבק בקורונה אמור להצטרף לממשלת חירום, בלי טריקים ובלי שטיקים, בלי סחבת ובלי סחטנות, וגם לדרוש ולקבל בראש ובראשונה את תיק הבריאות, ובוודאי לא להכתיב את עריצות המיעוט.
כאמור, תמונת המצב בשעת כתיבת שורות אלה נראית כהתקפלות תמוהה ומיותרת של נתניהו מול גנץ - רוטציה כאן ועכשיו - אלא אם כן מי שמוצג כקוסם יבלום את הסחטנות של "כחול-לבן", יצליח לבסוף להקים ממשלה ללא גנץ (למשל עם צבי האוזר ועם יועז הנדל), ואף יותיר את השמאל חסר-כל, לקראת העתיד.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוטציה כבר כאן
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
חשבתי שנרגעת
ארי כספי  |  1/04/20 15:40
 
- צודק בהחלט ל"ת
oy mama  |  2/04/20 10:47
2
ביבי לקה בחשיבתו. האסון כאן! ל"ת
לא קורונה אלא  |  1/04/20 16:27
3
ברימן צודק, קבלנו ממשלת שמאל
אברהם שלום  |  1/04/20 17:56
 
- אני מעריצה גדולה של פורפסור
שמחה חן  |  1/04/20 18:29
4
צודק מר בריימן במאמר זה. אבל
כל מילה  |  1/04/20 18:35
5
חוסר התאמה קיצוני לתפקיד
אקטואלי  |  2/04/20 09:46
 
- הרע במיעוטו=BBממלא מקום+בקבינט
ע_הראל  |  2/04/20 22:41
6
זה לא חדש
oy mama  |  2/04/20 10:42
7
רהוט, שנון, מבריק!
תל-אביבי  |  2/04/20 16:34
8
אין פובליציסט גדול מפורפסור
הניה וינטר  |  15/04/20 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
בעז שפירא
אין כל ספק שמעבר לכוח הפוליטי וליכולת לכפות על יריביו לקבל אותו כראש ממשלה נהנה נתניהו הנאה מרובה מהיות הבלוק לצדו בנאמנות ללא סייג    ש"ס, יהדות התורה, ימינה ושות' היו שם עת היה זקוק להם, אולי יותר מאשר אי-פעם בעבר היה זקוק להם
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
ישנן שעות גורל בחיי אומה, בהן חייבים להחליט על מה להילחם בעת הזו. בהתנגשות בין הערכים - הערך הכי חשוב הוא היום להתגייס כדי לנהל באופן המיטבי את המשבר ואחר כך לפעול כדי לתקן את ההשלכות שלו
אפרים הלפרין
מילה טובה על אמצעי התקשורת    מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות    מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות
מירב ארד
הוסיף: "כרגע קורונה מעל הכל אבל זה לא יימשך לנצח ואז נחזור להתווכח"    ח"כ סער תוקף את נתניהו: ""לא נכון להקים ממשלה מנופחת בעת משבר כלכלי קשה"
דן מרגלית
סביר להניח כי רגב לא תמנה מפכ"ל עם יושרה כמו רוני אלשיך, שידחה אותה    אז הוא יהיה נמושה    אבל אפילו מפכ"ל נמושה יגיע איתה במוקדם או במאוחר לעימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il