X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יום הזיכרון הוא אינו יום זכרון פרטי של המשפחות, שחל ממילא בכל משפחה בתאריך שונה, אלא יום זכרון קולקטיבי שבו העם מאמץ לליבו את הנופלים, בתוכם גם את הרוגי הטרור - חיילים ואזרחים שהם חלק ממגש הכסף עליו ניתנת לנו מדינת היהודים
▪  ▪  ▪
יושבים הם על-ידי כסא הכבוד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אחרי שגמרנו לטפל בפצועים ולפנות את 6 הצעירים שנרצחו באותה שבת ליד בית הדסה בחברון נכנסנו עם הרב לוינגר אל קבוצת הנשים היהודיות, ששהתה שם במטרה לחדש את ההתיישבות היהודית בחברון. שם קיבלנו את שיעור חיינו איך להתייחס לנופלים ומהי הנחמה.
הרב, חלוץ המתיישבים, פתח בשירי שבת. אחת הנשים זעקה: הרב, איך אנו שרים ועדיין לא קברנו את מתינו?! ענה הרב לוינגר: "הרוגי קדוש ה' -לא זקוקים לאבל. יושבים הם על-יד כיסא הכבוד. מנהגי האבל נוצרו עבורנו לימי החול כשלא מסוגלים להבין את הנעשה בעולמות עליונים. והרב פתח בשיר "מעין עולם הבא" והצטרפתי בדמע.
לא כל אחד נמצא במדרגת הרוחניות שלו, אבל דומה שגם אדם מן הישוב וגם מי שאינו דתי שמבין שיש משהו גבוה יכול להיאחז בנקודת נחמה זו.
כדברים האלו שמענו השבוע מפני שני רבנים שכולים, הרב אורי שרקי והרב מורנו אחיו של אל"ם עמנואל מורנו כשסיימו בקריאה שלא לעלות לקברים בשל סכנת הקורונה. "במותם צוו לנו את החיים" הסבירו את 'צוואת הנופלים', וקראו לא להסתכן ולא לסכן את האחרים. אכן עלינו לראות את המשך החיים הפרטיים והלאומיים - כצוואת הנופלים.
אל פחד
יום הזיכרון הוא אינו יום זכרון פרטי של המשפחות, שחל ממילא בכל משפחה בתאריך שונה, אלא יום זכרון קולקטיבי שבו העם מאמץ לליבו את הנופלים, בתוכם גם את הרוגי הטרור - חיילים ואזרחים שהם חלק ממגש הכסף עליו ניתנת לנו מדינת היהודים.
כל מי שבחר לחיות בארץ ושילם בחייו את מחיר שנאתם של הקמים לכלותנו, הנו חלל קדוש למען קיומה וחוסנה של מדינתנו בארץ ישראל. חללי הטרור - נרצחו בפשעים נגד האנושות. הרוצחים רצחו צעירים בדרכם ללימודים - באוטובוסים שפוצצו משפחות בדרכים, בזריקת בקבוקי תבערה ואבנים, ומשפחות בירי בעת שנתם בבתיהם.
כשקם ארגון נפגעי הטרור הציע אורי אורבך ז"ל לצרף לשם הארגון את השם "אלמגור", לאמור: אל פחד, ללא מורא. בדרך הזו שחרטנו על דגלנו אנו ממליצים לממשלה הבאה לפעול. לא רחוקים אנו מימים שכך התנהלו. גולדה מאיר לא שילמה לרוצחי הספורטאים במינכן בהסכמים מהסוג של הסכמי אוסלו ורדפה אותם עם המוסד עד מותם.
באטנבה, ישראל לא נכנעה והסתכנה במבצע מסובך לחסל את החוטפים ולהביא את החטופים. באותו ליל שבת בחברון בעיני ראיתי איך עזר ויצמן, רפול, ובגין כרה"מ מקשיבים לרב לוינגר - לזרוק את ראשי המסיתים. ובאותו מסוק שבאו לחברון שיגרו אותם מעבר לגבול. והארץ שקטה לכמה שנים. היו ימים אחרים. וכך צריך לנהוג כיום. ללא פחד. "אל מגור".

תאריך:  29/04/2020   |   עודכן:  29/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברים ליום הזיכרון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא חשבת במקרה על האפשרות
הירונימוס  |  29/04/20 20:24
 
- אינדור פצוע טרור ולא שכול ח"ו ל"ת
עידו ג'רמי  |  30/04/20 01:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
ביבי, שאל את עצמך אם הצהרה על סיפוח, שאינה משנה דבר בשטח, שווה את פרישת מצרים וירדן מהיחסים הדיפלומטיים, שהושגו בעמל מדיני כה רב על-ידי מנחם בגין ויצחק רבין
ד"ר רבקה שפק ליסק
אני קוראת להנהלות ערוצי הטלוויזיות והרדיו לערוך שינוי יסודי בגישה לתוכניות "שירים לזכרם" ויום העצמאות
אפרים הלפרין
הכותרות מספרות על כך שמ"מ פרקליט המדינה בודק תלונה על התנהלות לא תקינה של היועץ המשפטי לממשלה בעבר, ובמקביל פנה היועץ המשפטי לממשלה לנציב שרות המדינה בתלונה חריפה על מ"מ פרקליט המדינה במטרה להפסיק כהונתו
אפרים הלפרין
תגובת פרקליטי המדינה להתגוששות בין היועמ"ש לממשלה ובין מ"מ פרקליט המדינה מעידה על שבר כללי בפרקליטות    יו"ר ועד העובדים שלהם פרש לגמלאות, ממלא מקומו מסרב להיות יו"ר ועד העובדים שלהם, ולכן היועמ"ש לממשלה תפס את מקומו כיו"ר ועד העובדים של הפרקליטים
אהרן זאבי-פרקש
החיים ביחד - חילונים, דתיים וחרדים - מחייבים הגדרה חדשה ושונה. יש כאן ועכשיו הזדמנות לנצל את השינוי שנדרש בעקבות המשבר לביסוס מכנה מעשי לחיים משותפים במדינת ישראל. הימים של התעלמות מהמדינה, ממוסדותיה ומסמליה של חלקים מהציבור ומנהיגיהם, צריכים לחלוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il