X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מנות ראשונות של חיסון, סיאטל [צילום: טד וורן, AP]
חיסון נגד שפע, בואנוס איירס [צילום: נטשה פיסרנקו, AP]
מדענים בארה"ב פועלים במהירות שלא הייתה כמותה במטרה לדחוס לכמה חודשים הליכים הנמשכים מספר שנים המאסדרים מבטיחים שהבטיחות לא תיפגע, ושהנהלים הרגילים פשוט יישומו בצורה מהירה יותר וושינגטון פוסט על המאבק בין הנגיף לבין המדענים
▪  ▪  ▪

הזמן הממוצע למציאת חיסון למחלה הוא 18-12 חודשים; הממשל האמריקני רוצה להגיע למצב בו יהיו מאות מיליוני מנות נגד הקורונה כבר בינואר הקרוב. לפחות 115 פרויקטים למציאת חיסון מתנהלים כיום ברחבי ארה"ב, במהירות כה גבוהה ותוך דילוג על שלבים כה רבים, עד שאפילו מומחי החיסון המובילים אינם יודעים למה לצפות – מדווח וושינגטון פוסט.
שלבים שבדרך כלל נמשכים שנים – ניסויים בבעלי חיים, בדיקות רעלים, ניסויים במעבדה, ניסויים נרחבים בבני אדם, תכנון הייצור – מתקדמים כעת במהירות עצומה ובמקביל, בצורה חסרת תקדים. זהו עידן מרגש למדע החיסונים, אך גם אתגר למאסדרים האמריקנים – שיצטרכו להבטיח שהמהירות אינה באה על חשבון הבריאות – ומקור לחששות אתיים. פול אופיט, שפיתח חיסון נגד מחלת מעיים קטלנית בתינוקות ובילדים, משיב: "זה מסוכן? כן, אבל כך גם הקורונה".
מדענים בחברת הביוטק אינוביו שליד פילדלפיה החלו בסוף ינואר לפתח חיסון נגד הנגיף, שאז אפילו עוד לא היה לו שם. כמו עמיתיהם ברחבי העולם, הם התבססו על מידע בנוגע לגנום של הנגיף שהתקבל ממדענים בסין. תכנון החיסון נמשך שלוש שעות. חברת מודרנה ממסצ'וסטס תכננה חיסון נוסף, ובסוף ינואר החל ייצורו במפעל בבוסטון. אבל זה החלק הקל. להוכיח שהוא יעיל ובטוח – זה יכול לקחת שנים, אפילו עשורים.
זהו החלק אותו מנסים כעת המדענים לדחוס ללוח זמנים חסר תקדים, לפעמים תוך שימוש בטכנולוגיות שמעולם לא נעשה בהן שימוש באישור חיסונים. במצב המתקדם ביותר נמצאים מדענים מאוניברסיטת אוקספורד, המקווים שיהיה להם חיסון מוכן לפעולה כבר בסתיו הקרוב. מודרנה ואינובו מפתחות חיסונים המבוססים על שני סוגים שונים של חומר גנטי, המוזרק לגוף כדי לגרום למערכת החיסון שלו לזהות את החלבון ההרסני של הקורונה ולפעול נגדו. ואילו חברות פארמה ענקיות, מגובות במימון ממשלתי, מתאימות אף הם את פלטפורמות החיסונים שלהן למאבק בקורונה.
