X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וממ"מ פרקליט המדינה אלדד, עולים לזירה לסיבוב שני איך הצליחו שולם פישר ומתיו ברונפמן במה שנכשלו אחרים ח"כ עודד פורר לא עושה הנחות למשרד האוצר למה כדאי לכם להתרחק מסניפי בנק הדואר? ומי הייתה האישה שעברה ילדות קשה, אימצה שני יתומים והצליחה להיכנס לכנסת
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. מי צודק? [צילום: באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

  • מה נוסחת הקסם שיכולה לפתוח בתי עסק בתקופת הקורונה
  • קשה להאמין מה קורה בסניפי בנק הדואר
  • על הדוגמנית והזמרת שהייתה גם חברת כנסת

סיבוב שני

עו"ד דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה, חוקר על-פי מה שחשף העיתונאי יואב יצחק, העורך הראשי של האתר הזה, פרשה של הקלטות שקשורות לפרשת מנדלבליט-אשכנזי, שיש בהן לדעתו חשד לשיבוש הליכי חקירה.
עו"ד אלדד, משוכנע שהמכתב ששיגר היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לנציב שירות המדינה, שבו הוא טוען שקיימת מניעה משפטית להאריך את תקופת מילוי המקום שלו כממלא-מקום פרקליט המדינה, נובעת מהעובדה שהוא בוחן מידע מטריד בעניינו של היועץ.
היועץ עו"ד מנדלבליט, טוען שהחליט לשלוח את המכתב לנציב שירות המדינה, משום ששלושת החודשים שבהם מונה אלדר לתפקיד אמורים להסתיים בחודש מאי הקרוב, ובכוונת שר המשפטים אמיר אוחנה, להאריך את המינוי.
היועץ מנדלבליט, מבקש להציג את עמדתו לבקשת ההארכה, שמבוססת לדבריו בין השאר על חוות דעתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר שכמובן מקובלת עליו.
המכתב שהיה צפוי
מכאן עובר היועץ מנדלבליט, למנות את מגרעותיו של עו"ד אלדד. על-פי המכתב הם רבים, ולכן קיימת לדעתו מניעה משפטית להאריך את תקופת הכהונה של עו"ד אלדד בעת הזאת.
מנדלבליט, טוען שהתנהלותו של אלדד בתקופת כהונתו במישורים הערכי, המקצועי והניהולי, מלמדת שעו"ד אלדד איננו מתאים לכהן כמ"מ פרקליט המדינה. העמדה הזאת לא חדשה. היועץ מנדלבליט השמיע דברים דומים ערב מינויו של אלדד לתפקיד, והעדיף להתקפל כשהבין ששר המשפטים אמיר אוחנה לא מתכוון להתקפל, ואלדר לא מתכוון לוותר על מרצונו על התפקיד כפי שעשתה מועמדת קודמת.
איש לא ציפה שמנדלבליט ישנה את דעתו על אלדד, ולכן היה צפוי שלפני הארכת כהונתו, מנדלבליט יבצע ניסיון נוסף כדי ששנוא נפשו לא יוכל להמשיך בתפקידו.
עו"ד אלדד לא פראייר. לדבריו, לפני החג הגיעה ללשכתו פנייה מעיתונאי שעוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט, וכדי להשיב לפנייה הוא ביקש לבחון את החומר מהעבר וגילה לטענתו תמונה מדאיגה, בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט.
לטענתו אף גורם לא ירתיע אותו מלבצע את שליחותו ללא מורא וללא משוא פנים. אלא שהיועץ מנדלבליט לא קונה את הסיפור ובסביבתו טוענים שמדובר בשקר וכזב.
האם זה יד המקרה?
מי שצופה מן הצד בסיפור יתקשה להשתכנע שכל מה שקורה בסיפור הזה הוא יד המקרה. המידע שהגיע ללשכתו של עו"ד אלדר חודש לפני שיפקע המינוי שניתן לו כנראה אינו מקרי. מדובר בפרשייה לא חדשה, שצריכה להיחקר ביסודיות, אבל ספק גדול אם מדובר בחקירה דחופה, שיש לבצע אותה בעת הזאת.
ספק גדול יותר הוא האם החוקר צריך להיות עו"ד אלדד, שהארכת כהונתו תלויה ביועץ המשפטי לממשלה.
אין זה יד המקרה שמנדלבליט שיגר את המכתב נגד עו"ד אלדד, לנציב שירות המדינה זמן קצר לפני שיפוג מועד כהונתו. לא בטוח שנציב שירות המדינה הרשקוביץ, שמונה על-ידי ראש הממשלה היא הכתובת הנכונה למכתבו של היועץ מנדלבליט.
אני מתרשם שאף לא אחד מהשניים צדיק. מה שברור שהפרשה הזאת רק בתחילתה ושני הצדדים עולים לזירה לסיבוב שני.

