X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הקרקס בחברה, המנהלת 200 מיליארד שקל מכספי הציבור, מגיע לשיאו - ואחד האשמים הוא ראש רשות ההון, משה ברקת במקום לגלגל את האחריות, עליו למנות לחברה מנהל מורשה שימכור אותה ויחלק את הכסף בין הבעלים הנוכחיים
▪  ▪  ▪
ברקת. הסמכות בידיו [צילום: משרד האוצר]

הקרקס מסביב לחברת הביטוח כלל שובר שיאים חדשים. לחברת כלל אין גרעין שליטה. מאז שנת 2013 מכהן כיו"ר הדירקטוריון דני נווה, שבעברו היה פוליטיקאי. החברה הייתה פעם בשליטת נוחי דנקנר, ולאחריו אדוארדו אלשטיין. כיום 58% ממניות כלל ביטוח מוחזקות בידי הציבור, 12% מוחזקות ע"י אי.די.בי שבשליטת אלשטיין, 8% בידי מורי ארקין, חברת הביטוח הפניקס מחזיקה ב-7%, ואלרוב נדל"ן (של אלפרד אקירוב), אייל לפידות ויקיר גבאי מחזיקים כל אחד ב-5% מהמניות.
המדד הטוב ביותר לבחינת התדרדרות החברה הוא שער המניה שלה בבורסה, אשר התדרדר מחודש דצמבר 2018 בכ-50%. יכולת הפירעון של כלל ביחס לנדרש על-ידי רשות שוק ההון היא הנמוכה ביותר מבין כל חברות הביטוח, ולכן היא איננה יכולה לחלק דיבידנדים.
התוודעתי למעללי כלל ביטוח בשנת 2015, כאשר אמי ז"ל הייתה בת 92 ואושפזה במחלקה סיעודית, כשהיא עיוורת, מרותקת לכיסא גלגלים ולא מזהה אותי. לאמי הייתה פוליסת ביטוח סיעודי בכלל ביטוח. כשניסיתי להפעיל את הפוליסה, נתקלתי במנגנון משומן של רופאים מוזמנים מטעם כלל ובמענה ממוחשב, שעשו הכל על-מנת להתחמק מתשלום הפוליסה, מתוך תקווה שאמי תמות לפני מועד התשלום. באותה עת גיליתי שאלפי מבוטחים נאבקים נגד המכונה המשומנת של כלל, שהמדיניות שלה הייתה לנסות להתחמק מתשלומים ובכך להשיא את רווחי החברה.
לאחרונה הקרקס בכלל ביטוח עלה מדרגה, כאשר היו"ר נווה מנסה להדיח את המנכ"ל יורם נווה, וברקע מדברים כבר על תביעה ייצוגית. האם אפשר לתת לחברה כזו לנהל 200 מיליארד שקל של כספי ציבור? יורם נווה מצוי בתפקידו פחות משנתיים בעוד שדני נווה, מכהן כבר שבע שנים.
אז מי בעצם אחראי יותר להתדרדרות החברה? האם דירקטוריון החברה התכנס ודן בפיטורי המנכ"ל? המאבקים הפנימיים בחברה מתנהלים, כמובן, על חשבון המבוטחים והעמיתים. לאחרונה התבשרנו, כי הממונה על שוק ההון והביטוח, משה ברקת, הנחה את חברי הדירקטוריון למנות ועדת בדיקה אשר תבדוק "מי צודק", והוועדה מינתה את השופט בדימוס, יורם דנציגר, על-מנת להכריע אם נכון לפטר את המנכ"ל או לא. אין לי ספק שדנציגר יעשה עבודה מקצועית לעילא ולעילא, אבל את שכרו לא צריכים לשלם המבוטחים ובעלי המניות של החברה, אלא היו"ר וכל שאר הדירקטורים.
לדעתי, ברקת עצמו הוא אחד האשמים בקרקס סביב כלל ביטוח. במקום למלא את תפקידו בנחרצות, ברקת מנסה להתנער מסמכויותיו ולגלגל את תפוח האדמה הלוהט לידיהם של דירקטורים או בודקים למיניהם, בזמן שכל הסמכויות מוקנות לו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח). סעיף 68 לחוק מאפשר לברקת למנות לכלל ביטוח מנהל מורשה וכן ועדת הנהלה שתייעץ למנהל המורשה. סעיף 70 לחוק קובע, כי המנהל המורשה זכאי, לאחר התייעצות בוועדת ההנהלה ובאישור הממונה, למכור את כל נכסיה והתחייבויותיה של חברת הביטוח לחברת ביטוח אחרת.
