X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ממשלת הפוטש של נתניהו וגנץ

ובא לציון גועל

את הממשלה הזאת, ואולי טובה ממנה, אפשר היה להקים לפני שנה ישראל כץ מקבל את האוצר למרות שאין לו שום כישורים וכיצד ייראה משרד המשפטים תחת ניסנקורן
▪  ▪  ▪
טובתו של מי

בשביל שני האחוזים הללו?
ניקולאי השני. מה החוזק של הוודקה

אחר כך מדברים איתנו על "טובת המדינה" (בהקדמה להסכם הקואליציוני), אבל כאשר נכנסים לפרטיו – רואים שהאדונים החתומים עליו חשבו קודם כל על טובת עצמם. והעיקר: רואים בצורה הברורה ביותר שהם אינם מאמינים זה לזה, ואז הם רוצים שאנחנו נאמין להם. אתם יודעים מה? אני מוכן להאמין לכל הדברים הרעים שהם אמרו זה על זה עד שלשום

כאשר מת יוסף סטלין והגיע (כמובן) לגהינום, קידם את פניו הצאר ניקולאי השני. "חיכיתי לך מזמן. מה נשמע בבית?", אמר האחרון לבית רומנוב. "הכל כרגיל", משיב הרודן הסובייטי. ניקולאי: "המתנגדים למשטר עדיין נשלחים לסיביר?". סטלין: "כמובן". ניקולאי: "המשטרה החשאית עדיין שולטת במדינה?". סטלין: "בוודאי". ניקולאי: "עדיין יש רעב מדי שנה?". סטלין: "בטח". ניקולאי: "והוודקה היא בחוזק של 38% אלכוהול?". סטלין: "לא, לא, לא. בגן העדן של הפועלים, הוודקה היא 40%". ניקולאי: "תאמר לי בבקשה, יוסף ויסריונוביץ: בשביל שני האחוזים האלה היה צריך את כל המהפכה?".
סליחה על האסוציאציה, אבל זו התחושה עם הקמת ממשלת האחדות או ממשלת החירום בשמה הרשמי, וממשלת הפוטש במשמעותה המעשית. בשביל זה עברנו את כל הטלטלה של השנה האחרונה? בשביל זה הלכנו לעוד שתי מערכות בחירות? בשביל זה הוצאנו מיליארדי שקלים? בשביל זה ירדנו לתחתיות של הכפשות ופלגנות? בשביל זה נכנסנו לקורונה בלי ממשלה וכנסת? בשביל זה?!
הרי את כל זה יכולתם לעשות כבר אחרי הבחירות לכנסת ה-21. הרי כבר אז היה ברור שאין מוצא אחר. אני לא חושב שמישהו באמת זוכר מדוע זה לא קרה באפריל 2019, ואני גם לא חושב שזה משנה למישהו. הרי השנה הזאת לא הובילה לתוצאה שונה, ובוודאי שלא לתוצאה טובה יותר, אלא להפך. השנה הזאת הובילה לממשלת שיתוק, שלא תוכל לתפקד ולו רק בשל הגודל המפלצתי שלה, ולכך שבפועל – השליטה במדינה עוברת לידי נתניהו וגנץ, תוך סירוס הכנסת וסחטנות כלפי בית המשפט העליון.
אחר כך מדברים איתנו על "טובת המדינה" (בהקדמה להסכם הקואליציוני), אבל כאשר נכנסים לפרטיו – רואים שהאדונים החתומים עליו חשבו קודם כל על טובת עצמם. והעיקר: רואים בצורה הברורה ביותר שהם אינם מאמינים זה לזה, ואז הם רוצים שאנחנו נאמין להם. אתם יודעים מה? אני מוכן להאמין לכל הדברים הרעים שהם אמרו זה על זה עד שלשום.

