X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בניגוד להכחשותיו - הוא ראה את המסמך [צילום: אוון ווצ'י, AP]
דוא"ל-שרשרת על שם הסרט מ-1984 [צילום: אמזון]
פקידים בכירים בבית הלבן, מומחים במשרדי הממשל הפדרלי וסוכנויות המודיעין הזהירו החל מחודש ינואר מפני מגיפת הקורונה ודרשו לנקוט צעדים נמרצים כדי לקדם את הסכנה טראמפ הגיב באיטיות רבה, בין היתר בשל חילוקי דעות מתמשכים בממשל ובשל חששו מן ההשלכות הכלכליות התוצאה: שלושה שבועות יקרים בוזבזו לריק
▪  ▪  ▪
תגובותיו המוקדמות של טראמפ לקורונה / CNN

פקידים בכירים בבית הלבן, מומחים במשרדי הממשל הפדרלי וסוכנויות המודיעין הזהירו מפני מגיפת הקורונה ודרשו לנקוט צעדים נמרצים כדי לקדם את הסכנה, אך הנשיא דונלד טראמפ הגיב באיטיות רבה. כך מעלה (12.4.20) תחקיר נרחב של ניו-יורק טיימס.
התנהלותו של טראמפ הושפעה מחילוקי הדעות הממושכים בממשל לגבי היחס כלפי סין, ומחשדנותו הקבועה כלפי הממסד הוושינגטוני. המלצות מומחי הבריאות התנגשו בדיונים הפנימיים בשיקולים פוליטיים וכלכליים, דיונים אשר גרמו לאיטיות בקבלת ההחלטות. הממשל לא הצליח להקדים את הנגיף במקום להגיב עליו, והמתדיינים לא הצליחו לגבש המלצות ברורות עבור הנשיא.
אנשי המועצה לביטחון לאומי קיבלו כבר בתחילת חודש ינואר אזהרות לגבי הסכנות האפשריות בשל התפשטות הנגיף. מומחי המגיפות במשרד החוץ והמרכז הלאומי למודיעין רפואי הזהירו בשלב מוקדם מכך שהמחלה בסין הופכת למגיפה עולמית. לאחר מספר שבועות, מגלה הטיימס, מומחי הלוחמה הביולוגית במועצה לביטחון לאומי הסיקו מן המתרחש בעיר ווהאן, כי על ארה"ב להתכונן לסגר בערים הגדולות ולמעבר לעבודה מן הבית. אולם כמה מן האזהרות המוקדמות הגיעו מצד אלו במועצה שביקשו להאשים את סין, והם התנגשו עם יועציו הכלכליים של טראמפ אשר חששו מהרעת היחסים עם בייג'ינג במקביל לנסיונות להגיע עימה להסכם סחר.
בסוף ינואר כתב פיטר נבארו, יועצו הראשי של טראמפ לענייני סחר, מזכר בו התריע שהמגיפה עלולה לגבות את חייהם של 500,000 אמריקנים ולגרום לנזקים בטריליוני דולרים; הוא קרא להטיל מגבלות על התעבורה מסין לארה"ב. בימים האחרונים הכחיש טראמפ שראה את המזכר, אך הטיימס מצא שיועציו של טראמפ דנו איתו בנושא והנשיא אף הביע את חוסר שביעות רצונו מכך שהדברים הועלו על הכתב.
בשבוע השלישי של פברואר הגיעו בכירי בריאות הציבור בממשל למסקנה, כי יש לעבור לאסטרטגיה תוקפנית יותר, כולל ריחוק חברתי, עבודה מן הבית וסגירת בתי הספר. אולם הם לא קיבלו את האפשרות להציג את עמדתם בפני טראמפ. אחד מפקידי המרכז למעקב אחרי מחלות מדבקות השמיע את האזהרה מוקדם מדי ושוקי המניות נפלו. טראמפ התרגז, דחק לשוליים את אנשי המקצוע ומינה את סגנו, מייק פנס, לרכז את הטיפול במשבר. עברו שלושה שבועות נוספים עד שטראמפ אימץ את אותן המלצות – שבועות יקרים שהתבזבזו לריק.
שורה של אקדמאים, רופאים ומומחים למגיפות – כולל אנשי ממשל – הביעו בחודשים ינואר ופברואר את דאגתם מפני הקורונה. הדברים נכתבו בדוא"ל-שרשרת שקיבל את הכינוי "שחר אדום" – בדיחה פנימית המבוססת על סרט בשם זה, המתאר קבוצה של אמריקנים המנסים להציל את ארצם לאחר פלישה אליה. הם דיברו על העדר פעולה תוקפנית נגד הנגיף והצביעו על העדר בדיקות והפנו את תשומת הלב לכך שהמחלה מופצת בידי נשאים שאינם מגלים תסמינים של הידבקות. רופא ותיק התריע: "יש חלון הזדמנויות צר ואנחנו טסים בעיניים עצומות. עושה רושם שאיטליה החמיצה אותו".
עוד מדווח הטיימס, כי אפילו כאשר בחודש מארס התברר שאין מנוס מצעדים קשים נגד הקורונה, נמשכו חילוקי הדעות בבית הלבן. ב-11 במארס נאם טראמפ מן החדר הסגלגל, ובאותו שלב המשיך להתנגד לריחוק חברתי, לסגירת בתי הספר ולצעדים נוספים שישפיעו על הכלכלה. כדי להבין מה יהיו ההשפעות על וול סטריט, פנה טראמפ לאיל ההשקעות סטיבן שוורצמן, מנכ"ל קבוצת בלקסטון.
בפגישה בחדר הסגלגל אמר שר האוצר, סטיב מנוחין, כי צעדים חריפים יפגעו קשות בכלכלה. היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובריין, שבמשך שבועות ארוכים היה מודאג מן הנגיף, השיב בכעס, כי הכלכלה תיהרס בלי קשר למעשי הפקידים. מאוחר יותר טען טראמפ, כי כל יועציו אמרו שיש להותיר את הכלכלה פתוחה ולהחליט בהמשך.