מורמים מעם

שולם פישר ומתיו ברונפמן, הם שני אנשי עסקים שלא מתכוונים להמשיך להפסיד כסף. פישר הוא חסיד גור, חסידות שאליה משתייך שר הבריאות יעקב ליצמן, ומתיו ברונפמן בן למשפחת עסקים קנדית שהיא אחת המשפחות העשירות בעולם. השניים יכולים להרים טלפון ללשכת ראש הממשלה וללשכת שר הבריאות ולזכות תמיד למענה מצד ראש הממשלה ושר הבריאות.
שני אנשי העסקים קשורים בקשר עסקי כבר שנים רבות. בשנת 2016 לאחר עשור מאז נכנסו לשותפות בשופרסל כשרכשו 20 אחוזים ממניות הרשת, הגיעו השניים למסקנה שזיכיון ברשת הרהיטים "איקאה" יאפשר להם לעשות הרבה יותר כסף, ויצאו משופרסל לאחר עשור ללא רווחים.
קשה לדעת איך הצליחה רשת הרהיטים השבדית "איקאה" שבבעלותם, לחזור במפתיע לפעילות מלאה, ומדוע הממשלה נענתה דווקא לדרישת הרשת הזאת, והעניקה היתר לפתוח חנויות כלי בית ורהיטים. נראה שאין מחלוקת על כך שחנויות כלי בית ורהיטים, הם לא המוצרים החמים שמחפשים מי שנאסר עליהם לצאת עד כה מבתיהם.
שולם פישר וחסידות גור
האם נכון לקשור את הדברים לכך ששולם פישר הוא אחד התורמים הגדולים לחסידות גור וחסידות בעלז? פישר, נחשב מקורב לחסידות האדמו"ר מגור, כששר הבריאות ליצמן הוא נציג מוסדות גור בכנסת.
כאשר הממשלה מסרבת לאפשר לעסקים שהם נחוצים הרבה יותר במשק לחדש את פעילותם, נשאלת השאלה איך זכו פישר וברונפמן בהטבה חסרת תקדים, שממנה יצאו נשכרים גם בעלי חנויות הרהיטים הקטנות שלא ניתן היה כמובן להפלות אותם.
מטרידה במיוחד העובדה, שעל משפחות חללי צה"ל נאסר להתייחד ביום הזיכרון עם יקיריהם בנימוקים שלא נשמעו כאשר ניתן אישור לשני בעלי העסקים הגדולים לפתוח את עסקיהם.
כל מי שראה את התורים הארוכים בסניפי "איקאה", מבין שהאמירה דין אחד לכולם, איבדה מזמן כל משמעות. היום מדברים בברור על אכיפה בררנית של רשויות השלטון בישראל, ועכשיו אפשר להוסיף לכך גם אישורים בררנים לבעלי הון שמקורבים לבעלי שררה.

