X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המגעים לעסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס מתקדמים אך ברש"פ גובר החשש כי ביצוע העסקה יחזק את מעמדה של חמאס ברחוב הפלשתיני ויחליש את מחמוד עבאס. חמאס תדרוש גם את שחרורם של רבי המחבלים מרוואן ברגותי ואחמד סעאדאת, על-פי גורמים בפתח, הרש"פ אינה מעוניינת בשחרורו של ברגותי
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

גורמים בכירים ברש"פ עוקבים בעניין רב ובאדיקות אחר המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס באמצעות המודיעין המצרי כדי לקדם את הצעתו של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינואר לעסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. בסוף השבוע שעבר העבירה ישראל לחמאס באמצעות מצרים את נכונותה העקרונית להתקדם לקראת עסקת חילופי שבויים בשלבים.
העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-12 באפריל מפי מקורות המקורבים למודיעין המצרי כי ישראל דורשת מידע על מצבם של 4 השבויים הישראלים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה בתמורה לביצוע השלב הראשון של העסקה שבו ישוחררו אסירים ביטחוניים מבוגרים וחולים, לאחריו ישוחררו גם אסירות ביטחוניות.
נראה כי שני הצדדים רוצים לאמץ את המודל של השלב הראשון של "עסקת שליט", כזכור, בשנת 2009 שיחררה ישראל 25 אסירות ביטחוניות פלשתיניות בתמורה לסרטון וידאו קצר באורך של דקה שבו נראה חייל צה"ל גלעד שליט בריא ושלם בשבי החמאס.
על-פי הדיווח,ישראל דורשת כי עסקת חילופי השבויים תתפרס על פני תקופה של כמה חודשים כדי להבטיח שהארגונים הפלשתינים ברצועת עזה לא ינצלו את תקופת מגיפת הקורונה כדי לשגר רקטות לעבר ישראל. המודיעין המצרי העביר אזהרה למנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נח'אלה שלא לשגר רקטות לעבר ישראל, דבר שיביא להסלמה ולתגובה ישראלית קשה ויסכן את האפשרות לעסקת חילופי שבויים חדשה בין חמאס לישראל.
ההצעה הכתובה לגבי מתווה העסקה הועברה כבר מחמאס לידי המודיעין המצרי אך לא הגיעה עדיין לישראל, המצרים לומדים אותה,עדיין לא ברור מהי עמדת חמאס בנושא התנאי המוקדם שהציב הארגון בנושא שחרור משוחררי "עסקת שליט" שנעצרו מחדש ע"י השב"כ לאחר שחזרו לפעילות טרור.
גורמים בחמאס רמזו שיתכן שיתגמשו בנושא התנאי המוקדם שתקע את העסקה במשך כמה שנים,יחיא סינוואר עצמו דיבר על נכונות ל"ויתורים חלקיים" אך לא פירט.
בכל מקרה, משוחררי "עסקת שליט" שנעצרו מחדש שיגרו קריאה מהכלא הישראלי להנהגת חמאס שלא לוותר לישראל בנושא שחרורם. בכיר חמאס מוסא דודין, האחראי בארגון על תיק חילופי השבויים,אמר ב-11 באפריל כי ארגונו לא יוותר על דרישתו לשחרר את הפלשתינים ששוחררו ב"עסקת שליט" ונעצרו מחדש ע"י ישראל.
בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הנמיך את הציפיות ואמר כי יש עדיין מכשולים חדשים בדרך לעסקה וכי ארגונו ידרוש התחייבות מישראל לא לאסור בכלא את האסירים שישתחררו.
