X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שיאים של הזיה, להפיל את פלין, ממשיכים מרחוק, מה יש להסתיר?! ושלטים ו' "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, שמחה ואושר לכולנו
▪  ▪  ▪
בסיס צאלים [צילום: ירון רוזנטל]

פורצים ריץ'-ראץ'
"הנה, בפעם המי-יודע-כמה, שוב פריצה ב[בסיס] צאלים ... הפורצים קרעו את הכיסויים ונכנסו לשלושה-עשר נגמ"שים ולטנק אחד ... עכשיו תארו לעצמכם מה גנבו מהנגמ"שים ומהטנק ... יש לשער, שנגנב ציוד סודי וגם נשק. הכל קשור לתרבות ארגונית קלוקלת [בצבא], לאי-ביצוע פקודות ולחוסר-משמעת". כך הגיב אלוף (מיל') יצחק בריק, קצין בכיר בשריון, שהיה עד לא-מכבר נציב קבילות החיילים.
לפני כשבועיים, פרצו בדואים (כנראה, מהיישוב הלא-חוקי ביר הדאג') לבסיס צאלים, וגנבו ציוד אישי ואמצעי לחימה מתוך טנקים ונגמ"שים. לפי דיווח בגלי צה"ל, נכנסו הפורצים לשלושה-עשר נגמ"שים ולטנק אחד וקרעו את כיסויהם.
תא"ל הדי זילברמן, דובר צה"ל, מסר לאחר הפריצה, כי "הפִּרצה בגדר תוקנה". כלומר, הדובר טייח את גניבת הציוד הרגיש. ודרך אגב, חיפוש בגוגל מצביע, כי כמעט שלא היה דיווח עיתונאי על הפריצה. כנראה, התרגלו בתקשורת, שהפריצות הנשנות של בדואים לבסיס עצמו ולשטחי האימונים שלו הן שגרה, שאינה ראויה לדיווח, כמו שאר מעשי השתוללות הבדואים בנגב.
הצבא חסר-אונים מול התופעה, אך רק הוא האשם. אבטחת המחנה ושמירה על ציודו הנן באחריותו, והוא רק מגביל את יכולת החיילים לעשות זאת בהוראות מוזרות לפתיחה באש, שמסכלות את מניעת הפריצות. קצינים מדווחים, כי הבדואים עומדים בגלוי, וצופים לעבר המחנה בחפשם שעת כושר לפרוץ לתוכו, ולשדוד ציוד.
"הבדואים הפכו לחלק מהנוף באימונים, וכאשר אתה מגיע אליהם, כקצין צה"ל, הם צוחקים עליך בפנים: 'מה תעשה לי'? לירות אתה לא יכול ולעצור אתה לא יכול. הם יודעים את כל החוקים ...", אמר רס"ן במיל' לערוץ 7. "הצבא התרגל לזה, והחליט להפסיד ולהכיל. זה נספג, וזו הבעיה". והוסיף הרס"ן, "כל הבסיסים בנגב סובלים ברמה כזו או אחרת [מפריצות של בדואים], אבל בצאלים זה הגיע לשיאים של הזיה".
סיכול ממוקד?
משרד המשפטים האמריקני ביטל את האישום הפלילי נגד גנרל מייקל פלין, שהיה היועץ לביטחון לאומי הראשון של הנשיא דונלד טראמפ. משפטו היה אמור להיות גולת כותרת בפועלו של רוברט מולר, החוקר המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית במערכת הבחירות לנשיאות. המשפט בוטל למרות שהתביעה טענה בהתמדה, בשלוש השנים האחרונות, שפלין שיקר בעדותו בבולשת הפדרלית (FBI) לגבי שיחותיו עם שגריר רוסיה בארצות-הברית. פלין הודה ששיקר, ושיתף פעולה עם מולר בחקירתו, ואחר חזר מהודאתו.
בבקשתו לביטול המשפט טען משרד המשפטים, כי בלהטם להרשיע את טראמפ, פעלו חוקרי הבולשת הפדרלית שלא כדין בחקירות פלין. זאת, לאחר שג'ף ג'נסן, פרקליט במשרד המשפטים, שבחן מחדש את תיק פלין, המליץ בפני ויליאם באר, שר המשפטים, לסגור את התיק.
האם זה היה עוד סיכול ממוקד, שעשתה הבולשת הפדרלית בשליחות ממשל אובמה, שמטרתו הייתה להפיל את פלין, כדי להגיע לטראמפ עצמו? הנשיא טראמפ אמר לאחר ביטול המשפט, שאינו פוסל אפשרות להשיב את פלין לסגל ממשלו.
לא חוזרים למשרדים
חברת פייסבוק העולמית הודיעה לעובדיה, כי יוכלו להמשיך לעבוד מבתיהם עד תום שנת 2020, למרות שתתחיל לפתוח את משרדיה בשישה ביולי.
