X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ביבי, שאל את עצמך אם הצהרה על סיפוח, שאינה משנה דבר בשטח, שווה את פרישת מצרים וירדן מהיחסים הדיפלומטיים, שהושגו בעמל מדיני כה רב על-ידי מנחם בגין ויצחק רבין
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא רוצה לספח [צילום: משרד רה"מ]

דוד בן-גוריון נהג בתבונה בהציגו בפתח מגילת העצמאות את הקושאן שיש לעם היהודי על ארץ-ישראל. התנ"ך הוא הקושאן וכאן הולידו אברהם ויצחק ויעקב את ילדיהם. בן-גוריון וברל כצנלסון וחילונים רבים ראו בתנ"ך את סלע קיומנו. בצדק. כולה שלנו, כפי שכתב זאב ז'בוטינסקי. כבר 4,000 שנים מאז קנה אברהם את מערת המכפלה בחברון.
אבל לפני 1,388 שנים היא נכבשה בידי הערבים. יש להם חזקה. הם דייר מוגן. הר עיבל והר גריזים הם שלי. אבל הר תבור והר כרמל גם שלהם. כל הארץ היפה והאהובה והקשה הזאת שלנו. גם שלהם. שותפי גורל. כאשר הם יוכלו לכתוב בערבית את מה שכתבתי כאן בעברית - ייכון השלום.
הציונות תמיד עמדה על צדקת התביעה להחזיר את הארץ ליהודים. אך תמיד חתרה לרוב יהודי, יעד אשר סוכל ככל האפשר לצערנו על-ידי הערבים ושלטון המנדט הבריטי. כי הציונות לא העלתה על דעתה מדינה יהודית לא דמוקרטית, שלא תהא בה זכות הצבעה לכל אזרחיה. זה עולה משירת ז'בוטינסקי וממגילת העצמאות של בן-גוריון שהיה גדול מנהיגי העם היהודי בעידן המודרני.
על יסוד ההבנה שאנו עוד חוליה בשרשרת צריך לבחון את ההסכם בין בנימין נתניהו לבין בני גנץ להקים ממשלה. שר הביטחון המיועד גנץ הסכים לתביעת ביבי לספח את בקעת הירדן אם ארצות הברית תתיר. זה תנאי נחוץ אך בלתי מספיק.
כיום מחזיקה ישראל בבקעת הירדן לצרכי ביטחונה כפי שעוצבו לאחר מלחמת המגן הצודקת ב-1967. יש לה פסק זמן לגיטימי. ב-2011 דיבר ביבי על נוכחות צבאית ממושכת בבקעה. גם את זה אפשר להצדיק. אבל סיפוח בלי זכויות אזרחיות ואישיות, בלי היתר לכל פלשתיני להצביע בקלפי לכנסת זו התדרדרות למדינת האפרטהייד בדרום אפריקה. כולם זוכרים כיצד נגמר שם הסיפור. גם ברודסיה, שמנחם בגין בתבונתו הדגיש כי אינו רוצה להידמות לה.
בכייה לדורות
בינינו לבין עצמנו, ביבי אינו רוצה לספח אפילו גרגר חול אחד ביהודה ובשומרון. הוא עושה כן כמי שכפאו שד. הקיצונים מימין חושבים כי ניתן לפתור הכל בכוח הכוח. במצוקתו ביבי מקבל זאת. הוא גרר לשם את גנץ כהגנה לא על ארץ-ישראל אלא על גוש הימין.
המצב הקיים הוא רע אבל נסבל. מפני שמותיר תקווה למשא-ומתן בבוא היום. מה שביבי עלול לעשות באישורו של גנץ הוא בכייה לדורות. אם לספח את כל ארץ-ישראל-המערבית כי אז במקרה שחס וחלילה תפרוץ מלחמה באשמת הערבים (כפי שאירע ב-1967), לא ביוזמתנו.
ביבי, שאל את עצמך אם הצהרה על סיפוח, שאינה משנה דבר בשטח, שווה את פרישת מצרים וירדן מהיחסים הדיפלומטיים, שהושגו בעמל מדיני כה רב על-ידי מנחם בגין ויצחק רבין; ובהתרחקות מצד הסעודים והמפרציות שאתה כה גא בקשרים עימם; ובנידוי מהאיחוד האירופי, שעלול, למשל, לחדול מתמיכה במדע הישראלי, או לקבוע כי כל תוצרת ישראל היא כמו מהתנחלות מפני שממשלתך טשטשה את הקו המפריד בין שטחים ממערב הקו הירוק למזרחו.
דעתי שביבי לא יספח אם האמריקנים יבינו כי הוא מצפה מהם שיחלצו אותו ויניחו לו לרדת מן העץ הגבוה. הימור: אם יוכל לא לספח, ואם הדבר לא יכביד על משפטו הפלילי, ואם לא יאבד את הרוב בגוש הימין - הוא לא יספח. איזושהי התערבות שמיימית תציל אותו. Deus ex machina.
הערה 1: בהמשך תמצאו שגיורא שחרי כותב כי אם אינו טועה התחרטתי על גילוי החשבון של לאה ויצחק רבין. לא דובים ולא יער ולא חורשה ולא ערוגה. אך נכון שמקץ 15 שנים הצבעתי לרבין. אם ביבי יפרוש ל-15 שנים אשמח להצביע בעבורו במלאת לי 97.. נו, חיוך לקראת שבת.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  29/04/2020   |   עודכן:  29/04/2020
+הממשלה מנהלת מגעים עם חמאס לשחרור השבויים והנעדרים
00:21 30/04/20  |  איציק וולף