תאריך:  13/04/20   |   עודכן:  13/04/20
+נתניהו: בוחנים נתונים על תחלואה חוזרת
20:38 13/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הודיע כי נבחנים נתונים שהגיעו מקוריאה הדרומית על 91 חולי קורונה שהבריאו ושחלו שוב  ▪  קרא לציבור להקפיד על ההנחיות למרות התחושה הטבעית של התרופפות המשמעת  ▪  הודה שהיה צריך להחמיר ולא לארח את בנו לליל הסדר והודיע על הנחיות הסגר שיהיו בתוקף בשביעי של פסח ובמימונה  ▪  "לא כל בעיה חדשה היא מחדל. יש הרבה קריאות שבר מוגזמות"  ▪  "ננסה להשיג ממשלת אחדות עד חצות וגם לאחר מכן"

הצהרת נתניהו. (צילום: כאן חדשות)
התכנית: עוצר בחג ובמימונה [צילום: דוברות המשטרה]
+ליבת הפולחן הפכה לסיכון
18:09 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

לא כל הנוצרים מסכימים שיש להישמע להנחיות הרפואיות, מדווח אקונומיסט  ▪  האיסלאם יישר קו במדינות בהן הממשלות שולטות בדת, בעוד בהודו זקוקה הממשלה לשיתוף פעולה של כוהני הדת ההינדים

אנדראה בוצ'לי בחג הפסחא בפתח הקתדרלה במילנו / רויטרס
פרנציקוס לבדו במיסת הפסחא בוותיקן [צילום: AP]
+החלים חולה קורונה בן 90 ממשען באר שבע
17:43 13/04/20  |  איציק וולף

דייר בן 90 מהמחלקה הסיעודית בבית האבות משען בבאר שבע, שאושפז לפני שבועיים בבית החולים סורוקה לאחר שנתגלה בחולה בנגיף הקורונה, התאושש והחלים מהמחלה וחוזר כעת למחלקה הסיעודית.
הדייר חש בטוב ולאחר שנמצא שלילי בשתי בדיקות שנערכו לו בסורוקה, החליטה משפחתו להחזירו לדיור הסיעודי הנהלת משען מודה לדייר, למשפחתו ולצוות הרופאים שטפל בו. "זוהי הבעת אמון מרגשת ביותר מצידו של הדייר היקר שלנו ומשפחתו. אנו נוסיף לטפל במסירות ובאהבה בדייר זה ובכל דיירי משען", נאמר בהודעת משען.

+הנשיא קורא להתפלל לשלום הרב ישעיהו הבר שחלה בקורונה
17:10 13/04/20  |  עידן יוסף

נשיא המדינה קורא להתפלל לשלומו של יו"ר ארגון מתנת חיים, הרב אברהם ישעיהו בן הדסה, שחלה בקורונה, והוא מורדם ומונשם במצב קשה. בציוץ בטוויטר, כתב הנשיא: "תפילותינו שלוחות להחלמתו של הרב, איש החסד ואהבת האדם, ישעיהו הבר, בין כל חולי העם בישראל. אל נא רפא נא להם". מפעל השתלות האיברים שיזם הבר הציל את חייהם של קרוב לאלף בני אדם.

הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה (ז"ל), בפגישתם בעבר עם הרב ישעיהו הבר [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+מסתמן: מוסדות החינוך המיוחד לא יחזרו לשגרה אחרי פסח
16:59 13/04/20  |  עידן יוסף

בעקבות עיכובים בהיערכויות והכנת המוסדות, תלמידי החינוך המיוחד ככל הנראה ישובו ללימודים רק ביום שלישי ה-21 באפריל, ולא מיד אחרי החג. עקב כך - יידחו גם יתר השלבים בתוכנית הכוללת של החזרה לשגרה (חדשות 12).

+1,000 תופרים מייצרים מסכות רב-פעמיות כחול לבן
16:46 13/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החלו בייצור של 300,000 מסכות  ▪  ערכות הכוללות שלוש מסכות תחולקנה במוקדי התפרצות  ▪  את המסכות ניתן לכבס ולהשתמש בהן שוב  ▪  האוכלוסייה תתודרך כיצד יש להשתמש במסכות

מתפרה לייצור מסכות
+התקווה 6 הגיעה לשמח את בתי החולים בירושלים
16:27 13/04/20  |  עידן יוסף

משאית השמחה של עיריית ירושלים, יחד עם להקת התקווה 6, משה ליאון, יצאו לשמח את הצוותים הרפואיים בבתי החולים בבירה. ההופעות התקיימו בבתי החולים הדסה עין כרם, שערי צדק, הר הצופים ובסניף מד"א ירושלים כהוקרה ועל-מנת לתת לצוותים הפוגה משמחת.
ראש העירייה, משה ליאון, פנה לחולי הקורונה בבית החולים שערי צדק שצפו בהופעה מחלונות חדריהם, איחל להם החלמה מהירה: "אני מאושר שניתנה לי הזכות לשמח את הצוותים הרפואיים והחולים. אני מאחל לכולנו שבקרוב נצא מהמשבר ונחזור לשמוח ולחגוג כולם יחד".

[צילום: דוברות ראש העיר]
+המשטרה רשמה 2,221 דוחות למפרי הוראות הבריאות
16:20 13/04/20  |  עידן יוסף

עד כה נפתחו במשטרה 188 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד והפצת הנגיף. בנוסף נפתחו 48 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו-כן, עד כה נרשמו ע"י המשטרה 28,806 דוחות (מתוכם 2,221 ביממה החולפת) בחלוקה הבאה:
  • יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות - 22,277 דוחות.
  • שהייה במרחב הציבורי במקום שנאסר - 3,403 דוחות.
  • תפילה בניגוד לתקנות - 904 דוחות.
  • הפרות הקשורות בהפעלת בתי עסק וחנויות - 866 דוחות (125 בתי עסק נסגרו).
  • סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה - 834 דוחות.
  • איסורים נוספים שנקבעו בתקנות - 294 דוחות.
  • הפרות הקשורות לחובת הבידוד והדיווח - 228 דו״חות.
מדי יום מבקרים השוטרים מחויבי בידוד רבים כדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה נבדקו למעלה מ-91,600 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. עד כה בוצעו 1,975 בדיקות פתע של חולים מאומתים שאמורים לשהות בביתם.

פעילות המשטרה בירושלים [צילום: דוברות המשטרה]
חיילים מסייעים לשוטר [צילום: דוברות המשטרה]
+בשבוע הבא תאושר אסטרטגיית היציאה מהמשבר
15:33 13/04/20  |  עידן יוסף

התוכנית על אסטרטגיית היציאה צפויה לקבל אישור בשבוע הבא. ישיבת ממשלה ראשונה ייעודית לנושא תתקיים כבר ביום חמישי הקרוב (חדשות 12).

+הסכם קיבוצי חדש לעובדי המגזר הציבורי
15:27 13/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במסגרת ההבנות סוכם כי עובדים שאינם חיוניים ישהו בתקופה שבין ה-17.4.20- 30.4.20 בחופשה בתשלום שכמחציתה על חשבון יתרת ימי החופשה הצבורה של העובד וכמחציתה על חשבון המעסיק

העובדים יזכו לחופשה בתשלום [צילום: פלאש 90]
+אופקים: צו סגירה ל-30 יום לחנות צעצועים
15:20 13/04/20  |  עידן יוסף

באופקים הוציאה המשטרה, לאחר שימוע, צו סגירה ל-30 יום לבעל חנות צעצועים אשר הפעיל את עסקו פעמים מספר למרות אזהרות, קנס של 5,000 שקל וצו סגירה ל-7 ימים. עובד מטעם בעל העסק נצפה כשהוא נכנס ויוצא את בית העסק ומעמיס סחורה לרכב החברה, כל זאת תוך ימי הסגירה.

