X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, למרות הפתיחה המדודה של המשק, ובשלב הזה ניתן עוד לספק חלופות אחרות ולאפשר את המשך ביצוע העבודות. המחשבה השטחית לפיה עבודות רכבת בסדר גודל כזה מאפשרות סגירה או פתיחה של הרכבת מהיום למחר היא פשוט עצובה, ואם היא לא הייתה עצובה היא הייתה מעוררת גיחוך
▪  ▪  ▪
תחנת הרכבת יצחק נבון שוממה מנוסעים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יש איזה קמפיין שטחי ומגוחך ביומיים האחרונים, שקורא לנו לפתוח את רכבת ישראל כאן ועכשיו.
אתמול הייתה זו כתבת התחבורה, הרצינית בדרך כלל, של ערוץ 12, עמליה דואק, שביקרה את החלטתי לא להחזיר עדיין את רכבת ישראל לפעילות סדירה. והיום מצטרף אליה יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, במכתב פופוליסטי ושטחי, שמסתמך על כתבתה של דואק, ומגלה חוסר הבנה מוחלט לתהליכי העבודה של הרכבת, לצרכי המשק ולמפת הביקושים העדכנית לשירותי התחבורה הציבורית. בר דוד לא טרח כמובן לדבר איתי ולנסות להבין. מה שחשוב היה לו זה בעיקר לרוץ לתקשורת ולהצטייר, כרגיל, כמגן ציבור העובדים, בה בשעה שהוא עושה את ההפך הגמור.
אז עם פופוליזם אין לי עניין להתעסק. אבל לכם, ציבור הנוסעים, אני כמובן חייב הסבר, ואת זה אנסה בע"ה לעשות בשורות הבאות.
כבר בראשיתו של משבר הקורונה זיהינו הזדמנות להאיץ מיזמי תשתית רבים שהתעכבו ולפעמים גם היו תקועים במשך שנים, תוך ניצול הסגר והתנועה הדלילה בכבישים ובתחבורה הציבורית בכלל. סיכמנו עם משרד האוצר על סכום גדול של 1.1 מיליארד ש"ח למגוון רחב של מיזמים. חלק מרכזי בהם ברכבת ישראל.
הרכבת סובלת זה שנים מעיכובים של מיזמי תשתית משני מציאות ומהזנחה של תשתיות, תחזוקה, ומערכים ניידים. המרכזי שבהם הוא מיזם החשמול שעתיד לשפר בצורה דרמטית את השירות לכם הנוסעים, הן בהיקפים והן ברמת השירות והדיוק. אבל לא רק החשמול, גם הארכת רציף בנימינה (שתאפשר להוסיף קרונות ולהעלות את הקיבולת בקו החוף שהוא העמוס ביותר שלנו), החלפת מפלגים ומסילות ישנות ולא בטיחותיות, שיפוץ תחנות ישנות, שיפוץ הקטרים והקרונות (ציוד ישן שבשגרה יוצא מעט מאוד לסבבי תחזוקה, בגלל העומס שדורש אותו בעבודה כל הזמן, מציאות שהתוצאה שלה היא ריבוי תקלות ועיכובים של הרכבת), ועוד.
בהינתן האות נערכה הרכבת באופן יצירתי יוצא מן הכלל (כאן המקום להודות להנהלה הנהדרת של הרכבת ולעובדיה), שכולל הכנסת קבלנים נוספים, בנייה מאולתרת של כלים ייעודיים שנעים על המסילה ומבצעים את העבודות, ייצור עצמי של עמודים לחשמול, ועוד ועוד. עצירה פתאומית בבת אחת של כל העבודה הזו, כשהיא באמצעה ובשלבים קריטיים שלה, גם תוריד לטמיון השקעה גדולה (שבסופו של דבר תילקח מדברים אחרים שהרכבת יכולה וצריכה לעשות לשיפור השירות), ובעיקר תעכב את השיפור הדרמטי שהמיזמים האלה אמורים להביא לציבור משתמשי הרכבת.
מנגד, רמת הביקוש לתחבורה ציבורית עדיין נמוכה, למרות הפתיחה המדודה של המשק, ובשלב הזה ניתן עוד לספק חלופות אחרות ולאפשר את המשך ביצוע העבודות.
ברקע זה ביקשתי מהרכבת לקבל סטטוס ביצוע מדויק של כל המיזמים שבעבודה בחלוקה לכל קו. אלו עבודות מבוצעות בכל קו, מה רמת החשיבות והדחיפות שלהם, מה המשמעויות של המשך/הפסקת ביצוע העבודות, ומה צפי לו"ז לביצוע.
