X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - חיים חדשים, גאווה יתרה, כפיות-טובה, אתר לשימור, גל עכור ושלטים ג' "לא נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
▪  ▪  ▪
נשק ביולוגי

אב̤דה
שני חדרי אשפוז מפוארים לתורמי כליה אלטרואיסטים בבית-החולים בילינסון בפתח תקוה וחדרי אשפוז לתורמי כליה אלטרואיסטים בבית-החולים איכילוב בתל אביב ייקראו על שמו של הרב אברהם ישעיהו הבר, שהלך לעולמו - המייסד ויו"ר עמותת 'מתנת חיים', שמקדמת תרומת כליות בישראל, וכבר הביאה לתרומת יותר מ-800 כליות "מן החי", ש-500 מהן הושתלו במחלקת ההשתלות בבילינסון.
לא הכרתי את הרב הבר, ולא הספקתי להיעזר בשירותיו. עוד לפני שהפכתי לחולה כליות, היה לי עניין גדול בתרומות דם ובתרומות איברים; ואני מוקיר מאוד את המפעל האדיר שהקים. הרב הבר חולל מהפך אדיר ביחס הציבור הישראלי לתרומת איברים, וחתר לחסל את הרשימה הארוכה של ממתינים להשתלת כליה.
אני מייחל, שמותו בלא-עת לא יקטע את סיפור ההצלחה, שנתן חיים חדשים למאות מושתלים ולבני משפחותיהם, ו'מתנת חיים' עוד תעשה כהנה וכהנה. יהי זכרו ברוך.
היבריס
גאווה יתרה (היבריס) ראויה לעונש האלים, פסקו היוונים. במהלכיו המתמשכים לשינוי דמותה של מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת השד-יודע-מה מפגין בג"ץ גאווה יתרה - כמו במהלכי השתלטותו הבלתי-חוקית (אוּזוּרפָּציה) על הממשל. וכבר אמר השופט משה לנדוי, כי בפסיקה נדרשת מתינות. וזה אינו נראה לחלוטין בפסיקות בג"ץ, שמסלימות מפעם לפעם את ניסיונותיו לערטל את מדינת ישראל מדמותה היהודית. זאת למרות, שאם מדינת ישראל אינה מדינה יהודית, אין לה זכות קיום. האם זו כוונת בג"ץ בכפותו על המדינה את ערכיו הליברליים ובערערו את יסודות קיומה ואת יסודות הדו-קיום בה?!
ערב יום העצמאות שמט בג"ץ במקבץ פסיקות אבני יסוד בהיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית וגם מדינה דמוקרטית. הפסיקה הראשונה מקִלה על חייהם של המסתננים ברחבי המדינה, כמובן, על חשבון אוכלוסיות מדוכאות (כמו תושבי דרום תל אביב), דבר, שלהערכתי, לא היה נעשה לו חדרו המסתננים לשכונות, שבהן גרים בני מעמדם של השופטים, השתלטו עליהן, וניהלו טרור אלים נגד התושבים המקומיים. פסיקתו לא לגבות מהמסתננים דמי פיקדון נועדה להשאיר את המסתננים בארץ, לאחר שטרפד בהתמדה כל ניסיון לסלקם מכאן.
הפסיקה השנייה דחתה ערעור על מתן פרס ישראל בתרבות תורנית לרב יעקב אריאל - דבר ראוי. אלא שלשון פסק-הדין מתערבת בחופש הביטוי של רבנים, הפוסקים לפי תורת ישראל (שהוגדרו כדעות חריגות), ומעדיפה רבנים, שיצטטו את הרעיונות הנשגבים לכאורה, שמפעמים בשופטים, גם כשהם ליברליזם הזוי. כלומר, זה תוצא (אפקט) מצנן על חופש הביטוי של כל מי שאינו חושב כמו שופטינו המתקדמים בעיני עצמם. במדינות דמוקרטיות תוצא מצנן על חופש הביטוי נחשב לאיום ממשי על הדמוקרטיה; אבל לא אצלנו, אם אינך חושב כמו השופטים. פסק-הדין אומר בפירוש, שדעות הרב אריאל אינן לרוחם של השופטים הנאורים. אכתוב משהו בסוד - דעות השופטים אינן לרוחי - ואני כותב זאת בלשון המעטה.