+"מינוי גמזו נועד להעביר את המיקוד ממחדלי משרד הבריאות"
15:17 13/04/20  |  עידן יוסף

עו"ד אילן בומבך, המייצג את איגוד בתי אבות ודיור מוגן, פנה בדרישה לשר הבריאות לחשוף את כתב המינויו של הפרופסור גמזו, סמכויותיו ותקציביו. "ניכר שמינויו נועד להעביר את המיקוד ממחדלי משרד הבריאות. אין לו סמכויות. אין לו תקציבים. 'על הדרך' הוא גם ינהל את איכילוב, אחד מבתי החולים הכי עמוסים, במיוחד היום. עד שהוא יסיים ללמוד ולהכין תוכניות, הקשישים יסיימו את חייהם", כתב.

+שת"פ סרבי-ישראלי במאבק בקרונה
15:14 13/04/20  |  עידן יוסף

במסגרת ההתייעצות הבינלאומית למאבק בקורונה אותו מארגן משרד החוץ, יזם קונסול הכבוד של סרביה אלכסנדר ניקוליץ', שיחת ועידה בווידאו בין מומחי המרכז הרפואי הדסה לבין מוסדות בריאות של העיר קיקינדה (Kikinda) שבצפונה של סרביה. במסגרת השיחה שותפו ניסיון והמלצות בנקיטת אמצעי מיגון, ציוד, תהליכי ריפוי והתקדמותה של רפואת המניעה בנגיף הקורונה.
מהצד הסרבי השתתפו האפידמיולוג וראש המרכז לבקרה ולמניעת מחלות במכון לבריאות הציבור, טטיאנה קוראץ' (Tatjana Korać) וסגן מנהל בית החולים הכללי יובן יקוניץ' (Jovan Jakonić). מהצד הישראלי ניהל את השיחה הפרופסור מוזס אלון, מנהל המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ולמחלות זיהומיות לשעבר, בעל ניסיון רב ממוסדות בעלי שם בארה"ב ובארץ, מבקר כתבי עת מקצועיים ויועץ במוסדות כגון המדען הראשי של משרד הבריאות.

אלכסנדר ניקוליץ' [צילום: טל שובל]
+בן 80 מת מקורונה בלניאדו
15:05 13/04/20  |  עידן יוסף

מטופל במחלקת הקורונה בבית החולים לניאדו. המטופל, בשנות השמונים לחייו, סבל ממחלות רקע. בכך עלה מניין המתים מהנגיף ל-112.

+המשטרה: אימון שחקני מ.ס.אשדוד התקיים כחוק
14:51 13/04/20  |  עידן יוסף

המשטרה אומרת כי רכז הרישוי של משטרת ישראל באשדוד פגש באקראי במנהל קבוצת כדורגל מ.ס.אשדוד, ובמהלך שיחה ביניהם עלה כי שחקני הקבוצה מתאמנים בחדר כושר של המתחם. המשטרה בדקה שאכן המתאמנים עומדים בכלל ההנחיות הנדרשות, ולאחר שנמצא שכך הוא הדבר, הם המשיכו באימון ללא כל הפרעה.

+מדינה בלי ביצים
14:48 13/04/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - קשר רעוע, בוגדים, קשר דם, אגדה או הגדה, בסגר ושופרות, כדים ולפידים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  בריאות שלמה ומועדים לשמחה  ▪  רבי יהושע אומר: "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (תלמוד בבלי, מסכת ראש השנה, דף י"א, עמ' א')

ביצים אין בנמצא [צילום: שרה שומן/פלאש 90]
+"התגובה לקורונה באה מאוחר מדי"
14:45 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הנתונים האירניים הרשמיים מדווחים על 70,000 חולים ו-4,000 מתים - אך נראה שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה  ▪  מורה מובטלת מספרת על איחור באבחון מחלתה, חקלאי מתאר כיצד השלטונות הגיבו באיטיות, סטודנטית מתלוננת שאביה שוחרר מוקדם מדי מבית החולים, ואלמנה טרייה מתארת כיצד הכאוס של הקורונה הרג את בעלה שלקה בליבו

תגובה ממשלת אירן לקורונה / אל-ג'זירה
בצילם של חומייני וחמנאי [צילום: איברהים נורוזי, AP]
ייצור ערכות בדיקה לקורונה [צילום: איברהים נורוזי, AP]
+חשש: שידור "עובדה" הערב עלול לתת רעיונות אובדנות
14:43 13/04/20  |  עידן יוסף