מחוקק עם אומץ

ח"כ עודד פוררישראל ביתנו", הוא פרלמנטר מעולה. צפיתי בו מנהל את ישיבת ועדת הכספים שבה הוא הציג במערומיהם את ראש הממשלה, שר האוצר והפקידות הבכירה של משרד האוצר.
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, היה אמור להצטרף לדיון בוועדת הכספים אבל הוא לא בא. כל ההבטחות שהוא הבטיח לח"כ עודד פורר התפוגגו. באב"ד יודע שאלה ימי פומפי האחרונים שלו ושל השר הממונה עליו משה כחלון, אבל זאת לא סיבה לנהוג בדרך שבה הוא נהג באחת הוועדות החשובות של הכנסת.
פורר, שהוא יושב-ראש מצוין לא ימשיך בתפקידו כיושב-ראש וועדת הכספים, לאחר הקמת הממשלה החדשה. לדעתי זה הפסד גדול. כל מי שצפה בח"כ פורר, לא יכול היה שלא להתרשם שמדובר במקצוען, שלא עושה ולא מתכוון לעשות הנחות לא לשר האוצר הכושל משה כחלון, לא למנכ"ל משרדו ולא לבכירי האוצר.
כחלון חדל אישים
ח"כ פורר חשף בפני הציבור מה שכולם יודעים, משה כחלון חדל אישים בתחום הכלכלי. הוא מצטיין אולי בכל מה שקשור לתשמישי מיטה, אם הצעותיה של השופטת כריף לכחלון להיפגש אתו כשבעלה לא בבית, מתבססות על כך שכחלון הוכיח כישורים בתחום, אבל טיפול באירוע כמו מגפת הקורונה ענק על מידותיו. שר האוצר הוא זה שצריך לקבוע מדיניות אבל כששר האוצר הוא עלה נידף, פקידי האוצר ממשיכים לנהל את המדינה כאילו מדובר בימים רגילים.
פורר, חשף בישיבת וועדת הכספים, שעד רגע זה איש לא הניח על שולחנה של הוועדה שום הצעה או תוכנית שיכולה לסייע למשק להיחלץ מהמשבר. ח"כ פורר מופתע? הוא לא מכיר את כחלון ולא יודע שעל יד ההגה הכלכלי יושב מי שלא היה לו סיכוי מעולם לעבור את הטסט?
התנהלות חובבנית
רוצים כמה דוגמאות כדי להבין עד כמה האוצר בראשות כחלון ובאב"ד מתנהלים בחובבנות? ח"כ פורר, חושף את הנתונים וטוען שמתוך 41.000 איש שביקשו סיוע רק 1.900 איש זכו להלוואות, ומתוך 600.000 עצמאיים שביקשו עזרה רק 12.000 זכו לסיוע שהסתכם בלא יותר מ-4000 שקלים בממוצע. ומה עלה בגורלם של עוד חצי מיליון עצמאיים שלא קיבלו שקל.
"אז איך רוצים שהאנשים האלה יביאו לחם הביתה" שואל פורר ומפנה את השאלה לכיוונו של מי שרצה שנחשוב שהוא היה שר האוצר החברתי ביותר בתולדות מדינת ישראל -משה כחלון.

