X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ביבי מדבר על מערכת המשפט ומתכוון רק למשפט אחד, זה שעתיד להיפתח נגד הנאשם בנימין בן בן ציון נתניהו ב-24 במאי
▪  ▪  ▪
נתניהו. אינו חושש [צילום: מקסים שם-טוב]

כאזרח ישראלי הגאה, ומשבח ומרומם את מלאכת השיפוט בבג"ץ על-פי האסכולה הנושאת את שמו של המאור הגדול פרופסור אהרן ברק, אני סולד מההתקפות האנטי-דמוקרטיות בצליל של צווחה פשיסטית על בית המשפט העליון. זו הדרך לדיקטטורה.
לפני כמה ימים התבטאתי כי ביבי מוביל אותנו בדרך אל בניטו מוסוליני, שהציב את הפאשיזם האיטלקי בראש השלטון בארצו וכל שופרותיו התנפלו עליי. לא. גם אני מציין, וחוזר ומציין - כי ביבי אינו מוסוליני. בוודאי לא בשלב הזה. אבל כל מהלך קומוניסטי או פשיסטי מתחיל בכוונה טובה. הרי הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות.
אמש נערכה בתל אביב הפגנה מרוממת נפש שארגנה משפחת שוורצמן בכיכר רבין, שהמונים זרמו אליה (ולא במקרה בממשלה עלה רעיון דיקטטורי, שנדחה על-ידי ביבי, להגביל את מספר המשתתפים). ח"כ איימן עודה, שהיה אחד מתשעת הנואמים, הביא ציטוט מדברי ביבי כפי שפורסמו בהארץ וטען כי דברים אלה נאמרו לא פחות ולא יותר אלא על-ידי הדוצ'ה, מוסוליני.
אני מביא את דברי עודה. לא בדקתי אם אכן כך ובאילו נסיבות בכלל נאמרו על-ידי מוסוליני, ואיני מתחייב לדיוקם. עודה צריך להוכיח.
כן, קיימת סכנה שבסוגרה את בתי המשפט ובהחדירה את אנשיה לתקשורת ובהפיצה שקרים כאילו היא שמאלנית וכאילו בעליון "חבר מביא חבר", ישראל מאבדת את זוהרה כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. לכן אני מתנגד בכל תוקף שביבי, הנושא על כתפיו שלושה סעיפים במסגרת כתב אישום פלילי חמור עם קלון, יוסיף לכהן כראש הממשלה. חד וחלק. עד כאן.
אך מנקודת ראות של ניתוח המחלוקת בדרך להקמת ממשלה הריני מציע את ההסבר הבא שהוא כאמור רחוק מרצוני ומתמיכתי ומדעותיי:
המחלוקת על מה שקרוי "פסקת ההתגברות", שהכנסת תוכל לבטל החלטה של בג"ץ הפוסלת חוק, ניתנת לפתרון. מי שעסק בה בסיבובים קודמים יודע כי היו דברים מעולם. אישים בכירים היו מעורבים בה. זו שאלה של רצון טוב וחריצות. למשל, הכנסת תוכל לבטל פסיקת בג"ץ הפוסלת חוק אם יהיה לכך רוב מיוחס של 70 ח"כים, ובהם לפחות 10 מהאופוזיציה.
גם סוגיית הוועדה לבחירת שופטים פתירה. למשל, ששר המשפטים אבי ניסנקורן יתחייב להגיע להסכמה עם השר הנוסף של הליכוד מי ייבחר לבית המשפט העליון. היות שלפי תיקון של גדעון סער אי-אפשר לבחור שופט לעליון בלי תמיכה של שבעה מכלל תשעה חברי הוועדה - לכל צד יש בפועל זכות וטו. זו אינה בעיה ממשית.
ברור שביבי הנאשם בפלילים אינו רשאי לטפל בעניינים אלה, אבל מי יודע מה הוא ידבר עם השר מטעמו החבר בוועדה? ובעיקר, ממילא בחירת השופט הבא נועדה להתקיים בעוד שנה אלא אם כן במסגרת הצעדים הדיקטטוריים מתכוון ביבי לפורר את מערכת המשפט כפי שעשה ידידו ההונגרי ויקטור אורבן.
והעיקר, הוא אינו חושש באמת מתאריך התפוגה של הקריירה שלו בעוד שנה וחצי. עד אז, מועד הרוטציה, אומרים בעגה, אלוהים גדול וביבי ימצא את הדרך לשחוק את ההסכם עם בני גנץ. אז מה באמת מטריד אותו? לא סוגיות חשובות אלה. כמו בימי בריאת העולם עד דורו של נוח הוא זורע לכאורה חטין ושעורין וצומחים קוץ ודרדר. ביבי מדבר על מערכת המשפט ומתכוון רק למשפט אחד, זה שעתיד להיפתח נגד הנאשם בנימין בן בן ציון נתניהו ב-24 במאי. לא בעליון כמובן אלא במחוזי.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  23/04/2020   |   עודכן:  23/04/2020
+האוזר והנדל חושפים: אלה התיקים שהוצעו לנו
21:09 23/04/20  |  עידן יוסף

חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל (דרך ארץ) לחדשות 12: הציעו לנו את תיק החוץ, ביטחון הפנים או המשפטים כדי שנצטרף לממשלת 61.

+ממשלה בשידור חי: השרים נדרשים למסמך סודיות
20:55 23/04/20  |  עידן יוסף

שרי הממשלה נדרשים כעת לחתום על מסמך סודיות בעקבות ההדלפה לעיתונאי מיכאל שמש מתאגיד השידור. כך קובע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהבהיר כי מי שלא יחתום לא יורשה להשתתף בישיבת הממשלה. האישור להשתתף בישיבת הממשלה או בישיבת שרים הוא אישי ולא ניתן להעברה לאחר - לשון נוסח ההצהרה.

+מסתמן: בנט לבריאות; ליצמן לשיכון
19:20 23/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נראה כעת כי סלע המחלוקת הוא האם האחריות על מינהל התכנון תהיה אצל ליצמן או אצל דרעי  ▪  לא ברור האם כשר בריאות יתעקש בנט על המלצתו להעביר את הטיפול בקורונה למשרד הביטחון

ליצמן ובנט. זה שהולך וזה שבא? [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+ח"כ כהנא: "שני יו"רים לשעבר של ההסתדרות בממשלה - סכנה לכלכלה"
16:03 23/04/20  |  מירב ארד

ח"כ מתן כהנא כתב בחשבון הטוויטר שלו:" ‏ממשלה עם שני יו"רים לשעבר של ההסתדרות בתפקידי מפתח כלכליים, עלולה להיות סכנה אמיתית לכלכלת ישראל."

+"מפלצת ביורוקרטית שאי-אפשר יהיה לנהל"
15:01 23/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מבהיר: "אתם מכניסים פה סעיפים שמאפשרים לכהן כראש ממשלה, לא רק מי שנאשם בפלילים, אלא אפילו עבריין מורשע, אתם תאפשרו לו להמשיך לכהן כראש ממשלה"  ▪  "אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל. לא ראיתי דבר כזה מאז נכנסתי לפוליטיקה"  ▪  ח"כ שלח: הסכם של שני גנבים שיושבים לסגור ביניהם הסכם ולקחו עורך דין"  ▪ ח"כ גינזבורג השיב: "הגיעה העת לקבל את הכרעת הבוחר שקבע שזוהי הכנסת וזו הממשלה שצריכה לקום"

ח"כ לפיד. "ממשלת נתניהו החמישית" [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
דיון סוער בוועדה המסדרת [צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן]
+רבוטה בעיניים
14:50 23/04/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

צווחני השחיתות לא מביטים בראי, עם ישראל ניצח את הצבועים המאוסים והנה יש לנו ממשלה

לפיד. "צדיק" [צילום: טוויטר]
+ישראל באביב 2020
14:15 23/04/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה

אפידולוגיה ואידאולוגיה  ▪  מגיפה רפואית ופוליטית  ▪  מחשבות ואמירות מהבידוד בימי הקורונה  ▪  המשבר הרפואי והכלכלי, בגלל מגפת הקורונה העולמית. ואולם המשבר השלטוני אך ורק בגלל הצמרת הפוליטית המסוכסכת הבלתי פוסקת

מגיפת הקורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הקול של האזרח הערבי הוא לגיטימי
13:58 23/04/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

הסתה מבחילה של הימין נגד נשיא נבחר גרמה לכך, ש-5 ימים לאחר בחירת פרופ' גבריאל נארוטוביץ' לנשיא הוא נרצח  ▪  הימין כפר בלגיטימיות הצירים היהודים שנבחרו לסים הפולני ב-5.11.1922 ותמיכתם היא זו שסייעה לבחירת נשיא שנתמך על-ידי גוש שמאל-מרכז