השרים החדשים
העיקר להיות נאמן [יונתן זינדל, פלאש 90]

רגב מציתה אש בכל מקום ובכל נושא. לתת לה את הפיקוח על המשטרה ושירות בתי הסוהר, זה כמו למנות פירומן למפקד שירותי הכבאות. אוחנה רואה את מערכות החוק והאכיפה כמי שאמורות לעמוד לשירותה של הממשלה. לתת לו את המשרד הזה, זה כמו למנות שמיניסט למנהל בית הספר

קבלו את שר האוצר החדש, ישראל כ"ץ. האיש שאמור להתמודד עם המשבר הכלכלי הקשה ביותר שידעה המדינה מזה עשרות שנים, אולי מאז הקמתה. מה הכישורים שלו? במילה אחת: אפס. בשתי מילים: לא כלום. לשר האוצר הבא שלנו יש תואר במדעי המדינה וביחסים בינלאומיים, ולמעשה מאז ימיו באוניברסיטה העברית – הוא פעיל פוליטי ולא מילא שום תפקיד של ממש במגזר העסקי או בתחום הכלכלי.
בדיקה מקרית למדי שערכנו מעלה, כי קשה מאוד למצוא שר אוצר שכל כך אינו מתאים לתפקידו מבחינת השכלתו ונסיונו; הממצאים מובאים בטבלה המצורפת. היחיד הדומה לכ"ץ הוא שר האוצר הצרפתי, ברונו לה-מאר. בכל יתר המדינות שנבדקו, שר האוצר הוא לכל הפחות בעל השכלה אקדמית בתחומי עיסוקו (גם השכלה משפטית מתאימה, בשל העיסוק בתחום האזרחי) או בעל ניסיון רלוונטי – ובמקרים רבים יש לו גם וגם.
אז למה כ"ץ מקבל את התפקיד? יש כמה תשובות אפשריות. האחת: נתניהו רוצה לחסל את הקריירה של מי שנחשב כמועמד בכיר לרשת אותו. רק שלושה שרי אוצר היו גם ראשי ממשלה: לוי אשכול, שמעון פרס ונתניהו עצמו. ראו רשימה חלקית של האחרים: פנחס ספיר, יהושע רבינוביץ, יצחק מודעי, יגאל הורביץ, יגאל כהן-אורגד, אברהם שוחט, דן מרידור, מאיר שטרית, סילבן שלום, רוני בר-און, יובל שטייניץ, משה כחלון. אצל רובם, האוצר היה התפקיד הבכיר ביותר אליו הגיעו ולעיתים גם התפקיד המיניסטריאלי האחרון שמילאו.
השנייה: נתניהו רוצה להיות בעצמו שר האוצר. מצד אחד זה לא ממש רע, כי הוא היה שר אוצר מוצלח. מצד שני, מתי יהיה לו זמן והאם אין לו די והותר סמכויות גם כך? השלישית: נתניהו ממנה שרים לא על-פי כישוריהם אלא על-פי מידת נאמנותם – ולשם כך נעבור למשרד לביטחון פנים.
אפשר להתווכח אם גלעד ארדן עושה או לא עושה עבודה טובה במשרד זה. דבר אחד ברור: בימי הקורונה זהו משרד חיוני מאין כמותו. אז למה להחליף את השר כעת, ועוד במסגרת מה שמתיימר להיות ממשלת חירום למאבק בנגיף? ותראו מי המועמדים להחליף אותו: מירי רגב ואמיר אוחנה. לכו תדעו אם לצחוק או להיכנס למקלט.
רגב מציתה אש בכל מקום ובכל נושא. לתת לה את הפיקוח על המשטרה ושירות בתי הסוהר, זה כמו למנות פירומן למפקד שירותי הכבאות. אוחנה רואה את מערכות החוק והאכיפה כמי שאמורות לעמוד לשירותה של הממשלה. לתת לו את המשרד הזה, זה כמו למנות שמיניסט למנהל בית הספר. שום גוף עסקי לא היה שוקל למנות מישהו מהשניים הללו למנכ"ל שלו. אבל בממשלה הכל הולך, כי – וזה העיקר – הם נאמנים ב-100% לנתניהו. חובת האמונים למדינה, לחוקיה ולתושביה – היא שולית במקרה הטוב.