הפסיקה השלישית ניתנה אומנם אחרי פסח, אך היא אוסרת על בתי-החולים למנוע הכנסת מזון שאינו כשר לפסח לתחומיהם. שוב, כנראה, זה הולם את שופטינו, ואינו מתחשב כלל במי שמקפידים על כשרות לפסח.
טרפוד גירוש המסתננים והקלה על חייהם בארץ הנם צעדים חמורים. אני מניח, שזו הזמנה להניח על שולחן בג"ץ עוד ועוד עתירות, שנועדו להילחם ברוב היהודי, שנוצר במדינה, למורת-רוחם של אויביה ושל צדקנים, הממומנים על-ידי קרנות זרות.
את העתירה בעניין הכנסת המזון לבתי-החולים בפסח הגיש, בין השאר, ארגון 'עדאללה', שהנו חתרן סדרתי ידוע נגד דמותה היהודית של המדינה. הצטרפו אליו צדקנים, שאינם חושבים את המעוניינים בכשרות לפסח כראויים להתחשבות מתוך שנאתם ליהדות. הם קיבלו רוח גבית חזקה מבג"ץ, שפסק מה שפסק מבלי להתחשב בהיתכנות השמירה על כשרות לפסח בבתי-החולים בעקבות החלטתו. כלומר, בג"ץ כפה על מאושפזים יהודיים שומרי כשרות בפסח לא לאכול בבתי-החולים, ואולי אף להימנע מאשפוז בהם בפסח.
יש לי ניסיון רב באשפוז, ולפעמים חלקתי חדר בבית-החולים עם חולים ערביים. איש לא מנע מהם להשתמש בכלים ובסכו"ם של בית-החולים (כלים כשרים), כשאכלו מאכלות לא-כשרים - בשם הדו-קיום, שלפי בג"ץ, הנו חד-צדדי. כלומר, נשלל מיהודים.
לו היו הפסיקות הללו חריגות, הייתי מייחסן למוּתב (הרכב שופטים בדיון) זה או אחר. אלא שהן חלק ממגמה, קו מנחה, בפסיקות בג"ץ, שמערטלות את המדינה היהודית מכסותה היהודית, שהיא ההצדקה היחידה לקיומה (החל מהחלטות ועידת סן רמו לפני מאה שנה ועד מגִלת העצמאות). כלומר, בג"ץ מסייע לשוללים את זכות קיומה של המדינה.
נבזוּת
יוסף אבו גוש היה איש לח"י, והתפרסם בכך, שסייע עם קרוביו לבריחת גאולה כהן, שדרנית לח"י, ביולי 1947 מבית-החולים הממשלתי בכלא המרכזי הבריטי בירושלים. פחות ידועה כפיות-הטובה של מדינת ישראל כלפיו וכלפי משפחתו על שסייעו ללח"י. את סיפורה העגום של אפליית משפחת יוסף אבו גוש הביא נדב שרגאי בכתבה בישראל היום.
הבריטים, שהבחינו בחלקו של יוסף אבו גוש בבריחת כהן, עצרו אותו לחקירות, והוא שוחרר ממש לפני שעזבו את הארץ. אבו גוש נעצר שוב במסגרת המצוד העקר אחר מחסלי הרוזן פולקה ברנדוט, מתווך האו"ם, באמצע ספטמבר 1948.
שילוב יוסף אבו גוש וחבריו בתוכנית הבריחה של כהן התאפשר, קבע שרגאי, בזכות מערכת הקשרים המסועפת, שנרקמה בין יוסף לבין רוֹמֶק (ראובן) גרינברג ("אלחנן" בשמו המחתרתי בלח"י). יוסף העמיד את ביתו לרשות לח"י, סייע לארגון ברכישת נשק, אִפשר אשפוז פצועים בביתו, והציע להקים "פלוגה" ערבית, שתפעל במסגרתו.
לאחר חמישה חודשים בכלא הישראלי, שוחרר אבו גוש מהכלא בחנינה הכללית. בצאתו מהכלא, נתקל במציאות חדשה, שבה נפרעה מפא"י ממנו וממשפחתו על תמיכתם בלח"י. כשהיה כלוא, שלט בכפרו המוכתר מחמד רשיד אבו גוש, יקיר מפא"י, שהיה מסוכסך עם יוסף. כתוצאה מכך נושל אבו גוש מביתו, והמדינה הפקיעה קרקעות רבות שהחזיק.
בימי הלחימה פונו (זמנית) מרבית תושבי אבו גוש מבתיהם, ורבים מהם חצו את הגבול לירדן. סיכמו אתם, שאם ינצחו היהודים, יתירו להם לשוב לכפרם. למזלם, עמד צה"ל בהסכם, שלא כמו במקומות אחרים בארץ. משפחתו של יוסף נעלמה. זכיה, רעייתו של אבו גוש, ושניים מילדיו - תאבת (כיום בן 78) ונדיה - יצאו מכפרם, והגיעו לשכם. כשניסו לשוב, זמן קצר לאחר קום המדינה - הוחזרו לירדן.