סיעת הרשימה המשותפת בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+סוגיית הבדיקות
13:37 23/04/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

היציאה מהסגר לוקה בחסר, וזה בלשון המעטה - כשבוע עובר על-מנת להגיע לתוצאה של בדיקת קורונה, והנתונים העומדים לנגד עינינו משקפים מספר נדבקים אשר נכון לזמן שעוד לפני ההקלות  ▪  רק משרד הביטחון יכול לפקד על מבצע למען קיצור משך הזמן של הבדיקות בפרט ועל כל המערכה הביצועית בכלל, בזמן שמשרד הבריאות מייצר את המדיניות באופן המאפשר הפריה הדדית ביניהם

בדיקות קורונה, מכון ויצמן [צילום: מכון ויצמן למדע]
+ח"כ פרץ: "עם כניסתי לתפקיד אפעל להשיב את המשק לתפקוד"
13:06 23/04/20  |  מירב ארד

שר הכלכלה והתעשיה המיועד, ח”כ עמיר פרץ בפגישה עם נשיא התאחדות התעשיינים: "המשק הישראלי נמצא באחת משעותיו הקשות. מעל למיליון מובטלים, וענפים שלמים שהושבתו בעקבות נגיף הקורונה, דורשים טיפול מיידי. בכוונתי, מיד עם כניסתי לתפקיד, לפעול כדי להשיב את המשק לתפקוד מיטבי ככל שניתן. אבחן את הסכמי הייבוא של ישראל, ואעשה הכל כדי שתוצרת מקומית תתועדף. אני מתחייב להביא את השותפות הזאת עם התאחדות התעשיינים לקדמת הבמה. כל פתרון צריך להבנות יחד איתם, בשותפות ובשיח פתוח, וכך יהיה מעתה".

פרץ עם נשיא התאחדות התעשיינים [צילום: דוברות מפלגת העבודה]
+ההסכם להקמת ממשלה
08:19 23/04/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה

עדיף בהרבה על כל אלטרנטיבה כמו בחירות, אנרכיה, ממשלת מיעוט  ▪  ובוגי יעלון, גדול המתנגדים להסכם טועה בניווט שלו!

יעלון. טועה בניווט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה, סמוך לאקורד הסיום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא ראית ולא שמעת. דמיינת ל"ת
סניל  |  23/04/20 11:52
2
השפשפן שרוצח נשמות...
יש העזתי שצופר...  |  25/04/20 21:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עמוס גלבוע
עדיף בהרבה על כל אלטרנטיבה כמו בחירות, אנרכיה, ממשלת מיעוט    ובוגי יעלון, גדול המתנגדים להסכם טועה בניווט שלו!
עידן יוסף
יש עתיד, הרשימה המשותפת ותל"ם פנו ליו"ר הכנסת: "הדבר עלול להביא לעימות בין הכנסת לבית המשפט הגבוה לצדק, בעיתוי שאין עדין ובעייתי ממנו"    יש עתיד עותרת לבג"ץ נגד הסכם נתניהו-גנץ כאשר במוקד העתירה ההחלטה לא למנות נציג אופוזיציה בוועדה למינוי שופטים
עומר מואב
האמת הפשוטה היא שנתניהו לא רוצה לגעת בכלכלה    ברור שגם אם הוא היה רוצה, הוא לא יכול היה לעשות הרבה, אבל היו הזדמנויות לאורך העשור האחרון כן לשפר פה ושם, ואת רובן הוא החמיץ ובחלקן הוא חיבל
מרדכי ליפמן
החלטה בעניין יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אותה כפה הבג"ץ על הכנסת באופן אולטימטיבי, וכמוה גם אחרות, מעלות ספק אם נתניהו אכן יזכה בהליך משפטי הוגן    כבר ציינה אפשרות זו פרופ' רות גביזון כאשר אמרה כי "לנתניהו אין סיכוי לקבל משפט צדק... כמה חבל יהיה אם אכן כך יקרה - לכל הצדדים" (ישראל היום 2.10.2019,עודכן ב-7.10.2019ׂ)
מירב ארד
על ההסכם אמר: ההסכם לא מושלם. יש דברים שקשה לי איתם מאוד"    הודיע כי כחול לבן יוותר על חלק מאיושי התפקידים    על הפרת ההבטחה לבוחר השיב: "המציאות השתנתה, ולפעמים משמעות הדבר שלא נוכל לעמוד בכל מה שהבטחנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il