X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"כל אחד מאיתנו היה מעדיף להרכיב ממשלה אחרת" דמיינו חתונה שבה עומדת הכלה תחת החופה ואומרת לכולם: האמת היא, שרציתי חתן אחר, אבל זה מה שהיה... נו, באמת... זה אומר הכל, וכל מילה נוספת - מיותרת
▪  ▪  ▪
גנץ. "חייב לומר ביושר"... [צילום: עודד קרני, לע"מ]

בחילה תוקפת אותי כאשר אני מאזין לפוליטיקאים, בחילה שבתשע מתוך עשר הזדמנויות גורמת לי לוותר על ה'תענוג' המפוקפק הזה. אבל ביום השבעתה של הממשלה ה-35 החלטתי להאזין לדבריו של ראש הממשלה החלופי ( בעברית פשוטה 'גלגל רזרבי') מר בני נגץ.
אני שמח שעשיתי זאת, משום שסוף-סוף הבנתי את הטקסט של שירה של ריקי גל "ילד רע": "כשבני רעב אז הולכים איתו לשוק, ואם השוק מלא אז זה מצליח. בודקים שאין שוטר והמוכר עסוק, ובני מסלק לו אבטיח". ואחזור לכך בתום הדברים.
היו כמה משפטים בנאומו של גנץ, אשר תפשו את תשומת ליבי - "להקריב את חיי". נכון, כלוחם היה בני גנץ מוכן להקריב את חייו למען המדינה, אולם בכל מקרה הוא אינו יחיד או מיוחד בכך. כל לוחם המתגייס לשורות צה"ל יודע שהוא עלול להפגע, והוא נכון לקורבן הזה. ורבים מאוד גם הקריבו, ולא חזרו משדה הקרב. אז אין לגנץ במה להתגאות, ואין לו סיבה להזכיר את הדברים הללו. שלא לדבר שעכשיו, כשהוא נמצא ליד הגה ההנהגה, החיים שהוא משחק בהם לא יהיו שלו עוד, אלא החיים שלנו...
"תקציב מדינה שיהיו בו החלטות קשות מאוד". סביר להניח שמדובר בתקציב שיכלול גזירות על הציבור וקיצוץ בכספים שנועדו למשימות לאומיות חשובות, לטובת העם. וכידוע, כל הקיצוצים הללו פוגעים בראש והראשונה בשכבות החלשות. ובכן, מר גנץ, אילו לא הייתם מקימים ממשלה כל כך מנופחת וכל כך בזבזנית, אולי עוד הייתה לך הזכות לדבר על תקציב שיש בו "החלטות קשות מאוד".
אולם ההסתאבות שלך ושל חבריך הפוליטקאים המושחתים נוטלת ממך ומכם את הרשות לבוא אל העם ולבקש ממנו לשאת בנטל. איך אתה לא מתבייש לומר לנו דברים כאלו?? לכמה שרים וסגני-שרים מיותרים אתה נושא באחריות?? מנין לך בכלל החוצפה לפתוח את הפה ולדבר על התקציב, אחרי שגזלת ממנו מיליוני שקלים עבור לשכה נוספת חדשה ומיותרת, ובית רשמי מיוחד עבורך??
"פקידי ציבור מאוימים". האיום על פקידי ציבור הוא חמור. השימוש באלימות הוא חמור. אבל הוא תוצר של שנאה ותיעוב כלפי הפוליטיקאים המושחתים, ועם יד על הלב - אין לכם את מי להאשים בכך חוץ מאשר את עצמכם.
"כל אחד מאיתנו היה מעדיף להרכיב ממשלה אחרת". דמיינו חתונה שבה עומדת הכלה תחת החופה ואומרת לכולם: האמת היא, שרציתי חתן אחר, אבל זה מה שהיה... נו, באמת... זה אומר הכל. וכל מילה נוספת - מיותרת.
"אני חייב לומר ביושר". אימרה ידועה היא בפי העם: איך אתה יודע שמשקרים לך? כשבן השיח שלך אומר לך: "תשמע, אני אגיד לך את האמת..." בני, שיקרת לבוחריך. שיקרת לשותפיך למפלגה ולדרך. אתה ויושר... לא הולך ביחד.
"שנאת חינם". אני רוצה לומר לך, בני, שני דברים על כך: הראשון, אילו לא היית לחלוטין מנותק מן העם, היית יודע שאין באמת שנאת חינם. אין שינאה בכלל. דתיים וחילוניים, יהודים וערבים, בני כל השכבות והמגדרים יודעים בהחלט לחיות כאן בשלום זה עם זה. את השנאה, אם בכלל יש כזו, מעוררים אתה וחבריך הפוליטיקאים המושחתים, כי בלעדיה אין 'מפלגות' ואין 'פלגנות', ואז גם לא היה לרובכם מה לעשות. לכן אתם ממשיכים לומר לנו שיש שנאה, למרות שאין, רק כדי להצדיק את המשך קיום המפלגות שלכם. ודבר שני: אם יש בארץ הזאת שנאה, זוהי רק שנאה כלפי הפוליטיקה והפוליטיקאים המושחתים. וכמו שאמרנו לגבי פקידים מאוימים: אין לפוליטיקאים המושחתים להלין אלא על עצמם.
אז נחזור אל השיר של ריקי גל. בני הסתכל סביב, ראה שאין שוטר, ראה שבג"ץ לא יעצור אותו, ראה שהעם עייף מבחירות, ראה שאין מי שיפריע לו לגזול ולעשוק את הקופה הציבורית, אז הוא 'התפלח' וגנב אבטיח... אבטיח במיליארדי שקלים. עכשיו הכל ברור. וגם מובן מדוע הפזמון הוא "בני בני ילד רע..."
ובשולי הדברים, שתי הערות:
א. בית הנבחרים שלנו הצטיין היום, יום השבעת הממשלה, בהעדר הנימוסין והתנהגות הגועל-נפש. והגדילה לעשות מירי רגב, שקולה הצווחני נשמע מעל הרבה קולות אחרים. וכשחושבים על זה, שהאישה הגסה והזולה הזאת תהיה שרת החוץ של מדינת ישראל... זה פשוט מפחיד!
ב. למרות שיאיר לפיד בהחלט לא מל"ו צדיקים, דווקא נאומו מצא מסילות אל ליבי. הוא היטיב לתאר את הגועל והדחיה שחש העם בישראל כלפי המאה ועשרים היושבים בכנסת, ורוב דבריו היו דברים נכונים. אלא שאז נזכרתי, שמדובר באיש שרימה לגבי התואר האקדמי שלו. וגם זכרתי, שזה האיש שהיה מוכן להקים ממשלה עם שונאי ישראל. וגם ידעתי, שאילו היה המצב שונה, והוא-הוא היה בצד ה'חזק' של המפה הפוליטית, סביר שלהניח שלא היה פוצה פה ומצפצף במקרה שהיו מעניקים לו את תפקיד השר ה-39 בממשלה מנופחת אחרת.
בסך-הכל, מי שצפה ביום ה-17 במאי 2020 בנאומי נתניהו, גנץ, לפיד ושאר חבריהם בכנסת ישראל, היה עד לקומדיה עצובה מאוד.