החברה הודיעה, כי תחליט מי מעובדיה יצטרך לחזור לעבודה במשרדו לפי מידת גמישות עבודתם, ומי שיצטרכו את משרדיהם, יתבקשו להגיע אליהם. באותה נשימה הודיעה פייסבוק, כי לא תתיר מפגשים של יותר מחמישים עובדים לפחות עד חודש יולי. פייסבוק הייתה מהראשונות בחברות היי-טק, שהתירו לעובדיהן לעבוד מבתיהם במשבר קורונה.
תיבת פנדורה
למרות מאמץ אדיר של פרקליטים ושל שופטים, נחשפות בהתמדה עובדות מתמיהות על פרשת מסמך הרפז, והן מלמדות כי השם מוטעה - זו פרשת מנדלבליט-אשכנזי. או, לחלופין, עוד תיבת פנדורה. לכן, נתן בית המשפט גושפנקה להסתרת האמת מאזרחי ישראל אודות עסקה אפלה, שבה חברו אביחי מנדלבליט, הפרקליט הצבאי הראשי, המשטרה והפרקליטות למנוע מבוכה מגבי אשכנזי, הרמטכ"ל. ליתר דיוק: למנוע את העמדת אשכנזי לדין. אם תרצו - למנוע מבוכה ממערכת אכיפת החוק ומהשופטים, שמחפים על כישלונותיה ועל עבירותיה המרובים.
בית המשפט הוא כביכול מעוז הדמוקרטיה, ובדמוקרטיה "אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר", כפי שאמר בזמנו השופט היהודי האמריקני לואי ברנדייס. אצלנו חברוּ מנדלבליט וחוקרי המשטרה לטהר את אשכנזי, ובמקביל, גויסה הפרקליטות, שדאגה לבקש מבית המשפט צו איסור פרסום על פרטי החקירה. ולא נודע, כי המסמכים והקלטות באו לתוך ארכיונה. הרשו לי לחשוד ביושרם של המשפטנים ושל החוקרים הבכירים - לא טובת המדינה הייתה לנגד עיניהם, אלא טובתם האישית של מנדלבליט ושל אשכנזי. מה מוסתר אי-שם בכספות הפרקליטות, חוץ מן האמת המרה, שאסור לציבור לדעת אותה?!
זה רק קצה הקרחון, שנקרא הפרקליטות, שהגיעה בימי שי ניצן לרמות לא-יתוארו של סיאוב, גם כיוון שאין עליה כל בקרה, ואין חוק, וכל דאלים גבר בה. וכמובן, יש לה חיפוי כבד וסמיך של מערכת המשפט, שמוציאה בלי-הכרה צווי איסור פרסום כמעט על כל דבר, שהפרקליטות ו/או המשטרה חפצות להסתירו מהציבור.
לא אכנס כרגע למניעי שי ניצן בעניין מנדלבליט-אשכנזי. רק אזכיר, שיש האומרים, כי החיסיון ומסירת מידע משובש בעניין מנדלבליט לוועדות, שאישרוהו למזכיר הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה, שימשו/משמשים את הרוצים לסחוט את היועץ המשפטי לממשלה.
נח בשבע + שגיאות (ו')
למישהו, כנראה בכיר, בנתיבי ישראל קשה עם האות יו"ד. לכן, החברה מפנה את הנוסעים ל-Nitsane Oz (מושב ניצני עוז בשרון, שלפי האקדמיה ללשון, בשמו אין ו'), ל-Talme Elazar (מושב תלמי אלעזר) ולמקומות אחרים, ששמם העברי מסתיים ב-י', שהאות לפניה מנוקדת בצירה. התעתיק הנכון הוא - Talmay ..., Nitsanay ... וכו', או בסיומת ey. באותה רוח שטות, קראו שלטני נתיבי ישראל למושב שדה ורבורג בשרון - Sede
Warburg. כלומר, ויתרו על האות ה"א בסוף שמו, והפכו את השווא-נע ב'שדה' לצירה - עיוות מקובל בשלטי הדרכים שלנו.
אבל לא לעולם חוסן. כשייסע תייר מכפר סבא לשדה ורבורג, ייתקל, כמאה מטר לפני הפנייה שמאלה למושב, בשלט הכוונה, האומר Sde Warburg, אבל ממש לפני הרמזור, המוביל למושב, כבר התעשתו שלטנינו היצירתיים, והם מפנים את התייר האמיץ אל Sede Warburg. כפי שיעץ שלמה המלך, החכם באדם: "טוֹב אֲשֶׁר תֶּאֱחֹז בָּזֶה וְגַם מִזֶּה אַל תַּנַּח אֶת יָדֶךָ כִּי יְרֵא אֱלֹהִים יֵצֵא אֶת כֻּלָּם" (קהלת, פרק ז', פסוק י"ח).

