X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברכתי למדינתי ביום עצמאותה שמירה על עולם התוכן של "ואהבת לרעך כמוך" מחייב אותנו להתריס נגד המציאות הקיימת של חלוקה קוטבית בלתי צודקת בעוגה הלאומית בין עובדים ומעסיקים בחברה הישראלית
▪  ▪  ▪
שוויון חברתי [צילום: דניל אסתריקין/Funia]

אני רוצה לפתוח במובאה מההפטרה המתקשרת לצירוף של שלוש הפרשות: "הֲלֹא כִּבְנֵי כֻּשִּׁיִּים אַתֶּם לִי בְּנֵי יִשְׁרָאֵל ... הֲלֹא אֶת יִשְׁרָאֵל הֶעֱלֵיתִי מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם וּפְלִשְׁתִּים מִכַּפְתּוֹר וְאָרָם מִקִּיר. (עמוס ט' 7). זו תשובת איש תקוע - הנוקד, הבולס שקמים, הבוקר, הנביא, לכל מי שמבקש להעפיל לפסגות המשיחיות של "אַתָּה בְּחַרְתָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים". בחירה נכונה היא "עִם כָּל הָעַמִּים" ולא "מִכָּל הָעַמִּים". כשם שהארמים הגיעו מקיר, ופלישתים מכפתור, אנחנו באנו לכאן ממצרים. פנינו מופנות לכל העמים ולא להיות מעל העמים.
בשלוש הפרשות שלפנינו אני רואה הרחבת עשרת הדיברות וגם תוספת לדיברות החקוקות על אבני הברית, ומכולן אני נכבש אחרי "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ", כשהלל הזקן לקח פסוק זה מתוך גישה, שהוא עיקר התורה "זו היא התורה על רגל אחת ומאידך זיל גמור (צא ולמד...)". המסע אל האהבה נולד ממקומות קשים המחייב תהליך חינוכי של זיקוק רוחני, המובהר בספר ויקרא י"ט פס' טז-יח - "לֹא תִּשְׁנָא אֶת אַחִיךָ בִּלְבָבְךָ. הוֹכַח תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ... לֹא תִּקֹּם וְלֹא תִּטֹּר..." ובסוף התהליך המזקק - "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ".
שמירה על עולם התוכן של "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" מחייב אותנו להתריס נגד המציאות הקיימת של חלוקה קוטבית בלתי צודקת בעוגה הלאומית בין עובדים ומעסיקים בחברה הישראלית. זו גם ברכתי למדינת ישראל ביום בו חוגגת את עצמאותה המדינית. הייתי רוצה לראות את מדינתי ביום עצמאותה לובשת את שלמת השוויון החברתי.
אני מאחל למדינתי ביום עצמאותה שהיא תשמור על הקדושה המזדקרת בשלוש הפרשות. זו קדושה מחייבת לקיום חברה, המושתתת על אדנים של צדק חברתי, הרואים בהון האנושי העובד ערך חשוב שיש לשמור עליו מכל משמר - "לֹא-תַּעֲשֹׁק אֶת-רֵעֲךָ וְלֹא תִּגְזֹל, לֹא-תָּלִין פְּעוּלַת שָׁכִיר אִתְּךָ עַד-בֹּקֶר" (ויקרא י"ט 13). יש כאן קריאה לקיומה של חברה, בה חייבים לשרור יחסים עבודה ללא ניכור חברתי, ללא פערים חברתיים, אלא חברה החותרת למערכת חיים שוויונית, חברה בה לא יהיו כחצי מיליון ילדים מתחת לקו העוני. בה לא יהיו חוטבי עצים ושואבי מים בלבוש של עובדים זרים.
הפסוק "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲך כָּמוֹךָ" מנווט אותנו לכינון חברה, בה לא יהיה ניצול אדם בידי אדם. מימוש ההוראה המקראית של הפסוק הזה והתוספת "לֹא תַּעֲשׁוֹק אֶת רֵעֲךָ" מחייבים אותנו למחוק מדפוסי חיינו את התופעה של חברות קבלן. חברה בה יש לגיטימיות לתופעה של חברות קבלן, זו חברה שיש בה פגיעה גסה במשמעות "קְדוֹשִׁים תִּהְיוּ", פגיעה גסה בדרישה "לֹא תַּעֲשֹק אֶת רֵעֲךָ" ובמחויבות האנושית "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ".
מי שנותן לגיטימיות לחברות קבלן, הפוגעות בזכויות האדם העובד, הוא למעשה מצמצם את ערכי "ואהבת לרעך כמוך". הוא נוטל מהמצווה את נשמתה ומסרס את תכניה. איחולי ליום העצמאות של מדינת ישראל, שתנכס את הערכים החברתיים בפרשות אלו. מכל משמר תשמור על העיקרון "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ..." (ויקרא י"ט 34).

