X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חיות קיבלה החלטתה המהירה והקצרה מיום 06.04.20 לדחות את בקשת הדיון הנוסף על החלטת השופט סולברג מה-02.01.20, שלא להתיר השמעת קלטות מנדלבליט-אשכנזי בפרשת הרפז-אשכנזי. כל עוד לא עוסקים בהיכל המשפט בבריכה הפוליטית, כך נדמה, הזמן עומד מלכת
▪  ▪  ▪
אסתר חיות. יודעת לקחת את הזמן כשצריך [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

לאחרונה אנו עדים ליעילות המדהימה שבה פועלת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בתחילה סביב העתירות להדחת ראש הרשות המחוקקת, יולי אדלשטיין, וכעת בעניינו של ראש הרשות המבצעת, נתניהו. החלטות התקבלו בתוך שעות מתום הדיון, ימים ושעות בודדות הוקצבו לעותרים ולמשיבים להגיש טיעונים.
כיצד פועלת הנשיאה כשמדובר בעתירה לקבלת צדק שהוגשה נגד שותפה למערכת המשפט, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט?
ב-04.06.2015, ערער מר רפאת אמארה חמדאן בפני היועמ"ש מנדלבליט על החלטת פרקליט המדינה שי ניצן לסגור את תיק החקירה נגד השוטר שירה בבנו במהלך אירוע שהתרחש בליל 07.11.2014, שבו נהרג בנו. חלפו כשנתיים, והחלטת היועמ"ש בוששה לבוא. חמדאן נאלץ להגיש ב-14.06.2017 עתירה לבג"ץ, בה ביקש להורות ליועמ"ש להסביר מדוע טרם ניתנה החלטה. החלטת היועמ"ש בערר ניתנה באותו יום, ובמסגרתה הורה על דחייתו.
חמדאן הגיש עתירה מתוקנת ביום 15.10.2017, בבקשה להורות ליועמ"ש לנמק את הדחייה. בעקבות מתן צו על תנאי, התקיימו שתי ישיבות בראשות היועמ"ש ובפורום בכיר ורחב, שכלל בין היתר את פרקליט המדינה ומשנים ליועמ"ש. המדינה טענה כי בישיבות אלו נבחנו פעם נוספת אירוע הירי ואופן הטיפול בו, והוחלט שלא לשנות את ההחלטה.
בדיון בעתירה שהתקיים בחלוף כשנתיים, ב-18.02.2019, הסביר מנדלבליט כי ההחלטה שלא להעמיד לדין פלילי את השוטר נתקבלה לאחר בדיקות מעמיקות, ומשכך - אין כל הצדקה להתערב בה. שופט המיעוט, סולברג, קיבל זאת והחליט לדחות העתירה. לשיטתו, כל רשות וגדרי תפקידה, כל פקיד וסמכויותיו.
זה המקום להזכיר כי השופט סולברג הוא זה אשר לא התיר לציבור לשמוע קלטות מנדלביט-אשכנזי והגן קודם לכן על מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועמ"ש, על-אף קביעת היועמ"ש יהודה וינשטיין על פגם ערכי נורמטיבי שנפל בהתנהלותו בקשר למסמך הרפז-אשכנזי.
לעומת סולברג, דעת רוב השופטים קבעה כי יש לקבל העתירה, תוך מתן הנחיה ליועץ מנדלבליט להעמיד לדין פלילי את השוטר היורה. בין היתר ציינו השופטים כי הבסיס המשפטי להחלטה אינו ברור; הנימוק העיקרי אינו נתמך בחומר הראיות ותירוץ הקשיים שבהחלטה אינו משכנע.
נוסף על כך, בהחלטת מח"ש ניתן טעם אחד לגניזת התיק, בעוד היועמ"ש ציין טעם אחר. חלק מנימוקיו צוינו רק בתשובה לצו על תנאי שהגיש. אחד השופטים אף המליץ להטיל על היועמ"ש הוצאות בסך 25,000 שקלים. בסופו של יום, הוחלט ב-28.10.19, ברוב דעות השופטים גרוסקופף וקרא, להורות ליועמ"ש להעמיד לדין את השוטר בגין הירי.