חשש גדול ברש"פ
בתוך כך, ברש"פ לא מרוצים מהתקדמות המגעים לעסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס, גורמים בכירים ברש"פ אומרים כי עסקה כזו תחזק את מעמדה של תנועת חמאס בשטחים ותחליש את מחמוד עבאס. ביצוע העסקה יתן נקודות רבות לחמאס ברחוב הפלשתיני והיא תצטייר כמי שהצילה את חייהם של אסירים ביטחוניים מבוגרים וחולים בתקופת משבר הקורונה ותשגר מסר כי ישראל נכנעת ללחץ הטרור וזו השפה היחידה שהיא מבינה ולא שפת המו"מ שבה מדברת הרש"פ עמה. מחמוד עבאס חושש גם כי המחבלים הבכירים שישוחררו בעסקה והינם תושבי הגדה ישובו לבתיהם ויקימו תשתיות טרור חדשות נגד הרש"פ ונגד ישראל, דבר שיסבך את המאבק בטרור בתחומי הרש"פ ועלול לסכן את שלטונו.
שחרור מרוואן ברגותי ואחמד סעאדאת
בקרב תומכיו של בכיר פתח מרוואן ברגותי יש ציפייה גדולה שהוא ישוחרר במסגרת עסקת השבויים החדשה עם חמאס, גורמים בחמאס הבטיחו להם כי הארגון ידרוש מישראל את שחרורו במסגרת העסקה החדשה וגם את שחרורו של אחמד סעאדאת, מנהיג החזית העממית, שתכנן את רצח השר רחבעם זאבי(גנדי) ז"ל.
ברגותי היה אדריכל הטרור של פתח באינתיפאדה השנייה ויד ימינו של יאסר ערפאת בביצוע הפיגועים נגד ישראל,הוא נדון בבית משפט אזרחי ל-5 מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים.
הרחוב הפלשתיני הדביק למרוואן ברגותי את הכינוי "נלסון מנדלה הפלשתיני" והוא זוכה לפופולריות גדולה בשטחים ומוביל בסקרי דעת הקהל כמועמד המועדף על תושבי השטחים להנהיג את הפלשתינים במקום מחמוד עבאס.
ברגותי זוכה לתמיכה גדולה מצדו של בכיר פתח מוחמד דחלאן המקורב לנשיא מצרים א-סיסי ובאחרונה זכה ברגותי גם לתמיכתו של מזכ"ל פתח בגדה ג'בריל רג'וב. על-פי גורמים בפתח, ג'בריל רג'וב ביקר במצרים כבר 4 פעמים בניסיון לשכנע את המודיעין המצרי לתמוך במגעים שלו עם ישראל בשחרורו של מרוואן ברגותי מן הכלא. מנגד, פועלת הרש"פ בחשאי מול מצרים וישראל כדי להכשיל את המאמץ לשחרורו של מרוואן ברגותי מן הכלא מחשש שהוא יביס בבחירות הבאות את מחמוד עבאס..
על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס חושש מאוד מהפופולריות הגדולה ברחוב הפלשתיני שלה זוכה מרוואן ברגותי, ב-2011 הוא הכשיל את שחרורו של ברגותי במסגרת "עסקת שליט" ולפני יותר משנתיים הוא פעל כדי להכשיל את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים שהוביל מרוואן ברגותי בבתי הכלא בישראל. לפני כחודשיים העביר יו"ר הרש"פ הצעה לתוך הכלא הישראלי עבור מרוואן ברגותי כדי להניא אותו מהשתתפות בבחירות הפלשתיניות, ההצעה כללה את מינוי ברגותי לראש סיעת פתח בפרלמנט הפלשתיני בתמורה לכך שיפרוש מהמרוץ לנשיאות, ברגותי דחה את ההצעה על הסף..
בעקבות סירובו של ברגותי, פתחו בכירי פתח, בהנחיית מחמוד עבאס, בקמפיין נגד שחרורו של מרוואן ברגותי מן הכלא, לקמפיין הצטרפו כמה בכירים בפתח הנוטלים חלק בקרב הירושה שחוששים ששיחרורו של ברגותי ידחוק אותם אל הפינה.
