X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רבני חב"ד החליטו לשים קץ להידרדרות בסיסיה החרדיים של החסידות ובכלל זאת, בענייני הצניעות והסגידה לסמלים נכריים, ולכן הם יצאו בכרוז נגד חנה ליפשיץ, והכריחו אותה לוותר על הדלקת המשואה ב"יום העצמאות" ומסתבר גם שבכלל משרד התרבות הישראלי לא היה היוזם של רעיון הדלקת המשואה על-ידי מנפל
▪  ▪  ▪
הפעילו לחץ [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

הרבה חיזוק ו"יישר כוח" מגיע לרבני חב"ד שגרמו לביטול הדלקת המשואה של חנה ליפשיץ, אשת שליח חב"ד (יחזקאל ליפשיץ) בבירת נפאל, קטמנדו. התקשורת החילונית כמובן ראתה את החלק הצר והסטריאוטיפי שבעניין החלטת רבני חב"ד. התקשורת החילונית, שרוב ימות השנה היא ביקורתית כנגד הציונית העכשווית-מעשית, פתאום שמה דגש על-כך שהחלטת רבני חב"ד היא ההוכחה לאנטי ציונות של התנועה, ובלי לומר ממש הרי ששוב נשמע הפזמון: "חרדי נשאר חרדי".
אבל העניין הוא סבוך יותר ולא פשוט בכלל. העניין אומנם נוגע לבעיות עקרוניות של חב"ד החרדית ולמונחים החילוניים של המדינה ושל "יום העצמאות". אבל ישנה כאן גם פינת התנגדות גדולה למעלליה של חנה ליפשיץ, ולאו-דווקא במישור ההתנגדות האישית לגב'. זו איננה הפעם הראשונה שרבני חב"ד יצאו נגד הדלקת משואה מצידו של בן קהילתם ביום העצמאות, אבל זו הפעם הראשונה שהם הצליחו לבטל הדלקת משואה מטעם אחד מבני קהילתם.
המהפך בחסידות חב"ד
חב"ד ההיסטורית - מאדמו"רה הראשון, "בעל התניא" ועד לאדמו"ר הלפני אחרון ("המוהרי"צ", חמיו של האדמו"ר האחרון), הייתה חסידות רדיקלית שלחמה נגד ההסכלה, נגד ה"מודרניזציה", ולימים גם נגד הציונות. האדמו"ר האחרון שינה רבות בדרך הזו ואילו בנושאי ההסכלה, ה"מודרניות" והיחס למדינת ישראל הוא שינה והתפשר (המלמד הפרטי שלו היה ציוני...) אבל הותיר אצלו נקודות מעט יותר רדיקליות שהיו עדיין שייכות לעבר של חב"ד. מאחר שהוא ראה את עצמו כ"משיח", הרי שהוא התנגד לכל פשרה טריטוריאלית ישראלית עם הערבים, בהאמינו שאין להחזיר את שטחי הכיבוש של שנת 1967 אלא לתפוס בהם עד בוא המשיח, קרי - בואו והתגלותו שלו עצמו.
מנגד, הרי שהאדמו"ר האחרון לא ראה את מדינת ישראל באמת כ"אתחלתא כגאולה", ובוודאי שהציונות הייתה אצלו בבחינת טריפה. בכך הוא היה אפילו יותר קיצוני מראשי המחנה הליטאי של "דגל התורה", של ימי הרב שך. ולראייה, הרי שבימים שבישיבת פונובי'ז בבני ברק תלו את דגל המדינה ב"יום העצמאות" הרי שבשום ישיבה של חב"ד לא תלו אותו מעולם ב"יום העצמאות". בכך חב"ד שונה בתכלית מתנועת "המזרחי", שקשרה את גורלה עם הציונות כבר מסוף המאה ה-19, על-ידי הרבנים ריינס, ולימים גם קוק. שיתוף הפעולה של האדמו"ר האחרון של חב"ד עם המדינה ועם "זרועות הביטחון" שלה נעשה מתוך עניין של "קרוב יהודים ליהדות", וגם משמירה על "ריבונות יהודית" בארץ ישראל עד בוא המשיח, אבל מעולם לא הייתה הסכמה כלשהי, גם בימי האדמו"ר האחרון, לקיומה האינסופי העתידי של המדינה, ובטח שלא עם סמליה ועם "חגיה".
