X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו והמזרחיים: "רק הוא יודע לשלב בין תחושה של נרדפות לתחושה של הצלחה... ביבי הוא מייצג מובהק של המזרחיות, הוא נהפך להיות לבעל נוכחות מאוד כריזמטית, שמאיימת על האליטה האשכנזית, שרואה שהפערים האלה הולכים ונסגרים זה קורה בחדרה, בראשון לציון, באשדוד ובחולון"
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא יצעד לבד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
זקוק להם
אלה בני מעמד הביניים המזרחיים, שלהם יש השפעה רבה על החלטותיו של ביבי ועל הדרך שבה הוא פועל — הוא זקוק להם ולכוח שלהם ולהשפעה במרכז הליכוד.

לפני מספר חדשים (5.12.19), פרסם כלכליסט מאמר יוצא דופן, פירצה משמעותית בחשיבה הפוליטית/סוציולוגית המקובלת. שני מרצים בכירים, פרופ' נסים ליאון וד"ר אורי כהן, התייחסו בו למערכת היחסים החדשה ההולכת ונרקמת בין המזרחיים במדינת ישראל לבין נתניהו, כאשר המנצח על התהליך הזה הוא בנימין נתניהו עצמו.
במאמר טוענים המרצים (ליאון) כי: "נתניהו הוא הדמות שיודעת לספר את הסיפור שלהם, לשלב בין תחושה של נרדפות לתחושה של הצלחה. עם השנים הוא עבר בגיניזציה באזור של הכריזמה, ודרעיזציה במקום של הנרדף"... "דווקא בוחריו האדוקים (של נתניהו - מ.ל.), הם המתוחכמים, שמחזיקים אותו בשלטון כדי לשמר את כוחם: "מבחינתם, הוא צריך לעבוד בשבילם, זה התפקיד של ביבי".
בהתייחסות לעצרת התמיכה הגדולה שהתקיימה במוזאון תל אביב (27.11.19), אומר נסים ליאון, כי "רוב הקהל שהגיע להפגנת התמיכה בנתניהו, היו מזרחים. זה בגלל שהם מרגישים מאוימים". "האג'נדה המזלזלת שהגדירה את המפגינים הללו כ'ארץ ישראל השנייה', אינה נכונה. אלה בני מעמד הביניים המזרחיים, שלהם יש השפעה רבה על החלטותיו של ביבי ועל הדרך שבה הוא פועל — הוא זקוק להם ולכוח שלהם ולהשפעה במרכז הליכוד. המזרחים הם אלה שמכתיבים את האג'נדה של ביבי, ולא להפך. וכעת הם חוששים שהפרקליטות האשכנזית יצרה קונספירציה שתערער את מעמדם, שאם ביבי יעזוב הם יחזרו אחורנית".
כבר לפני כ 9 שנים פרסמו פרופ' נסים ליאון וד"ר אורי כהן מבי"ס לחינוך באוניברסיטת תל אביב מחקר מקיף ששמו "מרכז תנועת החרות והמזרחים 1965-1977". כותרת המשנה שלו היא "משותפות אדנותית לשותפות תחרותית". במחקר הם (ליאון + כהן) מתארים כיצד נהפכו המזרחים מקבוצת מיעוט לכוח הכי משפיע בישראל. "ביבי הוא מייצג מובהק של המזרחיות, הוא נהפך להיות לבעל נוכחות מאוד כריזמטית, שמאיימת על האליטה האשכנזית, שרואה שהפערים האלה הולכים ונסגרים. זה קורה בחדרה, בראשון לציון, באשדוד ובחולון".