תאריך:  28/04/2020   |   עודכן:  28/04/2020
+בנימין חוגגת עצמאות לישראל
22:10 28/04/20  |  עידן יוסף

"מישהו איתנו כאן" - המועצה האזורית בנימין מקדישה באהבה את שיר העצמאות המרגש של חבל בנימין, שהופק במיוחד לתקופה זו.

+ולתפארת מדינת ישראל!
21:44 28/04/20  |   אהרן זאבי-פרקש   |   לרשימה המלאה

החיים ביחד - חילונים, דתיים וחרדים - מחייבים הגדרה חדשה ושונה. יש כאן ועכשיו הזדמנות לנצל את השינוי שנדרש בעקבות המשבר לביסוס מכנה מעשי לחיים משותפים במדינת ישראל. הימים של התעלמות מהמדינה, ממוסדותיה ומסמליה של חלקים מהציבור ומנהיגיהם, צריכים לחלוף

ליפשיץ. המשואה ראויה לה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+נפעל כדי לבסס אתוס חדש
21:12 28/04/20  |  בני גנץ   |   לרשימה המלאה

נאום יושב-ראש הכנסת בטקס המשואות בהר הרצל [אור לה' באייר תש"ף, 28.04.2020]

גנץ. עלינו להתכונן לימים קשים [צילום: אלעד מלכה]
+"לא מוותרים ולא נוותר על הביחד"
20:08 28/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "גם ביום העצמאות הזה, העם בישראל מצליח להוכיח שאין כמוהו. אין כמוהו בסולידריות, בערבות ההדדית, בנכונות לתרום ולהושיט יד"

נשיא המדינה. לצמוח שוב ושוב [צילום: פלאש 90]
+ניצחנו במצב הרבה יותר גרוע
18:00 28/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ישראל נאלצה להילחם על קיומה עוד לפני ההכרזה על הקמת המדינה, וביתר שאת - שעות אחדות לאחר הטקס במוזאון תל אביב  ▪  נתוני הפתיחה היו עגומים ביותר וסכנה מוחשית של כליה, שלוש שנים בלבד לאחר השואה, ריחפה על היישוב היהודי  ▪  למרות זאת, ישראל ניצחה במלחמת העצמאות וקיבעה את גבולותיה הרחק מעבר לתוכנית החלוקה  ▪  כמה נתונים היסטוריים בעלי משמעות מעודדת לימי הקורונה

הפצצת תל אביב, 15.5.1948 [צילום: זולטן קלוגר, לע"מ]
חיילי גבעתי, 12.6.1948 [צילום: זולטן קלוגר, לע"מ]
+החל מהשעה 17:00: סגר נכנס לתוקף
16:08 28/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המשטרה הקימה 44 מחסומים בצמתים המרכזיים מצפון הארץ ועד לדרומה  ▪  שוטרים יסיירו ברחובות ויאכפו את הנחיות הסגר האוסרות יציאה מן הבית למעט לצרכי הצטיידות בתרופות או במוצרים חיוניים

שוטרים עומדים במחסומים בכל הארץ [צילום: דוברות המשטרה]
יום העצמאות השנה - בבתים [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
+עיריית תל אביב תשדר את תפילת יום העצמאות מבית הכנסת הגדול
15:42 28/04/20  |  איציק וולף