כששוחרר יוסף מהכלא הישראלי, יצא לחפש את משפחתו בירדן, למרות שבממלכה דנו אותו למוות, כיוון שסייע ליהודים. חאג' מוסא, אחיו, הודיע לסולמאן טוקאן (מקורבו של המלך עבדאללה הראשון, ולימים - ראש עיריית שכם ושר ההגנה הירדני), שאם תיפול שערה משערות ראשו של אחיו, יפרצו מהומות בממלכה, והמלך הבין את המסר.
יוסף דאג להבריח לתחום ישראל את תאבת, בנו, שנקלט במשפחתו של רומק גרינברג. אשתו ובתו נותרו בירדן עד שנת 1952. עם שובו ארצה, נעצר יוסף אבו גוש, נכלא, נשפט, והורשע בדקירת קרוב משפחה, אך זכה בחנינה.
כשמשפחתו התאחדה סוף-סוף, הם חיו בעוני ובמצוקה קשים, כיוון ששלטונות מפא"י התנכלו לו, והפקיעו את כל רכוש המשפחה. ועדת-משנה של ועדת הפנים של הכנסת, בראשות יצחק בן-צבי (לימים - הנשיא השני), שחקרה את הפרשה, קבעה שהשלטונות הפלו את יוסף אבו גוש ואת משפחתו לרעה. בעקבות האירועים, שקע יוסף אבו גוש בדיכאון קשה, שממנו לא נרפא עד מותו בשנת 1996.
"אבא ואני מעולם לא התחרטנו על מה שמשפחתנו עשתה למען המדינה ולמען הקמתה". כך אומר תאבת אבו גוש. "בחרנו נכון. ישראל למרות הכל היא המדינה שלנו ... ואני גאה להיות ישראלי".
שרגאי מספר, כי אחרי מלחמת הקוממיות פנה בימאי התיאטרון ליאו פילר לגאולה כהן, והציע לה, שיפיק סרט בכיכוב יוסף אבו גוש ומשפחתו והיא, בתנאי שבסיס העלילה יהיה רומן כביכול בינה לבין יוסף. כהן ויוסף אבו גוש דחו את ההצעה בהחלטיות. תאבת אבו גוש, בנו, מספר, שגם הסופר אורי אורלב הביע עניין בסיפור החריג, והציע לו לשתף פעולה בכתיבת ספר על הפרשה, אך תאבת סירב. "עד עכשיו", הוא מסביר, "אני חושש מכוחו של השב"כ, שבחש אז בענייני אבו גוש. לא רציתי עוד צרות".
משק האוצר
שלט מול בית-העלמין 'פרדס חיים' במזרח כפר סבא מספר את סיפורו המיוחד במינו של "משק האוצר", שנמצא בין בתי-העלמין לבין שיכון קפלן בעיר. כיום נותר ממנו רק בניין חר̤ב בלב שדות מעובדים. זה אתר היסטורי, שהוכרז כאתר לשימור כאתר מורשת לאומית.
בשנים 1941-1931 היה משק האוצר (הקרוי על שם "האוצר הארץ-ישראלי-עברי לחקלאות בע"מ", שהקים יהושע חנקין) נקודת התיישבות מבודדת, ששטחה 127 דונם, ונרכשה על-ידי חנקין, בין כפר סבא הערבית לבין קלקיליה. עם הזמן הוקמו בה מבנה למגורי פועלים, מבנה למגורי מנהל המשק, נחפרו שתי בארות, ניטע פרדס, הוקמו בית אריזה ולול, וגודלו ירקות. במאורעות תרצ"ו (1936) הותקף משק האוצר, וארבעה מאנשיו נרצחו על-ידי ערבים, וביניהם מאיר בלקינד, מנהל המשק (בנו של ישראל בלקינד, איש ביל"ו, ואחיהם של נעמן ואיתן, אנשי ניל"י).
בעקבות התדיינות משפטית ארוכה על הבעלות על המשק בין חנקין לערבים מקומיים, פסק בית המשפט הבריטי לערעורים ביולי 1943, שהמכירה בטלה. המשק נסגר, וחנקין ערער על ביטול העסקה למועצה המלכותית הבריטית, שקיבלה את ערעורו רק ביולי 1947, אך המשק לא יוּשב מחדש.