השפעה ריאלית
בראיון עמו אומר עוד כהן: "מה יצא מהמחאה החברתית (מחאת האוהלים, שד' רוטשילד, 2011 - מ. ל.)? היא רק גרמה לליכוד להתחזק. וזאת מהפחד שאם יעיפו את ביבי, סגירת הפערים תיעלם. בשנות השבעים, הם מסבירים, התנועות המזרחיות ביקשו לא לקבל רק משאבים מקומיים וייצוג אלא גם כוח והשפעה ריאלית ברמה הארצית במפלגות. הליכוד הייתה המפלגה שאיפשרה להם לעשות זאת".
היום חוזרות השאלות הללו להעסיק את הציבור וגם בתקשורת יש להן ביטוי. שוב ושוב אנו שומעים מפיהם של המקטרגים: אבוי לנו. הנה קמה הממשלה הכי גדולה בישראל... במיוחד נלעס הדבר על-ידי מעלי הגרה ה"מקצועיים", בתקשורת, שמצאו עוד תחום ליישום הכלל והנוהג בתקשורת לחפש פגמים חדשים לבקרים, בהתנהלותו של נתניהו, של הכלל "רק לא ביבי" וכל הנגזר ממנו. כל אלה שואלים שאלה זו במטרה לנגח את נתניהו. "ממשלה גדולה, בזבוז כסף" וכו' וכו'. ובכן טעות. ממשלתו הנוכחית של נתניהו איננה הגדולה ביותר. גם ניתן בה מקום גדול יותר למזרחיים מכל ממשלות ישראל ונפרט: ממשלתו השנייה של שרון, שמספרה במניין ממשלות ישראל היה 30, וכיהנה עד 4.5.06, הייתה גדולה יותר ומנתה 37 שרים כלומר כ - 10% יותר מהממשלה הנוכחית.
אבל קיים עוד חידוש בממשלה הזו והוא חשוב יותר. עשינו בדיקה קטנה לגבי הפן העדתי בממשלה החדשה (שרים בלבד), ובכן בסיעה המורכבת מחברי הליכוד בממשלה מצויים 14 שרים מתוכם 9 מזרחיים. כלומר 64% מזרחיים. לכחול לבן לעומת זאת 11 שרים מתוכם 4 מזרחיים דהיינו 36% מזרחיים. המשמעות? נתניהו משמר היטב את בריתו עם המזרחיים והם גומלים לו על כך בתמיכה פוליטית איתנה. ומי הגוף האחרון להבין תהליך חברתי מעמיק זה? ובכן ניחשתם נכון. המערכת המשפטית, שמטמינה את ראשה בחול, מעשה בת יענה.
נתניהו הוא הפוליטיקאי הישראלי הראשון ששבר את תקרת הזכוכית. הוא איפשר למעמד הבינוני המזרחי להתייצב מול המעמד המקביל לו, האשכנזי, במעמד של שווה מול שווים, לראשונה לאחר 70 שנה. אף הגדיל לעשות, בכך שגרם לייצוג מזרחי רב יותר מזה האשכנזי, במרכז הכובד של המרחב הציבורי הישראלי - ממשלת ישראל.