ערוץ קשת 12 מסרב להסיר מלוח שידורי הערב שידור חוזר של התוכנית עובדה העוסקת בהתאבדותו של הזמר יגאל בשן. המועצה הלאומית למניעת אובדנות ועמותת "בשביל החיים" פנו למנהלי הערוץ בבקשה למנוע או לדחות את השידור. לדבריהם, שידורו בתקופה זו של מצוקה כלכלית ותחושות יאוש ולחץ עלול ליצור דגם לחיקוי בעבור אחרים.
ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה במכתב לי"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ, וביקש ממנה להתערב בעניין משום שמדובר בדיני נפשות, ולמצער לדרוש לצרף לשידור איש מקצוע מתחום הפסיכיאטריה שיידע לתווך את הנושא לצופים המצויים בסיכון וכי יופיעו התייחסויות למוקדי הסיוע השונים במהלך השידור.
במכתבו של ארבל נאמר בין היתר: "פסיכיאטרים העוסקים במניעת אובדנות פנו אלי בבקשה כי ייעשה כל מאמץ להביא לדחיית שידור הכתבה כדי להציל חיים. אכן, גם אני תמה מדוע אצה דרכם של מנהלי הערוץ לשדר תוכניות בנושאים אלו בתקופה זו, וודאי תוכניות בשידור חוזר, במקום להמתין מספר שבועות לתקופה בה פוטנציאל הנזק של התוכנית יהיה נמוך יותר".

אילנה דיין [צילום: משה שי/פלאש 90]
+עיריית ירושלים פתחה בוט לתושבים
14:34 13/04/20  |  עידן יוסף

עיריית ירושלים פתחה בוט חכם באמצעותו ניתן לקבל מידע על אודות כל שכונה בבירה, ובכלל זה השכונות הנמצאות בהגבלת תנועה. המידע הזמין הוא רחב, לדוגמה: שירותים לציבור בשכונה, התקנות המחייבות באזורים המוגבלים, מפת האזורים וכד'.  זהו כלי עזר נוסף לשימוש לתושבים.
ראש העירייה משה ליאון: "אנו עושים כל שניתן להקל על התושבים בכל האמצעים העומדים לרשותנו, מתוך הבנה שהשרות לתושב הוא מהותי ביותר, במיוחד בעת זו. יחד ננצח!".

+חולה קורונה שוחרר בטעות מבית חולים
14:31 13/04/20  |  עידן יוסף

קשיש בן 81 שחלה בקורונה שוחרר אמש מבית חולים אחרי שנמצא שלילי בשתי בדיקות. הבוקר התקשרו ממשרד הבריאות: טעינו, אתה עדיין חולה קורונה, וכל מי שבא איתך במגע חייב להיכנס לבידוד (חדשות 12).

+מחאת השולמנים הגיעה לתל אביב
14:30 13/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כאלף עצמאים הפגינו בדרישה למצוא פתרון מצוקתם הכלכלית  ▪  נשיא המדינה שוחח עם נשיאות המגזר העסקי על הצורך הבהול בתוכנית הבראה כלכלית ובצמצום הפערים הדיגיטליים  ▪  "״המשבר הכלכלי והחברתי שבו אנחנו נמצאים, חמור לא פחות מהמשבר הבריאותי"

[צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+משרד החוץ נערך - כך ייראה העולם שאחרי הקורונה
14:16 13/04/20  |     |   לרשימה המלאה

מסמך פנימי של משרד החוץ משרטט את העתיד בתום המגיפה  ▪  בין התחזיות: משבר כלכלי עולמי, מתח בין סין לארה"ב, קריסת משטרים במזרח התיכון וחשש מפריצה אירנית לעבר הגרעין  ▪  אך גם הזדמנויות לישראל - בעיקר בתחום ההיי-טק

עולם אחר [צילום: איתמר לוין]
+אישה כבת 40 מתה מקורונה בקפלן
13:59 13/04/20  |  עידן יוסף

במרכז הרפואי קפלן מתה הבוקר מטופלת בשנות הארבעים לחייה שחלתה בקורונה וסבלה ממחלות רקע.

+הרב אליהו בקשי דורון
13:54 13/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לכל ההמולה הזו נכנס לפתע הרב הצעיר כבן שלושים, שגער בחבורת הצעירים, ודרש מהם לדבר בשפה מכבדת

הלווית הרב אליהו בקשי-דורון ז"ל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מועצת שומרון חיברה ספר ילדים על הקורונה
13:46 13/04/20  |  עידן יוסף

מועצת שומרון כתבה ואיירה ספר ילדים המסביר על הקורונה. ראש המועצה יוסי דגן הקריא את הספר החדש בסרטון.