עבור חב"ד "יום העצמאות" חל בספירת העומר, האסורה בשמחה, ואילו הצפירות, טקסי האבל של המדינה וכו' הם עבורם "מנהגי הגויים" שאסור להיטמע בהם. בחב"ד יש דרכים אחרות להנציח את מותם של חללים יהודים והם עושים זאת בכול הזדמנות אך ללא ראוותנות. זו הייתה הסיבה שרבני חב"ד יצאו נגד שמעון רוזנברג - חמיו של גבריאל הולצברג הי"ד, שנרצח לפני כעשור בבומביי, שבהודו. רוזנברג לא ציית לרבני חב"ד וטען כי מעשהו הוא "קידוש השם". בהדלקת המשואה שלו (בשנת 2011) הוא הוסיף למשפט "לתפארת מדינת ישראל" את המילים "ארץ ישראל", דבר שמעמיק את הבלבול בין מדינה חילונית לארץ קדושה, השורר בחסידות חב"ד, מאז המהפך ההשקפתי שחולל האדמו"ר האחרון מול השקפת העבר של החסידות האנטי ציונית לשעבר. אבל בפרשת חנה ליפשיץ לא במקרה הייתה התגובה של רבני חב"ד חריפה הרבה יותר, ומסיבות נוספות.
סטייתם הרעיונית של "השלוחים"
עולם "השליחים" בחב"ד הוא פרויקט עתיק בן למעלה ממאתיים שנה. עד לאדמו"ר האחרון הקו של שליחת שליחי חיזוק בחב"ד היה בנוי על חיזוק הדת במקומות חלשים. לכך היו שתי בסיסים. אחד מהבסיסים היה לשלוח שליחי חיזוק אך ורק למקומות חלשים מבחינה דתית ואילו הבסיס השני עמד על כך שהשליחות מעיקרה היא כדי להפוך את המקומות שלשם נשלחים שלוחי חב"ד, לשומרי מצוות ממש ולא להותירם כלא שומרי עם גוון של "עזרה סוציאלית". מאז עלייתו של האדמו"ר האחרון, ובמיוחד לאחר מותו, שני הבסיסים הללו הורעו. כיום שלחי חב"ד מגיעים גם לריכוזים שאינם חילוניים או חלשים במצוות אלא אפילו לקהילות חרדיות, כשמטרתם להשפיע מיסיונרית על הנמצאים שם לאמץ אך ורק את שיטת חב"ד, דבר שאיננו קיים בשום מקום בעולם אצל גוף דתי-יהודי כלשהו.
לפיכך לא פלא הוא שקהילות שלימות מחרימות את חב"ד, ובראשן קהילת בולטימור בארה"ב והיהדות הסורית-חלבית, שהיא רוב רובה של קהילת יהודי מקסיקו. גם הבסיס השני נפרם וכיום יותר ממחצית שליחי חב"ד אינם מתאמצים על כך שהמגיעים אליהם ישמרו אח"כ מצוות אלא כל סיועם הוא סוציאלי וחברתי לחילוניים ישראלים, ומבחינה לוגיסטית בעולם, כולל סיוע ל"מוסד" הישראלי. ברוב מקומות הפעילות של חב"ד בעולם לא פעם מעודדים את המגיעים אליהם להיוותר חילוניים.
גם נשות חב"ד, החברות בארגון "יד לאחים", דואגות למשל שנשים יהודיות שחיו בכפרים ערבים תסרנה את לבושן הצנוע, לאחר שהן חוזרות למשפחותיהן בישראל, ותתלבשנה על-פי "צו האופנה" הלא צנוע של ישראל. לכן לא פלא הוא שגם אנשי השמאל הישראלים אוהבים את תנועת חב"ד הלאומנית. לפני מספר שנים אפילו העלו ציפי לבני ואלעזר שטרן הצעה לשחרר את חסידי חב"ד מהצבא על פעילותם בחו"ל, אבל סערה חילונית מוצדקת עצרה את האפליה הזו. בוודאי ש"בעל התנייא" - הוא האדמו"ר הראשון של החסידות, לא חלם לאן תידרדר יוזמתם הקדושה שלו ושל ממשיכיו עד האדמו"ר הלפני אחרון.
הסטייה הרעיונית והמעשית של ליפשיץ
