X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עדיף בהרבה על כל אלטרנטיבה כמו בחירות, אנרכיה, ממשלת מיעוט ובוגי יעלון, גדול המתנגדים להסכם טועה בניווט שלו!
▪  ▪  ▪
יעלון. טועה בניווט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כששמעתי שיש הסכם, רחב לבי. סוף-סוף המציאות כפתה את עצמה על חלק נכבד מהפוליטיקאים שלנו. תהיה לנו ממשלה מנופחת (בהנחה שהיא אכן תושבע ותחל במלאכה), מסורבלת, שני גושים הקשורים אחד לשני ולא יכולים להזיז אף איבר בלי הסכמת השני. המדהים הוא, לדעתי, לא כל כך הגודל העצום של הממשלה העתידית, אלא השוויון הבלתי נתפס בין גוש הליכוד הגדול פי שלושה מגוש "כחול לבן".
באופן טבעי ההסכם זוכה ועוד יזכה למטר חרפות ובלי ספק יונפו עוד דגלים שחורים (דרך אגב, הדגל של דאעש הוא שחור והחולצות השחורות היו סמלם אנשי הזרוע של מוסוליני), ושדות מוקשים מכל הסוגים יזרעו בדרכה של הממשלה העתידית. גם אם נוסיף עוד ועוד פגמים להסכם, ונלעג ונבוז לגנץ, השאלה הפשוטה הנשאלת היא: יופי, אז מה האלטרנטיבה? אנרכיה? בחירות בפעם הרביעית? עם עריק פה ושם, ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של ה"משותפת"? ואולי נס משמים? מסקנתי: הממשלה העתידית עדיפה על כל אחת מהאלטרנטיבות, ובגדול!
ראש המתנגדים להסכם, והקולני שבהם הוא בוגי יעלון, רמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר, אדם ישר דרך, שעד לרגע האחרון היפנה לגנץ קריאות נואשות, בנוסח צבאי, שלא לעשות הסכם: "בני, טעית בניווט": ראיון עומק ארוך שלו לפני שבוע במוסף מעריב, הבהיר לי כי הטעות בניווט היא דווקא אצלו, ומשקפת ככל הנראה את המציאות החלופית של אלו שעבורם היעד של סילוק נתניהו הפך לאובססיה בלתי נשלטת (בדיוק כמו בצד השני של חסידי נתניהו). אצביע כאן על שני נושאים עקרוניים.
האחד, התקשורת. על-פי יעלון "נתניהו השתלט על חלק ניכר מהתקשורת וממשיך לרדוף את המעטים שעוד מותחים עליו ביקורת". הוא חוזר על כך מספר פעמים ומייחל "לתקשורת מבקרת לא חבורת אומרי הן". אתה עומד נדהם: "האם נתניהו שולט בעיתון ה"ארץ"? האם הוא קנה ממוזס את מניותיו בעיתון ידיעות אחרונות? האם השתלט על מעריב שם מככב גדול מקטרגיו? האם השתלט על "גלובס"? האם רכש את מניות ערוץ 12 ו-13 ? האם יש לו קמצוץ השפעה בערוץ 11 הציבורי המשמש למעשה כדובר מערכת המשפט והפרקליטות?
האם שיחד וקנה את כתבי ופרשני המשפט בשלושת הערוצים, או את כתביהם לענייני חוץ? האם השתלט על אתרים כמו וואלה או ווי נאט? לא דובים ולא זבובים. את "מלחכי הפינכה" שלו בערוצי הטלוויזיה, כהגדרת "התקשורת הנשלטת", הוא יכול לספור על יד אחת. וכן, יש לו תמיכה בעיתון אחד, ישראל היום. האם בוגי לא רואה מה שכל אדם סביר רואה? כנראה שלא. הוא מלא אמונה במציאות המדומה שהוא חי בה.
הוא חוזר על הפזמון ההזוי ש"להשגת השליחות העיקרית שלי להזיז את נתניהו אני מרגיש חזק ובטוח מספיק כדי שפעם אחת, עם הצבעה אחת שבה הערבים תומכים בי, כי זה פחות מסוכן מהמשך שלטון נתניהו". ואתה שואל: למה רק פעם אחת? מה יהיה מחר ומחרתיים כאשר יש לך רק 47 מנדטים, בכללם של גדול האופורטוניסטים בפוליטיקה הישראלית, ליברמן, ויש לך אין ספור החלטות והצעות להעביר בכנסת, ואתה תלוי לחלוטין ברצון של 15 אצבעות של אלו שלא מכירים בכלל בזהותה היהודית של המדינה? אין כדבר הזה באף ממשלת מיעוט בעולם. מה קרה לניווט של בוגי?

