X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מינוי ראש הממשלה העירקי החדש. מתוך יוטיוב
אירן הצליחה להביא למינויו של מועמד מטעמה להרכיב את הממשלה החדשה בעירק ולכך שהמועמד הנחשב לפרו אמריקני יוותר על התפקיד מוצטפא אלכאט'מי שירכיב את הממשלה ניצב בפני אתגר קשה, בצל משבר הקורונה, בכל הקשור ליחסים עם ארה"ב ועם המליציות הצבאיות הפרו אירנייות
▪  ▪  ▪
מוצטפא כאט'מי [צילום: מתוך יוטיוב]

מאמציו של הגנרל אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס" החדש שביקר בבגדד ופגישותיו עם ראשי הפלגים השיעים וראשי מליציות "אלחשד א-שעבי" שנועדו למצוא מועמד פרו אירני שירכיב את הממשלה החדשה נשאו פרי, נשיא אירן ברהם צאלח הטיל על ראש המודיעין העירקי מוצטפא כאט'מי את הרכבת הממשלה.
עדנאן א-זרפי, המזוהה כפרו אמריקני שהיה אמור להרכיב את הממשלה החדש נאלץ להסיר ב-9 באפריל את מועמדותו נוכח תמיכתה של אירן וראשי הפלגים השיעים במוצטפא אלכאט'מי.
גם הסונים והכורדים בעירק הצטרפו לתמיכה במוצטפא אלכאט'מי שיש לו סיכויים טובים לזכות באישור הפרלמנט לממשלה החדשה שיציג בתוך 30 יום ותחליף את ממשלת המעבר בראשותו של עאדל עבד אלמהדי הפרו אירני שנאלץ להתפטר בנובמבר 2019 בעקבות המצב הכלכלי הקשה והמהומות שהיו במדינה.
אלכאט'מי הודיע כי יפעל להרכיב ממשלה שתכלול את כל שאיפות העם העירקי ואת סדרי העדיפות שלהם.הוא הבטיח בהודעה שפירסם "לפתור את המשברים ולקדם את הכלכלה".
למוצטפא אלכאט'מי יש תואר B.A במשפטים והוא עבד בעבר כעיתונאי, הוא היה עורך שבועון בתחום פתרון סכסוכים ותיעוד פשעי משטר סאדאם חוסיין וממקימי הקרן לזכרון עירק.
היה לו גם טור קבוע באתר "אלמוניטור" הבינלאומי והוא ניהל את מחלקת עירק של האתר.
בראש סולם העדיפות של הממשלה החדשה שתכהן כשנה יעמדו עריכת בחירות מוקדמות, אישור תקציב 2020 וטיפול במגיפת הקורונה הפוקדת את עירק.
מוצטפא אלכאט'מי יצטרך גם ליישם את החלטת הפרלמנט העירקי כי כוחות צבא ארה"ב יסוגו מעירק שהתקבלה לאחר שארה"ב חיסלה בבגדד לפני 3 חודשים את הגנרל האירני קאסם סולימאני ואת אבו מהדי אלמוהנדס סגן ראש המליציות הפרו אירניות "אלחשד א-שעבי".
היחסים עם ארה"ב והמליציות הפרו אירניות
הטלת הרכבת הממשלה החדשה על מוצטפא אלכאט'מי היא ניצחון של אירן שהצליחה לגבור על עדנאן א-זרפי מועמדה של ארה"ב להקמת הממשלה.
כנראה שארה"ב ניסתה להקדים תרופה למכה, לפני יותר משבוע שיגר מזכיר המדינה פומפיאו את שגריר ארה"ב בבגדד מת'יו טולר לפגישה עם ראש ממשלת המעבר עאדל עבד אלמהדי עם הזמנה לפתוח בדיאלוג אסטרטגי בין שתי המדינות בתחומי הביטחון, הכלכלה, המסחר והתרבות.
בשטח עצמו נמשכת המתיחות כשהמליציות הפרו אירניות בעירק ממשיכות לתקוף את הבסיסים האמריקנים בעירק כדי לאלץ את צבא ארה"ב לסגת מהמדינה, הבסיסים האמריקנים תוגברו בסוללות "פטריוט" והנשיא טראמפ הזהיר את אירן כי היא תשלם מחיר כבד את ההתקפות האלה ימשכו.
ההתמודדות הצפויה של ראש הממשלה המיועד מוצטפא אלכאט'מי עם מליציות "אלחשד א-שעבי" הנאמנות לאירן היא אתגר גדול. מאז חיסולו של הגנרל קאסם סולימאני איבדה ממשלת המעבר בעירק את היכולת להשפיע על מליציות "אלחשד א-שעבי". ב-6 באפריל פירסמו 8 מליציות החברות ב"אלחשד א-שעבי" הודעה שבה קבעו כי חיילי ארה"ב בעירק הינם "כוח כובש" וכי יתקפו אותם ואת בסיסי הצבא שלהם ויהפכו את אדמת עירק ל"גיהנום" עבורם. האם הגנרל אסמעיל קאני שאמור לשלוט במליציות האלה יצליח לרסן אותן ולאפשר למוצטפא אלכאט'מי שבו הוא תומך להקים ממשלה יציבה?
ברור לחלוטין שארה"ב לא תבליג על שום פגיעה בחייליה, במיוחד ככל שמתקרבות הבחירות לנשיאות האמריקנית, אירן תצטרך להחליט כיצד לפעול בעירק והאם לתת סיכוי למוצטפא אלכאט'מי המועמד מטעמה לראשות הממשלה לשכנע את ארה"ב להסיג את כוחותיה מעירק בהסכמה וללא צורך בהמשך ההתקפות של המליציות הפרו אירניות על חיילי ארה"ב.
נראה שרב הנסתר על הגלוי, גורמים בעירק אומרים כי ארה"ב תומכת אף היא בכך שמוצטפא אלכאט'מי ירכיב את הממשלה החדשה למרות שהוא זוכה לתמיכתה של אירן. לדבריהם, הושגה הבנה חדשה שבשתיקה בין ארה"ב לאירן לגבי הצורך להקים ממשלה יציבה בעירק, במיוחד בתקופת משבר הקורונה.
המשימה של מוצטפא אלכאט'מי היא לשמור על יחסים טובים עם אירן ועם ארה"ב כאחד כדי לקדם את האינטרסים של עירק, יהיה מעניין לראות אם הממשלה החדשה שיקים תיענה להצעת וושינגטון לקדם דיאלוג אסטרטגי בין 2 המדינות, וכיצד יפעל להוצאת הכוחות הזרים מעירק ובראשם צבא ארה"ב שהגיעו למדינה בהסכמת ממשלתה כדי לסייע לה להילחם בכוחות דאעש?
דרכו של אלכאט'מי מלאה במכשולים וכלל לא בטוח האם יצליח לנווט בהצלחה בשדה המוקשים ששמו עירק.