חנה ליפשיץ איננה אשת שליח חב"ד רגילה. היא אחת שחרתה על דגלה להרים את דגל שיויונה של האישה החרדית בכלל ושל נשות חב"ד בפרט. היא דאגה, מזה שני עשורים, ליצור קשרי תקשורת שיהפכו אותה לעיקר - "כשליחת חב"ד" בנפל, ואילו את בעלה, יחזקאל ליפשיץ, לגמד ולהופכו ל"בעלה של שליחת חב"ד". מלבד כל הופעותיה הבומבסטיות בתקשורת החילוני - שכל כך אוהבת "חרדיות מהפכניות" כמותה, הרי שהיא החלה להופיע, בביקוריה בארץ, כשחקנית תיאטרון ו"לדגמן" את שליחותה בקטמנדו, לנשים חילוניות. בסדרה "קטמנדו", על שליחי חב"ד בנפל, בפרקי הסיום, ישנה סצנה בה שליחי חב"ד המקוריים מוחלפים בזוג חדש, ואילו בסצנת החפיפה שביניהם ניראת אשת השליח היוצא כשהיא מפרקת באירוע דתי את המחיצה בין גברים לנשים בטענה ש"אני עדיין השליחה כאן", וזאת כביכול כדי "לקרב" את החילוניים.
אין ספק שהסצנה הזו היא כל עולמם של מתעבי הדת היהודית והיא בעצם משרתת את הרפורמים. בראיונות שלאחר יציאת הסדרה משבחת חני ליפשיץ את הסדרה, ואף את הסצנה הזו. רבני חב"ד מסתמא הבינו לאן חותרת הגב' הזו - האוהבת כבוד ופרסום, והם החליטו שבין חב"ד לבינה עדיף להם לוותר עלייה, והפעם גם לנזוף בה בקול רועם יותר מאשר בשמעון רוזנברג. עלייתה של גב' ליפשיץ להדלקת משואה הייתה עורכת עוד מהפך בניסיון נשים לא מעטות לתפוס את ההנהגה על חשבון הגברים בחב"ד, בעידן שאחרי מות האדמו"ר האחרון. כאן יש לציין כי לפני כשנה נערכה קריאת מגילה בשכונת "קרוואן הייט (שכונה חב"דית) שבברוקלין הניו-יורקית, שבארה"ב, ובה קראה את מגילת אסתר אישה מחב"ד עבור נשים, ונוכחו שם גם מספר גברים. הנושא בער בחב"ד וותיקי החסידות רתחו מזעם. חנה ליפשיץ היא עוד לבנה נופלת בקיר האורתודוקסי של חב"ד. אבל מסתבר שעניין הדלקת המשואה אליה הוזמנה הייתה בכלל - יצח"נות פרסומית נטו, של ליפשיץ, ולא על-פי פנייה אותנטית של משרד התרבות הישראלי.
המניפולציה של ליפשיץ
באתרו של הרב חיים שאולזון - "עולמם של חרדים", התפרסמה ידיעה, החתומה בשמו של העורך שאולזון עצמו, כי מקורביה של ליפשיץ צרו על שרת התרבות מירי רגב וממש שיגעו אותה באובססיביות לתת לליפשיץ את ההדלקה, למרות שהשרה רגב לא הייתה נעולה על כך במאה האחוזים. מה שרגב לא ידעה היא העובדה שהפנייה הזו כלל לא הגיעה מחב"ד, וכי רבני חב"ד לא היו בין הלוחצים.
מקורביה של ליפשיץ יצרו את התחושה שכביכול חב"ד כתנועה מעוניינת בכך. הדבר הגיע לרבני חב"ד והללו, על-פי מה שנכתב על-ידי שאולזון, פנו אל ליפשיץ כדי שתוותר מרצון על ההדלקה אך היא סירבה בכול תוקף ולכן יצא המכתב הברור והמושחז מרבני חב"ד. לאחר מעשה מסתבר כי השרה רגב בכלל לא הצטערה ממש על הביטול. מנגד מסתבר שגב' ליפשיץ אומנם נכנעה לרבניה אך סנטה בהם בחוצפנות, כאשר טענה בתקשורת, ומול משרד התרבות, כי היא מצטערת על הביטול וכי כל הביטול הזה נעשה כנגד רצונה. תגובה זו היא מעין סטירת לחי לחסידות חב"ד כגורם מלכד ועצמאי, ובמיוחד זו סטירת לחי לכוחם וזכותם של רבני חב"ד להורות הלכה של היתר ואיסור, כפי שנהוג בעולם הרבנות.

