X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
היום אנו נמצאים במצב כאילו בקרוב ישלמו על-מנת לצרוך נפט החביות מלאות, המאגרים מלאים, מלאי החירום מלאים ובארות הנפט ממשיכים להזרים על פני הכדור שלנו עוד ועוד נפט חלק מהדיווחים מדברים כי מתחת ל-20 דולר לחבית זה לא כלכלי להפקה
▪  ▪  ▪
אין ביקוש [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

זהב שחור. כך קוראים לו! לפני 15 שנה מחיר הנפט דיגדג ל-150 דולר לחבית. היום מחיר הנפט מדגדג את ה 20 דולר לחבית. מלמטה.
הסיבות להתדרדרות המחיר הן רבות ומגוונות אולם כדאי להבין שעיקרן, לפחות לשנים הקרובות, הן פוליטיות. המלחמה הכלכלית בין מפיקות הנפט בעולם ובעיקר בין רוסיה לערב הסעודית על נושא הנפט פוגעת אנושות במחיר.
כמובן שאם נוסיף על כך את משבר הקורונה, שעצר טיסות (ירידה של 80% בתעופה האזרחית בעולם) והאט משמעותית שימוש בתחבורה צורכת בנזין, ניתן להבין שהלחצים על המחיר מובנים.
היום אנו נמצאים במצב כאילו בקרוב ישלמו על-מנת לצרוך נפט. החביות מלאות, המאגרים מלאים, מלאי החירום מלאים ובארות הנפט ממשיכים להזרים על פני הכדור שלנו עוד ועוד נפט. חלק מהדיווחים מדברים כי מתחת ל-20 דולר לחבית זה לא כלכלי להפקה.
המסחר בעולם בנפט כבר מזמן אינו קשור לאלו העוסקים בנפט. מדובר בסחורה סחירה לכל דבר ועניין ובעיקר באמצעות חוזים עתידיים ולא בספוט. לאור המחיר הלכאורה נמוך, הפיתוי להשקעה בנפט גדלה משמעותית וכולם מחפשים את אפשרויות ההשקעה. המסחר בחוזי נפט עלה משמעותית בחודשים האחרונים וניתן לראות זאת גם במכשירי ההשקעה בישראל (קסם ברנט, תכלית ברנט).
הסבר קצר על רגל אחת על שיטת המסחר בחוזים:
חוזה עתידי משקף מחיר עתידי ולא את המחיר הנוכחי ולכן, אם מחיר הנפט עולה היום ב-5% זה לא אומר בהכרח שכך גם החוזה העתידי.
אם המשקיעים חושבים שמחיר חבית נפט בעוד שנה יעמוד על 30 דולר - זה יהיה מחיר החוזה וזה מה שנשלם. 30 דולר. כמובן שלכל חוזה יש פג תוקף ולכן יהיה צורך לגלגל חוזים בכל עת ולכל גלגול חוזה יש עלויות, שככל שהעמיק המשבר הנוכחי כך עלו גם הן. ולכן, להשקעה בסחורות, המתבצעת באמצעות חוזים, יש משמעויות רבות שלא תמיד נהירות למשקיע הממוצע.
אני באופן אישי לא כ"כ אוהב השקעה בסחורות, מכמה טעמים. הראשון, אני לא משקיע בחוזים באופן יומיומי ולכן עלי ללמוד כל עסקה ועסקה כל פעם מחדש. השני, והחשוב יותר, אני טוען כי לא באמת ניתן לנתח מצבה של סחורה. אין לה דוחות כספיים ואין שורה תחתונה. השלישי, לאור השני, אני רואה פה יותר סוג של הימור מסוים מאשר השקעה נטו.
אני יודע שיהיו כאלה שיחלקו עלי, אך בשורה תחתונה... האם נפט היום ב-20 דולר לחבית יהיה 40 דולר בעתיד? אני נוטה לחשוב שמחיר של 20 דולר לחבית הוא מעניין. האם הוא יגיע קודם ל-10 דולר ורק אחר כך ל-40? איני יודע. למרחק של שנה שנתיים - ייתכן שמחיר של 4-35 דולר לחבית יהיה רלוונטי. זהירות נדרשת.

תאריך:  21/04/2020   |   עודכן:  21/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אתמול אמרו בגלוי מנהיגי אותן מפלגות ליותר ממיליון בוחריהם - אנחנו שהבטחנו הולכנו אתכם שולל, וסתם זרקנו התחייבויות מפורשות וחוזרות שלא נכהן בממשלת השחיתות    וגם אינם מבקשים סליחה על הפרת ההתחייבות
יוסי דר
למקרא ההסכם מתברר, שהפוליטיקאים - בעורמתם כי רבה - הניחו על שולחנו של בג"ץ מין תבשיל מיוחד שכזה, שעתיד להסב לשופטים כאבי בטן עזים במיוחד, שספק אם ידעו כמותם אי-פעם
יוני בן-מנחם
אמצעי התקשורת הערביים מדווחים על קמפיין בעיתונות הרוסית המכפיש את נשיא סוריה בשאר אסד ומציג את משטרו כמושחת. נראה כי הנשיא פוטין מפעיל לחצים על הנשיא הסורי על-רקע פגיעה באינטרסים של רוסיה בסוריה והמעורבות הגוברת של אירן במדינה
רפי לאופרט
אירוע הקורונה 2020, הוא התפרצות בלתי-צפויה של תהליך-טבע אנרכי ומהווה המחשה מצויינת לסיכון הטמון בעולם גלובלי כשהוא יוצא משליטה. מלחמת הקורונה ה-1, היא הניסיון האנושי להחזיר לעצמו שליטה וריסון על ההתפרצות, באמצעות תגובה רציונלית ושת"פ מדינתי ובינלאומי
ד"ר רון בריימן
מרוב שרים לא רואים את היעד!    גם 12 שרים היו מספיקים!    גנץ ומחלקת הטירונים    זה מה שיש ועם זה ננצח?    האם כחלק מן המחיר המופקע תתמסמס החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן, צפון ים המלח ויישובי יהודה ושומרון?    האם מי שרצה ממשלת נתניהו קיבל ממשלת גנץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il