בהתאם לכך קבענו ארבעה פרמטרים שעל בסיסם נבנה את תוכנית החזרה של הרכבת לפעילות:
1. מספר המיזמים המבוצעים בכל קו, רמת החשיבות שלהם לרווחת הנוסעים, וההשלכות של המשך/עצירה שלהם בשלב הזה.
2. אבני דרך אפשריות לעצירה ולו"ז להשלמת השלב הנוכחי לכל מיזם.
3. רמת הביקוש הצפויה לכל קו.
4. היכולת לתת מענה חלופי בהסעים מדמי רכבת בכל אחד מהקווים.
שקלול של ארבעת הפרמטרים האלה יקבע את תוכנית החזרה של הרכבת לפעילות ויאפשר לנו להודיע לציבור איזה קו ייפתח ומתי.
אנחנו מקווים מאוד להשלים את עבודת התכנון הזו עד סוף השבוע ולפרסם לציבור איזה קו יפתח ובאיזו מתכונת בדיוק.
חשוב לציין שגם כשהרכבת תיפתח הנסיעה בה תהיה כפופה להנחיות משרד הבריאות, בין היתר באשר לקיבולת המותרת בכל קרון, מה שמשפיע גם על מספר המשתמשים שהרכבת תוכל לתת להם שירות, וממילא גם על ה"מחיר" של המשך סגירה זמנית של כל קו ועל האפשרות להעמיד חלופה סבירה.
המחשבה השטחית לפיה עבודות בסדר גודל כזה מאפשרות סגירה או פתיחה של הרכבת מהיום למחר ללא כל היערכות וקביעת תוכנית וסדרי עדיפות מסודרת היא פשוט עצובה, ואם היא לא הייתה עצובה היא הייתה מעוררת גיחוך.
אולי מר בר דוד יבוא בעצמו לסיים את עבודות חידוש הריפוד שמבוצעות בחלק מהקרונות כדי לאפשר להם לחזור לכשירות כבר מחר בבוקר כפי שהוא מצפה... לא נותר אלא לקוות שבנושאים אחרים שבר-דוד עסוק בהם הוא מבין קצת יותר, ואם לא אז לפחות מנסה ללמוד ולהעמיק לפני שהוא מביע עמדה או מציב דרישה. למרבה הצער וברקע התנהלות ההסתדרות בלא מעט סוגיות אני בכלל לא בטוח שזה המצב. חבל.
ואולי יו"ר ההסתדרות בכלל מתקשה להשלים עם מציאות שבה ליו"ר ועד הרכבת כבר יותר מדי זמן אין את היד על השאלטר של הרכבת, ולכן הוא דורש להחזיר לה את השאלטר לאלתר... מקורותיי אומרים לי שההתלהמות של יו"ר ההסתדרות משקפת את הרעש שעושה יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, בדרישה להחזיר 850 עובדים שנמצאים בחופשה (כמו בכל השירות הציבורי), בה בשעה שבמהלך כל התקופה שרוב העובדים במשק היו בחופשות ללא תשלום הועסקו מרבית עובדי הרכבת בתחזוקה ובהאצת מיזמי התשתית האמורים, וכמובן, עשו ועושים עובדה מצוינת. אם זה כך, זו לא הפעם הראשונה שההסתדרות מבקשת לפגוע בציבור כדי לשרת קבוצה קטנה וחזקה של מקושרים. עלי התרגילים האלה לא עובדים.
ומילה אחרונה כללית: הפתיחה ההדרגתית והנכונה של המשק ומה שמסתמן כ"שגרת קורונה" שמצפה לנו בתקופה הקרובה מציבה בפני התחבורה הציבורית שורה של אתגרים מסובכים. החל מהיכולת לפרוש מפת שירות סבירה בהגבלת קיבולת האוטובוסים, ובהינתן צי מוגבל של אוטובוסים ונהגים, עובר דרך שמירת בריאות הציבור והנהגים, וכלה באמון הציבור בבטיחות השימוש בתחבורה הציבורית גם במצב הנוכחי.
אני יכול להבטיח לכם שאנחנו עובדים על זה במשרד ברצינות רבה ובכובד ראש ולא חוסכים במאמץ כדי לתת לכם את השירות הטוב ביותר האפשרי במציאות הנוכחית. מי שעוקב אחריי בחודשים שבהם אני בתפקיד מכיר את החשיבות הרבה שאני מייחס לתחבורה הציבורית, וזה לא השתנה עקב משבר הקורונה. להפך. זה רק נעשה מורכב ומסובך יותר ודורש מאיתנו השקעה, חשיבה ותקציב גדולים יותר, וכך אנחנו משתדלים לעשות. לא פופוליזם זול, כפי שיש מי שעושים, אלא ברצינות ואחריות רבה.

