X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
גנץ ואשכנזי מחזיקים בדעה פרגמטית הגורסת כי הם ניסו שלוש פעמים לקבל את אמון העם, ומאחר שלא קיבלו רוב מובהק, הפעם הרביעית לא תהיה שונה לפיד ויעלון מונעים מאגו - הם בטוחים כי השלטון חייב להיות בידיים שלהם ואינם מוכנים לחשוב מחוץ לקופסה
▪  ▪  ▪
גנץ. יודע לקבל החלטות קשות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מאז שבני גנץ נכנס לפוליטיקה צחקו עליו שאינו יודע לקבל החלטות קשות ושאינו מנהיג. משה בוגי יעלון אמר פעם בראיון, בהתייחסו לפקודו לשעבר, כי הוא הבכיר וגנץ הוא הבחיר; יאיר לפיד חשב במשך כל הזמן כי הוא המנהיג מאחורי הקלעים, זה שמוביל את גנץ. רק שיו"ר כחול לבן הוכיח כי הוא יודע לשחק את המשחק הפוליטי יותר טוב ממה שהרוב חושבים: הוא נתן ליעלון לחשוב שהוא בכיר ממנו וללפיד נתן לחיות באשליה כי הוא המושך בחוטים, אך ברגע האמת הוכיח שהוא המנהיג האמיתי, זה שיודע לקבל החלטות קשות מבלי להתבלבל.
נדמה כי רק גבי אשכנזי קיבל עליו את מרותו של גנץ. אומרים שהוא אשר דחף את גנץ להיכנס לממשלה עם הליכוד, אך האמת היא שהוא לא הוביל אותו, אלא ידע לספק לו רוח גבית כשהיה צריך. למעשה, הוא וגנץ מחזיקים בדעה פרגמטית הגורסת כי הם ניסו שלוש פעמים לקבל את אמון העם, ומאחר שלא קיבלו רוב מובהק, ללא יועז הנדל, צבי האוזר ואולי לוי-אבקסיס, לא היה בכוחם להקים ממשלת מיעוט, וחוץ מזה בכלל לא בטוח שישראל ביתנו הייתה מתגייסת לממשלה הנתמכת על-ידי המשותפת - הפעם הרביעית לא תהיה שונה. הם ישרו קו עם אלברט איינשטיין, אשר קבע כי ההגדרה של שיגעון היא לחזור על אותו דבר שוב ושוב תוך כדי ציפייה לתוצאה שונה.
רק שהמרחק מכאן ועד לחבירה עם בנימין נתניהו הוא גדול לאין שיעור. אין ולא הייתה להם שום חובה לשבת תחת ראש ממשלה אשר לא קיבל בבחירות את אמון העם, רק כדי להציל את העם מבחירות. קודם כל כי נתניהו הוא זה שחולק על איינשטיין והאדם אשר גרר אותנו שוב ושוב לבחירות, ודבר שני כי אי-אפשר להכריח אף אדם לשבת תחת ראש ממשלה כנגד רצונו; אנחנו מדינה דמוקרטית.
גנץ ואשכנזי הבינו שיכול להיות, אחרי שלוש מערכות בחירות, שאולי, בסופו של דבר, אינם נבחרו להוביל את המדינה בתור מפלגת השלטון. הם יודעים כי נתניהו כנראה לא יעביר לגנץ את המושכות בעוד כשנה וחצי, אך נכנסו איתו בכל זאת לממשלה בגלל משבר הקורונה. הם הבינו שזהו צורך העם אשר הם משרתים ושהם כלי עבורנו.
נכון, גם נתניהו לא קיבל רוב בבחירות, אז למה שדווקא הוא יקבל את הבכורה? כנראה התקבלה ההבנה כי במשבר מסוג זה יש צורך בראש ממשלה עם ניסיון וקשרי חוץ ענפים. ויש עוד סיבה: הם ידעו כי נתניהו, על-מנת לשמר את כוחו, לא יישבר, וצריך שמישהו, לא משנה מי, יוותר, בשביל להציל את המדינה מבחירות רביעיות בזמן מגיפה; שמישהו יצטרך להקריב ולהיות האדם הבוגר - וזה לא יהיה נתניהו. גנץ ואשכנזי הבינו כי כללי המשחק, בעקבות משבר הקורונה, השתנו. הם הבינו כי מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות, שהעם משווע לכך, ושזה הדבר הנכון לעשותו גם אם אין להם חובה לעשות כך.
לפיד ויעלון נשארו תקועים בתחילת מרץ, כאילו מגיפה עולמית לא תקפה את המדינה. הם בטוחים כי הם נבחרו, או בעתיד הקרוב ייבחרו, להנהיג את המדינה, אבל לא מתחשבים בכל מה שקורה סביבם. הם לא השכילו להבין שגנץ ואשכנזי נכנסים לממשלה כאשר הם מונים 17 ח"כים, וכי יחד איתם ועם העבודה הם היו יכולים להוות ציר מרכזי בקואליציה בכל הקשור להצבעות בכנסת, אשר חשובה גם היא; ממשלה פריטטית לא מכסה על הצבעות ברשות המחוקקת. במקום שתהיה קואליציה שוויונית, נקבל כזו המוטה בהרבה יותר ימינה; 15 ח"כים הם הבדל משמעותי. שלא לדבר בכלל על כך שהממשלה הייתה יכולה להיות מורכבת לגמרי אחרת, עם מרצ וליברמן וללא ימינה והחרדים.
לפיד ויעלון מונעים מאגו. הם בטוחים כי השלטון חייב להיות בידיים שלהם ואינם מוכנים לחשוב מחוץ לקופסה. נראה שלא הייתה להם שום בעיה ללכת שוב פעם לבחירות. הם צריכים לשאול את עצמם לאן הם רוצים להגיע בהינתן תיקו אינסופי ובכך שנתניהו לעולם לא יפרוש.

