X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בוויכוח הקיים במסורת היהודית בין האלוהים לבין מלאכיו, שתוהים מדוע הוא מעניק מים במדבר לישמעאל שעתיד להרוג בעם ישראל, משיב להם בורא העולם כי הוא דן את האדם לפי שעתו עכשיו הוא צדיק? אומר האלוהים, אז עכשיו הוא יקבל מים כך צריכה לנהוג גם מדינה ריבונית
▪  ▪  ▪
טיבי. שר הבריאות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

האגף של בל"ד בסיעה "המשותפת" עוין באורח קיצוני את ישראל. יש בו גרעיני חתירה תחת עצם קיומה. לא רק הדברים שהשמיעו במרוצת השנים ד"ר ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי ועתה גם הדוקטורנטית היבא יזבק, אלא יש לה גם שלושה ח"כים שהסתבכו בפעילות חתרנית פלילית נגד ישראל. שניים ישבו בכלא - באסל גטאס וסעיד נפעא, והמרכזי שבכולם, עזמי בשארה נמלט מהארץ משהוחלט להעמידו לדין. הוא עבריין נמלט.
דעתי על בל"ד כדעתו השלילית של משה (בוגי) יעלון. רק שלא כמו יעלון איני תומך בפסילת השתתפות בל"ד בבחירות לכנסת. מה הטעם להוציא אותם מחוץ למסגרת הפרלמנטרית כמו "בני הכפר"? למרות שלא בהכרח אני מאמין להם, בכל זאת הם מצולמים בעומדם בכנסת ישראל תחת דיוקנו של ד"ר תיאודור הרצל ומצהירים אמונים לחוקי ישראל. גם אם אין פיהם וליבם שווים יש לכך ערך מסוים.
אקדים ואומר כי אני נגד פסילות כעיקרון. לא תמכתי בשנות ה-80' במניעת השתתפותו של מאיר כהנא בבחירות לכנסת למרות ששמעתי מפיו דברים מסמרי שיער; וגם לא בפסילת איתמר בן-גביר או מיכאל בן ארי. במורשת היהודית "תחילת החטא בשחוק ואחריתו מרה". כך גם בפסילות, ומי כמו היהודים שראו את ספריהם נשרפים ואת ענקי הרוח שלהם מוחרמים חייבים להבין זאת?
אז כיצד על הדמוקרטיה להתגונן? מה לעשות מול מהללת מחבלים רוצחים כחברת הכנסת יזבק? דברים ברורים: יש לצמצם את חסינות חברי הכנסת באורח דרסטי. זו פריבילגיה הגובלת בשחיתות. כאשר היא תוגבל ניתן יהיה לנהוג בח"כי בל"ד כבכל אזרח. בגד? חתר? ריגל? הפיץ שקרים כוזבים הפוגעים שלא כחוק במדינה? יש להעביר זאת לבית המשפט. חסימת הבגידה אינה צריכה להיעשות לפני שיש ראייה שאכן נעשתה.
בל"ד היא הקיצונית במרכיבי הסיעה המשותפת מטעם ערביי ישראל, אבל גם באגפים אחרים שלה עלולים להתגלות סימנים מדאיגים של חתירה תחת ריבונותה של ישראל. להערכתי יש להחמיר את פעילות מערכת התביעה, אבל לא לחסום דרכם של מועמדים לכנסת.
מעשה איוולת
בוויכוח הקיים במסורת היהודית בין האלוהים לבין מלאכיו, שתוהים מדוע הוא מעניק מים במדבר לישמעאל שעתיד להרוג בעם ישראל, משיב להם בורא העולם כי הוא דן את האדם לפי שעתו. עכשיו הוא צדיק? אומר האלוהים, אז עכשיו הוא יקבל מים. כך צריכה לנהוג גם מדינה ריבונית.
לכך יש להוסיף כי רוב הציבור הערבי בישראל אינו מזדהה עם בל"ד ולא גלש לפעילות ריגול ובגידה וחתירה, ומנסה להשתלב באורח שוויוני בחברה הכללית, ותעמולה גזענית מהסוג שניהל ביבי והגדילו לעשות נושאי כליו מנוגדת לרוח היהדות ולמסורת בכללה, ועתידה גם לשמש בידי פשיסטים וקומוניסטים נגד אחינו היהודים הפזורים ברחבי העולם.
יש אינטרס לשלב את ערביי ישראל אפילו בממשלה. ברור שאינם מועמדים להשתתף בקבינט הביטחוני כל עוד הסכסוך ההיסטורי לא הגיע לסיומו. אבל אין סיבה שאיימן עודה, למשל, לא יהיה שר התחבורה, או ד"ר אחמד טיבי שר הבריאות. להערכתי הם לא ירצו. בסדר (הבאתי כאן לאחרונה שיר נפלא של נתן אלתרמן מ-1949 שמעמדם של הח"כים הערביים בכנסת קיים בזכות ולא בחסד). לפיכך לא יהיו בממשלה אבל זו הפקרות ומעשה איוולת להפוך אותם לבלתי לגיטימיים כפי שעשה הליכוד במערכות הבחירות מאז 2015.
ארחיק לכת, מדוע לא לחוקק חוק שבכל ממשלה יכהנו לפחות שני נציגים של המגזר הלא-יהודי? לא מוכרחים את "המשותפת". יש בני מיעוטים באקדמיה לגווניה ובהיי-טק ובעולם העסקי ובמערכת החינוך, וצירופם לממשלה יהיה ברוח מה שהימין של פעם למד מפיו של זאב ז'בוטינסקי הנשכח.