הפוסט מציין, כי המשימה קשה עוד יותר משום שגם המעבדות והמדענים כפופים לכללי הריחוק החברתי. מרכז גרהאם לחקר חיסונים עובד עם 10% בלבד ממצבת כוח האדם שלו, והמעבדה שלו יכולה להכיל כעת שני עובדים בלבד לעומת 20 בשגרה. ובינתיים, השלב של ניסויים בבעלי חיים מבוצע במהירות או לעיתים כלל לא, תוך מעבר מהיר ואף מיידי לניסויים בבני אדם.
מדענים רבים יכולים להסביר כיצד מפתחים חיסונים, אבל הם אינם יכולים לומר כיצד יפותח בסופו של דבר החיסון לקורונה. הרבה מאוד תלוי לא רק במדע, אלא גם בהתפתחות המגיפה, במידת הגמישות של המאסדרים ובידע שיצטבר בזמן אמת. ביל גייטס טוען שהעולם לא יוכל לחזור לשגרה מלאה לפני שכל 7 מיליארד תושביו יחוסנו – וזה עלול להימשך שנים. יהיה צורך ביותר מאשר חיסון אחד, משום שהראשון לא בהכרח יהיה יעיל כמו הבאים אחריו. סיבוך נוסף: ייתכן שיהיה צורך בשתי מנות של החיסון. כל אלו הם אתגרים שמעולם לא היו כמותם.
באופן שגרתי, הניסויים בבני אדם מתחילים לאחר ניסויים נרחבים בבעלי חיים. מספר קטן של בני אדם מקבלים את החיסון בשלב הראשון, המיועד לבחון את בטיחותו. לאחר ניתוח קפדני של התוצאות, ניתן לעבור לשלב השני ולתת את החיסון לכמה מאות חולים. רק אם גם שלב זה מסתיים בהצלחה, ניתן לנסות את החיסון על רבבות בני אדם המקבלים את החיסון או זריקת דמה (פלצבו) – המבחן הסופי של הבטיחות והיעילות, העשוי לבדו להימשך מספר שנים.
איש אינו מדבר על שלבים אלו בחיסון נגד הקורונה, מדגיש הפוסט. מודרנה מתכוונת להתחיל בקרוב בניסוי על 600-500 בני אדם, ולעבור לשלב השני מיד כאשר ייקבע שהחיסון בטוח. החברה מקווה שהממשל יאפשר לה להתחיל לייצר את החיסון עוד לפני אישורו, כך שאם וכאשר יאושר – ניתן יהיה לשווק 100 מיליון מנות בעוד שנה.
המאסדרים מבטיחים, שהבטיחות תישמר גם בנהלים המזורזים, אשר פשוט ייעשו מהר בהרבה מן הרגיל. עם זאת, מומחים לחיסון מזהירים שבעלות בטיחות נדירות יכולות להיחשף רק בניסויים רחבי היקף או באמצעות בקרה הדוקה בזמן השימוש בחיסון. הדאגה העיקרית שלהם היא שמא החיסון יחמיר את הקורונה בקרב מקצת מן החולים, כפי שהראו מספר ניסויים בבעלי חיים בחיסונים נגד הסארס. בריאותו של הציבור ואמונו בחיסונים בכלל, מופקדים בידי המאסדרים שיצטרכו לשמור עליהם אל מול לחצים פוליטיים לזרז את ההליך.
אחת הדרכים להאיץ את הפיתוח היא להדביק בקורונה את המתנדבים שקיבלו את החיסון. התמיכה ברעיון צוברת תנופה בקרב מדענים, אך מומחי אתיקה מרגישים שלא בנוח עם צעד חסר תקדים שכזה. כרגע המדע עוד לא שם, אבל יגיע הרגע בו יהיה צורך להכריע האם לעשות זאת; מתנדבים אפשריים כבר נרשמים און-ליין.