שרי אוצר
המדינה
השר
ההשכלה
ניסיון קודם
ארה"ב
סטיב מנוחין
BA מאוניברסיטת ייל
גולדמן-זאקס, קרנות גידור
בריטניה
רישי סאנוק
מדעי המדינה, כלכלה, MBA
גולדמן-זאקס, קרנות גידור
הולנד
וופקה הוקסטרה
משפטים, MBA
מקינזי, חברת הנפט של
אוסטריה
גרנוט בלומל
MBA
פוליטיקה
צרפת
ברונו לה-מאר
מדעי המדינה
שירות המדינה, פוליטיקה
אוסטרליה
מתיאס קורמן
משפטים
פוליטיקה
סין
ליו קון
כלכלה, כספים
שירות המדינה, פוליטיקה
ישראל
ישראל כץ (מיועד)
מדעי המדינה
פוליטיקה
שר המשפטים

עוד שר חדש: אבי ניסנקורן במשרד המשפטים. יהודה יפרח פרסם במקור ראשון סקירה מאלפת על שנותיו של ניסנקורן כיו"ר ההסתדרות. הקו המרכזי היה, שניסנקורן העדיף בצורה שיטתית את טובתם של הוועדים החזקים, גם כאשר המשמעות הייתה שעובדי מונופולים כמו הנמלים, הרכבת וחברת החשמל יקבלו סכומי עתק ושיימנעו רפורמות שישרתו את טובת הציבור. הוא מנע גם שקיפות של התנהלות ההסתדרות וטרפד את רעיון בוררות החובה בשירותים החיוניים. בקיצור: פוליטרוק מהסוג הישן, הדואג לעצמו ולגוף בראשו הוא עומד, במקום לדאוג לאנשים אותם הוא אמור לייצג.
האם זה אומר משהו על התנהלותו של ניסנקורן כשר המשפטים? ניתן רק לקוות שהתשובה שלילית. משום שאם היא חיובית, אנחנו עלולים לקבל שר שיעדיף נושים מוסדיים על פני חייבים קשי יום; שיטרפד הצעות חוק להפחתת כוחם של מונופולים; שימנע שקיפות של הדיונים בוועדת השרים לחקיקה; שיפעל במינוי השופטים מתוך שיקולים של מעמדו האישי; שיישר קו עם היועץ המשפטי לממשלה וישמר את כוחו המוגזם; שלא יתעמת עם אקטיביזם-יתר של בית המשפט העליון. בקיצור: שר משפטים שיחשוב על הקריירה שלו במקום על אזרחי ישראל. בעצם, מבחינה זאת, הוא מתאים מאוד לממשלת נתניהו-גנץ.

תאריך:  21/04/2020   |   עודכן:  21/04/2020
+עמיר פרץ: נהיה שותפים לכניסת גנץ לראשות הממשלה
22:08 21/04/20  |  עידן יוסף

יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ: "החלטנו להצטרף לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה, ובעוד שנה וחצי אנו נהיה שותפים לכניסתו של בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל". פרץ נמנע מלהזכיר בדבריו את שמו של נתניהו.

+טופורובסקי: התחושה שעבדנו קשה בשביל שגנץ יצטרף לנתניהו קשה
21:23 21/04/20  |  עידן יוסף

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם): "בשנים האחרונות ניהלתי את השטח של יש עתיד ובשנה האחרונה את זה של כחול לבן. התחושה שעבדנו קשה כל כך בשביל שגנץ יצטרף לממשלת נתניהו החמישית היא, בלשון המעטה, קשה. תקשיבו לנאום של לפיד ותבינו למה. תבינו גם שיש עתיד".

+לפיד: "הממשלה תתפרק מוקדם מכפי שחושבים"
20:39 21/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אישר כי בשום מצב לא היה משתף פעולה עם נתניהו ומעדיף בחירות  ▪  "מתנצל בפני כל מי ששכנעתי בשנה האחרונה להצביע לבני גנץ"  ▪  "אני יודע מה הם חושבים זה על זה"  ▪  הליכוד: לפיד העדיף לנסות לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, ולהטיף מהיציע. זמנו עבר"

לפיד. הממשלה הכי מושחתת [צילום: טוויטר]
+גנץ נגד לפיד: העדיף בחירות במקום להאבק בקורונה
20:12 21/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהצהרה לעיתונות אמר יו"ר כחול לבן: "בחרנו בשליחות לאומית על פני שליחות מפלגתית"  ▪  "בחרנו לצאת ממרחב הנוחות ההצהרתי ולעבוד מבפנים"  ▪  "עדיף לנצח את הקורונה מאשר לנצח ברשתות החברתיות"