+פשיטה על מכולת שמכרה ביצים במחיר מופקע
13:42 13/04/20  |  עידן יוסף

שוטרים ופקחי ‏משרדי הכלכלה והחקלאות פשטו על מכולת במושב סמוך לנס ציונה לאחר שתבניות ביצים במחיר מפוקח ב-31 ש"ח, נמכרו ב-48 ש"ח ולא היו חתומות כנדרש (גלי צה"ל).

+ח"כ אשר: לפרסם נתוני תחלואה גם לפי משפחות
13:31 13/04/20  |  עידן יוסף

ח"כ יעקב אשר פנה למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, וביקש לפרסם את נתוני התחלואה גם על-פי מספר משפחות מכל הערים בארץ ולא רק לפי חולים בודדים כפי שפורסם עד כה. לדבריו, "בכך ימנע עיוות של נתוני ההשוואה האמיתיים, ואולי תיפסק ההסתה החמורה נגד הציבור החרדי המורכב ממשפחות מרובות ילדים".

+דימונה: חנות שנפתחה נסגרה בצו ל-30 יום
13:03 13/04/20  |  עידן יוסף

המשטרה הוציאה צו סגירה ל-30 יום, לאחר שימוע, לחנות לתשמישי קדושה בדימונה. בעל החנות הוזהר פעמיים, אך לא שעה לאזהרות, וסביב חנותו אף נרשמה התקהלות ובחנות עצמה היה לקוח.

+"להחזיר את המשק ל-50% פעילות"
12:42 13/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בפנייה לנתניהו, לכחלון ולליצמן מזהירים החותמים בכרוז שפרסמו בעיתונות הכלכלית כי אם אחרי הפסח לא תוחזר הפעילות הכלכלית בהדרגה תקרוס הכלכלה הישראלית  ▪  דורשים לקיים לכל האוכלוסיות הנמצאות בסיכון, או לאנשים שאותרו כבעלי תסמינים, בדיקות לגילוי נגיף הקורונה

דן פרופר. מחותמי המכתב [צילום: פלאש 90]
יום טוב סמיה. חתם [צילום: סיון פרג']
+הזמר רגב הוד שימח את תושבי צפת מהמרפסות
12:23 13/04/20  |  עידן יוסף

הזמר רגב הוד הגיע הבוקר (ב') לצפת, ויחד עם ראש העיר שוקי אוחנה ומשאית השמחות סייר בשכונות העיר צפת ושימח את התושבים החוגגים מהמרפסות.

[צילום: עיריית צפת]
+ראש מועצת עספיא חלה בקורונה
12:19 13/04/20  |  עידן יוסף

ראש מועצת עספיא בהיג' מנסור אומת כחולה בקורונה, וכל המועצה נכנסה לבידוד.

+ז'בו והסגר הטוטאלי
11:28 13/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הממשלה שלנו הכניסה את כל האומה לכלא אחד גדול, ותהפוך חלקים ניכרים מהחברה הישראלית המתפרנסת בכבוד לבית תמחוי ושיושביו הרבים נזקקי קצבאות

לא לצאת ולא להכנס [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+עתירה לבג"ץ נגד הסגר על שכונת רמות
11:12 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מינהל השכונה טוען, כי ההחלטה היא צעד בלתי מידתי שננקט ללא התייעצות עם תושביה, וכי מדובר באפליה בהשוואה לשכונות אחרות בירושלים וליישובים אחרים בהם שיעור התחלואה גבוה יותר - אך אינם בסגר

רמות. 55,000 תושבים
+42 חנויות לא יחלימו מהקורונה
11:00 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כ-350 חנויות שוכנות לאורכו של רחוב בן-יהודה. 54 מהן כבר עומדות ריקות, מתוכן 42 שהעסקים שפעלו בהן לא עברו לכתובת אחרת  ▪  פחות מחודש לאחר שהחלו הסגר והמגבלות, לפחות 12% מן העסקים ברחוב כבר קרסו  ▪  המסקנה ברורה: בלא סיוע ממשלתי ממשי ומיידי, גל ההתמוטטויות ילך ויגבר

גם החזרה לפעילות תהיה חלקית
עלול להיווצר כדור שלג של קריסות
+משרד הבריאות: בוצעו 7,680 בדיקות קורונה ביממה האחרונה
10:43 13/04/20  |  מירב ארד

משרד הבריאותמעדכן שבוצעו 7,680 בדיקות קורונה ביממה האחרונה. מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-11,235, בהם 133 מונשמים. מספר המתים עומד על 110. מספר המחלימים עלה ל-1,689 .