תאריך:  04/05/20   |   עודכן:  04/05/20
+"מגבלת ההתקהלות תוסר ב-14 ביוני"
21:23 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הודיע על הסרת מגבלת מרחק היציאה מן הבית והציג את לוח הזמנים להמשך ההקלות  ▪  הותר המפגש עם סבים וסבתות, אך יש להמשיך להישמר ממגע כדי להימנע מאפשרות הדבקתם בקורונה  ▪  "חייבים להיות מוכנים להתפרצות גל שני של תחלואה"

נתניהו במסיבת העיתונאים [צילום: מן הטלוויזיה]
חוזרים לשגרת קורונה במרחב הציבורי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השר הנגבי: חשוב להחזיר את הספורט המרומם את רוחנו
20:31 04/05/20  |  איציק וולף

השר צחי הנגבי קרא להחזיר את ליגת הכדורגל לפעילות מלאה. זאת, כחלק מההקלות בהסגר הקורונה שמאשרת ממשלת ישראל.
"אישרנו היום בממשלה שורת הקלות משמעותיות בתחומים חשובים. הקניונים והשווקים נפתחים. כך גם הצימרים ובתי המלון. חדרי הכושר והחוגים שבים לפעול. בקרוב מאד תפעל מערכת החינוך באופן מלא, וההורים ישובו למקומות עבודתם. הכל כמובן תוך ציות להנחיות משרד הבריאות. בדיון היום תמכתי בכך שגם ליגת הכדורגל תשלים את העונה. טרם נפלה החלטה, אבל כשהכל חוזר לשגרה חשוב להחזיר לנו גם את הספורט המרומם את רוחנו", אמר.

+יו"ר ועדת הקורונה: דיירי בתי האבות לא מעניינים את נתניהו וליצמן
20:07 04/05/20  |  איציק וולף

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח״כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), טען כי ההימנעות ממינוי מחליף למנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לטיפול בבתי האבות, מוכיח שלא אכפת לראש הממשלה ולשר הבריאות מבריאותם של השוהים בבתי האבות.
״‫משרד הבריאות החליט לא למנות מחליף לרוני גמזו, שיהיה אחראי על בתי האבות. מה איכפת לנתניהו וליצמן שבתי האבות הם מוקד של סכנת חיים. ‬
‫אז מה אם התכנית של גמזו לשמירה על אוכלוסיית הסיכון מס 1 תיזרק לפח. ‬
‫זה לא מעניין אותם‬״, טען.

+נתניהו יציג הערב שורת הקלות נוספות
19:40 04/05/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יציג הערב הקלות נוספות בהסגר הקורונה. יחד איתו יהיו גם שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר החינוך, שרת התרבות והספורט, מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל רשות המיסים.

+מאבק על חל"ת ביד ושם
18:16 04/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

כוח לעובדים: ההנהלה פעלה בצורה חד-צדדית בטענה שהיא חוששת ממשבר כספי, תוך ניצול הקורונה כדי להיפטר מעובדים שלא ניתן לפטר

"הטעו את העובדים" [צילום: אחינעם וולף]
+ישראל תשקיע 60 מיליון דולר בחיסון
18:11 04/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הודיע בוועידת המנהיגים האירופית על השקעה ישראלית של 60 מיליון דולר במחקר ובפיתוח בתחומי האבחון והטיפול בקורונה ובפיתוח תרופות וחיסון לנגיף

נתניהו. השתתף בוועידה בשיחת וידאו [צילום: מסך]
+ג'יי לנו ואמנים ישראלים בהצדעה לאיחוד הצלה
15:03 04/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לנו הוא תומך ותיק של איחוד הצלה שתרם לארגון שני אופנועי אמבולנס שמשמשים להצלת חיים בישראל  ▪  עוד השתתפו במופע: ליאור סושרד, אדם קנטור, דודו אהרון ורונה לי שמעון

ג'יי לנו במשדר מיוחד לאיחוד ההצלה [צילום: איחוד הצלה]
+"אף אסיר לא חלה בקורונה"
14:45 04/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מ"מ נציב שב"ס: "בשבועיים האחרונים הוכנסו 1500 טיפולים לאסירים על-ידי רופאים מומחים חיצוניים; מתגבש רעיון שיוצג לי מחר להקמת מתחמים טכנולוגיים בהם יוכלו להתקשר עורכי הדין עם אסירים"  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: "הקורונה איננה מצדיקה שינוי בשום דבר הנוגע לזכויות אדם. נראה שאתם משתדלים לשמור על כך, וזה צריך להדריך אתכם גם הלאה"