בתחילת מאי 1948, פוצצו ערבים מבנים במשק האוצר. כמה ימים אחר כך, בעת מבצע 'מדינה' (13 במאי 1948), לאחר שנכבשה כפר סבא הערבית, ניסה כוח מחטיבת אלכסנדרוני לכבוש את משק האוצר, אולם ללא הצלחה.
מפקדי מבצע 'מדינה' שלחו שתי חסימות, כדי לאבטח את כיבוש כפר סבא הערבית. אחת מהן התמקמה ב'גבעה החוּמה' ליד 'פרדס האוצר', הותקפה על-ידי תגבורות ערביות, וסבלה אבדות קשות. החסימה ניסתה להיסוג ל'בניין האוצר', אך דרכה נחסמה על-ידי ערבים. חלק מלוחמיה נחלץ, והפצועים, שנשאו עמם, לא חולצו. לאחר מכן נתפס 'בניין האוצר' ללא קרב.
בכיבוש כפר סבא הערבית נפלו 29 לוחמים, שרובם מאנשי שתי החסימות. יותר מעשרים מלוחמי אלכסנדרוני נפלו בקרב טירה - גם הוא במבצע 'מדינה', ובהם כמה, שמקום קבורתם לא נודע עד היום. משק האוצר הועבר לידי ישראל במאי 1949 בהסכם שביתת-הנשק עם ירדן, אך לא יוּשב, ובשנת 1950 סופח לתחום השיפוט של כפר סבא.
קורונה ואנטישמיות
מגיפה הנה הזדמנות-פז לגזענים להסית; וברור, שאנטישמים (גם מקרבנו!) לא יחמיצו הזדמנות כזו, מה עוד שהרשתות החברתיות והמרחב האינטרנטי מקִלים על הפצת הנאצות. ואכן, מאז פרוץ הקורונה, בחודש מארס, יש גידול ניכר בהאשמת יהודים, ציונים וישראלים במגיפה ובהפצתה.
רבות מההאשמות ברשתות קובעות, איך לא?!, שיהודים מרעילים בארות, כמו ב'מגיפה השחורה' בימי הביניים. אחרות - שליהודים ולישראל יש תרכיב נגד הנגיף, והם ימכרוהו לעולם רק בתמורה לרווחים גדולים. ועוד - הנגיף הנו עונש לעולם על שהיהודים לא הכירו בישו; היהודים יצרו את הנגיף כנשק ביולוגי נגד המוסלמים ונגד אירן. בעת משבר מחפשים שעיר לעזאזל, וזה צץ גם במהלך מגיפת הקורונה (COVID-19), שמתחברת לדימויים, הידועים ממגיפות קודמות.
אנטישמיות חוברת בקלות לשנאת זרים ולשנאת האח̤ר, שנפוצות מאוד עקב הגלובליזציה, שהרבתה מהגרים בהרבה מקומות בעולם, והטרידו עוד לפני פרוץ המגיפה. היא רדומה ברוב המקומות, אך המשבר העירהּ. רוב האִיומים וההטרדות האנטישמיים נעשים כיום ברשת - למשל, בחדירה עוינת לשיחות זום של ארגונים יהודיים, אך גם ברחובות ערים ובשכונות, המאוכלסות ביהודים רבים. המרחק בין איומים אנטישמיים להטרדה ממשית של יהודים, לפגיעה ברכושם ובמוסדות יהודיים ולאלימות נגד יהודים, מזהירים רבים, אינו גדול. כמו בארץ, מנצלים שונאי ישראל בארצות-הברית התנהגות חריגה של מעטים בחברה היהודית, שאינם מצייתים להוראות הרשויות, ומשתמשים בה כקרדום להלום בכל היהודים.
הבעיה הגדולה והחמורה הנה, שכל גל של אנטישמיות משאיר אחריו משקע, שעליו יצמחו הגלים הבאים של שנאה עכורה.
נח בשבע + שגיאות (ג')
כותבי שלטי הדרכים של נתיבי ישראל מדהימים אותי ביצירתיותם המפליאה. כך, הרבה יישובים בארץ נקראים, "בני-...". בנתיבי ישראל הם קיבלו את הקידומת המגוחכת, Bene (בֶּנֶה), שרחוקה מאוד משמותיהם העבריים של היישובים. ודרך אגב, יש דוברי אנגלית, שיקראו את הקידומת היצירתית של שלטני החברה כ-בִּין.
באחרונה צץ לפני מושב בני-דרור בשרון שלט הפניה, שבו גרסה עוד יותר יצירתית של הקידומת: Bne. כלומר, בּנֶה; ואיפה שכחתם את ה-י'?!
בארגון "בני ברית" האמריקני התמודדו, דרך אגב, היטב עם הבעיה, וכתבו את שמם -Bnay Brith .