על-פי בכיר בצמרת פתח, הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, הרואה עצמו כיורשו של מחמוד עבאס, שוחח עם בכירים בשב"כ הישראלי ובסי. איי. איי והסביר להם כי מרוואן ברגותי הינו אדם קיצוני ואם ישוחרר הוא יפגע בתיאום הביטחוני בין הרש"פ לישראל ולארה"ב. בציר החדש בצמרת פתח הפועל נגד מרוואן ברגותי חברים הגנרל מאג'ד פרג' וחוסיין א-שיח' הפועלים בשליחותו של מחמוד עבאס, הם עסוקים בעיקר בדמוניזציה ובהפחדת בכירים אמריקנים וישראלים מפני שחרורו האפשרי של מרוואן ברגותי.
שחרורו של מרווואן ברגותי מהכלא תלוי בראש ובראשונה בהסכמתה של ישראל, על-פי גורמים מדיניים בירושלים,אין רצון בקרב חברי ממשלת הימין להסכים לשחרורו של מרוואן ברגותי במסגרת עסקת חילופי שבויים עם חמאס. סביר להניח כי אם מחמוד עבאס יעביר מסר לישראל כי הוא מתנגד לשחרורו של מרוואן ברגותי מכיוון שהדבר עלול להחלישו, היא תקבל את בקשתו והנושא ירד לגמרי מעל הפרק, המגמה הישראלית היא להעניש את מרוואן ברגותי בגלל פעילות הטרור שלו וכדי שעונשו ירתיע אחרים מללכת בדרכיו.

תאריך:  13/04/2020   |   עודכן:  13/04/2020
+דיווח: ישראל עצרה את מוחמד אבו-טיר
13:34 13/04/20  |  עידן יוסף

מקורות פלשתינים מדווחים כי ישראל עצרה היום את בכיר חמאס וחבר המועצה המחוקקת הפלשתינית, מוחמד אבו-טיר. לדיווח אין לפי שעה אישור ישראלי. אבו-טיר, המייצג את תושבי מזרח ירושלים, שוחרר לפני שלוש שנים ממעצר ישראלי.

[צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש ברש"פ: עסקת חילופי שבויים תחזק את חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יורם אטינגר
רוב האמריקנים מכירים במכנה המשותף הערכי בין ישראל וארה"ב בכל הקשור לערכי יסוד תרבותיים, מוסריים, משפטיים, רעיוניים ודתיים ארוכי-טווח, בנוסף לעמידה מול איומים ואתגרים משותפים, שהם כבדי-משקל יותר מחילוקי דעות בתחום הסכסוך הערבי-ישראלי והנושא הפלשתיני
יוני בן-מנחם
מרכז מחקרים פלשתיני מעריך כי השלכות משבר הקורונה הן לטובתה של ישראל ועשויות להביא להגברת ההתנחלויות בשטחי הגדה והנורמליזציה עם מדינות ערב. עוד נכתב במחקר הפלשתיני כי הימשכות המשבר תגביר את העוני והאבטלה בשטחים הפלשתינים ותביא לאי יציבות פוליטית וחברתית רחבה
יוני בן-מנחם
מצרים קיבלה מחמאס את עיקרי הצעתו של יחיא סינוואר לקידום עסקת חילופי שבויים חדשה עם ישראל. המשא-ומתן על העסקה אמור להתחדש ברגע שיתבהר גורלה של הממשלה החדשה בישראל ותחול האטה בהתפשטות מגיפת הקורונה
איתן קלינסקי
מתוך העיתונות: כמה אלפי פועלי בניין קיבלו התרים לשהות בישראל, הם אינם שבים אחר יום עבודה לבתיהם בגדה, אלא לנים באתרי הבניין
בעז שפירא
דומני שאביע דעת רבים אם אומר שהרוב היהודי המוצק יעדיף עשרות מונים תלאותיה של מערכת בחירות רביעית על פני הצרה האיומה הזו של הפקרה למעשה של השלטון בידי אנשי שמאל מובהקים שאליליהם מערכת המשפט בישראל כאשר "האחד והיחיד בלתו אין" הוא בית המשפט העליון ושופטיו בשבתו כבית הדין העליון לצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il