תאריך:  10/04/2020   |   עודכן:  11/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון אירני בעירק - מינוי ראש ממשלה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אטום
רבקה הכותבת  |  10/04/20 15:49
2
קשקוש! אלכאט'ימי הוא המועמד
חשדנית  |  10/04/20 16:48
 
- הופ! הנה מגיע התשלום הראשון
חשדנית  |  14/04/20 15:47
 
- הופ! הנה מגיע התשלום השני
חשדנית  |  9/05/20 22:09
3
הופ! עיראק מתקרבת לסעודיה
חשדנית  |  23/05/20 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ד"ר אודי לוי
המשטר האירני שוב משקר לאזרחיו, והפעם בנוגע לקורונה - הקוטלת אלפים מתושבי המדינה. האם המגיפה תגרום סוף-סוף לשינוי בהתנהלותו של המשטר, כולל מול ארה"ב? יש סיכוי של ממש לכך, אבל השאלה היא עד כמה מניעים של כבוד ימלאו תפקיד בשני הצדדים
מיקי אהרונסון, ד"ר איימן מנצור
רוסיה ממשיכה להעמיק את חדירתה    סין עשויה לצאת מן המגיפה בעלת מעמד איתן יותר מאי פעם    סעודיה נכנסה למלחמת מחירים בנפט וממשיכה להיות שקועה בתימן    אירן אינה מפסיקה לרגע את פעולותיה ההרפתקניות    המחאה נגד ארה"ב בעירק נמשכת אף היא    המסקנה: ישראל חייבת להישאר ערנית
יוני בן-מנחם
מנהיג המורדים החות'ים בתימן מציע לסעודיה עסקת חילופי שבויים שבמסגרתה ישוחררו עשרות פעילי טרור של חמאס העומדים לדין בסעודיה    מאחורי המהלך עומדת אירן שמנסה לסייע לחמאס לאחר שכשלו כל המאמצים לשחררם מן הכלא
יוסי ברנע
במאמרו "אנחנו" וה"הם" הוא מבחין בין ה"אנחנו", כלומר האומה "העברית", לבין ה"הם", כלומר "אלה הם היהודים, הפזורה היהודית העולמית, היהדות", או "הגולה", תוך שהוא מסביר ש"היהדות היא חטיבה חברתית היסטורית שיש בה כוח חיות מרובה ועל-פי דרכה הגיעה להישגים נכבדים בתחומי המוסר, הרוח והמחשבה"
יוני בן-מנחם
קטר היא המדינה הערבית היחידה שהודיעה עד כה על סיוע כספי לפלשתינים במשבר הקורונה. הדבר מסייע לה לחזק את מעמדה באזור אך אסור לשכוח כי מדובר במדינה התומכת באיסלאם הסוני הקיצוני ובאירן השיעית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il