תאריך:  03/05/2020   |   עודכן:  03/05/2020
+294 חולי קורונה בלבד מאושפזים בבתי החולים
23:32 03/05/20  |  עידן יוסף

לפי משרד הבריאות, מספר המאובחנים עלה ב-29, הכי מעט מאז אמצע מרס. מספר החולים כרגע - הכי נמוך מאז 1 באפריל. מניין המתים עלה ל-232. מספר הבדיקות נחתך בחצי ביומיים האחרונים. ‏בכל בתי החולים בישראל נותרו רק 294 חולים.

תמונת מצב עדכנית
+הפגיעה בכלכלת ישראל תהיה משמעותית
23:19 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בניגוד למשבר ב-2008 שמנו יצאה המדינה כמעט ללא פגע, משבר הקורונה יביא למשבר כלכלי קשה  ▪  בטרם משקיעה המדינה עשרות מיליארדי שקלים בסיוע להחייאת הפעילות הכלכלית במשק, על הממשלה להסיר חסמי אסדרה וביורוקרטיה שמעכבים ומונעים מונעים פעילות כלכלית המוערכת בעשרות מיליארדי שקלים

הבורסה. להניע את גלגלי הכלכלה הישראלית [צילום: פלאש 90]
דרוש ייצור מקומות תעסוקה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מחלימת קורונה נדבקה שוב
22:08 03/05/20  |  עידן יוסף

בבית החולים הלל יפה בחדרה אושפזה אתמול תושבת ג'סר א זרקא (45), עם חום של 38 מעלות וכאבים בחזה, ולאחר בדיקה התגלה שנדבקה בנגיף הקורונה. התברר כי אותה אישה כבר נדבקה בנגיף לפני כחודש, וחלימה ושוחררה כעבור שישה ימים לאחר ששתי בדיקות שלה יצאו שלילית.

+15 מחלימים מקורונה תרמו היום פלסמה
21:32 03/05/20  |  עידן יוסף

מחר (ב׳), יפעלו מתחמי "היבדק וסע" של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע.
במקביל, החובשים והפראמדיקים ממשיכים לקחת דגימות בבתיהם של אזרחים שאין ביכולתם להגיע למתחמים, ומהדיירים והצוותים בבתי אבות ברחבי הארץ. זאת, לצד המשך פינוי חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז, כשהיום (א') פונו כ-50 חולים מאומתים.
במקביל, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה. 15 מחלימים מנגיף הקורונה תרמו היום פלסמה בשירותי הדם של מד"א, מתוך 206 מחלימים בסך-הכל שתרמו פלסמה עד כה. לצידם, 52 חולי קורונה קיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל), כשהיום טופל חולה אחד באמצעות מנות הפלסמה.

+הוועד הארצי מסרב למתווה החזרה לגני הילדים
20:59 03/05/20  |  עידן יוסף

ועד הגנים הארצי בהנהגת ההורים, בהודעה למנכ"לי משרד החינוך, הבריאות והאוצר: "לא נשתף פעולה עם מתווה גני הילדים לחזרה לשגרה במתכונת שפורסמה בכל תאריך שייקבע".

+ארדן: להקים יחידת פיקוח ארצית ל"תו הסגול"
20:54 03/05/20  |  עידן יוסף

השר גלעד ארדן: לאור הנתונים הטובים יש לפתוח את המשק ובמהירות. כולל הקניונים, השווקים, חדרי הכושר ועוד. כעת עלינו לעשות הכל כדי להציל את פרנסתם של מאות אלפי בעלי עסקים, שצריכים לקבל ודאות ויציבות. לשם כך על הממשלה להקים יחידת פיקוח ארצית שתפקח על העמידה בכללי ״התו הסגול״ בכל סוגי העסקים והמוסדות.

+נתניהו לנציגי העצמאים: מעוניין להעביר את הכסף בצורה ישירה
20:26 03/05/20  |  עידן יוסף

רא הממשלה נתניהו אמר בדיון עם נציגי העצמאים והעסקים הקטנים: "הדבר המרכזי שאנחנו יכולים ללמוד מהאמריקנים זה כשהם הקצו כסף, הם חילקו אותו ביעילות הרבה יותר גדולה. אצלנו החלוקה הייתה מותנית בכל מיני אמות מידה. אנחנו רוצים לשנות את זה באופן דרסטי, ולהעביר את הכסף בצורה הרבה יותר ישירה".

+מניין המתים מקורונה עלה ל-231
19:14 03/05/20  |  עידן יוסף

חולת קורונה בת 79 שסבלה ממחלות רקע שונות מתה בבית החולים קפלן. מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-231.