הדואר לא בא היום

רשות הדואר שוברת את כל השיאים. הכל נאמר ונכתב על רשות הדואר, אבל מה שקורה שם עכשיו מגיע לשיא חדש. מי שנזקק לשירותי רשות הדואר צריך להתאזר בהרבה סבלנות, ולקוות שביום שהוא מגיע לסניף הדואר מזג האוויר יאיר לו פנים.
סניפי בנק הדואר כמעט ריקים מאדם. מחוץ לסניפים משתרכים תורים ארוכים של קשישים שבאים לקבל את קצבאות הביטוח הלאומי, ומטפלות פיליפיניות שבאות כדי להעביר את המשכורת שהן מקבלות לבני משפחותיהם בחו"ל.
לפני יומיים הגעתי לסניף הדואר ברחוב החשמונאים בתל אביב כדי לאסוף חבילה. תור הממתינים היה ארוך. את הסניף שיש בו תשע או עשר עמדות איישו רק שלוש פקידות. הקהל הרב שהתגודד מחוץ לסניף פרץ פנימה כדי להוציא את זעמו על הפקידות שלא הפסיקו לרגע את העבודה. הן לא אשמות. בגלל המצב המיוחד רק שליש מעובדי הסניפים מגיעים לעבודה.
לא רק ששעות העבודה בסניפי הדואר קוצרו יש גם מחסור גדול בעובדים. הסובלים העיקריים הם אלפי קשישים ומטפלות פיליפיניות שנחושות בדעתן לא לוותר ולא לדחות את העברת הכספים לבני משפחותיהם בחו"ל.
בסניפי הדואר מצטברים הררי חבילות שמגיעות ברובן מאתרי הקניות בסין, שם חזרו לעבוד כרגיל. אלא שאיסוף החבילות כרוך בקשיים בגלל ההמתנה הממושכת, ובקרוב יאלץ כנראה הדואר לרכז את החבילות גם באזורים שבהם ממתין הקהל, אם הנהלת רשות הדואר תמשיך בהתנהלות החובבנית שהתחילה מאז תחילת המגיפה.
לדואר יש קהל לקוחות שבוי של מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי ושל מטפלות שהן עובדות זרות, אבל זאת לא סיבה להתעלם משכבת הלקוחות החלשה שלמרביתה אין אפשרות חלופית אחרת.
אני אישית, מנסה במידת האפשר לצמצם קניות שאני עושה באתרים בחו"ל באמצעות שינוע של דואר ישראל ככל שזה ניתן. לקהל השבוי של קשישים ומטפלות זרות אין אלטרנטיבה אחרת.

מי היה האיש שהיה

בכל פעם נפרסם כאן את סיפורם של אנשים שאת זהותם אתם מתבקשים לגלות בעזרת רמזים. בכל פעם נביא את התשובה לשאלה שנשאלה בטור הקודם. הפתרון נמצא בתחתית השאלה שמוצגת לכם השבוע.
אימא שלה ממוצא עירקי, אבא שלה ממוצא גרמני, שנות ילדותה עברו עליה בעוני באחת השכונות שעל יד השוק הסיטונאי בפתח תקוה. אביה נטש אותה בילדותה ורק שנים רבות אחר כך היא הצליחה לאתר אותו, וגילתה להפתעתה שבשנים שהם לא היו בקשר נולדו לה שני אחים.
היא התפרסמה כאשר היא הופיעה בחזה חשוף בסרט קולנוע שבויים על-ידי מנחם גולן. אמה תבעה לאסור את הקרנת הסרט אבל תביעתה נדחתה. השתתפותה בתחרות "מלכת המים", פתחה בפניה דלת לא רק לעולם המים אלא בעיקר לעולם הדוגמנות.
השתתפותה בתחרות "מלכת המים", הביאה אותה למסקנה שראוי שתתמודד גם על תפקיד "מלכת היופי". היא חששה שהפסד בתחרות עלול להזיק לה בהמשך קריירת הדוגמנות ולכן החליטה לפרוש בשיא. היא הופיעה כדוגמנית מובילה בישראל ובארצות הברית. היא השתתפה בשלושה סרטים בתפקידים שבהם היא גילמה את עצמה, וכתבה טורים לעיתונים ידיעות אחרונות, ראש אחד, מוניטין ולאשה.
היא ניסתה את כוחה גם בזמרה, הקרדיט לכתיבת השיר שהיא שרה בתחרות ה"קדם, ניתן לה במלואו לאחר שזמר מוכר שהיה שותף בשיר ביקש שלא לציין את שמו. כיוון שהיא לא הייתה זמרת מקצועית היא הפכה למושא ללעג.
היא התמודדה לכנסת עם מי שלימים הפך למנכ"ל הכנסת, אבל לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. התפטרותו של צחי הנגבי מהכנסת על-רקע הצטרפותו לקדימה, אפשרה לה כמה שנים מאוחר יותר להגשים את חלומה לכהן תקופה קצרה כחברת כנסת בכנסת ה-17.
היא מוכרת כאשת עסקים קשוחה, שחברה שהקימה זכתה להצלחה רבה. לא ברור תוך כמה זמן היא עשתה את המיליון הראשון. מה שברור שבתוכנית הטלוויזיה "המרוץ למיליון", הייתה הדרך להשגת מיליון שקלים מסובכת וקשה הרבה יותר.
את שני ילדיה היא אימצה משני בתי יתומים, את בתה מבית יתומים מאוקרינה, ואת בנה מבית יתומים ברומניה. הבית שהיא רכשה ברמת גן התפרסם לפני עשור כאחת מעסקות הנדל"ן היקרות שנעשו בישראל.