עיריית תל אביב-יפו תשדר לראשונה את התפילה החגיגית של ליל העצמאות מבית הכנסת הגדול של העיר ברחוב אלנבי. התפילה החגיגית, שנערכת מדי שנה בנוכחות קהל רב, תתקיים השנה במתכונת מצומצמת לאור הנחיות ההסגר של משרד הבריאות. הציבור הרחב יוכל להינות מהתפילה בעזרת שידור חי בעמוד הפייסבוק העירוני החל בשעה 19:00.
בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי משמש מאז בנייתו כמוקד של פעילות דתית-ציונית עם סממניים ממלכתיים. בית הכנסת נבנה בשנת 1925 ביוזמת ראש העירייה הראשון מאיר דיזנגוף על גבעה נישאה, כגרסה העברית ל"קתדרלה" העירונית. עד קום המדינה היא אירחה עצרות ותפילות רבות ואף שימשה כסליק של ארגון הלח"י. יומיים אחרי הכרזת העצמאות נישאה בבית הכנסת תפילה חגיגית לשלום המדינה שחיברו הרבנים הראשיים, ושנה מאוחר יותר, בערב יום העצמאות תש"ט (1949) התקיימה בה התפילה החגיגית שהפכה מאז למסורת. בתפילה הערב יברך הרב לאו, החזן צבי גרינהיים והזמר והפייטר לירן לוי.
ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, אמר כי התפילה בבית הכנסת הגדול של העיר העברית הראשונה היא מסורת שנמשכת מאז שנת 1949 כאשר ראש הממשלה דוד בן גוריון בכבודו ובעצמו וישראל רוקח ראש העירייה דאז השתתפו בתפילה החגיגית. "אנו רואים חשיבות רבה בשימור המסורת התל אביבית הזו. ולכן השנה החלטנו להנגישה לטובת הציבור שאינו יכול להשתתף בה באופן אישי בגלל מגבלות ההסגר. חג עצמאות שמח עם ישראל", אמר.

+עצמאות לבני חורין
14:54 28/04/20  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

+ביום הזיכרון שבשמים
14:01 28/04/20  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה

+"הקורונה - מסר חוצה דורות
ביחס לכוח העמידה שלנו"
13:57 28/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "התשובה שלנו לרוע - רדיפת המחבלים עד חורמה"  ▪  סיפר כי החל ההליך התכנוני של היכל זיכרון לנפגעים בהר הרצל

נתניהו. נאום שהוקלט מראש [צילום: מסך]
הר הרצל. בתכנון - הקמת היכל זיכרון חדש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ביבי זה ביבי
13:29 28/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

השנה הוא שוב רוצה לנאום  ▪  שותפו בני גנץ יסכים כנראה  ▪  ביבי להוט למצלמה ולמיקרופון  ▪  התחייבות? הבטחה? החלטה? לא אצלו

נתניהו. מחלת רקע [צילום: יוטיוב]
+זכות גדולה
13:23 28/04/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה

מה כותבים על מישהו שהכרת במשך שבוע ונהרג על ידך  ▪  אומנם שבוע אינטנסיבי של שהות ביחד באותו טנק 24/7 אך בכל זאת רק שבוע? אחרי כמעט 47 שנים מראה הדמות כבר יותר מטושטש, הגובה, מבנה הגוף הכל קצת מעורפל  ▪  מה ששנאר ברור וצח כאילו היה רק אתמול הוא המרשים, החשוב והערכי  ▪  מה שנצרב בתודעה

שבוע בטנק [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+התלמידים הגיעו לבתי ההורים השכולים לאמירת הקדיש
13:17 28/04/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יוזמת המנהיגות הצעירה של רשת אמית פורסמה ברשתות החברתיות והגיעה להורים השכולים גם דרך הרשויות המקומיות. רבים נענו ליוזמה ובכך איפשרו לאבות השכולים לומר תפילת קדיש

[צילום: אבישי כהן]
[צילום: אבישי כהן]
+ח"כ אדלשטיין: "מי ייתן ונעבור את התקופה המורכבת הזאת ביחד"
12:42 28/04/20  |  מירב ארד

יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ יולי אדלשטיין בטקס יום הזיכרון בגוש עציון: "משפחות שכולות יקרות. מי ייתן ונעבור את התקופה המורכבת הזאת ביחד, למרות הריחוק. מי ייתן ולא יתווספו משפחות נוספות למשפחת השכול הגדולה במדינת ישראל. יהי זכר כל הנופלים ברוך לעד".