תאריך:  23/04/2020   |   עודכן:  23/04/2020
+האוזר והנדל חושפים: אלה התיקים שהוצעו לנו
21:09 23/04/20  |  עידן יוסף

חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל (דרך ארץ) לחדשות 12: הציעו לנו את תיק החוץ, ביטחון הפנים או המשפטים כדי שנצטרף לממשלת 61.

+ממשלה בשידור חי: השרים נדרשים למסמך סודיות
20:55 23/04/20  |  עידן יוסף

שרי הממשלה נדרשים כעת לחתום על מסמך סודיות בעקבות ההדלפה לעיתונאי מיכאל שמש מתאגיד השידור. כך קובע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהבהיר כי מי שלא יחתום לא יורשה להשתתף בישיבת הממשלה. האישור להשתתף בישיבת הממשלה או בישיבת שרים הוא אישי ולא ניתן להעברה לאחר - לשון נוסח ההצהרה.

+מסתמן: בנט לבריאות; ליצמן לשיכון
19:20 23/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נראה כעת כי סלע המחלוקת הוא האם האחריות על מינהל התכנון תהיה אצל ליצמן או אצל דרעי  ▪  לא ברור האם כשר בריאות יתעקש בנט על המלצתו להעביר את הטיפול בקורונה למשרד הביטחון

ליצמן ובנט. זה שהולך וזה שבא? [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+ח"כ כהנא: "שני יו"רים לשעבר של ההסתדרות בממשלה - סכנה לכלכלה"
16:03 23/04/20  |  מירב ארד

ח"כ מתן כהנא כתב בחשבון הטוויטר שלו:" ‏ממשלה עם שני יו"רים לשעבר של ההסתדרות בתפקידי מפתח כלכליים, עלולה להיות סכנה אמיתית לכלכלת ישראל."

+"מפלצת ביורוקרטית שאי-אפשר יהיה לנהל"
15:01 23/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מבהיר: "אתם מכניסים פה סעיפים שמאפשרים לכהן כראש ממשלה, לא רק מי שנאשם בפלילים, אלא אפילו עבריין מורשע, אתם תאפשרו לו להמשיך לכהן כראש ממשלה"  ▪  "אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל. לא ראיתי דבר כזה מאז נכנסתי לפוליטיקה"  ▪  ח"כ שלח: הסכם של שני גנבים שיושבים לסגור ביניהם הסכם ולקחו עורך דין"  ▪ ח"כ גינזבורג השיב: "הגיעה העת לקבל את הכרעת הבוחר שקבע שזוהי הכנסת וזו הממשלה שצריכה לקום"

ח"כ לפיד. "ממשלת נתניהו החמישית" [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
דיון סוער בוועדה המסדרת [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
+רבוטה בעיניים
14:50 23/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

צווחני השחיתות לא מביטים בראי, עם ישראל ניצח את הצבועים המאוסים והנה יש לנו ממשלה

לפיד. "צדיק" [צילום: טוויטר]
+ישראל באביב 2020
14:15 23/04/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

אפידולוגיה ואידאולוגיה  ▪  מגיפה רפואית ופוליטית  ▪  מחשבות ואמירות מהבידוד בימי הקורונה  ▪  המשבר הרפואי והכלכלי, בגלל מגפת הקורונה העולמית. ואולם המשבר השלטוני אך ורק בגלל הצמרת הפוליטית המסוכסכת הבלתי פוסקת

מגיפת הקורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הקול של האזרח הערבי הוא לגיטימי
13:58 23/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

הסתה מבחילה של הימין נגד נשיא נבחר גרמה לכך, ש-5 ימים לאחר בחירת פרופ' גבריאל נארוטוביץ' לנשיא הוא נרצח  ▪  הימין כפר בלגיטימיות הצירים היהודים שנבחרו לסים הפולני ב-5.11.1922 ותמיכתם היא זו שסייעה לבחירת נשיא שנתמך על-ידי גוש שמאל-מרכז

סיעת הרשימה המשותפת בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+סוגיית הבדיקות
13:37 23/04/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