מתאם פעולות הממשלה בנושא השבויים והנעדרים, ירון בלום, עדכן את משפחות גולדין ושאול כי הממשלה מנהלת מגעים עם חמאס על השבת השבויים והנעדרים הישראלים הנמצאים ברצועת עזה.
בלום שוחח עם משפחות גולדין ושאול, שגופות בניהם נמצאות בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן לפני שש שנים. "קיימת הזדמנות להשיב מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ״ר אורון שאול ואת האזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות - זה חוסר אחריות לאומית", טענה משפחת גולדין, שדיווחה על ההודעה שקיבלה.

+ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים כונסה לדיון מיוחד
22:19 29/04/20  |  עידן יוסף

ראש הממשלה נתניהו כינס בשבוע שעבר את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים לשיחת ועידה בקו מאובטח, כדי לדון במגעים עם חמאס. זו הייתה ישיבה ראשונה של ועדת השרים בנושא (חדשות 13). ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים, עדכן את משפחות גולדין ושאול על המגעים מול חמאס.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עו"ד דויד סנדובסקי
בשתי התוכניות המוזכרות בכותרת המאמר, קיימת התייחסות לבקעת הירדן כגבול ביטחון בין ממלכת ירדן לבין מדינת ישראל    במו"מ שיתקיים מול ארה"ב, הרשות הפלשתינית, ממלכת ירדן ומדינות ערביות אחרות, יש לשים דגש רק על יישום בהסכמה של השלב הראשון בתוכנית טראמפ המתייחס לבקעת הירדן ולצפון ים המלח
בעז שפירא
יהודית ונדיה החלו בעשיית נפשות לעניין הריבונות על אש קטנה. מפגש פה ושיחה שם, עם יהודים פעילים למען ארץ ישראל, עם מנהיגי תנועות חוץ פרלמנטריות, עם אישים מובילים בהתיישבות היהודית, עם אנשי תקשורת ולימים גם עם אנשים פוליטיים
איציק וולף
אושר מענק לקידום תוכנית קיימות רב-שלבית לקידום הביצועים, התשתיות והאמינות של סקטור האנרגיה בכלכלה הפלשתינית    במקביל יקבלו הפלשתינים מענק של 49 מיליון דולר נוספים מהמדינות התורמות
יוני בן-מנחם
בית משפט במצרים הכריז על ראמי שעת', בנו של יועצו של יו"ר הרש"פ, שעמד בראש משרד ה-BDS במצרים כפעיל טרור. זעם ברש"פ על כך שמצרים מגדירה את תנועת החרם נגד ישראל כפעילות טרור, בחמאס מאשימים כי מצרים הולכת בעקבותיה של סעודיה כדי לשאת חן בעיני ארה"ב וישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מרגש, ממשלה, כאוס, אזהרה, הייתה מלחמה, שקרים ונפלאות השלטים א'    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    חודש טוב, שבת שלום ויום עצמאות שמח    הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il