הכותב הוא שר התחבורה והבטיחות בדרכים. פורסם במקור בדף הפייסבוק של המחבר.
תאריך:  27/04/2020   |   עודכן:  27/04/2020
+טמפו צופה ירידה של 30% ברבעון
01:00 28/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יצרנית המשקאות מנתניה הוציאה לחל"ת 300 מתוך 1,300 העובדים שלה  ▪  הנהלת החברה קיצצה את שכרה ב-20% עד 25%  ▪  דיווחה על חשבונות מסופקים של לקוחות שלא משלמים ושאין יכולת להעריך את היקפם

[צילום: עידן יוסף]
+ירידה במספר חולי הקורונה בישראל
22:07 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כון להיום יש בבתי החולים 362 מאושפזים, מהם 126 במצב קשה, 78 במצב בינוני ו-158 במצב קל  ▪  בכל דרגות האישפוז נרשמו אחוזים שליליים בהשוואה לאתמול  ▪  7,200 מתוך 15,555 נדבקים כבר החלימו

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ייתכן ביטול או קיצור של פגרת בתי המשפט
18:12 27/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המטרה: לצמצם את הפיגור שנוצר בשל ביטול רוב הדיונים בגלל הקורונה  ▪  שינוי בפגרה מצוי בסמכות שר המשפטים ויצריך תיאום עם לשכת עורכי הדין

לווסת את מספר הנוכחים
+ההסגר עבד: ירידות בשיעור תסמיני הקורונה
18:12 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יותר ממיליון פעמים הציבור השיב על שאלוני התסמינים של חוקרי מכון ויצמן למדע  ▪  הנתונים העדכניים מציגים ירידה חדה בהופעת תסמיני הקורונה בכל רחבי הארץ ומשקפים הצלחה של שיטת ההסגרים בעצירת התפשטות המחלה  ▪  המודל מאפשר לנבא מוקדי התפרצות ומהווה כלי אסטרטגי בניהול המאבק בנגיף

הפרופסור ערן סגל [צילום: מכון ויצמן למדע]
+הלימודים יתחדשו ביום א' - במתווה מדורג
16:10 27/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מערכת החינוך תחזור לפעילות ביום ראשון במתכונת מצומצמת  ▪  על-פי המתווה שהוסכם, גני הילדים וכן כיתות א'-ג' ישובו ללימודים ביום ראשון הבא  ▪  הלימודים יתקיימו בימים ראשון עד חמישי במסגרת מצומצמת  ▪  התיכונים ימשיכו בלמידה מרחוק  ▪  ההחלטה כפופה להערכת מצב שתתקיים בסוף השבוע

פרץ. הצעתו התקבלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
החלטה סופית בשישי [צילום אילוסטרציה: חן ליאופולד/פלאש 90]
+מיום ראשון: יופעלו מסגרות לגיל הרך
15:21 27/04/20  |  עידן יוסף

צוות השרים אישר את מתווה ההפעלה שהציע שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס לחזרת מסגרות הגיל הרך לפעילות ביום א׳ הקרוב (3.5.20). על-פי המתווה, החזרת הפעלת מעונות היום (גילי 3-0) תהיה זהה לגני הילדים (גילי 6-3) ומספר הילדים בכל כיתה, לא יעלה על 15 ילדים (60% מפעילות בשגרה).
אם מספר הילדים בכיתה מסוימת יחרוג ממגבלה זו, הם יפוצלו לשתי קבוצות שביניהן תהיה רוטציה (יומית או שבועית) בהתאם למגבלות שקבע משרד הבריאות, כפוף לנתונים שיוצגו לצוות השרים ביום חמישי הקרוב. לדברי אקוניס, ״הפעלת מעונות היום ומשפחתונים לגילי לידה עד גיל 3 היא חיונית בשלב היציאה של המשק ממשבר הקורונה״.
בתגובה, הודיעו ארגוני מעונות היום המפוקחים בהם ויצ"ו, נעמ"ת, אמונה, נשי חרות, החברה למתנ"סים, נאות מרגלית, בית יעקוב איגוד מעונות יום ועוד כי לא יפתחו את המעונות.

+התוצר יתכווץ ב-2020 ב-5.4%
15:13 27/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כלכלני האוצר פרסמו הערכותיהם ביחס לצמיחה הגלובלית והמקומית בעקבות משבר הקורונה ולקראת ההתחלה ביישום אסטרטגיות יציאה ממנו  ▪  לא כל המובטלים והיוצאים לחל"ת יוכלו לשוב לעבודותיהם הקודמות ולא כולם ימצאו עבודה באופן מיידי  ▪  שיעור האבטלה הממוצע ב-2020 יעמוד על 13%-14% כולל העובדים המושבתים שיצאו לחל"ת

לא כל המובטלים יחזרו מייד לעבוד [צילום: AP]
+יו"ר ההסתדרות דורש פתיחת הרכבת
14:49 27/04/20  |  עידן יוסף