תאריך:  08/04/2020   |   עודכן:  08/04/2020
+נתניהו וגנץ: "נמשיך להידבר בצאת החג"
17:47 08/04/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו התקשר כעת ליו״ר כחול לבן גנץ ואיחל לו "חג שמח". שניהם דיברו על הצורך בממשלת חרום לאומית לטובת עם ישראל בעת הזו. כמו כן, השניים סיכמו להמשיך את ההידברות בינהם בצאת החג. השניים מאחלים חג שמח לכלל אזרחי ישראל. כך נמסר בהודעה משותפת לשניים.

+תיק המשפטים לימין או בחירות
11:15 08/04/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

דומני שאביע דעת רבים אם אומר שהרוב היהודי המוצק יעדיף עשרות מונים תלאותיה של מערכת בחירות רביעית על פני הצרה האיומה הזו של הפקרה למעשה של השלטון בידי אנשי שמאל מובהקים שאליליהם מערכת המשפט בישראל כאשר "האחד והיחיד בלתו אין" הוא בית המשפט העליון ושופטיו בשבתו כבית הדין העליון לצדק

ואין בלתו... [צילום: עידן יוסף]
+סדר יהיה כאן
10:38 08/04/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אביב הגיע, פסח בא והשמחה לא ממש רבה. מגפת הקורונה יוצרת סדר עולמי משלה, הכאוס הפוליטי כמוהו כנגיף שאיבד שליטה, החרוסת שנוצרה בין שני הנגיפים הופכת למרור מר מלענה

איש איש למצותיו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבר הקוקפיט
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ מנהיג? מצחיק!
דניאל פריידנברג  |  8/04/20 15:25
2
מקבל ההחלטות
באום  |  8/04/20 15:55
 
- באום, אתה טועה ומטעה. ביבי
נח וסרפויגל  |  10/04/20 22:45
3
למה"המנהיג "גנץ חיכה עד עכשיו
גנץ לא מנהיג  |  8/04/20 16:27
4
איזה הלל ושבח לגנץ....
אא  |  8/04/20 23:06
5
נתניהו ראש ממשלה!
קיבוצניק  |  9/04/20 08:53
6
מציאות מדומה
אבי כהן  |  10/04/20 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
בעז שפירא
דומני שאביע דעת רבים אם אומר שהרוב היהודי המוצק יעדיף עשרות מונים תלאותיה של מערכת בחירות רביעית על פני הצרה האיומה הזו של הפקרה למעשה של השלטון בידי אנשי שמאל מובהקים שאליליהם מערכת המשפט בישראל כאשר "האחד והיחיד בלתו אין" הוא בית המשפט העליון ושופטיו בשבתו כבית הדין העליון לצדק
עמנואל בן-סבו
אביב הגיע, פסח בא והשמחה לא ממש רבה. מגפת הקורונה יוצרת סדר עולמי משלה, הכאוס הפוליטי כמוהו כנגיף שאיבד שליטה, החרוסת שנוצרה בין שני הנגיפים הופכת למרור מר מלענה
אסתר שניאורסון גרי
צריך לשאול את היבא יזבק... היא מתעבת את החלת הריבונות ועל כן שותפיה מכחול לבן מבקשים זכות וטו על סיפוח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - להטיס, גזענים, איומים, התפייסות והצלחה    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    בריאות שלמה וחג שמח וכשר    רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
עידן יוסף
ההסכם הקואליציוני עשוי להחתם עוד הערב    מינוי שופטים - נתון לפרשנות בסעיף כללי שמדבר על קבלת החלטות בהסכמה    כחול לבן תקבל את תיק החינוך או החוץ    גורמים בליכוד: גנץ לא יוכל להטיל וטו על סוגיית הריבונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il