תאריך:  19/05/2020   |   עודכן:  19/05/2020
+ליברמן: ראשי הממשלה בפועל הם גפני, ליצמן ודרעי
13:15 19/05/20  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "יש לנו רה"מ ורה"מ חליפי, אבל ראשי הממשלה בפועל הם: גפני, ליצמן ודרעי."

+נתניהו לא רוצה להיות בוזגלו
12:17 19/05/20  |  יוסי דר   |   לרשימה המלאה

התמונות מהאירוע הטראומטי הזה ייצרבו בזיכרון הציבורי והפרטי כחוויה מכוננת ממש. העובדה שנתניהו יעמוד שם עם נאשמים נוספים - רק ממחישה את עוצמתו המשפילה של בוזגלו

נתניהו. רוצה לברוח מן הטראומה [צילום: מתוך הטלוויזיה]
+יוצאים לאור?!
10:41 19/05/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

עדויות הימים האחרונים, למן הקמת הממשלה ועבור דרך התהליכים המפותלים של יציאת המשק מההסגר הכפוי, מעוררות פליאה אצל כל צופה מהצד. רמות השלומיאליות, החפיפנות, המקריות, הגמגומים והטלטלות המיותרות, מוחקות כמעט לגמרי את הישגי ישראל בשלב המוקדם של המאבק בקורונה. האמנם מדובר כאן במחלה לאומית?!

חופי הים מלאים ברוחצים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הצהיר על כוונתו לקדם את תוכנית המאה של הממשל האמריקני    "צעדים מדיניים אחראים וחשובים, מצריכים מערכת ביטחון חזקה, שיודעת להעריך ולהיערך למציאות האסטרטגית שעומדת בפני מדינת ישראל, שיש לה אוזן קשובה אצל מקבלי ההחלטות ומחוברת אליהם"    "אחת הסיבות להקמת ממשלה היא התחושה של ניסיון להצתת מלחמת אחים - את המלחמה הזאת אני מחויב למנוע"
איציק וולף
שר המשפטים הודיע כי לא יאפשר דה-לגיטימציה של מערכת אכיפת החוק    "יש לי אמון מלא בבית המשפט העליון, ביועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה "
איציק וולף
אשל, המלווה את ראש הממשלה החליפי בני גנץ בשנה וחצי האחרונות, יחליף בתפקיד את אלוף במילואים אודי אדם
בעז שפירא
מאז שנכנס לזירה הפוליטית השתלט עליו, כמו שד, החיידק הזה, הפוליטי    הענווה נעלמה, היושר נמחק, החברות זזה הצידה (מתוך "אחריות" ו"בלב כבד" כמובן...)
בצלאל לביא
הימים של דוגמה אישית של בן-גוריון ובגין הפכו מזמן להיסטוריה דהויה ומאד רחוקה    היום יהיה קשה מאוד למצוא כאן פוליטיקאי שהעמיד את אינטרס הכלל לפני האינטרס שלו הפרט
רשימות נוספות
נתניהו: "הציבור קיבל ממשלת אחדות שרצה"  /  מירב ארד
דיכטר זועם: לא השתכנעתי למה איני שר  /  איציק וולף
אלקין להשכלה הגבוהה והמים  /  איציק וולף
נורות אדומות  /  אביתר בן-צדף
הכלימה השפילה מבטה  /  עמנואל בן-סבו
לא 85 מיליון, לא 2 מיליארד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il