היציאה מהסגר לוקה בחסר, וזה בלשון המעטה - כשבוע עובר על-מנת להגיע לתוצאה של בדיקת קורונה, והנתונים העומדים לנגד עינינו משקפים מספר נדבקים אשר נכון לזמן שעוד לפני ההקלות  ▪  רק משרד הביטחון יכול לפקד על מבצע למען קיצור משך הזמן של הבדיקות בפרט ועל כל המערכה הביצועית בכלל, בזמן שמשרד הבריאות מייצר את המדיניות באופן המאפשר הפריה הדדית ביניהם

בדיקות קורונה, מכון ויצמן [צילום: מכון ויצמן למדע]
+ח"כ פרץ: "עם כניסתי לתפקיד אפעל להשיב את המשק לתפקוד"
13:06 23/04/20  |  מירב ארד

שר הכלכלה והתעשיה המיועד, ח”כ עמיר פרץ בפגישה עם נשיא התאחדות התעשיינים: "המשק הישראלי נמצא באחת משעותיו הקשות. מעל למיליון מובטלים, וענפים שלמים שהושבתו בעקבות נגיף הקורונה, דורשים טיפול מיידי. בכוונתי, מיד עם כניסתי לתפקיד, לפעול כדי להשיב את המשק לתפקוד מיטבי ככל שניתן. אבחן את הסכמי הייבוא של ישראל, ואעשה הכל כדי שתוצרת מקומית תתועדף. אני מתחייב להביא את השותפות הזאת עם התאחדות התעשיינים לקדמת הבמה. כל פתרון צריך להבנות יחד איתם, בשותפות ובשיח פתוח, וכך יהיה מעתה".

פרץ עם נשיא התאחדות התעשיינים [צילום: דוברות מפלגת העבודה]
+הממשלה, סמוך לאקורד הסיום
11:23 23/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ביבי מדבר על מערכת המשפט ומתכוון רק למשפט אחד, זה שעתיד להיפתח נגד הנאשם בנימין בן בן ציון נתניהו ב-24 במאי

נתניהו. אינו חושש [צילום: מקסים שם-טוב]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסכם להקמת ממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יופי של ליקוק
ארי כספי  |  23/04/20 08:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
יש עתיד, הרשימה המשותפת ותל"ם פנו ליו"ר הכנסת: "הדבר עלול להביא לעימות בין הכנסת לבית המשפט הגבוה לצדק, בעיתוי שאין עדין ובעייתי ממנו"    יש עתיד עותרת לבג"ץ נגד הסכם נתניהו-גנץ כאשר במוקד העתירה ההחלטה לא למנות נציג אופוזיציה בוועדה למינוי שופטים
עומר מואב
האמת הפשוטה היא שנתניהו לא רוצה לגעת בכלכלה    ברור שגם אם הוא היה רוצה, הוא לא יכול היה לעשות הרבה, אבל היו הזדמנויות לאורך העשור האחרון כן לשפר פה ושם, ואת רובן הוא החמיץ ובחלקן הוא חיבל
מרדכי ליפמן
החלטה בעניין יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אותה כפה הבג"ץ על הכנסת באופן אולטימטיבי, וכמוה גם אחרות, מעלות ספק אם נתניהו אכן יזכה בהליך משפטי הוגן    כבר ציינה אפשרות זו פרופ' רות גביזון כאשר אמרה כי "לנתניהו אין סיכוי לקבל משפט צדק... כמה חבל יהיה אם אכן כך יקרה - לכל הצדדים" (ישראל היום 2.10.2019,עודכן ב-7.10.2019ׂ)
מירב ארד
על ההסכם אמר: ההסכם לא מושלם. יש דברים שקשה לי איתם מאוד"    הודיע כי כחול לבן יוותר על חלק מאיושי התפקידים    על הפרת ההבטחה לבוחר השיב: "המציאות השתנתה, ולפעמים משמעות הדבר שלא נוכל לעמוד בכל מה שהבטחנו"
איתן קלינסקי
אני בז לממשלה מנותקת מעם, שיותר ממיליון מבניו היום הם מחוסרי עבודה ועסקים של עצמאיים רבים קורסים    היא תהיה הממשלה השמנה והשבעה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, עם למעלה מ-30 שרים, 16 סגני שרים, שני מעונות ראש ממשלה וחוק נורבגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il