X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התקופה הנוכחית, מהווה סיר לחץ על חיי המשפחה הבידוד שנכפה עלינו, הניתוק מאחרים, מהשגרה ומכל פעילות, בנוסף להתמודדות עם הפחד, המגיפה והמצוקה הכלכלית, מהוות מכבש לחצים על חיי המשפחה
▪  ▪  ▪
תגובה מורכבת [צילום: אל אם אוטרו/AP]

ע' ובעלה נשואים עשרים שנה. היחסים ביניהם ידעו עליות ומורדות לאורך השנים. התקופה האחרונה הייתה קשה, רצופת מריבות, והמילה גירושים נזרקה לחלל לאוויר לא פעם. מה שהציל אותם היא אומרת, הייתה העובדה שבימים כתיקונם בעלה נמצא רוב הזמן בבית הקפה שבבעלותו, ובני הזוג כמעט לא התראו. עכשיו הקפה סגור והיא עצמה בחל"ת. שניהם בבית, עם המתח ביניהם ועם המריבות, ובתווך שלושה ילדים.
התקופה הנוכחית, מהווה סיר לחץ על חיי המשפחה. הבידוד שנכפה עלינו, הניתוק מאחרים, מהשגרה ומכל פעילות, בנוסף להתמודדות עם הפחד, המגיפה והמצוקה הכלכלית, מהוות מכבש לחצים על חיי המשפחה. ברשתות החברתיות נראה תמונות של זמן איכות, ילדים סורגים והורים מאושרים. בפועל, עבור לא מעט אנשים, המצב שונה לגמרי.
בימים כתיקונם ניתן לראות עלייה בפניות לשירותי בריאות הנפש לאחר חגי תשרי, ולאחר פסח. החופש הממושך וריבוי האירועים המשפחתיים, שעבור חלקנו הם מקור לשמחה, עבור חלק אחר מאיתנו הם מקור לכאב. מי שמסוכסך, הסכסוך מתעצם, מי שחווה אלימות, האלימות מתגברת, ומי שבודד, בודד עוד יותר. מבחינה זאת, חג הפסח הנוכחי הוא חג בחזקת שבע.
התגובה הנפשית למשבר היא מורכבת. לעתים הסימפטומים מגיעים בזמן המשבר, ולעתים הם מופיעים אחרי: דווקא כאשר ההוריקן חלף, הטיפולים הסתיימו, המלחמה נגמרה. בעין הסערה הגוף והנפש מגויסים להתמודדויות פרקטיות. אין זמן לחשוב, אין זמן להרגיש. את גלי הדיכאון, את הייאוש וחוסר התיפקוד, את הסימפטומים הפוסט טראומטיים, נפגוש פעמים רבות אחרי שהסופה חלפה לה.
מרבים בימים אלו לדבר על ההרעבה המתמשכת של מערכת הבריאות הציבורית. פחות קולות נשמעים בעניין ההרעבה המתמשכת של שירותי בריאות הנפש. אני, וחבריי העובדים כפסיכולוגים בשירות הציבורי יכולים להעיד, כי גם בימים כתיקונם השירותים הפסיכולוגיים נמצאים בתת תקינה. לא סביר שאדם בדיכאון יחכה חודשים ארוכים לטיפול פסיכולוגי. לא סביר שילד עם בעיות התנהגות שהופך גן שלם על פיו, לא יזכה לעזרה מפני שאין כוח אדם. לא סביר, אבל זה המצב גם בימים שטרום עידן הקורונה.
מכונות הנשמה, מטושים לבדיקות קורונה, סיוע כלכלי לעסקים שנסגרו הם מאוד מאוד חשובים. אבל בד-בבד יש להשקיע מחשבה ומשאבים בשיפור המענה הציבורי לקשיים נפשיים. אדם בדיכאון שאינו עובד, עשוי לדרדר משפחה שלמה לעוני. ילד שגדל להורה עם סימפטומים פוסט טראומטיים, עלול לפתח בעיות התנהגות שיגרמו נזק לילדים אחרים בסביבתו. להשקעה המועטה בבריאות הנפש יש גם מחירים כלכליים. חוסנה של חברה נמדד בין הייתר בחוסן הנפשי שלה. כדאי שנשכיל להתעורר בעניין בהקדם, כי בנפשנו הדבר.

הכותבת הינה פסיכולוגית קלינית מומחית, העובדת בשרות הפסיכולוגי של רמת השרון.
תאריך:  06/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
הוסיפה: "לאחר שיסתיים המו"מ נחליט אם אנחנו חלק מהממשל"    על מסירת תיק המשפטים לכחול לבן: "עצירה של מהפיכת הנגד שיצרתי וחזרה לאחור"    על משבר הקורונה העריכה: "אם נחזיק את המשק בסגר לאורך זמן רב - לא יהיה לאן לחזור"
עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר
נכון לעכשיו המגיפה אינה מהווה "כוח עליון" המאפשר לבטל עסקות ולדחות מסירת נכסים    במקביל עולות שאלות מורכבות של מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה
מיכל שמש
הדבר הראשון שנפגע במצבי חרום הינו הרציפות - מה שהיה הוא לא מה שיהיה, במובנים רבים. הקטיעה לכשעצמה עלולה ליצור טראומה, שיקח זמן רב לתקן את נזקיה
איתמר לוין
ניתוח של דמי השכירות הממוצעים למשרדים ולחנויות בשמונה ערים, לצד הארנונה שערים אלו גובות מן המגזר העסקי, מוביל לתוצאה ברורה: במקרה הטוב ביותר – הוצאות קבועות אלו יבלעו מחצית מן הסיוע החד-פעמי המירבי    מ-6,000 שקל לחודש לא יישאר כמעט כלום להוצאות מימון והוצאות אחרות של העסק, ולא יישאר דבר לפרנסתם השוטפת של בעלי העסקים ומשפחותיהם
עדי בליי
נגיף הקורונה מאיים להדביק את הבריאות שלנו    איך לא לתת לו להדביק גם את הבריאות המנטלית שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il