תאריך:  20/05/2020   |   עודכן:  20/05/2020
+מנכ"ל האוצר: טרנר תצעיד את המשק בדרך טובה ובטוחה
23:34 20/05/20  |  איציק וולף

המנכ"ל היוצא של משרד האוצר, שי באב"ד, ברך את מחליפתו בתפקיד, קרן טרנר, על מינויה.
"אחרי חמש שנים ארוכות, מאתגרות ומלאות בסיפוק ועשייה אינסופית, אני יותר משמח להעביר את השרביט לקרן טרנר אותה אני מכיר ומוקיר שנים רבות. לא יכולתי לבקש מחליפה טובה יותר, ואין לי ספק שקרן, שגם גדלה במשרד האוצר, תעשה חייל בתפקיד ותצעיד את המשק הישראלי בדרך הטובה והבטוחה ביותר. ולא פחות משמחת העובדה שאישה תכהן שוב באחד התפקידים החשובים והמשמעותיים במשק הישראלי. מברוק גדול ובהצלחה", כתב.

+68% מחברי מרכז הבית היהודי אישרו הכניסה לממשלה
21:27 20/05/20  |  איציק וולף

מרכז מפלגת הבית היהודי אישר ברוב גדול את הצטרפות המפלגה לקואליציה. ההצבעה התקיימה בארבעה מוקדים ברחבי הארץ. 296 חברי מרכז הצביעו ומתוכם הצביעו 200 (68%) בעד כניסת הבית היהודי לממשלה. 90 התנגדו ו-6 נמנעו.

+קרן טרנר מונתה למנכ"ל משרד האוצר
15:53 20/05/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

טרנר-אייל נמצאת בחופשת לידה, והמנכ"ל היוצא שי באב"ד ימשיך בתפקידו עד תחילת יוני תוך הודעה שיעמיד עצמו לרשות השר ישראל כ"ץ ככל שיידרש

קרן טרנר-אייל
+החוק הנורבגי תקוע: אין הסכמה בין הליכוד לכחול לבן
15:20 20/05/20  |  עידן יוסף

הליכוד וכחול לבן עזבו את הכנסת בלי הסכמות. החוק הנורבגי תקוע. מדובר במחלוקת דרמטית משום שכחול לבן לא יכולה להסתדר בלי החוק הזה, והקידום שלו כתוב שחור על גבי לבן בהסכם הקואליציוני (חדשות 12).

+ממשלת מיעוט
08:29 20/05/20  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה

כולם מדברים על הליכוד, איש לא מדבר על כחול-לבן - חייכו אכלתם אותה  ▪  גוש הימין של 59 מנדטים נכנע למיעוט של 15 כחול-לבן, ובאים בטענות לליכוד  ▪  ממשלה מנופחת - בכירים מתייפחים

ממשלה מנופחת [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
עו"ד אברהם פכטר
כולם מדברים על הליכוד, איש לא מדבר על כחול-לבן - חייכו אכלתם אותה    גוש הימין של 59 מנדטים נכנע למיעוט של 15 כחול-לבן, ובאים בטענות לליכוד    ממשלה מנופחת - בכירים מתייפחים
עידן יוסף
אמר בראיון ל"עובדה" כי השניים סירבו למלא אחר הסיכום לפיו קולו כיו"ר הוא המכריע במקרה של תייקו    חשף את תיאום המהלכים בין ליברמן ללפיד    וגילה: לא משוחח עם יעלון ולפיד בכלל, למרות שעלון טען כאילו השיח בינהם נמשך
יוסי דר
התמונות מהאירוע הטראומטי הזה ייצרבו בזיכרון הציבורי והפרטי כחוויה מכוננת ממש. העובדה שנתניהו יעמוד שם עם נאשמים נוספים - רק ממחישה את עוצמתו המשפילה של בוזגלו
רפי לאופרט
עדויות הימים האחרונים, למן הקמת הממשלה ועבור דרך התהליכים המפותלים של יציאת המשק מההסגר הכפוי, מעוררות פליאה אצל כל צופה מהצד. רמות השלומיאליות, החפיפנות, המקריות, הגמגומים והטלטלות המיותרות, מוחקות כמעט לגמרי את הישגי ישראל בשלב המוקדם של המאבק בקורונה. האמנם מדובר כאן במחלה לאומית?!
שמואל לוין
"כל אחד מאיתנו היה מעדיף להרכיב ממשלה אחרת"    דמיינו חתונה שבה עומדת הכלה תחת החופה ואומרת לכולם: האמת היא, שרציתי חתן אחר, אבל זה מה שהיה... נו, באמת... זה אומר הכל, וכל מילה נוספת - מיותרת
רשימות נוספות
"נקדם את תוכנית הנשיא טראמפ"  /  איציק וולף
ניסנקורן: אמון מלא ביועמ"ש ובפרקליטות  /  איציק וולף
אמיר אשל מונה למנכ"ל משרד הביטחון  /  איציק וולף
מדוע באמת נטש רפי פרץ את חבריו בימינה  /  בעז שפירא
ממשלת הבושה  /  בצלאל לביא
נורות אדומות  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il