פורסם בדף הבית של דן מרגלית
תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיית השיתוף עם "המשותפת"
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מי שנותן לגיטימציה לאויב=בוגד
בן נאמן  |  1/04/20 15:43
2
מרגלית הוא בהחלט ברמה המוסרית
סניל  |  1/04/20 18:03
3
השמאל עם התעמולה הבולשביקית
שקריי השמאל  |  1/04/20 19:01
 
- נשמח אם תפצל תגובתך》■לפיסקאות●
ע_הראל  |  3/04/20 14:15
4
שום קשר לישמעאל
באום  |  1/04/20 19:22
5
העם רוצה》לחזק את חסינות נבחריו
ע_הראל  |  1/04/20 20:29
6
המחבלים
שרה סיתון  |  2/04/20 10:47
7
אין זכות אזרחות לאויב
בן נאמן  |  2/04/20 12:35
 
- ל'בן נאמן'
עמית זגורי  |  3/04/20 11:27
8
הרשימה המשותפת
Daniel kahn  |  2/04/20 17:06
9
תגובה
אביר  |  2/04/20 19:32
10
תגובה
אביר  |  2/04/20 19:32
11
תגובה
אביר  |  2/04/20 19:32
12
תגובה
אביר  |  2/04/20 19:39
13
מצוטט מהמיקרא
שים  |  3/04/20 08:46
14
לא יזיק
מעט שינוי  |  3/04/20 13:29
15
המשוקצת
יוחנן המטביל  |  3/04/20 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
דן מרגלית
הוא יכול להחזיק בדעתו, אבל להודות כי על עצם ההפרה של הצו השיפוטי הוא מתנצל ומתחרט    לאחר מכן אפשר להצביע בעדו כיושב-ראש הכנסת
ד"ר רון בריימן
נכון לשעת כתיבתן של שורות אלה, הרוטציה כבר כאן, והשלטון כבר עובר בפועל לידי השמאל, היום ולא בעוד שנה וחצי    הסחטנות של השמאל הרקיעה שחקים    כן, סחטנות! כאשר החרדים סוחטים, הכל נזעקים, כאשר השמאלנים סוחטים, זה למען הדמוקרטיה!
בעז שפירא
אין כל ספק שמעבר לכוח הפוליטי וליכולת לכפות על יריביו לקבל אותו כראש ממשלה נהנה נתניהו הנאה מרובה מהיות הבלוק לצדו בנאמנות ללא סייג    ש"ס, יהדות התורה, ימינה ושות' היו שם עת היה זקוק להם, אולי יותר מאשר אי-פעם בעבר היה זקוק להם
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
ישנן שעות גורל בחיי אומה, בהן חייבים להחליט על מה להילחם בעת הזו. בהתנגשות בין הערכים - הערך הכי חשוב הוא היום להתגייס כדי לנהל באופן המיטבי את המשבר ואחר כך לפעול כדי לתקן את ההשלכות שלו
אפרים הלפרין
מילה טובה על אמצעי התקשורת    מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות    מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il