+יהיה ממש לא כיף לטוס
18:13 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

חובה לעטות מסיכות בטיסות, מספר המושבים הזמינים יצנח עד 80%, המחירים יאמירו וקווים מפסידים יבוטלו - מדווח טיימס  ▪  ההערכות הן שזה יהיה המצב לפחות שנתיים, אם לא חמש שנים

טמפה, פלורידה [צילום: כריס או'מירה, AP]
מדידת חום הגוף, סיאול [צילום: אהן יאנג-ג'ון, AP]
+חניון תת-קרקעי בבילינסון - לגל שני
17:31 03/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בימים אלה נעשית עבודת תשתית להכשרת אחד החניונים התת-קרקעיים של בית החולים בילינסון לחולים קשים ומונשמים שעלולים להגיע בגל הידבקות שני של הקורונה  ▪  בית חולים השרון - שהיה ייעודי לחולי קורונה - שב לפעול במתכונת רגילה

היערכות לגל השני [צילום: איתמר לוין]
+השר בנט: "הממשלה חייבת לתת לציבור מתווה שקוף"
16:02 03/05/20  |  מירב ארד

שר הביטחון נפתלי בנט בתידוך לעיתונאים: "צריך להציג לציבור מתווה גלוי, ולהסביר מה שהולך לקרות. כל מאגר הנתונים חייב להיות חשוף לציבור, נכון להיום זה נשמר מסיבות שאני לא יודע להסביר במשרד הבריאות - ככה נשיב את אמון הציבור". דחה את המדד של משרד הבריאות לגבי מספר חולים ומציע להתמקד בחולים קשים.

+משרד הרווחה: 4 מקרי התאבדות בעקבות אלימות במשפחה
15:53 03/05/20  |  מירב ארד

המפקח הארצי על אלימות במשפחה במשרד הרווחה דיווח בוועדה בכנסת על 4 מקרי התאבדות בעקהות אלימות במשפחה בתקופה האחרונה. יו"ר הוועדה, ח"כ תומא סלימאן ביקשה להעביר מסר לנשים ואמרה: "אל תישארו בבית שיש בו אלימות".

+יוגדל תקציב התמיכה במתנדבים לסיוע בחקלאות
15:44 03/05/20  |  מירב ארד

משרד החקלאות הודיע כי בשל התמשכות הקורונה והעדר ידיים עובדות בחקלאות, יוגדל התקציב התמיכה במתנדבים לסיוע בחקלאות. היקף התמיכה יעמוד על 12 מיליון שקלים. כיום ישנם כ-2,500 מתנדבים בחקלאות.

+בקרוב: מודל שיאפשר לחשב את רמת הסיכון האישית לקורונה
15:41 03/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

פרופ' גרוטו בוועדת הקורונה בכנסת: ההחלטה לפתוח את הים לרחצה - היום או מחר

פרופ' גרוטו [צילום: קוקו/ישראל היום]
+רבע ממשתתפי הילולת הרשב"י - נשים
15:30 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מספר המשתתפים יוגבל למספר מצומצם של משתתפים  ▪  כולם יחויבו לחבוש מסכות ולשמור על מרחק של שני מטרים זה מזה  ▪  שלוש הדלקות מרכזיות - לאשכנזים, לספרדים ולציונות הדתית

אישה החוגגת את ל"ג בעומר [צילום ארכיון: פלאש 90]
+התאחדות הסטודנטים: 45% מהסטודנטים העובדים הוצאו לחל"ת
15:12 03/05/20  |  מירב ארד

במהלך דיון ועדת הכספים הזמנית, לעניין מערכת ההשכלה הגבוהה ושכר הלימוד בשל התפשטות נגיף הקורונה, התריעה ההתאחדות מפני נשירה של סטודנטים מרקע סוציואקונומ ינמוך: למעלה מ-50% מהסטודנטים יאלצו להסתייע כלכלית בהוריהם כדי לשלם את שכר הלימוד והמחיה. שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים ציין כי 45% מהסטודנטים העובדים הוצאו לחל"ת במסגרת המשבר, כמחצית לא זכאים לדמי אבטלה.

+הפיקוח על הבנקים: ממחר תורחב קבלת הקהל בסניפים
14:47 03/05/20  |  מירב ארד

הפיקוח על הבנקים מודיע כי על רקע החלטות הממשלה על הקלות נוספות במגבלות הפעילות, החל ממחר (יום ב') תורחב קבלת הקהל בסניפי המערכת הבנקאית ושיעור הסניפים הפתוחים לקבלת קהל יעלה מ-30% ל-50% מכלל הסניפים. קבלת הקהל תרוכז בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית, בהם יינתנו כלל השירותים שניתנו ערב אירוע הקורונה.