+אלביט: חוכרים מטוס לצורך עמידה בלו"ז
10:08 13/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת אלביט מערכות דיווחה כי החלה לחוות הפרעות בחלק מעסקיה בשל משבר הקורונה  ▪  לצורך עמידה בלוחות זמנים של מסירת מוצרים ללקוחות חוכרת החברה מטוס שיעביר את המוצרים לחו"ל

מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס [צילום: איתמר לוין]
+אני מבקש סליחה מהסופרת חמוטל שבתאי
10:02 13/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

חזרתי לספר של חמוטל שבתאי ואני אומר בהכנעה רבה: אני קורא ספר של סופרת, בתו של יעקב שבתאי, סופר אהוב עלי במיוחד, ואומר: שבשנת 1997 הצליחה הסופרת לתאר ברומן, הנושא את השם 2020, תיאורים שיש בהם דמיון רב לכל מה שאנחנו חשים היום בשנת 2020

כללי היגיינה [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+מה הקשר בין מכת בכורות לנגיף הקורונה
09:46 13/04/20  |  שרון נריה בר-און   |   לרשימה המלאה

סיכום הערך הנומרולוגי של הספרות הוא 7=1312. הספרה 1 הנמצאת בחזית השנה (1312), מתארת את הרעיון והעוצמה הגלומה בתקופה זו לחולל התחלה חדשה, פעולה יזומה בעלת גוון של תעוזה ללא פחד

עניין של מספרים [צילום: AP]
+מפקירים נמאסתם
09:29 13/04/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה

משבר הקורונה והטיפול בבתי האבות הסיעודיים העלה במוחי את המחשבה המזוויעה שיש אצלנו מי שאימצו את הגישה האסקימואית לאזרחים מבוגרים מאוד

עובדי מד"א ליד בית האבות מגדל נופים בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תעשיית המוות בבתי האבות
09:27 13/04/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה

איך הגענו לכך? מי אחראי? האם זה שוב ה- ש"ג? - הכל ייבדק בוועדת חקירה ממלכתית שבוודאי תקום בבוא היום. בדבר אחד אין ספק: כיוון שהמדובר ביותר מבית אבות אחד - האחריות לא תעצור אצל ה-ש"ג. היא חייבת לטפס למעלה וגבוה

בית אבות משען בחולון [צילום: פלאש 90]
+אל תתנו להם מטאטאים
09:13 13/04/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

עובדי ניקיון הרחובות בעיריות, רובם בני שישים ומעלה, קבוצת סיכון מובהקת, יוצאים מביתם בכל בוקר אל עגלת האשפה האישית, אל המטאטא ולוכד בדלי הסיגריות, בלי מסכה, בלי כפפות, בלי אלכו ג'ל, חשופים למגיפת הקורונה

האנשים השקופים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חזרה לשגרה? לא לכולם
08:49 13/04/20  |  יותם בן-שץ   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות פרסם נהלי עבודה לטיפול מרחוק לפני למעלה מ-3 שבועות  ▪  קופות החולים מיישמות אותו במרפאות בריאות הנפש, אך מערימות קשיים ביישומו במערכים רפואיים ושיקומיים, על-אף שציבור הפסיכולוגים השיקומיים והרפואיים ערוך, מוכן ומגויס לכך

טיפול קריטי [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]
+מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-109
08:37 13/04/20  |  מירב ארד

עלה ל-109 מספר המתים מקורונה בישראל: שתי נשים בנות 96 ו-81 שסבלו ממחלות רקע נפטרו בבית חולים איכילוב. מספר החולים עומד על 11,145, מהם 183 במצב קשה.

+ריבלין ספד לרב אליהו בקשי: "חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל"
08:36 13/04/20  |  מירב ארד

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד לרב אליהו בקשי, הרב הראשי לשעבר, שנפטר אמש מנגיף הקורונה בגיל 79: "הרב היה תלמיד חכם עצום עם אחריות עמוקה לכלל ישראל, רב, אב ומורה דרך לקהילות ישראל בארץ ובתפוצות. אני זוכר בגעגוע דיונים רבים שנערכו עמו בכנסת ומחוצה לה כרב ראשי ואת דאגתו הכנה לכל אדם, כמו גם את מאמציו לסייע לעגונות ומסורבות גט. תנחומי העמוקים למשפחתו, תלמידיו ולכל בית ישראל אחרי אובדנו הקשה של ענק רוח".