+ח"כ לפיד: "המשפחות לא צריכות את יום הזיכרון, אנחנו אלה שזקוקים לו"
12:09 28/04/20  |  מירב ארד

יו"ר יש עתיד - תל"ם בנאום במליאת הכנסת לכבוד יום הזיכרון: "המשפחות השכולות לא צריכות את יום הזיכרון, אנחנו צריכים אותו. אנחנו שחיים איתם, לצידם, בני משפחות השכול, במילא תמיד זוכרים את הילדים, את הבעל, את האבא. אנחנו אלה שזקוקים ליום הזה. כדי שנוכל להגיד להם אנחנו איתכם. אנחנו חושבים עליכם. אנחנו תמיד זוכרים אתכם."

+יו"ר הכנסת: הזדמנות להיזכר מה השליחות שצריכה להנחות מנהיגים
11:53 28/04/20  |  איציק וולף

מליאת הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. הישיבה נפתחה בצפירת יום הזיכרון.
"היום הזה איננו ככל הימים. הפעם בתי העלמין יוותרו יתומים, אפופים בדממת המוות של יקירנו. בין היתר בשל כך, החלטנו לערוך את הישיבה המיוחדת הזו כאן בכנסת ישראל. אני פונה מכאן, לכלל אזרחי ישראל - יום הזיכרון הזה קשה במיוחד עבור המשפחות השכולות: דברו איתן מהמרפסות ומהגינות, השתמשו בזום או בכל אמצעי טכנולוגי כדי לערוך טקסים ומפגשים. אל תוותרו על המצווה הזו", אמר יו"ר הכנסת, בני גנץ.
לדבריו, עבור המנהיגים, היום הזה הוא גם הזדמנות להיזכר מהי השליחות שצריכה להנחות אותם. "איזו אחריות כבדה אנחנו נושאים על כתפינו, לזכור היטב, שלעתים אין ברירה אלא להילחם - ושתמיד חייבים לחתור לשלום שימנע את המלחמה הבאה. לזכור את יסוד הקיום שלנו כאן - העוצמה הצבאית והעוצמה המוסרית", ציין.

[צילום: דוברות הכנסת]
+פרס ישראל ליהודית קצובר ונדיה מטר
11:31 28/04/20  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

יהודית ונדיה החלו בעשיית נפשות לעניין הריבונות על אש קטנה. מפגש פה ושיחה שם, עם יהודים פעילים למען ארץ ישראל, עם מנהיגי תנועות חוץ פרלמנטריות, עם אישים מובילים בהתיישבות היהודית, עם אנשי תקשורת ולימים גם עם אנשים פוליטיים

נדיה מטר ויהודית קצובר [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+"תמיד נהיה ערוכים להדוף סכנות"
11:16 28/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בשעה 11:00 נשמעה צפירת זיכרון בת שתי דקות ונפתח בהר הרצל בירושלים טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל  ▪  ראש הממשלה: הערבות ההדדית מפעמת בלב חיילינו, זכינו לחידושה עם חידוש העצמאות

משמר כבוד עטוי מסיכות [צילום: מן הטלוויזיה]
הרמטכ"ל כוכבי בטקס הממלכתי [צילום: מן הטלוויזיה]
+יום הזיכרון בימי קורונה
11:05 28/04/20  |  עו"ד פנינה צ'צ'יק-מנקר   |   לרשימה המלאה

כאחות שכולה אני בטוחה שלו ניתן היה לשאול לדעת הנופלים, הם היו מעדיפים שנשמור על בריאותנו ושנבוא לבקרם בימים שקטים ואינטימיים