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להשיב את עבודת הרכבת לסדרה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "שירותי הרכבת נדרשים לעובדים הגרים בפריפריה ובכלל, לצורך הגעה מהירה אל העבודה וממנה", כתב יו"ר ההסתדרות.
לדבריו, נדהם לגלות כי שר התחבורה אישר בקולו, בהקלטה שפורסמה, כי החליט לעכב מיוזמתו את פתיחת שירותי רכבת ישראל לציבור הנוסעים, בשל עבודת תשתית. "צר לי כי שר התחבורה אינו מבין את הצורך הבסיסי של ציבור הנוסעים הנזקק לשירותי הרכבת, על-מנת לחזור לעבודה סדירה ולהתפרנס, בפרט בימים אלה. אין כל מקום להעמקה נוספת של הקשיים והמשבר הכלכלי, העוברים על המשק הישראלי בכלל, ועל ציבור העובדים בפרט".
בתגוב למכתב, מסר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "צר לי כי יו"ר ההסתדרות חושף בורות עצובה, הן ביחס לצרכי המשק והביקוש לתחבורה ציבורית בימים אלה, הן ביחס לתוכניות משרד התחבורה ורכבת ישראל, והן ביחס להשלכות האצת מיזמי הרכבת על ציבור שבשמו הוא מתיימר לדבר. ראוי היה שיו"ר ההסתדרות ירים טלפון לשר כדי לקבל נתונים לפני שהוא מוציא מכתב פופוליסטי לציבור. מאוד הייתי רוצה להאמין שבעניין אחרים שבר-דוד מתעסק בהם הוא לומד ומעמיק קצת יותר מהתבססות על כתבה עיתונאית חלקית ומגמתית".

+משבר הקורונה: החודשים הבאים
14:41 27/04/20  |  עמוס ידלין, איתי ברון   |   לרשימה המלאה

הדמיה של "קבינט הקורונה" שערך המכון למחקרי ביטחון לאומי, מצביעה על האתגרים ומציעה את דרכי הפעולה בחודשים של המעבר לחיים בשגרת קורונה

לתשומת ליבכם [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+ביבי, יום הזיכרון
14:17 27/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

בדיוק כמו בכל סופרמרקט - קבעו כמה אנשים יכולים להיות במקום בעת ובעונה אחת  ▪  אם זה אפשרי בחנות גדולה זה יתנהל במשמעת למופת בכל חלקה צבאית עם ציבור רגיש של אבלים

בזהירות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא בפופוליזם, ברצינות ובאחריות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ממש זה לא נכון שההסתדרות
בן נאמן  |  30/04/20 08:57
2
קו אוטובוס לירושלים מהצפון
ניתוק פריפריה   |  8/05/20 00:19
3
קו אוטובוס לירושלים מהצפון
ניתוק פריפריה   |  8/05/20 00:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
מערכת החינוך תחזור לפעילות ביום ראשון במתכונת מצומצמת    על-פי המתווה שהוסכם, גני הילדים וכן כיתות א'-ג' ישובו ללימודים ביום ראשון הבא    הלימודים יתקיימו בימים ראשון עד חמישי במסגרת מצומצמת    התיכונים ימשיכו בלמידה מרחוק    ההחלטה כפופה להערכת מצב שתתקיים בסוף השבוע
איציק וולף
כלכלני האוצר פרסמו הערכותיהם ביחס לצמיחה הגלובלית והמקומית בעקבות משבר הקורונה ולקראת ההתחלה ביישום אסטרטגיות יציאה ממנו    לא כל המובטלים והיוצאים לחל"ת יוכלו לשוב לעבודותיהם הקודמות ולא כולם ימצאו עבודה באופן מיידי    שיעור האבטלה הממוצע ב-2020 יעמוד על 13%-14% כולל העובדים המושבתים שיצאו לחל"ת
עמוס ידלין, איתי ברון
הדמיה של "קבינט הקורונה" שערך המכון למחקרי ביטחון לאומי, מצביעה על האתגרים ומציעה את דרכי הפעולה בחודשים של המעבר לחיים בשגרת קורונה
דן מרגלית
בדיוק כמו בכל סופרמרקט - קבעו כמה אנשים יכולים להיות במקום בעת ובעונה אחת    אם זה אפשרי בחנות גדולה זה יתנהל במשמעת למופת בכל חלקה צבאית עם ציבור רגיש של אבלים
מחלקה ראשונה
לישראל היום נודע כי הוכנס שימוש בציוד שמאפשר לפענח דגימות של נגיף הקורונה בתוך 45 דקות    בבדיקה רגילה מתקבלת התוצאה רק לאחר 3 שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il