+השר בנט: "הפעלנו את הנוהל החדש לחוזרים מחו״ל"
08:29 13/04/20  |  מירב ארד

שר הביטחון נפתלי בנט בטוויטר: "הפעלנו את הנוהל החדש לחוזרים מחו״ל. אתמול בשעה 22:50 נחת מטוס מבלארוס בישראל. הנוסעים נבדקו והועברו למלוניות. הכל התנהל בצורה חלקה, ללא תקלות".

+אנא שמע תפילותנו
08:19 13/04/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

בתי התפילה כולם ריקים - אלו שלנו ואלו של הנוצרים וכל שאר הדתות  ▪  הצטמצמנו בבתינו, אסור לנו לצאת  ▪  בבית הכנסת בכרמל שלושה ספרי תורה, ואנו מצפים מהם למלא את תפקידם, להשגיח ולהגן, לא לנום ולא לישון, חייבים להם לעמוד על המשמר

הרב משה מרמל ואשתו, שניהם בני מאה, שניהם בבית החולים מאובחנים עם קו-וי-19 בתמונה בבית הכנסת, לציון יום הולדתם (בשנת 2019), עם ראש העיר בורלי הילס, ג׳והן מיריש [צילום: ארי בוסל]
+מדוע האבטלה באירופה נמוכה יחסית
08:05 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רוב מדינות אירופה מאמצות את המודל הגרמני: סובסידיה ממשלתית ניכרת לשכר כדי למנוע פיטורים  ▪  וושינגטון פוסט מסביר: זה יקר, אך הפער מדמי האבטלה אינו דרמטי והדבר מאפשר התנעה מהירה יותר של הכלכלה

הקורונה בצרפת / CBS
השיטה הגרמנית עובדת [צילום: מרטין מייסנר, AP]
+מגמה מעורבת בבורסות של ניו-יורק
07:51 13/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המסחר בניו-יורק הסתיים בתנודות קלות לשני הכיוונים במדדים העיקריים  ▪  נמשכת התנודתיות במחיר הנפט  ▪  המסחר בבורסות - בציפייה לנתוני מקרו מרכזיים שיפרסמו השבוע סין וארה"ב

צפי לירידה בתמ"ג ברבעון [צילום: נג האן גואן, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ התעלם מהאזהרות על הקורונה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
הגלובליסטים יצרו את הקורונה
חשדנית  |  13/04/20 08:42
2
תחקיר של ניו יורק טיימס?
משה מיכאל  |  13/04/20 09:56
3
רק לי ?
מגיב ותיק  |  13/04/20 10:00
4
להתחיל להגן על השרץ ב-3..2..1
באמת מעניין  |  13/04/20 10:17
 
- תגובתך מעידה על ילדותיות
יצפאן  |  13/04/20 13:09
 
- בתור אנגלי אתה מתיימר להבין
מעריך את היומרה  |  13/04/20 14:18
5
מאמר מהביוב של ny ל"ת
רפש ורעל נטו  |  13/04/20 13:01
6
כך מזייפים את מס המתים מקורונה
חשדנית  |  13/04/20 20:23
7
שוב דיסאינפורמציה בחסות לוין!!
אא  |  13/04/20 21:16
8
מדוע אין אזהרת ניו יורק טיימס?
הגלשנית  |  14/04/20 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
רוב מדינות אירופה מאמצות את המודל הגרמני: סובסידיה ממשלתית ניכרת לשכר כדי למנוע פיטורים    וושינגטון פוסט מסביר: זה יקר, אך הפער מדמי האבטלה אינו דרמטי והדבר מאפשר התנעה מהירה יותר של הכלכלה
איתמר לוין
המסחר בניו-יורק הסתיים בתנודות קלות לשני הכיוונים במדדים העיקריים    נמשכת התנודתיות במחיר הנפט    המסחר בבורסות - בציפייה לנתוני מקרו מרכזיים שיפרסמו השבוע סין וארה"ב
עידן יוסף
כוח הקומנדו הימי של זרוע הים בצה"ל נרתם למאמצי הסיוע הלאומי של צה״ל בהתמודדות עם הקורונה, ופיתחה פתרון למצוקת האוכלוסייה הנעזרת במיכלי חמצן
איתמר לוין
התפוקה העולמית תרד בתחילת החודש הבא ב-9.7 מיליון חביות ליום    הקיצוץ הוא בהיקף של 10% מן התפוקה ערב משבר הקורונה - אך הביקוש צנח ב-35% ולכן המחירים לא יחזרו לקדמותם
עידן יוסף
שימש כראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר בשנים 2003-1993, והיה ראש מוסדות "בנין אב" ברמת שלמה ו"דבי אליהו" בבית וגן בירושלים    אושפז בימיו האחרונים בבית החולים שערי צדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il