X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
היציאה מהסגר בגרמניה, 16.5.20 / DW News
שדים ישנים וחדשים מתפרצים ברחובות

גרמניה מגלה שהיציאה קשה

המדינה שהייתה מושא לקנאה בשל התמודדותה עם הקורונה, מתמודדת עם בור כלכלי עמוק ועם סימנים מדאיגים להתפוררות הסולידריות ולחזרת האיבות הישנות - מדווח ניו-יורק טיימס
▪  ▪  ▪
ברלין. "לא תתנו לגייטס צ'אנס" [צילום: מיכאל זון, AP]

גרמניה זכתה לקנאת כל העולם בזכות טיפולה בקורונה: היא שיטחה את העקומה, מספר הנדבקים מדי יום התייצב, מספר המתים ושיעורם ביחס לאוכלוסייה נמוכים במיוחד, שיעור ההדבקה הוא בסביבות אחד – דהיינו המגיפה נעלמת.
אבל כעת – מדווח ניו-יורק טיימס – המדינה לומדת על בשרה, שהדרך החוצה מן המגבלות היא ארוכה וקשה. הכניסה למגבלות הייתה חלקה יחסית, ובאמצע מארס עצרה הממשלה בתקיפות את החיים הציבוריים: בתי ספר וחנויות נסגרו, וכך גם הגבולות; הוטל ריחוק חברתי; התושבים נקראו להישאר בבתיהם; מספר המיטות בטיפול נמרץ ומספר הבדיקות הוגדלו משמעותית. זה היה רגע של אחדות וסולידריות, הן במישור הפוליטי והן במישור החברתי – רגשות נדירים בגרמניה מאז משבר הפליטים של 2015.
בתחילת החודש הנוכחי נראה היה שהצעדים עבדו, ואפילו הזהירים שבמומחים הרשו לעצמם אנחת רווחה זהירה. למזלה של גרמניה, הקורונה הגיעה אליה אחרי שהכל ראו מה מתרחש באיטליה ובסין, הגרמנים ידעו מה מוטל על כף המאזניים והגיבו בהתאם. הן המערכת הפוליטית והן מערכת הבריאות עמדו במבחן. ב-6 במאי הסכימו 16 המדינות המרכיבות את גרמניה להקל במגבלות. כל מחוז רשאי לקבוע בעצמו את דרכי הפעולה, עם מגבלת רוחב אחת: אם מספר החולים ל-100,000 תושבים יעלה על 50 במשך שבעה ימים ברציפות, המגבלות יוטלו מחדש.
המומחים חלוקים על התבונה שבשיטה זו. יש הסבורים, כי הדרך הנכונה היא אכן להגיב בצורה מקומית ונקודתית. אחרים אומרים, כי מדובר בהסרה בלתי שיטתית של המגבלות, העלולה ליצור תחרות בין המדינות במטרה להשיב לפעילות את הכלכלה כמה שיותר מהר. אבל הבעיה האמיתית הרבה יותר עמוקה: הכלכלה הגרמנית בבור עמוק. 10.1 מיליון גרמנים ביקשו סובסידיות שכר, רבים איבדו את עבודתם, ההערכות הן שהתוצר יצנח השנה ב-20%-6%. הממשלה הפדרלית עלולה לאבד 100 מיליארד אירו בהכנסות ממיסים והחוב מזנק.
השאלה הגדולה היא מי ישלם. המגיפה צפויה לעצב את החודשים הבאים ואף את השנים הבאות, והטיימס צופה מלחמת שדלנות מכוערת – כאשר חברות לוחצות לקבל יותר עזרה וחוזים – ומערבולת פוליטית. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית דורשת להטיל מס על העשירים, בעוד הנוצרים-דמוקרטים של אנגלה מרקל צפויים לקדם דווקא הפחתה במס החברות. ממשלת הקואליציה שלהם עלולה להיסדק ויש עוד קשיים בדרך.
כבר כעת התפרצו ברחובות שדים ישנים וחדשים. ב-8 במאי התכנסות אלפי מפגינים – תערובת של קיצוניים, חובבי תיאוריות קונספירציה ואזרחים מן השורה, בתמיכת "אלטרנטיבה לגרמניה" הימנית-קיצונית – ברחובות ברלין, מינכן ושטוטגרט. הם טענו, כי זכויותיהם נשללות מהם והעלו תיאוריות קונספירציה על מקורות המגיפה ותוצאותיה.
המפגינים הללו הם מיעוט קטן; רוב ברור של הגרמנים תומכים במגבלות. אבל יש אירוניה מרה בכך, שדווקא ברגע הקצר של אחדות, צצים מחדש העימותים הישנים. הדבר גורם לתחושת היחד הקודמת להיראות ריקה מתוכן, תוצר של דחפי הישרדות ולא של הבנה אנושית אמיתית. כך שנראה, כי גרמניה אכן חוזרת לשגרה – לפחות בהיבטים המדאיגים הללו.