תאריך:  13/05/2020   |   עודכן:  13/05/2020
+צה"ל מגביל נסיעת חיילים בתחבורה הציבורית
01:00 14/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תיאסר עלייה לאוטובוסים מהתחנות המרכזיות בשעות השיא של ימי ראשון וחמישי  ▪  נסיעה ברכבות (כאשר ישובו לפעילות) תיאסר לחלוטין  ▪  המשטרה הצבאית תוודא שחיילים חובשים מסכות

חיילים במרכזית חוף הכרמל. עלייה לאוטובוס - רק בשעות השפל
+דלק קידוחים: צפי לירידה עד 20% בהכנסות
00:17 14/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבוצת דלק דיווחה על ירידה בביקושים ובמכירת הגז הטבעי ממאגרי לוויתן ותמר מחודש מרס 2020 ועד היום  ▪  צופה ירידה של עד 20% בהכנסות המאגרים השנה, וירידה של עד 15% בצפי ההכנסות לשנת 2021

מאגר לוויתן. תנודות חדות [צילום: אלבטרוס]
+מנכ"ל משרד הבריאות הודיע: הרכבת תישאר סגורה
22:23 13/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בר סימן טוב ביטל את האישור שנתן פרופ' גרוטו להחזרת שירות הרכבות בטענה שדי בכך שחולה אחד יחזיר את המדינה שבועות אחורה  ▪  המתווה שאושר עקרונית: חזרה באופן הדרגתי, ללא הגבלת מספר הנוסעים והמלצות כגון לא להניח ציוד אישי על השולחנות בקרון ולהימנע מאכילה ושתייה ומנגיעה בפנים

פקחים ברכבת [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+חיילים בודדים משוחררים יקבלו 4,000 שקל
19:33 13/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הביטחון הודיע על מענק דיור חד-פעמי שיינתן לחיילים משוחררים בודדים המקבלים סיוע בשכר דירה בשנה הראשונה לשחרורם מצה"ל

[צילום: יניב זוהר ]
+גוואלד וכלכלת הבחירות
18:40 13/05/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

הבחירות היו באופק ונשארו באופק, כלכלת בחירות היא כאן ועכשיו, ומה שאוכל את הכסף זו כלכלת הבחירות ולא כלכלת הקורונה

לסחוט את המערכת עד תום [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+פניציה צפון ייסגר: 40 מלש"ח בור תקציבי
17:46 13/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מפעל הזכוכית פניציה צפון יכבה ביום ראשון את התנור ויפטר 282 עובדים  ▪  מנכ"ל המפעל: "כל מפעלי הזכוכית בעולם עמוסי זכוכית, ביום שהקורונה תיגמר, הם ינסו למכור את הזכוכית שלהם בכל מקום בעולם, במחירי רצפה. ביקשנו מענק מאוד משמעותי שיעזור לנו להתגבר וביקשנו שתעשה פעולה מידית לחסימת יבוא"

מפעל פניציה באזור התעשיה ציפורית בגליל
+התעופה האזרחית לא תחזור לרמה מ-2019 עד סוף השנה
14:50 13/05/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך עולה בסקירה שהכין המרכז למחקר מדיני במשרד החוץ בנושא פתיחת השמיים לאחר הסגר  ▪  לפי הערכת סוכנות התעופה האירופית התעופה לאירופה תספוג אובדן של 5 עד 6.2 מיליון טיסות

נמל תעופה מינכן במשבר הקורונה [צילום: AP]
+שולחן עגול של מכון אהרן בנושא מכת הקורונה
14:43 13/05/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

אני לא מומחה בתחום, אבל מספיק להקשיב למומחים בנושא בשביל להבין שהקונספט של משרד הבריאות הוא גישוש באפילה

החלטות אמיצות [צילום: איתמר לוין]
+הבעיה של צוותי המתמחים חרף משבר הקורונה
12:34 13/05/20  |  רועי אורן   |   לרשימה המלאה

לעניות דעתי מתמחים צריכים לעבוד בין 15-12 שעות כאשר תפקידם מוגדר מראש, וכך יש להם זמן והם יכולים לשמש ככוח עזר, אך לא מעבר לכך  ▪  לפני מספר ימים פורסם שמשרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכם על-כך שהמתמחים יעבדו 16 שעות בלבד, אך לא ברורים התנאים

שינוי בתנאי עבודה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
+משרד הבריאות: מספר המתים מקורונה עלה ל-262
12:24 13/05/20  |  מירב ארד

משרד הבריאות: מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-262, מספר החולים ירד ל-4,104, בהם 51 מונשמים.