מנדלבליט לא קיבל את הגזירה והגיש לנשיאת העליון חיות בקשה לדיון נוסף ועיכוב ביצוע פסק הדין של שופטי בית המשפט העליון. ביום 14.11.19 עיכבה הנשיאה חיות את ביצוע החלטת בג"ץ ואפשרה למנדלביט להגיש נימוקים לבקשה לקיום דיון נוסף עד ליום 3.12.2019. במקביל הורתה לפרקליטי אבי המנוח להגיש תשובתם לבקשה עד ליום 05.01.2020.
עד היום, בחלוף למעלה משלושה חודשים מתשובת אביו של המנוח, שישה חודשים מהחלטת בג"ץ למנדלבליט להגיש כתב אישום נגד השוטר, שלוש שנים מהגשת העתירה, שש שנים מאירוע המוות, לא קיבלה הנשיאה חיות החלטה בבקשה לקיים דיון נוסף.
זה המקום לציין את החלטתה המהירה והקצרה של חיות מיום 06.04.20 לדחות את בקשת הדיון הנוסף על החלטת השופט סולברג מה-02.01.20, שלא להתיר השמעת קלטות מנדלבליט-אשכנזי בפרשת הרפז-אשכנזי. כל עוד לא עוסקים בהיכל המשפט בבריכה הפוליטית, כך נדמה, הזמן עומד מלכת. מהדהדת קריאתו של ביאליק, "וְאִם יֶשׁ-צֶדֶק - יוֹפַע מִיָּד!".

תאריך:  25/04/2020   |   עודכן:  25/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשזה לא פוליטי, לבג"ץ יש זמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזכיר לי
--- --- ---  |  3/06/20 00:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי איש שלום
המצב החדש מחייב הסקת מסקנות כדלהלן: יש לעדכן את תרחישי היחוס ולהגדיל משמעותית את המלאים,לא רק בגין תרחישי אסונות מקומיים / עולמיים, אלא גם בגין חוסר מסתמן של מזון ועליה במחירים היחסיים, פועל יוצא לגידול האוכלוסייה העולמית, עליה ברמת החיים במדינות מתפתחות, והקטנת שטחי החקלאות בעולם כתוצאה מפיתוח מואץ
אפרים הלפרין
חזרת התלמידים לבתי הספר מעלה את שאלת המורים המבוגרים אשר עבורם הקורונה מהווה סכנה רבה משמעותית יותר מאשר למורים ולתלמידים הצעירים    והפתרון: למידה חצי וירטואלית
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וממ"מ פרקליט המדינה אלדד, עולים לזירה לסיבוב שני    איך הצליחו שולם פישר ומתיו ברונפמן במה שנכשלו אחרים    ח"כ עודד פורר לא עושה הנחות למשרד האוצר    למה כדאי לכם להתרחק מסניפי בנק הדואר?    ומי הייתה האישה שעברה ילדות קשה, אימצה שני יתומים והצליחה להיכנס לכנסת
יורם דורי
עוד דוגמה של "מנהיג יודע דבר" ואשתכנע כמו ב-1991 - כשרבין אמר שלמרות ההנחיות הוא רץ למקלט ולא מסתגר בחדר אטום - שהכול "חרטא" ואפגש עם ילדיי ונכדיי אומנם אשמור על שני מטרים מרחק אך למען בריאותי הנפשית אנהג כמנהג מנהיגיי
יוני בן-מנחם
מצרים עושה מאמצים לקדם את עסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל ומנסה לעודד את חמאס באמצעות מחוות הכוללות שחרור מחבלי חמאס מהכלא המצרי    האינטרס המצרי הוא לעודד השגת רגיעה ארוכת טווח ברצועה באמצעות עסקת החילופין החדשה שתשפיע על מצב הביטחון בצפון סיני והלחימה נגד דאעש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il