התמודדות מדינות עם המשבר בענף התיירות בעקבות מגפת הקורונה / סקירה
נייר זה סוקר את מצב ענף התיירות בחמש מדינות מרכזיות גרמניה, צ'כיה, יוון, קוריאה הדרומית - ואוסטרליה ומתבסס על מסמכים רשמיים, כתבות מהעיתונות ואמירות של דיפלומטים ממדינות - אלה (5 עמ')
מחקר מדגמי בגרמניה: ממצאים ראשוניים בנוגע לשיעור ההידבקות בנגיף הקורונה ואופן התפשטותו / מחקר
בעיירה גנגלט (ווהאן של גרמניה) במחוז היינסברג בגרמניה החל בסוף חודש מרס מחקר מדגמי להערכת שיעור ההידבקות בנגיף הקורונה ואופן התפשטותו באוכלוסייה. (5 עמ')
דרכי ההתמודדות של מדינות אירופה עם התפשטות נגיף הקורונה בבתי אבות / סקירה
התפשטות נגיף הקורונה בקרב בני הגיל השלישי המתגוררים בבתי אבות, וקטלניותו הגבוהה בשכבת אוכלוסייה זו, הובילו מדינות באירופה לקדם מדיניות ייעודית בנושא. המחקר מתמקד במדיניות של איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת ושוודיה.(16 עמ')
ממחקר מדגמי בעיירה בגרמניה עולים ממצאים ראשוניים בנוגע לשיעור ההידבקות בנגיף הקורונה ואופן התפשטותו / מחקר
בעיירה גנגלט (ווהאן של גרמניה) במחוז היינסברג בגרמניה החל בסוף חודש מרס מחקר מדגמי להערכת שיעור ההידבקות בנגיף הקורונה ואופן התפשטותו באוכלוסייה.
תאריך:  20/05/20   |   עודכן:  20/05/20
+אל-על: טיסות לא יחודשו עד 20 ביוני
19:12 20/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברת התעופה הודיעה כי לנוכח הארכת ההגבלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים הנכנסים לישראל, ולנוכח ביקוש נמוך לטיסות נוסעים, תאריך עד ל-20 ביוני 2020 את השעיית טיסות הנוסעים הסדירות

טיסות מטען ימשיכו לטוס [צילום: דוברות אל-על]
+מה יבוא במקום הגלובליזציה
18:31 20/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הקורונה הייתה המכה הקשה השלישית שחטפה הגלובליזציה, ואקונומיסט סבור שהפעם לא ניתן יהיה להתאושש ממנה  ▪  המדינות העניות יהיו עניות יותר, ואילו החיים במדינות העשירות יהיו יקרים יותר וחופשיים פחות

קוריאה הדרומית. צניחה של 46% [צילום: לי ג'ין-מאן, AP]
+תותר כניסת פועלים יומית לישראל
18:18 20/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

המל"ל אישר את בקשת משרד החקלאות לאפשר כניסה יומית של פועלים פלשתינים המיועדים לעבודה בענף החקלאות בישראל  ▪  שר החקלאות: קורא לאותם עובדים ולחקלאים המעסיקים אותם להמשיך לשמור על הנחיות הריחוק החברתי על-מנת למנוע את התפשטותו מחדש של נגיף הקורונה

[צילום: מן הטלוויזיה]
+קיימברידג' תמשיך בלימוד מקוון עד קיץ 2021
15:59 20/05/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אחת האוניברסיטאות החשובות והקדומות בעולם הודיעה כי לא תחדש עד לקיץ 2021 את ההרצאות החזותיות שהופסקו בשל מגיפת הקורונה  ▪  "בהנחה שתימשך הדרישה לריחוק החברתי, האוניברסיטה החליטה שלא יתקיימו הרצאות פנים אל פנים במהלך השנה האקדמית הבאה"

אוניברסיטת קיימברידג'. מהמוסדות האקדמיים החשובים בעולם
+תמה שביתת הרעב של בעלי האולמות וגני האירועים
15:28 20/05/20  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הכספים המיועד, ח"כ משה גפני, הגיע למאהל שובתי הרעב של בעלי האולמות וגני האירועים מול משרד ראש הממשלה וביקש מהם להפסיק את שביתת הרעב והללו נענו לבקשתו.
ח"כ גפני: "רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום. אחרי שסידרנו את נושא הפיצויים לבעלי האולמות בעוטף עזה, הייתי בטוח שלא אשמע מכם לפחות שנה, אבל פתאום הגיע משבר הקורונה החמור ועכשיו אנחנו מתגייסים כולם כדי לסייע לכם".
מארגני המחאה הודו ליו"ר ועדת הכספים שיחד עם שר האוצר ישראל כ"ץ יסייעו עם הכלים העומדים לרשותם.