+אגד: הנהגים מסרבים להעלות בדלת הקדמית
11:43 13/05/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

הנהלת החברה מבקשת מבית הדין לבטל את הוראת הוועד, שניתנה בנימוק שעליית נוסעים בדלת הקדמית עלולה לסכן את בריאות הנהגים בשל הקורונה

בניגוד להוראות [צילום: פלאש 90]
+משקאות בעידן קו-ויד-19
10:54 13/05/20  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה

מה שותים אנשים בימים אלו? שני סוגים של משקאות: מחד-גיסא, מותגים ידועים, לא יקרים במיוחד, שכן המוכר מרגיע, כאילו ניתן להשען ולהתרפק עליו: אבסולוט, ג׳והני ווקר, פטרון, מקלן, סמירנוף, וכו׳. מאידך-גיסא, כיון שלאנשים יש זמן, הם מחפשים מוצרים מיוחדים, נדירים, עם סיפור והיסטוריה בצידם, ומסתבר שהמחיר אינו מרתי

המדבקה השניה משמאל, ״פריסקי וויסקי,״ מראה את דמותו של ג׳ק מילרוי. 15 שנים אחר כך, ויסקים נדירים תחת שמו נמכרים בכל רחבי ארה״ב [צילום: ארי בוסל]
+רשות המסים דחתה את מועד הגשת הבקשות לשכירים בעלי שליטה
10:16 13/05/20  |  מירב ארד

רשות המסים עדכנה כי לאור מורכבות מנגנון המענק לשכירים בעלי שליטה בחברות, נדרשת היערכות נוספת לתשלום המענק. לכןמועד פתיחת המערכת להגשת בקשות למענק הפעימה השנייה עד לסכום של 10,500 שקלים, ע"י שכירים בעלי שליטה, תיפתח ב-21.5.2020 בשעות הערב, במקום ב-18.5.2020.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציוד רגיש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בדואים, לא מגיע להם להתפרנס?
בן נאמן  |  13/05/20 16:15
2
אולי נשכנע את הבדואים לגנוב גם
נתין מדמנת ישראל  |  14/05/20 19:17
3
גרגר שמתעלמים ממנו...גודל
שמעון מהצפון  |  14/05/20 19:19
4
pukhyhev
דב שטיין  |  14/05/20 21:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יצחק דנון
הנהלת החברה מבקשת מבית הדין לבטל את הוראת הוועד, שניתנה בנימוק שעליית נוסעים בדלת הקדמית עלולה לסכן את בריאות הנהגים בשל הקורונה
ארי בוסל
מה שותים אנשים בימים אלו? שני סוגים של משקאות: מחד-גיסא, מותגים ידועים, לא יקרים במיוחד, שכן המוכר מרגיע, כאילו ניתן להשען ולהתרפק עליו: אבסולוט, ג׳והני ווקר, פטרון, מקלן, סמירנוף, וכו׳. מאידך-גיסא, כיון שלאנשים יש זמן, הם מחפשים מוצרים מיוחדים, נדירים, עם סיפור והיסטוריה בצידם, ומסתבר שהמחיר אינו מרתי
איתמר לוין
עמית דחה עתירה שביקשה להורות למדינה להשתמש בכספי מס רכוש כדי לפצות את המגזר העסקי: החוק מדבר רק על נזקי פעולות איבה, אין תקדים אחר לשימוש בו והכתובת לשינויו איננה בית המשפט
איתמר לוין
העולם יזדקק למיליארדי מנות של חיסון לפני שהנגיף יודבר    ענקי התרופות כבר מתארגנים לקראת הייצור, למרות שאיש אינו יודע מתי ובאיזה אופן הוא יחל    בעיה נוספת, מדגיש וושינגטון פוסט, היא להבטיח חלוקה הוגנת ולמנוע מצב בו המדינות העשירות יקדימו את מי שזקוקים לו במידה רבה יותר
יצחק דנון
חברת תאר אידיאל קונספט תובעת 6.7 מיליון שקל מהספק גיא שור, בטענה שמסיכות ה-N95 שסיפק לה עבור ממשלת דנמרק היו בלתי תקינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il