ח"כ אוסאמה סעדי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+שומרים מרחק
14:40 04/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

ימי קורונה [צילום: ג'ון סופר/AP]
+חופי ישראל: "נווה מדבר" לכרישי הים התיכון
14:09 04/05/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

התופעה של עשרות כרישות עפרוריות שמגיעות למים החמים שליד תחנת הכוח בחדרה היא ייחודית במינה בים התיכון  ▪  בעוד שברוב אזורי הים התיכון הכרישים נמצאים בסכנת הכחדה, החופים שלנו ידידותיים אליהם בצורה יוצאת דופן

כרישים מהמין סנפירתן צפונית לנמל אשדוד [צילום: אביעד שיינין]
+באופן הדרגתי: מערך ההסעות למוסדות החינוך יפעל ממחר
13:19 04/05/20  |  עידן יוסף

משרדי החינוך והאוצר והשלטון המקומי הגיעו להסכמות על הפעלת מערך ההסעות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד במתכונתו החדשה. לאור ההחלטה, ממחר, ובאופן הדרגתי יוכלו תלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב בחינוך הרגיל וכן תלמידי החינוך המיוחד (הלומדים במוסדות החינוך המיוחד, בכיתות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים והתלמידים המשולבים) להמשיך ולממש את זכותם לשירותי הסעה אל מוסדות החינוך. ההסעות תינתנה לתלמידים שהוגדרו זכאים עוד טרם החל משבר נגיף הקורונה. החזרה תיעשה באופן הדרגתי כדי לאפשר לרשויות להיערך באופן ראוי להפעלה.
כל הסעה תכיל עד 50% ממספר הנוסעים המורשים להסעה, כפי שמופיע ברישיון הרכב. כמו-כן, תפעל ההסעה בהתאם לכללי הזהירות וההיגיינה המתבקשים.

+הסרת המגבלות: הניסיון באסיה
12:55 04/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טיים בוחן את הדרך בה התמודדו קוריאה הדרומית, טייוואן, סינגפור, יפן וניו-זילנד עם הקורונה - ומה אירע כאשר הסירו את המגבלות  ▪  ההצעה שלו לארה"ב: להשקיע כעת סכומי עתק בתשתיות

סינגפור מיהרה מדי [צילום: יונג טק-לים, AP]
+קביעת "מוות מוחי" של חולי קורונה מונשמים
12:48 04/05/20  |  רונן פרידמן   |   לרשימה המלאה

ההתפתחות הרפואית טכנולוגית של המצאת מכשיר הנשמה מלאכותית העלתה את הצורך לדון מחדש בשאלת משמעותו של "המוות המוחי", ואם מהווה הוא קריטריון נוסף ונפרד לקביעת המוות

החייאת חולה [צילום: בי"ח לגליל המערבי נהריה]
+עודה: מדיניות האוצר כלפי הרשויות הערביות - גזענות
12:31 04/05/20  |  עידן יוסף

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה בהפגנת הרשויות הערביות מול משרד האוצר: ״האדישות של האוצר לקריסת הרשויות המקומיות שלנו תביא אסון על החברה הערבית כולה. יש רק דרך אחת לתאר את ההחלטה להקצות 1.7 אחוז בלבד מתוך כלל המענק הממשלתי לרשויות: גזענות״.

+ארדן: יש להתיר שהייה בחופי הים
12:11 04/05/20  |  עידן יוסף

השר לבט"פ גלעד ארדן בטוויטר: מברך על הכוונה לפתוח את השווקים, הקניונים וחדרי הכושר ביום שישי הקרוב. עדיין יש בתקנות סעיפים שיש לשנות כמו איסור השהייה בחופי הים.

+משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-234
11:37 04/05/20  |  מירב ארד

מספר חולי הקורונה המאומתים הוא 16,237, עלייה של 29 נדבקים מאתמול. מספר המאושפזים בבתי חולים הוא 273 והיתר במלוניות. מספר המונשמים מתוך 134 החולים קשה הוא 72, ירידה של כ-5%, לעומת אתמול. מספר המתים עלה ל-234, אחרי פטירתם של שניים היום. 101 החלימו ביממה האחרונה, והיום בוצעו 1,791 בדיקות.

תמונת מצב מעודכנת
+תלונות בעידן הקורונה
11:21 04/05/20  |  מעיין חיימוביץ   |   לרשימה המלאה

האתגר הראשון שעומד בפני השוטר שמטפל בתלונות, הוא להבחין בין תלונה אמיתית לתלונת שווא ולתת לכל אחת את הטיפול הראוי לה  ▪  מילוי טופס אינטרנטי הוא כבר עניין שונה בתכלית  ▪  החוקר מתקשה לזהות, הקצין מתקשה להתבונן ותלונת השווא לא מסוננת

תלונה "עם ריח"
+הקורונה מסכלת גם את הערבות הבנקאית
10:56 04/05/20  |  עו"ד יוסף פנדריך   |   לרשימה המלאה

בחקיקה ובפסיקה אין מענה לשאלה האם משכירים רשאים לממש כעת ערבויות בנקאיות, בשל אי-תשלום שכר דירה בגלל הקורונה  ▪  ניתוח חוק החוזים מוביל לכאורה למסקנה, כי המגיפה מסכלת את החוזה - ולצידו את הערבות הנלווית אליו

בנק סגור בשל הקורונה
+ממחר: משרדי הרישוי יפתחו לקבלת קהל
10:53 04/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשלב הראשון, יפתחו משרדי הרישוי המחוזיים, בחיפה, ירושלים, חולון ובאר שבע, ויפעלו בהתאם להוראות התו הסגול

+חופשה בצפון בהנחה אחרי הגבלות הקורונה:
מתי יהיה אפשרי?
10:43 04/05/20  |  כתיבת המומחים   |   לרשימה המלאה

[צילום: golan-exposure]
+נתניהו: לאשר את המשך איכון השב"כ
10:34 04/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בישיבת הממשלה צפויים השרים לאשר שורה של הקלות חדשות בהן הסרת מגבלת ה-100 מטרים, התרת מפגשים משפחתיים והיצר יציאה לפארקים הלאומיים  ▪  המחלוקת בין האוצר למשרד הבריאות - אופן ומועד פתיחת הקיונים

ישיבת ממשלה דרך בוידאו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+כיצד לפגוש פסיכולוג אונליין
10:33 04/05/20  |  עדי בליי   |   לרשימה המלאה

אל תתביישו לשאול את המטפל שלכם איך יראו הפגישות  ▪  בין אם זה מעבר עם המטפל הקבוע שלכם ובין אם אתם פונים לראשונה

קצת יותר מדי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אל-על תפעיל 60 טיסות מטען מוואהן בסין

09:30 04/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הטיסות, שיבוצעו במטוסי הדרימליינר של אל-על, יובילו כ-25 טון של ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה בכל טיס

טיסות המטען של אל על לסין [צילום: דוברות אל-על ]
+שאלת הסגר
09:07 04/05/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה

מעניין מה היו עושים אלו אשר מתנגדים למדיניות הסגר אילו המושכות לניהול המשבר היו נמצאות בידיהם  ▪  אין מנוס מלהגיע למסקנה כי לאחר שהיו נושאים עיניהם אל עבר הזוועות שהתרחשו במדינות אשר איחרו להחיל סגר, ידיהם היו רועדות מעצם המחשבה של להשאיר את המשק פתוח, ולבסוף, ברגע האמת, היו גם הם סוגרים אותו

משחררים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+245,460 בני אדם נדגמו על ידי צוותי מד"א ברחבי הארץ
09:02 04/05/20  |  מירב ארד