נסו לגלות את גיבורת הטור שאותה נחשוף בשבוע הבא

  • גיבורת הטור מהשבוע שעבר: האישה שנישאה לבעל הבית שהשכיר לה דירת חדר בביתו בירושלים, ותבעה מבעלה הטרי להמשיך בעבודתה כספרנית בכנסת היא גם זו שסעדה את רעייתו של בעלה החדש שמתה מסרטן.
  • היא הייתה מעורבת מאוד בעבודתו של בעלה, אבל הכחישה בתוקף שהיא משפיעה על החלטותיו. בעלה שתמך בדבריה העיר בהומור האופייני לו "טול עצה מאשתך ועשה את היפוכה", היה לא אחר מאשר לוי אשכול-שקולניק, ראש הממשלה השלישי של ישראל.
  • רעייתו מרים אשכול, הייתה זו שהורתה להוציא לטענת השבועון "העולם הזה", מפמליית ראש הממשלה שטסה לאפריקה, דיילת צעירה ונאה משום שקינאה בה. בגלל השפעתה הגדולה על בעלה לוי אשכול השבועון "העולם הזה" הקדיש לה את עמוד השער שאותו הוא הכתיר בכותרת "היורשת".

הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  24/04/2020   |   עודכן:  26/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלטון החוק או שלטון הצחוק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
פנינה רוזנבלום. ל"ת
מורי  |  24/04/20 17:44
2
זה פשוט
מורי  |  25/04/20 14:27
3
מדוע אתה משבש את שמו של
למחבר  |  25/04/20 17:03
 
- הלוואי שזו הייתה הטעות היחידה
נירית לוי  |  26/04/20 06:16
4
עוד טור של רכילות רדודה
שאול א.   |  26/04/20 06:18
5
הוויכוח המפלג ביותר את אזרחי
בן נאמן  |  26/04/20 10:33
6
ח"כ פורר-קל להעביר ביקורת
MZG  |  26/04/20 11:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
עוד דוגמה של "מנהיג יודע דבר" ואשתכנע כמו ב-1991 - כשרבין אמר שלמרות ההנחיות הוא רץ למקלט ולא מסתגר בחדר אטום - שהכול "חרטא" ואפגש עם ילדיי ונכדיי אומנם אשמור על שני מטרים מרחק אך למען בריאותי הנפשית אנהג כמנהג מנהיגיי
יוני בן-מנחם
מצרים עושה מאמצים לקדם את עסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל ומנסה לעודד את חמאס באמצעות מחוות הכוללות שחרור מחבלי חמאס מהכלא המצרי    האינטרס המצרי הוא לעודד השגת רגיעה ארוכת טווח ברצועה באמצעות עסקת החילופין החדשה שתשפיע על מצב הביטחון בצפון סיני והלחימה נגד דאעש
אברהם בנמלך
נסים ישעיהו
למילים יש כוח להשפיע על המציאות ואנחנו רוצים ליצור ולחיות במציאות חיובית. ואם ננסה לתרגם את הדברים להקשרים האקטואליים, הרי ברור לגמרי שהמשמיעים דיבורים רעים מתכוונים להשפיע עלינו, שגם אנחנו נחשוב רע
אפרים הלפרין
עוד בימים הראשונים של הקורונה ביקשתי כאן באתר לשלוח את מנכ"ל האוצר הביתה על התייחסותו המזלזלת הכל נושא הלמידה מרחוק    היום כאשר ראיתי עם איזה חומר הוא צריך להתמודד, די הבנתי מדוע הוא יצא מהכלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il