זוכרים כל יום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אחרי מות קדושים אמור" (ב)
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
להשתית ערכי שוויון חברתי.
להקשיב לפרשת השבו  |  28/04/20 15:30
 
- "שיוויון חברתי" מנוגד ליהדות
בן נאמן  |  28/04/20 18:47
 
- למר בן נאמן
נערה.  |  29/04/20 05:21
 
- נערה, בכל מקום בו התרבות הקומו
בן נאמן  |  29/04/20 17:43
 
- נאמן פוגע בארון הספרים היהודי
אני בן נאמן  |  29/04/20 13:54
 
- אני בן נאמן מתנצל על השטויות ש
אני בן נאמן מתנצל  |  30/04/20 07:32
2
מצפצפות על פרשת השבוע. ל"ת
חברות קבלן  |  28/04/20 15:49
3
יעבדוך עמים וישתחוו לך לאומים
ב.ל  |  28/04/20 15:54
 
- "דווקא" מסיימים באות א' לא ה'
ב.ל התקדמת(ה)  |  28/04/20 17:18
 
- אז את התוכן - אתה מאשר? ל"ת
בן נאמן  |  29/04/20 06:33
 
- בן נאמן התדרדרת מאוד מאוד.
בן נאמן התדרדרת  |  29/04/20 14:23
 
- כשקומוניסט מעוות ומנוול - לומד
בן נאמן  |  29/04/20 17:30
 
- האקונומיקה השפיעה על ב.ל
האקונומיקה השפיעה  |  29/04/20 06:42
4
מרים כוסית לחיי. התלהמותי
אני המגיב הותיק  |  29/04/20 07:05
5
גישה יפה לפרשת השבוע ל"ת
"חזק ואמץ"  |  30/04/20 11:07
6
איתן, ריגשת אותי ל"ת
השוה"צ  |  30/04/20 11:15
 
- השומר הצעיר =
בן נאמן  |  30/04/20 15:32
 
- בן נאמן תפסיק לשנוא יהודים
בן נאמן תפסיק  |  30/04/20 17:34
 
- תן כבוד לקיבוצי השומר הצעיר
למר בן נאמן  |  1/05/20 05:14
 
- את אנשי השומר הצעיר ביד מרדכי
בן נאמן מזהיר  |  1/05/20 09:29
 
- את אנשי השומר הצעיר ביד מרדכי
בן נאמן מזהיר  |  1/05/20 09:29
7
״הלוא כבני כושיים אתם לי״- שהם
פלא יועץ   |  30/04/20 16:43
 
- חבל שגידוף הוא כלי כתיבתך.
לפלא יועץ ???  |  30/04/20 21:45
8
עזוב את הכתיבה הפוליטית
לאיתן  |  1/05/20 09:39
9
ואהבת לרעך כמוך
ואהבת לרעך כמוך  |  1/05/20 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
יצחק מאיר
מירב ארד
הוסיף: "התשובה שלנו לרוע - רדיפת המחבלים עד חורמה"    סיפר כי החל ההליך התכנוני של היכל זיכרון לנפגעים בהר הרצל
דן מרגלית
השנה הוא שוב רוצה לנאום    שותפו בני גנץ יסכים כנראה    ביבי להוט למצלמה ולמיקרופון    התחייבות? הבטחה? החלטה? לא אצלו
יורם דורי
מה כותבים על מישהו שהכרת במשך שבוע ונהרג על ידך    אומנם שבוע אינטנסיבי של שהות ביחד באותו טנק 24/7 אך בכל זאת רק שבוע? אחרי כמעט 47 שנים מראה הדמות כבר יותר מטושטש, הגובה, מבנה הגוף הכל קצת מעורפל    מה ששנאר ברור וצח כאילו היה רק אתמול הוא המרשים, החשוב והערכי    מה שנצרב בתודעה
מירב ארד
יוזמת המנהיגות הצעירה של רשת אמית פורסמה ברשתות החברתיות והגיעה להורים השכולים גם דרך הרשויות המקומיות. רבים נענו ליוזמה ובכך איפשרו לאבות השכולים לומר תפילת קדיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il