+אגרות החודש
14:24 03/05/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

בימי מגיפת הקורונה נדמה כי עם ישראל כולו ובכללה צמרת מוסדות המדינה, עסוקה בכתיבה, הפצה ושליחת אגרות קודש, כמעט על בסיס יום יומי

צונאמי אגרות קודש [צילום: Pixabay]
+מנדלבליט: לעבור לחקיקה בנושא הקורונה
14:14 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

שב ואומר שיש להחליף את התקנות לשעת חירום בחקיקה ראשית  ▪  הרשות להגנת הפרטיות: יש להעדיף אמצעים חילופיים על פני אמצעי האיכון של השב"כ

לעבור למודל האירופי [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]
+כך יתנהלו הלימודים בישיבות בתקופת החרום
14:13 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כדי לקבל תקציב, יהיה על הישיבות, הכוללים והמדרשות לבנות להפעיל תוכנית לימוד שתכלול עבודות ומבחנים לתלמידים וכן לפחות 10 שיעורים מקוונים במרשתת או בטלפון תוך תיעוד מספר התלמידים והשיעור  ▪  המטרה: להבטיח תמיכה גם בתקופת המשבר

תפילה של תלמידי ישיבת אלון שבות בגוש עציון בתחילת המשבר [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+התאוששת בהתעניינות הציבור בשכירת דירות
14:12 03/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בתקופת משבר הקורונה נרשמה ירידה כ-50% בהתעניינות הציבור לשכור דירות

[צילום: איתמר לוין]
+מדוע סבסוד החזרת עובדים מחל"ת היא טעות
14:03 03/05/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

ישראל היא לא המדינה היחידה בה הבאלגן חוגג, אבל היא בהחלט לא נמצאת במקום טוב בהשוואה לרוב המדינות המפותחות

דמי אבטלה עולים למדינה יותר [צילום: שירות התעסוקה]
+ראשי ארגוני הגנים הפרטיים: עד כה נסגרו 2,000 גני ילדים
13:34 03/05/20  |  מירב ארד

בדיון ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ עודד פורר, חשפו ראשי ארגוני הגנים הפרטיים, כי עד כה נסגרו 2,000 גני ילדים ועשרות אלפי ילדים נותרו ללא מסגרת.

+משרד החינוך: קרוב ל-60% נוכחות בבתי הספר היסודיים
13:24 03/05/20  |  מירב ארד

ממשרד החינוך נמסר כי קרוב לשיעור של 60% נוכחות נרשם בכלל בתי הספר היסודיים הממלכתיים (יהודי), שפתחו היום (יום א') את שעריהם. מדובר בכ- 180,000 תלמידים (מתוך כ-300,000 תלמידי המגזר היהודי ברשויות ובמוסדות שהודיעו כי יחלו את הלימודים היום) הלומדים ביותר מ-1,500 מוסדות חינוך.

+אז מאיפה הגיע נגיף הקורונה?
13:10 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אקונומיסט קורא לבצע בדיקה מקיפה שתסביר כיצד הנגיף עבר מעטלפים לבני אדם, תוך שיתוף פעולה בינלאומי ושקיפות מלאה - אלא שנכון לעכשיו העולם הולך בדיוק בכיוון ההפוך

נגיף קורונה (בצהוב) תוקף תאים [צילום: AP]
+הנשיא ריבלין למורים ולמנהלים: "תודה עמוקה ואמיתית"
13:08 03/05/20  |  מירב ארד

מתוך חשבון הפייסבוק של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: "תודה לכם מעומק לב על יום לימודים ראשון בבתי הספר תחת שגרת קורונה. שוחחתי עם מנכ״ל משרד החינוך זה עתה, ושמעתי ממנו כיצד קיבלתם את פני התלמידים, כיצד אתם מכילים את חששות ההורים, את פחדי התלמידים, מתמודדים בו בעת עם החששות המקננים בתוככם. נצדיע לכם היום, יותר מבכל יום, ונאמר תודה".

+יוצאת לדרך קרן ההלוואות לעסקים גדולים
13:03 03/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קרן ההלוואות החדשה בערבות המדינה, בהיקף 6 מיליארד שקל, מיועדת לעסקים בעלי מחזור של 200 מיליון שקל ומעלה, המעסיקים לפחות 100 עובדים בישראל ולפחות 50% מהנכסים היצרניים או הקניין הרוחני של החברה רשומים בישראל, בענפים שנקלעו לקשיי תזרים כתוצאה ממשבר הקורונה ומציעה הלוואות בגובה 8% ממחזור העסק ועד 100 מיליון שקל

[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הביקוש לתח"ץ לא ייפגע בטווח הארוך
12:40 03/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפעילי התחבורה הציבורית ייפגעו בצורה ממותנת בעיקר לנוכח הסובסידיות הממשלתיות  ▪  חברות בעלות גמישות תפעולית יתרה צפויות להיפגע מהמשבר באופן מתון יותר