גנץ. סיכומים לחזרה למשטר מתפקד
+אתמול בוצעה התנקשות בדמוקרטיה
12:06 21/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אתמול אמרו בגלוי מנהיגי אותן מפלגות ליותר ממיליון בוחריהם - אנחנו שהבטחנו הולכנו אתכם שולל, וסתם זרקנו התחייבויות מפורשות וחוזרות שלא נכהן בממשלת השחיתות  ▪  וגם אינם מבקשים סליחה על הפרת ההתחייבות

דמוקרטיה עממית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו וגנץ סוחטים את בג"ץ
12:06 21/04/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה

למקרא ההסכם מתברר, שהפוליטיקאים - בעורמתם כי רבה - הניחו על שולחנו של בג"ץ מין תבשיל מיוחד שכזה, שעתיד להסב לשופטים כאבי בטן עזים במיוחד, שספק אם ידעו כמותם אי-פעם

החתימה על הסכם ממשלת אחדות
+ממשלה מנופחת, מחיר מופקע
11:43 21/04/20  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה

מרוב שרים לא רואים את היעד!  ▪  גם 12 שרים היו מספיקים!  ▪  גנץ ומחלקת הטירונים  ▪  זה מה שיש ועם זה ננצח?  ▪  האם כחלק מן המחיר המופקע תתמסמס החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן, צפון ים המלח ויישובי יהודה ושומרון?  ▪  האם מי שרצה ממשלת נתניהו קיבל ממשלת גנץ?

נתניהו. מחיר מופקע [צילום: יוטיוב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ובא לציון גועל
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
גועל נפש זו ההגדרה לממשלה
אמת בסלע  |  21/04/20 12:14
 
- {{{טובת המדינה-ליכוד+כחול לבן.
בלי דתיים וחרדים  |  21/04/20 18:36
2
היטבת לתאר.  ל"ת
נגעל  |  21/04/20 12:23
3
סופית. איתמר מבולבל
רננה  |  21/04/20 12:24
4
דיי עם השנאה לגוש הימין ולביבי
אקטואלי  |  21/04/20 12:53
 
- אקטואלי, כתבת: "מה יהיה כאשר נ
בן נאמן  |  21/04/20 15:05
5
בהחלט היה מוצא
ארי כספי  |  21/04/20 14:47
6
ממשלת הפוטש
יאיר4  |  21/04/20 23:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
מתקרבים להקמת ממשלה: גורמים המקורבים למו"מ טוענים כי סלע המחלוקת - הוועדה למינוי שופטים - נפתר    פריצת דרך בשיחות והסכמה על כלל הנושאים    ח"כים בכחול לבן: לא ידענו ששמנו הוסר מהצעות החוק
דן מרגלית
יש צווחה בצליל פשיסטי צורם נגד כל מי שחולק על ביבי    מאחלים לו מיתה בייסורים וקוראים לעוצרו על לא עוול בכפו ומציינים כל ביקורת כהסתה ובעיקר לא מתווכחים עם הטיעון אלא מתנפלים על מי שנותן לה ביטוי ובכך מאיימים עליו מילולית
מירב ארד
גנץ עזב את המעון לאחר שלא הושגו הסכמות בשל המחלוקת על הוועדה למינוי שופטים והתערבות בג"ץ    גנץ יידרש להחליט היום אם יקדם חקיקה נגד נתניהו או שיצטרף לממשלה
איתן קלינסקי
את שיקול הדעת של "מוקצים מחמת מיאוס" ימשיכו להעריך כל המאושפזים בבית החולים "מעייני הישועה" כשהם יראו ליד מיטתם את ד"ר עבד זחאלקה    את שיקול דעתם של מוקצים ימשיכו להעריך מאושפזים במרכז הגריאטרי בפרדס חנה כשיראו ליד מיטותיהם את סמאהר ג'בארין
עידן יוסף
אנשי מחאת הדגלים השחורים מפגינים בכיכר רבין נגד כניסת כחול לבן לממשלת נתניהו    לפיד: גנץ רימה אותנו ופירק את כחול לבן    יעלון: ההנהגה כשלה במאבקה בקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il