המאבק בנגיף הקורונה: 245,460 בני אדם נדגמו על ידי צוותי מד"א ברחבי הארץ. מתוכם, 96,065 נדגמו במתחמי "היבדק וסע", 88,272 נדגמו בבתיהם, ו-61,123 נדגמו בבתי אבות ומוסדות שונים ברחבי הארץ.
במתחם "היבדק וסע" בתל אביב נדגמו 20,598 בני אדם, בחיפה 8,251, בבאר שבע 5,911, בבני ברק 6,000, ובמתחמי "היבדק וסע" שפעלו בעיר ירושלים נדגמו 19,368 בני אדם בסך הכל.
עוד עשרות אלפי דגימות בוצעו ב-94 המתחמים הקבועים והניידים שהקימו מגן דוד אדום ומשרד הבריאות ביישובים רבים בכל חלקי הארץ:

+כשר אבל...
08:07 04/05/20  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

+יתרונות מדיניות ריכוז מכונות הנשמה במתקן רפואי אחד
08:05 04/05/20  |  עירית טלמור   |   לרשימה המלאה

מדיניות של ריכוז מכונות ההנשמה במתקן טיפול יחיד והפניית חולים אליו תשפר גם את הזמינות וגם את הגמישות. הזמינות תשתפר כי יותר חולים יקבלו את הטיפול שהם זקוקים לו. הגמישות תשתפר כי תפעול מרוכז מאפשר ניהול מערכתי של המשאבים שבמחסור - מכונות ההנשמה והצוותים הייעודיים

מכונת הנשמה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+מולקולות בלתי הפיכות נגד הקורונה
08:02 04/05/20  |  ד"ר ניר לונדון   |   לרשימה המלאה

קלדרון. כיצד להביס את הנגיף [צילום: מכון ויצמן למדע]
דגם המולקולות על חלבון הפרוטאז [צילום: מכון ויצמן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זה מסוכן? כן, אבל כך גם הקורונה"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין בעיה אתית להדביק בקורונה
ד"ר משה פרץ  |  4/05/20 08:51
2
אין בעיה אתית להדביק בקורונה
ד"ר משה פרץ  |  4/05/20 08:51
3
אין בעיה אתית להדביק בקורונה
ד"ר משה פרץ  |  4/05/20 08:51
4
אין בעיה אתית להדביק בקורונה
ד"ר משה פרץ  |  4/05/20 08:51
5
אין בעיה אתית להדביק בקורונה
ד"ר משה פרץ  |  4/05/20 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
בניגוד למשבר ב-2008 שמנו יצאה המדינה כמעט ללא פגע, משבר הקורונה יביא למשבר כלכלי קשה    בטרם משקיעה המדינה עשרות מיליארדי שקלים בסיוע להחייאת הפעילות הכלכלית במשק, על הממשלה להסיר חסמי אסדרה וביורוקרטיה שמעכבים ומונעים מונעים פעילות כלכלית המוערכת בעשרות מיליארדי שקלים
איתמר לוין
חובה לעטות מסיכות בטיסות, מספר המושבים הזמינים יצנח עד 80%, המחירים יאמירו וקווים מפסידים יבוטלו - מדווח טיימס    ההערכות הן שזה יהיה המצב לפחות שנתיים, אם לא חמש שנים
איציק וולף
בימים אלה נעשית עבודת תשתית להכשרת אחד החניונים התת-קרקעיים של בית החולים בילינסון לחולים קשים ומונשמים שעלולים להגיע בגל הידבקות שני של הקורונה    בית חולים השרון - שהיה ייעודי לחולי קורונה - שב לפעול במתכונת רגילה
מירב ארד
פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת: ההחלטה לפתוח את הים לרחצה - היום או מחר
עידן יוסף
מספר המשתתפים יוגבל למספר מצומצם של משתתפים    כולם יחויבו לחבוש מסכות ולשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה    שלוש הדלקות מרכזיות - לאשכנזים, לספרדים ולציונות הדתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il