צמצום המגבלות יקטין את הנזק [צילום: אברהם שטרן]
+מסקנות שגויות
12:34 03/05/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

ודרך פעולה קלוקלת ב"מפגש נגיף הקורונה וחיידק האנטישמיות"  ▪  האנטישמיות המודרנית מופיעה בכמה צורות, ועלינו להלחם בכולן

שקרים
+פרס בינלאומי לרחפנים אוטונומיים ישראלים
11:50 03/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יצרנית הרחפנים פרספטו מהעיר מודיעין, זכתה בפרס על פיתוח רחפן הפועל באופן עצמאי ומאפשר לחברות יעול וגמישות בשימוש בכוח אדם אנושי

[צילום: גרשון אליסון/פלאש 90]
+הדליקו לנתניהו את האור
11:07 03/05/20  |  קובי אפללו   |   לרשימה המלאה

ישראל נמצאת על סף משבר כלכלי וחברתי עצום  ▪  כל העיניים נשואות אל נתניהו ורק אליו  ▪  ביבי תמיד רצה להיות מופע מרהיב של איש אחד  ▪  היום גם מאות ניצבים לא יסיטו ממנו את המבטים הקשים

נתניהו. הצגה של איש אחד [צילום: יוטיוב]
+יו"ר ועדת החינוך: די לכאוס הממשלתי חינוך זה לא חלטורה
10:47 03/05/20  |  איציק וולף

יו"ר ועדת החינוך של הכנסתף ח"כ ניצן הורוביץ, סייר בבתי הספר שנפתחו הבוקר וטען כי מוסדות החינוך נפתחו למרות הקשיים שהערימה הממשלה.
"עד הבוקר לא היו הנחיות מסודרות מי פותח ואיך. מנהלות בתי הספר מספרות שנאלצו לשנות את מערכת השעות, החדרים והמורים 5 פעמים השבוע, עד הרגע האחרון ממש. אני קורא לממשלה להתעשת. לקבל החלטות ברורות לאחר עבודת מטה רצינית ולא רק על-פי לחצים פוליטיים, כמו שנעשה בחינוך החרדי. די עם הכאוס הממשלתי. חינוך זה לא חלטורה", אמר.

+אל-על תמשוך 105 מיליון שקל מהפנסיה
09:10 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בית הדין לעבודה דחה את התנגדות נציגות העובדים למהלך עליו הסכימו ההנהלה וההסתדרות, כמימון חירום לחברה בשל משבר הקורונה  ▪  קובע: לנציגות אין זכות בעלות בכספים

טענות סותרות של הנציגות [צילום: דוברות אל-על]
+האם למכור יצירות אמנות כדי לשרוד
07:35 03/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אגודת מנהלי המוזיאונים התירה לראשונה למכור יצירות אמנות לא רק כדי לרכוש חדשות, אלא גם כדי "לממן באופן ישיר את שימור האוסף" - ולמעשה אפשר להכניס כל הוצאה תחת ההגדרה הזאת  ▪  וושינגטון פוסט מצביע על בעיות מעשיות קשות וסבור שהמוזיאונים זקוקים לסיוע ישיר כדי שיוכלו להמשיך ולשמר את אוצרותיהם לטובת הציבור

מוזיאון האמנות, בוסטןן [צילום: אליס אמנדולה, AP]
מוזיאון המטרופוליטן, ניו-יורק [צילום: סת' ווניג, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהודים אשמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה מעניינת מאד של א. בן-צדף
רשימה מעניינת  |  4/05/20 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
בית הדין לעבודה דחה את התנגדות נציגות העובדים למהלך עליו הסכימו ההנהלה וההסתדרות, כמימון חירום לחברה בשל משבר הקורונה    קובע: לנציגות אין זכות בעלות בכספים
איתמר לוין
אגודת מנהלי המוזיאונים התירה לראשונה למכור יצירות אמנות לא רק כדי לרכוש חדשות, אלא גם כדי "לממן באופן ישיר את שימור האוסף" - ולמעשה אפשר להכניס כל הוצאה תחת ההגדרה הזאת    וושינגטון פוסט מצביע על בעיות מעשיות קשות וסבור שהמוזיאונים זקוקים לסיוע ישיר כדי שיוכלו להמשיך ולשמר את אוצרותיהם לטובת הציבור
איציק וולף
איציק וולף
הממשלה אישרה להוסיף 250 תקנים לאיזוק אלקטרוני    המכסה עומדת כעת על כ-1,000 עצורים שיוכלו לשהות בבתיהם ולא בבתי מעצר    הגדלת המכסה - מחשש להדבקה בקורונה בבתי המעצר הצפופים
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il