גפני במאהל שובתי הרעב
+הם במגננה, בלפור כבסטיליה
12:24 20/05/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כל עוד האמנו לכם שהכל למען המלחמה בקורונה - אהלן וסהלן  ▪  אך משהתברר לנו כי אתם שם בשלטון אוהבים אותנו כלואים וכנועים ומסומנים החזרנו לעצמנו את החרות והלכנו לבארים כאוות נפשנו, ומה תעשו לנו?

שהשוטרים יצטרפו [צילום: דוברות העירייה]
+ח"כ אזולאי לשרי הבריאות והאוצר: "להקדים את פתיחת האולמות"
10:08 20/05/20  |  מירב ארד

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) בפנייה לשרי הבריאות והאוצר: "תאריך פתיחת אולמות וגני האירועים מהווה קושי לשומרי התורה בייחוד לקראת תקופת ימי בן המצרים, יש להקדים את הפתיחה ל-27 במאי כמועדנים וברים. כמו"כ יש לגבש מתווה פיצויים לבעלי האולמות, דבר שעד כה לא קרה".

+יו"ר ההתסדרות לאוצר: להאריך הזכאות לדמי אבטלה
09:54 20/05/20  |  מירב ארד

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, קוראים (יום ד') לשר האוצר ישראל כץ, ולשר העבודה והרווחה איציק שמולי, לפרוס רשת ביטחון סוציאלית עבור אוכלוסיות שלא צפויות לשוב בקרוב לשוק העבודה, לרבות הארכת זכאותן לקבל דמי אבטלה. זאת, על רקע הצפי במחסור מתמשך במקומות עבודה בחודשים הקרובים, בשל השלכות משבר הקורונה.

+ארגון הבריאות העולמי יחקור את הקורונה
08:37 20/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

למרות שההחלטה אינה נוקבת בשמה של סין והתקבלה גם על דעתה, צפוי שהבדיקה תעסוק גם בשאלה מתי וכיצד התפרץ הנגיף ובטענות לפיהן סין הסתירה במשך שבועות ארוכים את המידע על המגיפה

ווהאן. מוקד ההתפרצות [צילום: נג האן גואן, AP]
+איכון חולים באמצעי השב"כ - לשלושה חודשים
07:51 20/05/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הכנסת תוכל להאריך את השימוש בשלושה חודשים נוספים בלבד  ▪  העונש על הפרת סודיות הנתונים: שלוש שנות מאסר  ▪  השב"כ ישמור את המידע שבועיים ובנפרד מיתר המידע שברשותו; משרד הבריאות יוכל לשומרו חודשיים  ▪  הממשלה: חשיבות השימוש באמצעי האיכון עולה דווקא בשל הסרת המגבלות

מידע טכנולוגי בלבד
חשש מהתפרצות חוזרת

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרמניה מגלה שהיציאה קשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד כתבת הערצה שמאלנית של גרמנ
גכגכגכעגכע  |  20/05/20 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
הכנסת תוכל להאריך את השימוש בשלושה חודשים נוספים בלבד    העונש על הפרת סודיות הנתונים: שלוש שנות מאסר    השב"כ ישמור את המידע שבועיים ובנפרד מיתר המידע שברשותו; משרד הבריאות יוכל לשומרו חודשיים    הממשלה: חשיבות השימוש באמצעי האיכון עולה דווקא בשל הסרת המגבלות
דליה סרויה
היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה מציבה אתגרים חדשים בפני בעלי עסקים - וגם יכולה להיות הזדמנות להגדיל משמעותית את המכירות    שלוש טכניקות מרכזיות רלוונטיות במיוחד בימים אלו
עידן יוסף
שהייה בחופים תתאפשר בהתאם לכללי "התו הסגול" הכוללים ריחוק פיזי בין המתרחצים    בוטל האיסור על הפעלת מוזאונים, אך יימשך האיסור על הפעלת מתקנים או מוצגים לילדים שניתן לגעת בהם    בוטל הסעיף העוסק בתנאים לטיפול נפשי
עידן יוסף
על-פי המתווה שאושר בקרב הגורמים הפוליטיים והמקצועיים, יחויב מינוי נאמן קורונה, עטיית מסכות לכל משך התפילה, הקפדה על כללי ההיגיינה ושמירת מרחק    ההיתר - גם לדתות אחרות
עידן יוסף
ההחלטה התקבלה בעקבות סיור שקיים שר החינוך בעיר נתיבות, לאחר שנוכח כי פתיחה מאוחרת יוצרת צוואר בקבוק המהווה מפגע בראותי ותחבורתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il