תאריך:  27/04/2020   |   עודכן:  27/04/2020
+200 אלף צפו בטקס הישראלי-פלשתיני
00:13 28/04/20  |  איציק וולף

כ-200 אלף בני אדם צפו הערב בשידור המקוון של טקס יום הזיכרון הישראלי-פלשתיני המתקיים זו השנה ה-15. שליח האו״ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדאנוב, ברך את הצופים בברכה מצולמת שהוקרנה בטקס.
״מה שאנו באמת צריכים הוא לראות פלשתינים וישראלים מתאחדים. לא רק כדי להילחם בנגיף, אלא כדי להיאבק למען השלום. יש קיצוניים בשני צדי המתרס, יש אנשים המעוניינים בשריפת כל הגשרים בין ישראלים ופלשתינים, אנשים שרוצים לראות את התהום מעמיקה״, אמר.

+יו"ר הסוכנות: העם היהודי חי לאור ערכי אלו שנפלו
22:48 27/04/20  |  איציק וולף

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר הערב כי העם היהודי חי לאורם של הערכים של אלו שנפלו, בין השאר ערך הערבות ההדדית. "ערך זה מחזק את הקשר בין ישראל לקהילה היהודית העולמית", אמר בטקס הזיכרון הוירטואלי ליהדות התפוצות של ארגון מסע.

+ונזכור את כולם - שמות הנופלים
22:18 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שידור רציף של שידור כל 23,816 חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שנפלו על תקומת העם היהודי בארץ ישראל  ▪  צפו בשמות

[צילום: אריאל שליט/AP]
+הרמטכ"ל כוכבי: איש איש עוצר בביתו ומקדיש זמן לזיכרון הבנים והבנות
21:16 27/04/20  |  איציק וולף

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, פנה למשפחות השכולות בטקס הזיכרון הממלכתי
שפתח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ואמר כי גם כעת, למרות המרחק, כל עם ישראל ביחד איתכן, באמצעות כל סוגי המסכים.
"איש איש בביתו, עוצר, מזדהה ומקדיש זמן לזיכרון הבנים והבנות. בכל מקום שאליו הגיעו יחידות צה"ל, הונף דגל המדינה, וחיים וקהילה החלו להתפתח. אבל היום, הדגל משפיל קומה לזכר הנופלים, ומזכיר לכולנו שהכאב העצום שאתם, בני המשפחה, חשים, הוא כאב החירות, וכאב העצמאות שיש למדינת ישראל", אמר.

+"איננו יכולים לחבק, הצפירה קורעת לב"
20:29 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה נפתח בטקס הרשמי ברחבת הכותל  ▪  לראשונה התקיים הטקס ללא נוכחות קהל בשל איסור ההתכנסות בעקבות התפשטות הקורונה  ▪  הנשיא ריבלין: בידוד בימים שכאלה מציף את מה שיש. אבל הם מציפים עוד יותר את החלל, את הגעגוע, את הכאב

הרמטכ"ל אביב כוכבי, הערב בכותל [צילום: מן הטלוויזיה]
חומות ירושלים בליל יום הזיכרון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: צר לנו עליך, אחינו יונתן
19:08 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הודיע כי בניגוד לכל שנה לא יעלה לקברו של אחיו, יוני, שנפל במבצע שחרור החטופים מאנטבה  ▪  "יוני אהובנו, השנה לא נעלה לקברך ביום הזיכרון"

יוני נתניהו. השנה האחים הקטנים לא יגיעו לבית העלמין [צילום: לע"מ]
+מסדר הנופלים השאיר לנו צוואה
18:50 27/04/20  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

23,816 שמות - זה מסדר הנופלים, בניה של האומה כולה  ▪  הבה נפנים ערב יום העצמאות ה-72: אם הותירו לנו בנינו הנופלים צוואה, זהו הצורך ההכרחי, הקיומי, המיידי, באחדות פנימית

בנינו הנופלים ציוו לנו אחדות [צילום: פלאש 90]
+דגל ישראל ענק נתלה בנמל אשדוד בגובה 114 מטר
14:45 27/04/20  |  עידן יוסף

לכבוד יום העצמאות החליטו בנמל אשדוד 'להצדיע' למדינה בצורה מקורית, ותלו דגל ישראל ענק על המנוף הגבוה בנמלי ישראל המתנשא לגובה של כ-114 מטר כסמל לשמירה על עצמאות המשק הישראלי. תהליך תליית הדגל בסיוע עובדי הנמל היה מורכב.
נמל אשדוד משמש בימים שבשגרה כשער מרכזי לכניסת סחורות לישראל ובצל משבר הקורונה, כשהתובלה האווירית פחתה באופן משמעותי, חשיבותו אף עלתה.

+עלייה של יותר מ-70% בהדלקת הנרות הוירטואליים
10:56 27/04/20  |  מירב ארד

במשרד הביטחון מדווחים על עלייה של יותר מ-70% בהדלקת הנרות הוירטואליים לעומת השנה שעברה. עד עכשיו 455 אלף נרות דיגיטליים הודלקו ברקע הקורונה.