ברגע שיימכרו 100% ממניות החברה, תיפתר בעיית העדר גרעין השליטה וכל בעלי המניות הנוכחיים יתחלקו בכסף שישלם הרוכש החיצוני. אם אחד מבעלי המניות הנוכחיים ירצה לקנות את כל יתר המניות ולהגיע לשליטה של 100%, מה טוב.
ברקת חייב לנקוט צעדים נחרצים, ולזכור שחובתו היא למבוטחים ולעמיתים שכספם מושקע בכלל. כולי תקווה שברקת לא מתכנן לעבוד בעתיד בחברת ביטוח, כפי שהמפקחים לשעבר על הבנקים מאיר חת, גליה מאור, זאב אבלס ורוני חזקיהו, עברו לעבוד בבנקים. אגב כך, הגיע הזמן שהכנסת תאריך את תקופת הצינון ותאסור על המפקח על הבנקים ועל המפקח על הביטוח לעבוד בבנק או בחברת ביטוח במשך עשר שנים מסיום תפקידם.

הכותב עומד בראש משרד איתן ארז ושות' ובראש תנועת "יושרה לישראל".
תאריך:  17/05/2020   |   עודכן:  17/05/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למנות מנהל מורשה לכלל ביטוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יושרה לישראל ... כן. ממש...
עמותאי  |  18/05/20 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"הממשלה תוביל תוכניות כלכליות ותקציב מדינה המותאמים לצרכים חסרי התקדים בעקבות המגיפה. התוכניות יכללו.... הסרת חסמים מיותרים" - נאמר בעמוד הראשון של ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין כחול-לבן. עם השבעתם של 34 שרים, ניתן לשער כיצד הדברים ייראו בפועל. סמנו את התשובה הנכונה
איתמר לוין
בסוף השבוע הצענו לכנות את הממשלה החדשה "מעשה מגונ"ה" - ממשלת גנץ ונתניהו    האירועים ב-48 השעות האחרונות מוכיחים שזה היה תיאור עדין למדי של המציאות    קבלו תמצית: פעיל חברתי שיהיה שר במשרד הביטחון, כיצד נתניהו ישלוט במינוי השופטים והמפכ"ל, הצפצוף על בוחרי הליכוד, קנה המידה למינוי השרים    וגם: הצעה לאופוזיציה לבחינת הרעיון המטורף של בחירת נתניהו לנשיא המדינה
איילת פישביין
מבקר המדינה חשף מכר כושל של דירות הדיור הציבורי במשרד השיכון: אלפי דירות נמכרו בזיל הזול ובתמורה נקנו מעט דירות ביוקר בשוק הפרטי    האחראי במשרד השיכון: "לדירות שנמכרו בזול לא היה ביקוש"    מנכ"ל משרד השיכון לשעבר: "קניית דירות בשוק הפרטי לא תפתור את בעיית הדיור הציבורי"
עמוס ידלין, איתי ברון
המכון למחקרי ביטחון לאומי מעדכן את הערכת המצב האסטרטגית שלו לנוכח אירועי הקורונה וההשלכות הצפויות של המגיפה, ומציג שורה של המלצות מדיניות וביטחוניות לממשלת החירום    בין המרכזיות שבהן: לשים לב לאירן ולחזית הצפון, להימנע מסיפוח ביהודה ושומרון, לפתח מומחיות בנוגע לסין ולהתכונן לאפשרות של זעזועים משטריים במדינות האיזור
איתמר לוין
ממשלת האחדות היא כורח השעה, הן בשל המצב הפוליטי והן ובעיקר בשל הקורונה    אלא שבנימין נתניהו ובני גנץ מפגינים לא רק חוסר אמון מוחלט זה בזה - וכנראה שניהם צודקים - אלא גם בציבור הישראלי ובמצוקותיו    דומה שמעולם לא הייתה בישראל ממשלה שעמדו בפניה אתגרים כה קשים, ואשר הייתה כה בלתי מתאימה להתמודד איתם    אין לנו מנהיגים, אלא פוליטיקאים קטנוניים; התוצאה עלולה להיות הרת אסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il