+ניצב מוטי כהן: "לנגד עיננו עומדים כל העת זכרם של החללים"
10:35 27/04/20  |  מירב ארד

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר אמש בטקס הנחת דגל הלאום בהר הרצל: "כוח רב טמון בזיכרון, והוא הכוח המניע אותנו להמשיך את דרכם של אלו שנפלו על משמרתם. בתקופה האחרונה אנו נמצאים בעיצומו של אירוע עולמי ולאומי, המחייב אותנו להתמודד עם אתגרים שטרם ידענו כמותם. אולם לנגד עיננו עומדים כל העת זכרם ומורשתם של החללים והערכים שהותירו אחריהם, ערכי המוסר והצדק, היושר, האומץ ואהבת המולדת". מאז טקס יום הזיכרון אשתקד, נוספו למצבת השכול של משטרת ישראל עוד 12 חללים. ביום הזיכרון תתייחד המשטרה עם זכרם של 1,510 חללי משטרת ישראל אשר נפלו במהלך שירותם או בעקבותיו מאז ימי קום המדינה ועד היום.

[צילום: דוברות המשטרה)]
+עיריית ירושלים: שמות החללים יוקרנו על חומות העיר העתיקה
10:21 27/04/20  |  מירב ארד

בהחלטת ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יוקרנו בערב יום הזיכרון שמות החללים על חומות העיר העתיקה שבירושלים. מחר, ערב יום העצמאות, יוקרן על החומה דגל ישראל עם איחולי 'חג עצמאות שמח' לכל תושבי מדינת ישראל.

+מהערב: איסור כניסה לבתי העלמין הצבאיים
09:46 27/04/20  |  מירב ארד

ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה התש"ף: הטקסים הממלכתיים ייערכו ללא קהל ובתי העלמין יישארו סגורים. בתי העלמין ואתרי ההנצחה ברחבי הארץ ייסגרו בשעה 16:00 לביקורי משפחות, וייפתחו בצאת יום הזיכרון. הרמטכ"ל כוכבי פרסם הבוקר את פקודת יום הזיכרון, בה כתב: "זו דממה המצווה עצור. עצור כדי לזכור, עצור כדי לומר למשפחות אנחנו איתכן, גם בימים מורכבים אלו, שבהם לא נראה אתכן פנים מול פנים, ולא נצטופף בשורה אחת עם הישמע הצפירה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יישר כוח!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה קטנה
אישש  |  29/04/20 06:03
2
כמה טיפש יכול להיות הכותב
ההולך לדרכו  |  29/04/20 07:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
מיום העצמאות שעבר גדלה אוכלוסיית ישראל ב-171 אלף איש (גידול של 1.9%). בתקופה זו נולדו 180 אלף תינוקות, הגיעו 32 אלף עולים, ונפטרו 44 אלף איש
זאב בן-יוסף
החלטות ועידת סן רמו לפני מאה שנים בדיוק קבעו בדין הבינלאומי את זכותו הלאומית של העם היהודי על ארץ ישראל משני עברי הירדן, מה שמחייב לקבוע חג לאומי בתאריך בו התקבלה ההחלטה
חניאל פרבר
"ביום העצמאות אנו חייבים להודות לקב"ה על שלושה דברים: על ביטול הגלות, על עצמאות ישראל ועל היכולת לקיים את מצוות יישוב הארץ"
יצחק מאיר
ליום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל התש"ף    היו פעם ימים    היו זמנים    היו שירים    היו סערות חיים שנדמו כאגדות גבורה, כחירוף נפש של אבות שהקריבו בנים, של אמונה תמימה "כי הארץ תשקוט", כי מלחמות הן משחקי אלים של ניצחונות מדממים לתפארת
מירב ארד
ביום שני בערב, ליל יום הזיכרון בשעה 19:55 ידליק החניך בחלון ביתו נר ויעלה פוסט ברשתות החברתיות תחת ההשטאג "נרות_בחלונות" עם תמונתו של הנרצח וסיפור חייו
רשימות נוספות
חידון התנ"ך יתקיים משגרירויות העולם  /  עידן יוסף
בתי העלמין ייסגרו ביום הזיכרון  /  עידן יוסף
כך תיראה הילולת הרשב"י במירון  /  עידן יוסף
אות חיים משדות המתים  /  הרצל חקק
גונבים יבול  /  אביתר בן-צדף
בית משפט שיש לו עם  /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il